Gå till innehåll

20 miljoner go go go


nils_anders

Recommended Posts

  • Svars 454
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag ogillar inte din flopbluffraise med 66 där, finns flera bra händer du kan reppa (22,55,AK,AA,Ax spader). Plus att spelare i allmänhet, vad jag erfarar, väldigt sällan bluffraisar A-höga brädor i 3-bettade potter och såna raises brukar därför få ganska mkt respekt.

 

Jag tror att ni underskattar hur ofta fi sitter på A här. Pokerstova fi's 3bet HD med den floppen så får ni rätt mörka siffror. För det andra så slänger fi iväg ett CB som kan tyckas vara rätt dumt med en hand som KK nedåt eller A9.

 

Antingen springer vi in i en bra hand och litar nu fullt på att fi vill vika den, eller så bluffar vi en bluff. Man måste inte vinna varje hand för att plussa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic: (Han frågade trotsallt...)

1) Ifall inte "armen bakom skuldran" känns bra så utför du den knasigt(?). Jämför referenser med någon annan på gymmet - se hur dom utför den.

 

2) Får ingen riktig uppfattning om hur erfaren du är av att läsa i din dagbok. så ta inte illa upp nu. Men, generellt om du har problem med axlar och rygg bör du försöka slänga av vikter och angripa muskelgrupperna från flera "håll" / variera dina övningar - hitta en god kontakt med musklerna.

 

Ett vanligt fel många gör vad gäller axlar är att de bara kör klassikern axelpress(av olika slag) och glömmer bort att träna främre deltamuskeln (lägg handen precis ovanför din "tutte", hehe, och höj handen rakt upp).

Om du inte hänger med i utvecklingen här kontra övriga delen av axeln så kommer du få problem förr eller senare när vikterna kryper uppåt.

 

Lycka till iaf.

 

On Topic:

Sträckläste din dagbok, och åtminstone jag skulle jag vilja läsa mera av vad du gjort med alla pengar i din presentation (inte trollning på G).

Jag tillhör kategorin som bara älskar att läsa vad folk tjänar för pengar och vad dom köper för godis, gärna med bilder och höga prislappar! Om möjligt, kan du inte berätta lite om dina planer här – och vad du köpt/gjort för pengarna fram tills nu. Resor, bilar, lägenhet, schyssta möbler osv.

 

F-n, frågan är om jag var så mycket ”on”-topic nu? Svar på den frågan undanbedes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående bränna pengar,

 

har väl egentligen inte köpt så jättemkt blingbling, även om det blivit en del. Köpte en bil för ett par hundra ett tag sen, tänker tyvärr snåla med bilder.

 

Utöver det så har jag betalt av en ganska dyr lägenhet och investerat en del.

 

Så min rulle är väl egentligen inte $1m, utan skulle behöva sälja av/låna en del för att verkligen ha den summan, så blir en definitionssak.

 

Kort sagt är jag en tråkmåns som vill se sina pengar växa i första hand.

 

Mina framtidsplaner är att kunna bo fint, råd med sjysst kärra, resa mycket och inte behöva jobba om jag inte väljer själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blinds: $25/$50

4 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $4800

Button: $8070

Hero: $4950

BB: $4028.96

 

Pre-flop: (4 players) Hero is SB with K :club: T :club:

UTG folds, Button raises to $200, Hero calls, BB folds.

 

Flop: 3 :diamond: K :heart: Q :club: ($450, 2 players)

Hero checks, Button bets $300, Hero calls.

 

Turn: 3 :spade: ($1050, 2 players)

Hero checks, Button bets $850, Hero calls.

 

River: 4 :club: ($2750, 2 players)

Hero checks, Button is all-in $6720, Hero calls all-in $3600.

Uncalled bets: $3120 returned to Button.

 

Results:

Final pot: $9950

Hero shows Kc Tc

Button shows Td 9d

 

 

Fi sägs vara en av världens bästa turneringsspelare, sjukt aggressiv i cashgamespel, bluffar alla gator väldigt ofta. Syyyyyyyyyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående inte bild:

 

Kan du inte lägga upp bilder?

Provocerar du de, som tror du är troll, genom att öppna upp för en sån tanke?

Är det en vräkig bil som du inte vill skryta med?

 

 

Fotnot: jag själv skulle kunna sättas i alla dessa kategorier förutom att jag saknar bil :D

 

 

Hur långa är dina pokerpass?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående inte bild:

 

Kan du inte lägga upp bilder?

Provocerar du de, som tror du är troll, genom att öppna upp för en sån tanke?

Är det en vräkig bil som du inte vill skryta med?

 

 

Fotnot: jag själv skulle kunna sättas i alla dessa kategorier förutom att jag saknar bil :D

 

 

Hur långa är dina pokerpass?

 

Nope ni får tyvärr klara er utan.

 

Mina sessioner är vanligtsvis ganska korta, ett par timmar åt gången ofta sen tröttnar jag o går o gör nåt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet egentligen ingen annan än den bakom nacken, men en sak som är bra om du kör styrketräning är att lite kort sträcka ut efter varje övning eller muskelgrupp och inte bara när du är klar. Det släpper en del spänningar, i alla fall för mig.

 

Har väl inga problem direkt med axlar och rygg.

 

Är mer ute efter stretchövningar som känns bra, sägs ju att man ska stretcha.

 

Tycker att många stretchövningar man testat genom tiderna mest känns konstiga, så varit en sån grej jag slarvat en del med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legat lite lågt med poker.

 

Motionerat på som vanligt, och ska iväg o styrketräna idag.

 

Har pengar på väg in på lite olika sajter, så blir seriös grind snart.

 

Tänkte att jag ska börja spela lite massivare antal händer, kanske sikta på 100K händer/Månad på 25/50, samt lite 10/20 - 20/40 lir när det är svårt att hitta bord.

 

Man tycker att man borde kunna snitta iaf $2/hand? Isåfall uppnår jag mitt mål på 1 år om jag kan hålla sånt tempo. Tror de bästa 10/20-25/50 grinders kan hamna nånstans där?

 

Låter iförsig sjukt då det typ är som största vinnaren på FTP i år, så jag kanske är way off.

 

Vi får se hur många händer jag egentligen orkar spela i månaden, har nog aldrig spelat över 50.000 på en månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100k 25/50-händer per månad :S

Det blir inte lätt..

 

Dock ska det väl inte vara några problem att vinna mer än $2 per hand?

 

Nja, tänkte väl med 10/20 lir inblandat också. Och såklart 15/30 och 20/40 ibland.

 

Samt att jag nog inte är på hugget hela tiden om jag ska spela så många händer.

 

Då är jag nog väldigt nöjd med 2 bucks, me tanke på hur mycket cash det blir över ett år om man lyckats hålla sånt tempo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leker callstation igen.

 

 

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $2195

UTG+1: $1960

CO: $2084

hero: $3177

SB: $5934

BB: $2772

 

Pre-flop: (6 players) hero is Button with :ac :ks

3 folds, hero raises to $70, SB folds, BB raises to $240, hero calls.

 

Flop: :kc :ad :5c ($490, 2 players)

BB bets $365, hero calls.

 

Turn: :9h ($1220, 2 players)

BB bets $700, hero calls.

 

River: :kh ($2620, 2 players)

BB raises all-in $1467, hero calls.

 

Results:

Final pot: $5554

BB shows 9c 8c

hero shows Ac Ks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar 15/12 och klagar på nits? :roll:

 

Klagar o klagar vet jag inte. Tiltar kanske?

 

Dessutom så är 1500 händer inget underlag, mina siffror brukar ligga ganska mkt högre, mer åt 25/20 hållet.

 

Nu är det väl inget att eftersträva i sig då jag inte tycker det är status att vara LAG 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...