Gå till innehåll

"Gut feeling"


WinnerPooh

Recommended Posts

Jag skulle vilja invända mot din formulering "allt inom detta område är humbug" för du kan omöjligt veta att det är så. Jag skrev tidigare i tråden "Förklara för mig vad själen är, vad en tanke är och var gränserna går så ska jag luta mig tillbaka." Du har lämnat ett påstående och inte en förklaring. Lämna gärna en faktaunderbygd förklaring som stödjer ditt påstående:twisted:

Tills du lämnat en förklaring är din uppfattning just inget annat än en uppfattning.

 

För att lugna dig kan jag härmed meddela att jag inte kommer att förlita mig på den typ av gut feeling jag beskriv i början av tråden. Jag sökte endast en förklaring till fenomenet jag drabbades av.... och det tror jag att jag fått. Jag är en logiker och kommer att förbli en sådan:lol:

 

Rekomenderar dig att läsa boken 'Märk världen' för en insikt i vetenskaplig syn på själ och tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag försöker säga är som du förstår att det är försvinnade liten del av de som försöker bevisa att de kan saker ingen annan kan som i själva verket kan något. Och oftast kan man anta att det var just slumpen som gjorde att han lyckades. Dessutom är ofta "forskarna" jäviga då de söker sensation och vill se något som inte finns.

 

För att citera en astrolog som jag inte minns namnet på men som tydligen ska "veta vad han gör":

 

"All positive evidence for astrology has to be taken seriously, undeniably, while negative evidence not so seriously."

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...