Jacob123 Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 FI är TAG med statsen 16.9/8.1/5.00 efter 120 händer Rätt eller vekt att lägga? Känns som jag inte slår särskilt mkt. Tror jag sparade mig ett halvt inköp på att lägga där.. ** Game ID 1531188163 starting - 2007-08-01 20:17:25 ** Schwerin [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - mcSonni sitting in seat 1 with $159.95 - Stanleyboy sitting in seat 2 with $125.60 - stefan75gun sitting in seat 3 with $84.68 - OMGUSUCK sitting in seat 4 with $112.46 - lvlrNUMBER1 sitting in seat 5 with $47.75 - gibsa sitting in seat 6 with $119.05 [Dealer] mcSonni posted the small blind - $0.50 Stanleyboy posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to gibsa: , stefan75gun folded OMGUSUCK folded lvlrNUMBER1 folded gibsa raised - $4.00 mcSonni folded Stanleyboy raised - $13.00 gibsa called - $13.00 ** Dealing the flop: , , Stanleyboy bet - $26.50 gibsa raised - $53.00 Stanleyboy went all-in - $87.10 gibsa folded Stanleyboy mucks: Stanleyboy wins $190.10 from the main pot End of game 1531188163 Citera
MR_Jimmy Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 FI är TAG med statsen 16.9/8.1/5.00 efter 120 händer Rätt eller vekt att lägga? Känns som jag inte slår särskilt mkt. Tror jag sparade mig ett halvt inköp på att lägga där.. ** Game ID 1531188163 starting - 2007-08-01 20:17:25 ** Schwerin [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - mcSonni sitting in seat 1 with $159.95 - Stanleyboy sitting in seat 2 with $125.60 - stefan75gun sitting in seat 3 with $84.68 - OMGUSUCK sitting in seat 4 with $112.46 - lvlrNUMBER1 sitting in seat 5 with $47.75 - gibsa sitting in seat 6 with $119.05 [Dealer] mcSonni posted the small blind - $0.50 Stanleyboy posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to gibsa: , stefan75gun folded OMGUSUCK folded lvlrNUMBER1 folded gibsa raised - $4.00 mcSonni folded Stanleyboy raised - $13.00 gibsa called - $13.00 ** Dealing the flop: , , Stanleyboy bet - $26.50 gibsa raised - $53.00 Stanleyboy went all-in - $87.10 gibsa folded Stanleyboy mucks: Stanleyboy wins $190.10 from the main pot End of game 1531188163 Hade lagt den där alla dagar i veckan. I bästa fall är du troligen upp mot en AK i klöver. Citera
Jacob123 Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Yepp tänkte det också. Men det är väl rätt att reraise floppen för att se vad man står? Eller skulle jag spelat den annorlunda? Citera
MR_Jimmy Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Yepp tänkte det också. Men det är väl rätt att reraise floppen för att se vad man står? Eller skulle jag spelat den annorlunda? Jag hade nog spelat den likadant.... tror jag. Har för mig stanley är en hyffsad spelare så att re raise kostar dig för mig pre tycker jag. Re raisar du måste du nästan syna hans eventuella omslag också. Så nej jag tyckte nog du spelade rätt, här går jag helt på read. edit: såg att du skrivit in dina stats på stanley, då hade jag def lagt den och spelat som du. Han får heller köpa den potten och så väntar vi in ett bättre läge. Citera
Staash Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Greppar inte riktigt summorna, men om det är just vad där står och inte ytterligare så tycker jag att du skall syna. Du har lagt in alldeles för mycket pengar för att slänga där. 53 $ bara på turn för att folda för ytterligare 34, om jag förstått det rätt? Du är möjligtvis slagen, men det är värt risken.. Kan väl lägga till att jag inte har någon aning om din motspelare eller statistiken du lade upp. Har inte tillgång till PO eller PT så förstår mig inte på det. Absolut en svårspelad hand, men ditt omslag på flopp är helt på sin plats. Det är ett måste! Citera
dlinder Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Inte bra alls. Du kan inte slänga in över halva stacken och sen vika överparet på låg, halvdragig flopp. Med din raise/fold på flopp har du gjort om din hand till en bluff - att då "veta var du står" är meningslöst eftersom du lika gärna kunnat ha 27o. Syna floppen istället. Citera
svint0 Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 FI är TAG med statsen 16.9/8.1/5.00 efter 120 händer Rätt eller vekt att lägga? Känns som jag inte slår särskilt mkt. Tror jag sparade mig ett halvt inköp på att lägga där.. ** Game ID 1531188163 starting - 2007-08-01 20:17:25 ** Schwerin [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - mcSonni sitting in seat 1 with $159.95 - Stanleyboy sitting in seat 2 with $125.60 - stefan75gun sitting in seat 3 with $84.68 - OMGUSUCK sitting in seat 4 with $112.46 - lvlrNUMBER1 sitting in seat 5 with $47.75 - gibsa sitting in seat 6 with $119.05 [Dealer] mcSonni posted the small blind - $0.50 Stanleyboy posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to gibsa: , stefan75gun folded OMGUSUCK folded lvlrNUMBER1 folded gibsa raised - $4.00 mcSonni folded Stanleyboy raised - $13.00 gibsa called - $13.00 ** Dealing the flop: , , Stanleyboy bet - $26.50 gibsa raised - $53.00 Stanleyboy went all-in - $87.10 gibsa folded Stanleyboy mucks: Stanleyboy wins $190.10 from the main pot End of game 1531188163 Antingen foldar du direkt eller så spelar du handen in i graven.. Du har 55$ av dina 119$ kvar. Tycker detta spelet är riktigt illa. Om han nu vet att du är tajt. Skulle han lika gärna kunna pusha AKo mot dig som bluff. När du "testraisar". Slå om ordentligt. Tilt på alla miniraises. EDIT: En linje kan ju vara att syna flopp, och utvärdera turn Citera
Jacob123 Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Greppar inte riktigt summorna, men om det är just vad där står och inte ytterligare så tycker jag att du skall syna. Du har lagt in alldeles för mycket pengar för att slänga där. 53 $ bara på turn för att folda för ytterligare 34, om jag förstått det rätt? Du är möjligtvis slagen, men det är värt risken.. Kan väl lägga till att jag inte har någon aning om din motspelare eller statistiken du lade upp. Har inte tillgång till PO eller PT så förstår mig inte på det. Absolut en svårspelad hand, men ditt omslag på flopp är helt på sin plats. Det är ett måste! nah jag hade ju 120 i stacken preflop...på floppen hade jag 103 kvar efter hans bet preflop...han betar 25 jag höjer till 50..alltså har jag 53 kvar innan han ställer mig allin. visst hyffsade potodds men vad slår jag egentligen? bara AKs Citera
Jacob123 Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Antingen foldar du direkt eller så spelar du handen in i graven..Du har 55$ av dina 119$ kvar. Tycker detta spelet är riktigt illa. Om han nu vet att du är tajt. Skulle han lika gärna kunna pusha AKo mot dig som bluff. När du "testraisar". Slå om ordentligt. Tilt på alla miniraises. EDIT: En linje kan ju vara att syna flopp, och utvärdera turn om jag då synar flopp, och han fortsätter fyra av på turn, då är jag i en ännu jobbigare sits... Citera
Ormbunke Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 nah jag hade ju 120 i stacken preflop...på floppen hade jag 103 kvar efter hans bet preflop...han betar 25 jag höjer till 50..alltså har jag 53 kvar innan han ställer mig allin. visst hyffsade potodds men vad slår jag egentligen? bara AKs Men enligt HH:n har fi bara 87 kvar efter floppen så det är bara 34 du behöver syna. Du slår JJ också. Citera
Jacob123 Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Men enligt HH:n har fi bara 87 kvar efter floppen så det är bara 34 du behöver syna. Du slår JJ också. har kollat i playback i PT nu och efter min reraise har jag 53 kvar och han täcker mig....JJ är möjlig men tror att majoriteten av gångerna har FI AA eller KK här...frågan är bara om han har det så ofta att det är -EV att syna.. Citera
Ormbunke Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Nähej... såg lite fel. All-in 87 betydde att han satsade ytterligare 87 förutom de 26 han redan satsat. Citera
Ormbunke Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 ...så då tycker jag att fold är OK. Ett alternativ är att 4-betta pre och lägga sig mot en all-in. Citera
Staash Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Håller med att omslaget på flopp borde varit större. En miniraise ger i stort sätt ingen information överhuvudtaget och är bara tiltande. Samtidigt kan man ifrågasätte synen preflop om du inte gillar vad du ser på floppen? Mycket bättre flopp än sådär kan du ju inte få. Det är ju inte helt orimligt att, även om han är tight, han slog om med 8-9 suited eller liknande, och då är ju den floppen ganska tilltalande. Att syna flopp är inget alternativ eftersom alla kort på turn är skrämselkort. Du får antingen lita på din färdiga hand eller slänga. Det är på flopp beslutet tas, och jag hade nog ställt in och hållt tummarna. Du får mycket bra odds, och det är faktistk inte helt orimligt du leder. Som sagt, syna flopp hade jag aldrig fått för mig. Blir bara ett ännu svårare beslut på turn.. Citera
dlinder Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 om jag då synar flopp, och han fortsätter fyra av på turn, då är jag i en ännu jobbigare sits... På vilket sätt är det jobbigare än att committa sig redan på flopp? Du får mer än fyra gånger pengarna efter din höjning, du kan inte vika där. Citera
dlinder Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Att syna flopp är inget alternativ eftersom alla kort på turn är skrämselkort. Va? Citera
Supertequila Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Syn flopp, omvärdera turn. Det finns två scenarier: 1. Fi ligger efter, är på typ drag lr AT och du vill inte jaga iväg honom. Chansen att han träffar draget är lägre än att han inte gör det. Du vill ge honom chansen att skjuta iväg igen. En raise kan skrämma iväg en marginell hand som du vill ha kvar i leken. 2. Fi leder med överpar, tvåpar lr bättre. Genom att rejsa så slänger du in mer pengar i potten när du ligger efter och kommer förmodligen inte att få se turn lr river. I båda fallen är syn överlägset bästa valet. Citera
rickard_o_h1 Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Knappen mot bb visst?? måste väl vara ganska enkelt att ställa in allt på den där floppen... har han AA eller KK så har han... vi spelar ju tyyyp 3 handat. Är händerna som han rerasar mot knappens höjning bara AA och AK och AK? Kan det väl fan inte vara... då måste han ju vara ganska kass. Hade spelat som du fast tryckt all in på floppen direkt. Tycker det är ofta som man får syn av nån som direkt sätter en på färgdrag och tar synen med så kasst som en tia. Men ska man måsta hålla på och minihöja så måste man ju syna... Mår typ dåligt av att se en fold där... Sen går det ju att endast syna och se vad som händer på turn också. Funkar ju bra det med Citera
Jacob123 Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 På vilket sätt är det jobbigare än att committa sig redan på flopp? Du får mer än fyra gånger pengarna efter din höjning, du kan inte vika där. commita mig? jag la ju faktiskt handen så blev inte commitad trots att jag höjde reraisa flop. Du har ju ingen aning var du står om du bara syna flop, det tycker jag är det sämsta man kan göra här. Citera
Jacob123 Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Syn flopp, omvärdera turn. Det finns två scenarier: 1. Fi ligger efter, är på typ drag lr AT och du vill inte jaga iväg honom. Chansen att han träffar draget är lägre än att han inte gör det. Du vill ge honom chansen att skjuta iväg igen. En raise kan skrämma iväg en marginell hand som du vill ha kvar i leken. 2. Fi leder med överpar, tvåpar lr bättre. Genom att rejsa så slänger du in mer pengar i potten när du ligger efter och kommer förmodligen inte att få se turn lr river. I båda fallen är syn överlägset bästa valet. låter klokt nu när jag läser det...men som sagt jag sätter FI på en stark hand här....fan vilken svår hand.. Citera
dlinder Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 commita mig? jag la ju faktiskt handen så blev inte commitad trots att jag höjde reraisa flop. Du har ju ingen aning var du står om du bara syna flop, det tycker jag är det sämsta man kan göra här. Du är committed om det är rätt att syna ett ställ. Att du faktiskt foldade spelar ju ingen roll, det hade du ju kunnat göra även om du bara haft en dollar kvar... Vad gäller det andra: generellt sett är höjningar för att "se var man står" jävligt kassa. Committar man sig med dem är de helt uppenbart meningslösa. Visst, man får reda på var man står vid showdown... Citera
GG Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Men skicka in degjäveln bara. Snälla. CR allin flop Citera
dlinder Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Men skicka in degjäveln bara. Snälla. CR allin flop vi har pos Citera
MR_Jimmy Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Missade lite halv viktigt info på floppen. Läste lite väl hastigt. När du re raisar flop måste du syna hans ställ. Trodde något helt annat först =P Citera
svint0 Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Men skicka in degjäveln bara. Snälla. CR allin flop ... Citera
Recommended Posts