Gå till innehåll

20 miljoner go go go


nils_anders

Recommended Posts

  • Svars 454
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En sammanfattning av karriären skulle vara nice förresten :)

 

På begäran av Rooney:

 

 

 

 

"

2007-06-03, 01:37

Min historia

Hejsan på er alla.

 

Skummat runt på det här forumet ibland.

 

Tänkte presentera mig och dela med mig av lite tankar jag haft senaste tiden.

 

Är en kille i tidig 20års ålder, som tycker NLT är riktigt kul.

 

Började spela poker för ca 2 år sen. Grindade lowlimit till att börja med, gått upp stadigt i nivå regelbundet, spelat uteslutande cashgame, har nästan vunnit en miljon dollar så det har förändrat min ekonomi rätt så kraftigt. Större delen sedan ett år tillbaka.

 

Hursomhelst så känns det inte som jag har speciellt gott om pengar?

Känns som att man alltid börjar jämföra sig med folk som har mer? Innebär det att man aldrig blir nöjd?

 

Finns det några tricks för att börja njuta av det man har?

 

Hur mår ni andra pokerspelare som fått lite tillskott i kassan pga liret?

 

Är det något fel på mig som bara blir girigare ju mer jag har? Borde jag söka hjälp?

 

 

 

 

2007-06-03, 02:17

Har som mål att ha 10 miljoner SEK innan 2007 är över. Får väl hoppas att jag känner lite annorlunda om jag lyckas nå det. Bestämt mig för att betala av mina föräldrars hus isåfall.

 

Nu efter en 130k downswing så känns det dock långt borta och jag känner mig som en misslyckad pokerspelare. (Iförsig borde jag knappt se det som en downswing, plussade ändå 100 us förra månaden, men brukar vara duktig med att fokusera på förlusterna när dom kommer)

 

Önskar bara jag kunde koppla av lite mer. Är alla som spelar highstakes sönderstressade tro?

 

 

 

2007-06-03, 12:57

Har aldrig varit någon som spelar massiva mängder med händer. Blir väl att man multitablar 2-4 bord, kanske spelat sisådär 1 miljon händer totalt.

 

Första året började jag med att spela cashgame med 10 dollar inköp eller nåt sånt på everest, gick rätt snabbt upp till NL50 för att sedan casha ut sisådär 1k US efter en månad.

 

Sen lirade jag lite SNG på diverse sajter för att få upp rullen till 5k. Sen återgick jag till cashgame efter en downswing och misstro på mitt SNG-spel.

 

Så efter ett par månader från start lirade jag sen NL200, snittade nåt inköp om dagen och kände mig rik!

 

För något år sedan var jag redan uppe i 1k-2k rummen (lite skottande), för att sedan under året spela allt mellan 10/20 till 100/200, med blandade resultat."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev en ny sammanfattning som finns att finna på förstasidan, den är lite vettigare tycker jag.

 

Nu ser det ju bara ut som jag whinar för jag har för lite pengar :oops:

 

 

Klipper in den här också.

 

Sammanfattning av pokerkarriären fram tills idag

 

2005

 

Snappade upp intresset för poker tack vare olika pokerprogram på TV.

 

Man hörde talas om spelare som Moneymaker, amatörer som gått o blivit mångmiljonärer. Kändisarna spelade på TV. Alla verkade digga poker.

 

Bestämde mig för att sätta in 50 dollar.

 

Jag hade väl egentligen ingen aning om vad jag sysslade med (och kanske fortfarande inte har idag), men jag lärde mig väldigt snabbt koncept som att semibluffa med hyffsade drag, spela bra händer hårt, utvidga ens callingrange när många drag missat och utöva pottkontroll med TP i vissa lägen.

 

Jag tror att jag ganska snabbt snappade upp en del viktiga grundkoncept som fortfarande lever med mig idag, tack vare diverse pokerlitteratur.

 

Hursomhelst växte dom där pengarna ganska snabbt främst genom cashgame-spel. Tog väl lite över ett år innan man hade sin första miljon SEK och grindade 10/20.

 

Runt den här perioden, när man började snitta $1000+ om dagen började jag inse hur mycket poker egentligen kunde förändra mitt liv så fortsatte att satsa stenhårt.

 

2006-2007

 

Sen ett år tillbaka har man hoppat lite mellan 10/20 och 50/100, samt 100/200 skottet. Vet inte vad framtiden bär med sig, förhoppningsvis så fortsätter klonket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8k stackar.

 

Jag har 66.

 

SB posts small blind ($20.00)

BB posts big blind ($40.00)

 

Cutoff folds

Hero raises for $145.00

SB folds

BB raises for $420.00

Hero calls for $315.00

 

Dealing Flop 2 of SpadesAce of Diamonds5 of Spades

 

BB bets $685.00

Hero raises for $2,000.00

 

 

Read på fi som TAG. Tycker man rätt sällan ser omslag preflop med Ax från folk som är OOP samt 200BB djupa.

 

Så utgår härifrån att han kommer ha ett högt pocket en ganska stor del av tiden.

 

Nackdelar med spelet: Vissa gillar att checksyna sina höga pockets, samt att mitt spel kanske är genomskinligt. AK är en del av FI's omslags-range.

 

Ibland experimenterat att floata såna här floppar för att sen slå till på river, fast gillar inte det när flushdraget finns då FI lättare motiverar sig till en riversyn med många händer om det inte kommer spader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du utveckla dina tankar kring detta tack :-P

 

När man överreppar sin hand genom att betta på turn och istället checkar för att ha en bluffcatcher eller ta betalt på river istället.

 

T.ex när vi har floppat ett ess med svag kicker mot en PF raiser på ett torrt bräde, vanligtvis ligger vi långt före eller långt efter. Om nåt färgdrag eller liknande missar river så kan vi reppa ett bustat drag på river, eller han kan få för sig att betta.

 

Inget jätteavancerat MAO ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man överreppar sin hand genom att betta på turn och istället checkar för att ha en bluffcatcher eller ta betalt på river istället.

 

T.ex när vi har floppat ett ess med svag kicker mot en PF raiser på ett torrt bräde, vanligtvis ligger vi långt före eller långt efter. Om nåt färgdrag eller liknande missar river så kan vi reppa ett bustat drag på river, eller han kan få för sig att betta.

 

Inget jätteavancerat MAO ;)

 

Ja ja ok im with u! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle inte vilken Ax som helst leda ut här?

Jag antog att det var meningen att göra om handen till en bluff...

Antar att det är därför jag suger på det mesta som har med poker att göra:P

 

Det som är grejen. JJ leder nog inte ut här, dvs han sitter ju förmodligen med träff eller drag.

 

Själv skulle jag synat flop CB och utvärderat turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ogillar inte din flopbluffraise med 66 där, finns flera bra händer du kan reppa (22,55,AK,AA,Ax spader). Plus att spelare i allmänhet, vad jag erfarar, väldigt sällan bluffraisar A-höga brädor i 3-bettade potter och såna raises brukar därför få ganska mkt respekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ogillar inte din flopbluffraise med 66 där, finns flera bra händer du kan reppa (22,55,AK,AA,Ax spader). Plus att spelare i allmänhet, vad jag erfarar, väldigt sällan bluffraisar A-höga brädor i 3-bettade potter och såna raises brukar därför få ganska mkt respekt.

 

edit

 

Ahh, misread. Hängde inte med på dubbelnegationen där :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt intressant dagbok, kul att följa hur en highstakesspelare tänker =) Hoppas du fortsätter skriva. Handanalyserna är det jag gillar mest, så utveckla gärna den biten.

 

Tackar så mycket.

 

Ska försöka posta lite mer. Ska dessutom anstränga mig att få handhistoriken snyggare och mer lättläst, såsom den sista.

 

Lycka till med pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade till klockan 12 idag, blir att skärpa sig på den biten. Aldrig riktigt mått bra av att vakna för sent om dagarna.

 

Är väl rätt standard för pokerspelare iförsig.

 

lol. Var på statoil kl 02 inatt och vem stöter man på om inte en gammal pokerpolare som nyss gått upp och köper på sig grejer för en 12 timmars session :shock::lol:

 

Näe men jag förstår dig. Tycker också att jag mår bättre av att gå upp i tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...