Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Det verkar vara som så att entraction motriggar alla som spelar mycket.

Har varit med om det förut och nu händer det igen. Jag kan knappt vinna en hand och jag sharkscoopade flera som ligger i toppen av sngracen och upptäckte att även dem har drabbats av denna skit.

 

Top 5 i medium race på entraction som ni hittar i klienten/account information

 

1:Linden86- Ligger efter 1500 sittar på 10 euros nivån ca 500 euro plus innan tokriggen börjar. 650 sittar senare ligger han på 750 back och har alltså tappat över 1200 euro på ca 650 sittar.

 

2:Meeelosh- Lite konstigare kurva då han verkar vunnit på slutet men som vanligt så går det antingen tokbra eller svindåligt.

 

3:FuTheShorty-ligger på lillplusset (250 euro) efter ca 1700 spel på 10 euros nivån. Sen helt plöstligt så backar han rakt ut och ligger efter ca 3500 på 2347 euro minus.

 

4:grigor7_pl-han har inte lirat så många än och ligger efter ca 1350 på + 1700 euro men som det verkar så har tokriggen börjar. 500 back senaste 200 sittarna på 10 euros nivån.

 

5:rakemaster-oxå han stabil i början och ligger på lillpluss(250 euro) efter hela 3000 sittar. 1300 games senare ligger han på -2462 euro

 

Highstakeracet 1-5

 

1:Kleopl-från +19k till +10k dem senaste 1500 gamesen

 

2:Bs532- Som jag vet är en väldigt bra spelare backar rakt ut av nån anledning och 7708 euro ner.

 

3: pokerftw- 3200 plus efter 1800 sittar har blivit till 1510 euro back på ytterligare 2000 sittar

 

4:meeelosh-Se förra listan

 

5:inetpoker-+6k euro efter 750 games tappat 5k dem senaste 550 spelen

 

Själv leder jag lowstakes racet och kan vissa dagar knappt vinna en hand. Det är verkligen uppenbart att det är nåt fel för att så fort man lirar mycket så infinner sig denna vidriga motrigg.

 

Mvh/Tony

 

Kolla gärna hur det gått för killarna i toppen av middle och highracen förra månaden och även nuvarande månad. Det går inte bra och det är fortfarande mycket bättre spelare än snittet som ligger där uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Moderatorn "flyttade" (översättning: tog bort) inlägget från Off-Topic och skrev att han inte var säker på var det hörde hemma.

 

För att inte orsaka fler oönskade avbrott i hans Tv-tittande (Xena är visst tillbaka?) hjälper jag härmed till och placerar inlägget i den här tråden.

 

Förlåt mig på förhand för allt obehag jag må ha orsakat moderatorn genom att ha en egen vilja och följaktligen tagit saken i egna händer:

 

 

Hade en vän som försvann från pokerarnen för ett tag sedan, han orkade inte mer.

Innan han försvann skrev han ett brev till FullTilt Poker, men orkade inte skicka det, heller.

 

"Dear FullTilt! (you f-u*c*king maggots)

 

I have a relevant question that catches the spirit of the time I'd like to ask you, and I'm grateful in advance for your valued responce, thank you, thank you very very much! (f-u*ck you, f*u-ck you very very much - don't come back to town)

Why is it that in so exclusively alomost every case - the most RETARDED player wins the pot, no matter how much he (or it, as retards like in this case I belive exceeded their right to be counted as members of the human rase) is behind in the pot?

The hand-odds alone should account for the retards to starve to death, as playing poker almost certain takes all of their brain capacity and they are, as a result of that, no longer able to find a food store.

Since there is so many retards still around, I lean to belive that you are, in some way responsible for altering the proper odds ( I hope the Devil f-u*cks you in the a*s*s without lublicate or even a prior date, dinner and movies) , allowing the retards to stick around longer than mother nature has intended.

 

Are you going up against evolution, you f-u*c-king degenerates? Are you trying to destroy our beatiful planet just to make a buck?

 

Best Regards - I hope the Devil don't even call you the next day

 

a soon to be an ex-player on FT"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu fört statistik på mina preflop allins på sit and gos.

 

Borde vunnit 48 % men har vunnit under 30 %, det låter inte så mycket men det rör sig procentuellt om mycket pengar då många är den avgörande om man håller sig kvar i turneringen eller inte.

 

När man har torskat en allin på "otur" kollar man på sharkscope och den som vann var givetvis en förlorare. Någon gång kan man ha jättetur själv och då undrar man hur det kunde komma sig. Man kollar på sharkscope och då var givetvis den som förlorade en jättehaj.

 

And it makes sense, re-distribute the money from the shark to the fish in allin situations, then the game can continue for ever and ever and ever until there are no money left.

 

Where have all the money gone?

 

Long time passing.

 

Where have all the money gone?

 

Gone to raking everyone?

 

 

Får väl upprepa den fabulösa allin statistiken jag haft på mina fyra konton på B2B under tre års tid.

 

Normalt är att ha 50 % på normalfördelningskurvan.

 

Konto S 1,5 %.

Konto D 7 %.

Konto B 17 %.

Konto T 19 %.

 

Konton med många buyins och positiv statistik.

 

Bad luck, sure it is.

 

 

Och sedan de fyra kontrollkontona som hade 1-5 buyins (1-10 euro) och ingen vinnande statistik. Allin luck 75-90 %.

 

Jag har också för hundra år sedan skickat mail till tre olika ansvariga personer inom entraction och bett om förklaringar men ännu inte fått något svar.

 

Varför avslöjar du detta? Bara att börja lira kasst ju så kommer du vinna hela tiden? Hur fungerar algoritmen, kommer den då inse att du vinner mycket(fast du spelar kasst) och därmed låta dig få normalt turliga kort.

 

Sen är det väl en fördel att leta upp borden med de allra bästa spelarna. Om vi slår ihop våra rullar kanske vi kan sätta oss på de högsta cg-borden som finns, spela så dåligt som bara möjlighet och det tar inte länge innan vi har vunnit miljoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen. Inser att jag jobbat helt fel i min "table selection". :oops:

 

:idea: Jag ska således hitta det bordet som har absolut flest riktigt kompetenta och vinnande spelare, sedan ska jag trycka in degen i tveksamma eller rent av hopplösa situationer, på detta sätt ska jag alltså bygga rulle... :shock::ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upplevt många konstiga situationer på Redbet client.

Men det märkligaste jag sett är att på cashgame när det blir en all in situation mellan 2 spelare pre flop så vinner nästan alltid den spelare som har mer pengar på bordet.

Detta har jag sett säkert 1000 gånger och det spelar ingen roll om man har AA på handen för det är alltid den spelare som har mer pengar som vinner ändå.

Veta fan vad det beror på men eftersom jag har sett det med egna ögon så blir man fundersam vad som pågår egentligen.

Sen är det också skumt att flera av de jag känner som spelar har spelat på redbets client också upplevt samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upplevt många konstiga situationer på Redbet client.

Men det märkligaste jag sett är att på cashgame när det blir en all in situation mellan 2 spelare pre flop så vinner nästan alltid den spelare som har mer pengar på bordet.

Detta har jag sett säkert 1000 gånger och det spelar ingen roll om man har AA på handen för det är alltid den spelare som har mer pengar som vinner ändå.

Veta fan vad det beror på men eftersom jag har sett det med egna ögon så blir man fundersam vad som pågår egentligen.

Sen är det också skumt att flera av de jag känner som spelar har spelat på redbets client också upplevt samma sak.

 

Wild Bill..motfrågan blir ju automatiskt: Vad skulle siten vinna på detta?? Finns väl ingen logik i att bigstacksen hela tiden skulle ta pengarna från smallstacksen?

Mer rimligt är väl det i såfall att denna "rigg" skulle vara aktiverad vid S&G och MTT eftersom när turneringen börjar så kan siten inte tjäna mer pengar och ju fortare den tar slut, genom att BigS tar ut SmallS, desto fortare kan kan nya turneringar startas..

 

Sen tror jag att man ser vad man vill se..och att detta lilla hjärntrick får större effekt vad man anar!

 

2 frågor:

Varför hör man aldrig storvinnande spelare klaga på riggen??..den borde ju rimligtvis även drabba dom med tanke på den stora omsättning av cash dom står för! (rigg= inkorrekt slumpgenerator)..(nej WildBill..säger inte att du e en fisk)

Varför har folk glömt att man tjänar bra med pengar på sin pokersite även om man inte riggar den! Jag menar..vem hade tackat nej till att startat en pokersite för 6-7 år sen om man fattat hur utvecklingen skulle bli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Vad tror ni om att en del nätverk skulle kunna ha lättträffade floppar?

Säg att en sitter på ak,en på 88 en på 10 9 och en på 2 klöver. floppen kommer Kc Jc 8d, en träffar topparet, en stegdrag, en triss och en träffar färgdrag, det skulle ju gynna siten vid cashgame om alla träffar och är villig att spela handen.

 

Bara en liten tanke, en sån rigg skulle ju siterna tjäna bra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om att en del nätverk skulle kunna ha lättträffade floppar?

Säg att en sitter på ak,en på 88 en på 10 9 och en på 2 klöver. floppen kommer Kc Jc 8d, en träffar topparet, en stegdrag, en triss och en träffar färgdrag, det skulle ju gynna siten vid cashgame om alla träffar och är villig att spela handen.

 

Bara en liten tanke, en sån rigg skulle ju siterna tjäna bra på.

 

Ett ord: maxrake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag varit med om på Svenska Spel denna vecka är helt obeskrivligt att förklara, det gjorde att jag cashade ut!

 

Orkar inte skriva mer..

 

Tror inte på rigg o all sånt skitsnack... men måste hålla med om att det som hänt även mig på svs senaste dagarna inte har varit mjukt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte på rigg o all sånt skitsnack... men måste hålla med om att det som hänt även mig på svs senaste dagarna inte har varit mjukt....

 

 

Hänt dig också dom senaste dagarna? Känns som något samband, staten kanske ville ge fisken medrigg??

 

Och för er föregående, varians är jag medveten om vad det är och blabla, men om du suttit bredvid mig dom senaste 3 dagarna hade du förstått att det var HELT OMÖJLIGT att vinna EN ENDA HAND, det gick INTE, och då menar jag det gick absolut inte hur jävla bra min hand än var så var ALLTID deras bättre eller utvecklades till en bättre så fort pengarna åkte in, det var helt absurt.

Jag cashade dock ut efter att en jävla åsnetomte satt på mitt bord och rent ut sagt skänkte bort pengarna, han re-raisar mina kungar pre båda trycker in degen, observera att han sitter på 8-5 i hjärter????? ALL IN???? 400kr pott, klart han får en hjärter flopp!

 

Nej tack Svenska Spel ni kan lura några andra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänt dig också dom senaste dagarna? Känns som något samband, staten kanske ville ge fisken medrigg??

 

Och för er föregående, varians är jag medveten om vad det är och blabla, men om du suttit bredvid mig dom senaste 3 dagarna hade du förstått att det var HELT OMÖJLIGT att vinna EN ENDA HAND, det gick INTE, och då menar jag det gick absolut inte hur jävla bra min hand än var så var ALLTID deras bättre eller utvecklades till en bättre så fort pengarna åkte in, det var helt absurt.

Jag cashade dock ut efter att en jävla åsnetomte satt på mitt bord och rent ut sagt skänkte bort pengarna, han re-raisar mina kungar pre båda trycker in degen, observera att han sitter på 8-5 i hjärter????? ALL IN???? 400kr pott, klart han får en hjärter flopp!

 

Nej tack Svenska Spel ni kan lura några andra!

 

Hade du cashat ut om det vore tvärtom också?...dvs om du vunnit varenda hand? Sista handen..ja ca 1 av 5 drar han ut dig..det råkade vara den gången!

Skønt att denna tråd vakna till liv igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du cashat ut om det vore tvärtom också?...dvs om du vunnit varenda hand? Sista handen..ja ca 1 av 5 drar han ut dig..det råkade vara den gången!

Skønt att denna tråd vakna till liv igen

 

 

 

Som sagt det var den handen som fick mig att inse att det var omöjligt att vinna för mig och det verkade inte finnas något slut på det, och JA han vinner den handen 20% av gångerna, men hur kul är det när dom där 20% av gångerna verkar vara 99% av gångerna och man verkar inte hitta något slut på det?! Då säger jag Bye bye Svenska Spel hellre.!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt det var den handen som fick mig att inse att det var omöjligt att vinna för mig och det verkade inte finnas något slut på det, och JA han vinner den handen 20% av gångerna, men hur kul är det när dom där 20% av gångerna verkar vara 99% av gångerna och man verkar inte hitta något slut på det?! Då säger jag Bye bye Svenska Spel hellre.!

 

:-(:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag tror att jag kommit på Gud med att ha riggat livet :shock:

Först hade vi inbrott i garaget och de stal alla mina verktyg, sen stal de ungarnas cyklar från tomten och häromdan fick jag en SKRUV i motorcykeldäcket! Men droppen var när jag spillde hett kaffe över den nytvättade skjortan i morse :shock::shock:

Nu byter jag liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...