Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)

Recommended Posts

Postad
Stryktips går väl inte att rigga??Har du hört om mutor i fotbolls klubbar ex?

Jepp! Att mutor förekommer inom diverse sporter är ett faktum. Att vinna på stryktips blir dock svårt, då man enbart återbetalar runt 50 %.

Det jag vill komma fram till att det är riggat och att sajterna tjänar på det, dem vill ha mer o mer. Jag har sett för många händer som är för osannolika för att jag ska tro att dem är ärliga.

Du har fel, Eddie. Samla lite data i PT och kör dina egna analyser.

• Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Stryktips går väl inte att rigga??Har du hört om mutor i fotbolls klubbar ex?

Jepp! Att mutor förekommer inom diverse sporter är ett faktum. Att vinna på stryktips blir dock svårt, då man enbart återbetalar runt 50 %.

Det jag vill komma fram till att det är riggat och att sajterna tjänar på det, dem vill ha mer o mer. Jag har sett för många händer som är för osannolika för att jag ska tro att dem är ärliga.

Du har fel, Eddie. Samla lite data i PT och kör dina egna analyser.

Jag tror på riggning, behöver inte anylsera mina tusentals händer. Har sett för mycket- och som jag nämner pcket pocket situationer. Att jag har helt fel är väl lite o ta i, finns det bevis på att det inte är riggat?

När det finns sajter som har använt bots..och är svartlistade- blir det svårt o tro att dem inte skulle kunna rigga slump generatorn.

At the end är den programmerad av en människa inte en robot och kan manipuleras.

Postad

Eddie88:

Egentligen förstår jag inte varför du gnäller över riggningen. Eftersom du verkar förstå hur det är riggat borde du ha en enorm edge över oss andra icke troende. Om jag vore som du skulle jag använda riggkunskaperna till att tjäna feta slantar i stället för att gnälla. Ett annat alternativ, som säkert tidigare nämnts, är att stämma skiten ur siterna som riggar.

Postad

Jag råkar konstant ut för det här, dem sämre händerna ...vinner oftast.

Lite ot, men hur finansierar du egentligen de brakförluster du måste göra eftersom du förlorar i stort sett varenda hand där du är favorit?

Postad
At the end är den programmerad av en människa inte en robot och kan manipuleras

En bra RNG består idag av en (bl.a.) hårdvarudel med brus från dioder, det vill säga ingenting som man programmerar.

Bara så du vet :)

mvh

Ant

Postad

Ser ju verkligen slumpmässigt ut

Typisk session inleds så här:

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing 4s Td 5h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Kc Kh 774 78.18 216 21.82 0 0.00 0.782

Ac 4c 216 21.82 774 78.18 0 0.00 0.218

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing Ac Qc 5d

As Js 655 66.16 156 15.76 179 18.08 0.752

Ad 9d 156 15.76 655 66.16 179 18.08 0.248

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing Ts Qd Th

Kc Kh 868 87.68 122 12.32 0 0.00 0.877

Qs 6s 122 12.32 868 87.68 0 0.00 0.123

Chansen att man ska torska alla 3 är ca 0,7%

Skulle skiten vara slumpmässigt så skulle det omöjligt kunna hända varannan dag

Postad

Jag råkar konstant ut för det här, dem sämre händerna ...vinner oftast.

Lite ot, men hur finansierar du egentligen de brakförluster du måste göra eftersom du förlorar i stort sett varenda hand där du är favorit?

Driver in pengar med jugoslaver i mitt bostadområde.

Postad

Chansen att man ska torska alla 3 är ca 0,7%

Skulle skiten vara slumpmässigt så skulle det omöjligt kunna hända varannan dag

Mer troligt är att du är rätt kass, eftersom du skyller förluster på riggning.

Postad

Jag förlorar inte totalt sett. Men när sånt där dyker upp varannan dag så kan man fundera. Som du ser är det ju rena apor man förlorar mot..

Förklara varför det där händer varannan dag, när chansen att det ska hända är 0,7%.

Man är tamefan inte all-in 70ggr om dan.

Postad
finns det bevis på att det inte är riggat?

Ehh, har man ens det minsta lilla uns av logik i kroppen måste man väl inse att detta är omöjligt att bevisa om man inte har tillgång till den faktiska källkoden? Det är ju tyvärr inte särskilt troligt att någon kommer att få tillgång till den heller (även om rigg-klubben allra troligast skulle strunta blankt även i ett sådant bevis).

Postad
Ni som tror på rigg, tror ni att det är lika riggat för alla så att man helt enkelt bara drar ut oftare eller tror ni att riggen bara är inkopplad på vissa spelare?

Tror och tror, men är det riggat så är teorin att det är riggat till idioternas (underdogens) fördel så att de inte ska förlora sina pengar lika snabbt, och därmed generera mer rake till sajten.

Postad

Tror och tror, men är det riggat så är teorin att det är riggat till idioternas (underdogens) fördel så att de inte ska förlora sina pengar lika snabbt, och därmed generera mer rake till sajten.

Ok, vi förutsätter att det är så. Varför upptäcks det aldrig någonsin av någon av de hundratals insatta spelare på forumet som spelar tusentalet händer varje dag och som dessutom använder pokertracker eller motsvarande?

Väldigt många har riggtankar i bakhuvudet men inte en endaste person har någon gång kunnat visa någonting konkret som tyder på rigg. Är inte det lite konstigt?

Postad

Ok, vi förutsätter att det är så. Varför upptäcks det aldrig någonsin av någon av de hundratals insatta spelare på forumet som spelar tusentalet händer varje dag och som dessutom använder pokertracker eller motsvarande?

Väldigt många har riggtankar i bakhuvudet men inte en endaste person har någon gång kunnat visa någonting konkret som tyder på rigg. Är inte det lite konstigt?

Nej, finns ingen kunnig person som gjort några tester mig veterligen.

Man måste ha noga koll på när pengarna åker in och testa utfallet därifrån.

Dessutom måste man testa att kortern kommer i rätt utfall och i slumpmässig ordning. Det känns som en omöjlig uppgift.

Postad

Det är inte det minsta omöjligt. Det är bara att ur sin handdatabas ta ett tillräckligt stort slumpmässigt urval av situationer och se om resultatet avviker orimligt mycket från det förväntade. Jag är ganska säker på att det gjorts många gånger redan med tanke på hur paranoida folk är.

Men det blir såklart svårt om man vägrar att använda pokertracker och tror mer på sin förmåga att objektivt komma ihåg allt.

Postad

Ganska lätt faktiskt, att få fram en indikation på rigg eller icke-rigg.

Ta en databas på några 100K händer, och plocka fram alla de händer där de mesta pengarna åker in före rivern..

Nu borde du ha en databas på i alla fall några tusen händer, kanske upp till 10.000.

Några tusenhänder ger inget bevis, men en indikation. Det är nu bara att gå igenom dessa händer. Enklast är om man delar upp det i 50/50 chanser, 60/40, 70/30, 80/20 och 90/10. Fem kolumner på ett papper om man så vill (för några tusen händer är det helt okej.

60/50 (och givetvis 50/50 kan sluta lite hur som helst, men om det visar sig att 30% och 20%-händerna i själva verket är favoriter, ja då har du ditt bevis där.

Postad

Hur skulle egentligen en slumpgenerator vara konstruerad för att kunna låta dåliga spelare dra ut samtidigt som den går igenom oberoende revisionskonsulters testkörningar utan anmärkning? PWC som garanterar att bla Primas mjukvara slumpar korten korrekt är ett välrenommerat företag som aldrig i h-vete skulle kunna gå att väva in i en Eddie-konspiration. Prima är en småkund i förhållande till hur stora pengar de gör på sina andra kunder. Skulle de riskera sitt rykte för växelpengar?

Postad
Hur skulle egentligen en slumpgenerator vara konstruerad för att kunna låta dåliga spelare dra ut samtidigt som den går igenom oberoende revisionskonsulters testkörningar utan anmärkning? PWC som garanterar att bla Primas mjukvara slumpar korten korrekt är ett välrenommerat företag som aldrig i h-vete skulle kunna gå att väva in i en Eddie-konspiration. Prima är en småkund i förhållande till hur stora pengar de gör på sina andra kunder. Skulle de riskera sitt rykte för växelpengar?

Nej.

Postad

Ni vet väl alla att det är Illuminati som ligger bakom alla riggade siter och är bara ännu ett sätt för dem att förslava mänskligheten. Allt är bevisat och dokumenterat på internet. Googla fram det och ni kommer aldrig bli som förr...

Postad
Ni vet väl alla att det är Illuminati som ligger bakom alla riggade siter och är bara ännu ett sätt för dem att förslava mänskligheten. Allt är bevisat och dokumenterat på internet. Googla fram det och ni kommer aldrig bli som förr...

Aha, jag misstänkte det! Är det nån som har telefonnumret till the A-team eller Zorro? Dom borde kunna fixa det här problemet.

Postad

Aha, jag misstänkte det! Är det nån som har telefonnumret till the A-team eller Zorro? Dom borde kunna fixa det här problemet.

Nej, det här är uppenbarligen ett jobb för Bamse!