Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Det jag varit med om på Svenska Spel denna vecka är helt obeskrivligt att förklara, det gjorde att jag cashade ut!

 

Orkar inte skriva mer..

 

Har dragit ut det mesta där också.

 

I stora drag så kan man säga att det finns två typer av pokersidor:

 

1, Sidor som man vinner på

2, Sidor som man förlorar på

 

Varför resultaten skiljer sig så mycket åt är helt omöjligt att förklara.

Bara ett annat av naturens nycker kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad tror ni om att en del nätverk skulle kunna ha lättträffade floppar?

Säg att en sitter på ak,en på 88 en på 10 9 och en på 2 klöver. floppen kommer Kc Jc 8d, en träffar topparet, en stegdrag, en triss och en träffar färgdrag, det skulle ju gynna siten vid cashgame om alla träffar och är villig att spela handen.

 

Bara en liten tanke, en sån rigg skulle ju siterna tjäna bra på.

 

Klargörande: Jag tror inte på att siterna är riggade.

Men lite roligt... Jag hade precis läst posten ovan av Neophron, sedan gick jag in och skulle spela.

1:a handen, 6-manna cashgame.

Jag får 9-9 och raisar 3bb.

Killen bakom 3-betar, nästa kille ställer all-in för 100bb, varav näste man synar.

Bara att folda mina nior.

De tre visar upp AA, KK, QQ :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ord: maxrake.

 

Sjukt onödigt att rigga upp 4 händer för maxrake dock då cappen nästan alltid är 3$ eller 3€ eller 3£ eller 15:- eller vad det nu är, de behöver bara lägga ut korten så enda fi behöver betala av andra fi för maxrejkad pott varje gång. :shock: . Om 4 händer riggas upp kommer ju 3 "fiskar" att tömmas och behöva dega in på nytt, och det vill dem ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

 

blev tvungen att leta upp ett ämne där jag kunde klämma in min fundering.

jag har aldrig brytt mig i rigg debatten men häpnas över hur ofta man tittar ner på tex 65 när potten innan vanns av en kåk i just 6o5, bara ett exempl, likadant när handen innan vinns med en flush då får man ofta den färg osv osv.

nån som lagt märke till samma sak, detta skulle ju kunna vara en sorts rigg om den vill påvärka spelarens undermedvetna att spela fler händer. jag vet inte men visst kan man nog påvärkas om man sitter vid få bord och ser händerna att man i all hast tar syn med händer jag beskrivit ovan utan att man tänker på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

 

blev tvungen att leta upp ett ämne där jag kunde klämma in min fundering.

jag har aldrig brytt mig i rigg debatten men häpnas över hur ofta man tittar ner på tex 65 när potten innan vanns av en kåk i just 6o5, bara ett exempl, likadant när handen innan vinns med en flush då får man ofta den färg osv osv.

nån som lagt märke till samma sak, detta skulle ju kunna vara en sorts rigg om den vill påvärka spelarens undermedvetna att spela fler händer. jag vet inte men visst kan man nog påvärkas om man sitter vid få bord och ser händerna att man i all hast tar syn med händer jag beskrivit ovan utan att man tänker på det.

 

Det klassiska är ju när man lirar på två bord och flopparna skulle passa exakt till hålkorten man har på andra bordet.....

typ

bord 1:6-5 på hand :floppen A-Q-4

 

bord 2 A-q på hand: floppen 2-3-4

händer hela tiden.

 

men rigg? njäää. troligare slump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är den stora boven i allt detta är att Pokerbolagen INTE har sin mjukvara kontrollerad av utomstående organ. Alla pokersiter säger att deras RNG är kontrollerad av välrenommerad firma och funnen OK, och jag tror på detta. Dock, vad som INTE är kontrollerat är just mjukvaran som delar ut korten. Det betyder att de kan dela ut korten i vilken ordning de vill, de kan skippa kort tills det "rätta" vinnarkortet hittas, osv. Jag har påtalat detta för tex. PS, och frågat om deras kortutdelning är kontrollerad. De svarar inte på den direkta frågan, utan talar BARA om sin RNG. Jag frågar då igen och undrar om just kortutdelningen och får samma svar, de vill inte svara på själva kärnfrågan. Om inte kortutdelningen sker i rätt ordning så spelar det inte någon som helst roll hur välkontrollerad RNG är. Så i och med att de har total kontroll över hur korten delas ut, så kommer vi ALDRIG att få en väl fungerande internetpoker. Det är också märkligt att inga övergripande spelorgan har insett detta och satt press på pokerbolagen att redovisa sin mjukvara.

 

1: Call sub for card

2: Deal card

 

Just denna del skall vara vattentät och utan annan programmeringskod än just denna. Borde inte vara allt för svårt att kontrollera, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klassiska är ju när man lirar på två bord och flopparna skulle passa exakt till hålkorten man har på andra bordet.....

typ

bord 1:6-5 på hand :floppen A-Q-4

 

bord 2 A-q på hand: floppen 2-3-4

händer hela tiden.

 

men rigg? njäää. troligare slump.

 

eller nån slags fel i programvaran? jag lirade pingis får några år sedan och då lottades man ofta mot samma spelare så jag frågade varför och dem skyllde på programvaran. Kanske är svårt att få fram en helt perfekt sådan?

 

jag har skrivit mycket i denna tråd tidigare men aldrig aldrig nånsin trott på rigg i ordets rätta bemärkelse. Bugg stämmer bättre. Slump? mm lol eller hur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kontrolleras INTE mjukvaran som delar ut korten? Så fort man ställer denna fråga på något forum så kommer det en massa mer eller mindre begåvade inlägg. Är det månne pokerbolagen som är inne och skriver. Det är ju max några rader kod som skall kollas upp, det kan inte vara svårt, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ogawumbq,

 

Det som är den stora boven i allt detta är att Pokerbolagen INTE har sin mjukvara kontrollerad av utomstående organ. Alla pokersiter säger att deras RNG är kontrollerad av välrenommerad firma och funnen OK, och jag tror på detta. Dock, vad som INTE är kontrollerat är just mjukvaran som delar ut korten. Det betyder att de kan dela ut korten i vilken ordning de vill, de kan skippa kort tills det "rätta" vinnarkortet hittas, osv. Jag har påtalat detta för tex. PS, och frågat om deras kortutdelning är kontrollerad. De svarar inte på den direkta frågan, utan talar BARA om sin RNG. Jag frågar då igen och undrar om just kortutdelningen och får samma svar, de vill inte svara på själva kärnfrågan. Om inte kortutdelningen sker i rätt ordning så spelar det inte någon som helst roll hur välkontrollerad RNG är. Så i och med att de har total kontroll över hur korten delas ut, så kommer vi ALDRIG att få en väl fungerande internetpoker. Det är också märkligt att inga övergripande spelorgan har insett detta och satt press på pokerbolagen att redovisa sin mjukvara.

 

1: Call sub for card

2: Deal card

 

Just denna del skall vara vattentät och utan annan programmeringskod än just denna. Borde inte vara allt för svårt att kontrollera, eller hur?

 

Som du kan läsa här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/rng/

 

så har BMM International kontrollerat inte bara slumpgeneratorn, utan även källkoden till mjukvaran som bestämmer hur korten blandas och väljs, samt utfallet av detta. De fann en total slumpmässighet. Som jag förstår det så är det detta du är ute efter.

 

Hälsningar,

 

Martin

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ogawumbq,

 

 

 

Som du kan läsa här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/rng/

 

så har BMM International kontrollerat inte bara slumpgeneratorn, utan även källkoden till mjukvaran som bestämmer hur korten blandas och väljs, samt utfallet av detta. De fann en total slumpmässighet. Som jag förstår det så är det detta du är ute efter.

 

Hälsningar,

 

Martin

PokerStars Support Team

 

BMM International ! känns ungefär lika säkert som om ni själva hade testat.

Från deras hemsida.

 

This point of view is what drives our mission: to help our client’s businesses grow, operate more efficiently, bring compliant products to market faster, improve their return on every compliance dollar spent

 

Our values are simple. They define who we are; what we do; why we are even here. And, yes, while you will see them on the walls of our offices, they are more than an internal poster. We commit to them. We live by them. We hold ourselves accountable to them, and expect our clients to hold us accountable as well.

 

1. We are about our clients, always.

2. We communicate with our clients every day, and thank them

for their business.

3. We deliver as promised or we don’t get paid.

4. We strive constantly to innovate internally and with our clients.

5. We will offer the best value, not necessarily the lowest cost.

6. We constantly seek to attract and retain the best people.

7. We are a learning organization committed to thought

leadership.

8. We provide an environment of trust, respect, integrity and

accountability.

9. We do not tolerate ‘politics’, internally or externally.

10. We are never afraid to take the shot – give us the ball.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan också blanda och slumptalsmässigt välja ett kort utan att dela ut det. Det säger inte ett ski^ om vilket kort som delas ut, efetrsom det alltid går att skippa/hoppa över kort och slumpmässigt välja ett nytt, tills man får fram det "rätta". Bra försök till vilseledande förklaring. Den dagen ni låter BMM lägga en "trace" i koden och se att det slumpmässigt valda kortet verkligen delas ut, då är jag nöjd.

 

En annan sak är att när det är dags för riverkortet så kan man i över 90 procent av fallen säga vilket kort som INTE skall komma. Riverkortet är oftast

 

1: Tre till flush

2: Stegdrag

3: Bordet parar sig

 

All 4 max rake. Kolla får ni se!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak är att när det är dags för riverkortet så kan man i över 90 procent av fallen säga vilket kort som INTE skall komma. Riverkortet är oftast

 

1: Tre till flush

2: Stegdrag

3: Bordet parar sig

 

All 4 max rake. Kolla får ni se!!

 

Allt enligt dina empiriska studier förmodar jag? Sen är 1, 2 och 3 troligen oftare actionstoppers än actionboosters.

 

Trevlig tråd detta :)

 

Man blir dock lite skraj när man läser PS-representantens ord: "total slumpmässighet". Det är väl kanske bara att gratulera till denna oöverträffade bedrift?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan också blanda och slumptalsmässigt välja ett kort utan att dela ut det. Det säger inte ett ski^ om vilket kort som delas ut, efetrsom det alltid går att skippa/hoppa över kort och slumpmässigt välja ett nytt, tills man får fram det "rätta".

 

Med "väljs" avses självfallet kortet som "väljs att delas ut". Som jag skrev ovan så har även utfallet analyserats:

 

BMM found that:

* the PokerStars RNG and shuffle generate results that are truly random and unpredictable

 

Självklart kan man också välja att inte lita på det företag som har gjort den här analysen. (Och vem auditar auditorn egentligen... o.s.v.) Därför rekommenderar vi alltid spelare att göra just det som du föreslår:

 

Kolla får ni se!!

 

Alla spelare är välkomna att beställa samtliga sina handhistorier från spel med riktiga pengar. Dessa kan man sedan analysera för att avgöra om blandningen verkar vara slumpmässig eller ej.

 

Man blir dock lite skraj när man läser PS-representantens ord: "total slumpmässighet". Det är väl kanske bara att gratulera till denna oöverträffade bedrift?

 

Moderna slumpgeneratorer är "totalt slumpmässiga" (truly random), till skillnad från t.ex. en pseudo-slumpmässig generator, eller en manuellt blandad kortlek. Jag är osäker på vad det är som är skrämmande. :)

 

Hälsningar,

 

Martin

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svara på kärnfrågan för tusan!! Har BMM verkligen kontrollerat att det kort som dras verkligen delas ut, eller att de delas ut till rätt spelare? Inga skippade kort eller att kortet delas till en annan spelare än den i turordning. En "trace" skall läggas i koden för att se att korten delas ut i rätt ordning och utan överhoppning. Jag återkommer till vad jag sagt tidigare.

 

1: Call RNG for card

2: Deal card (i rätt ordning runt bordet)

 

Detta skall vara vattentätt och skall inte vara några som helst problem att kontrollera. Så kom igen BMM och PS, tillåt nu detta, och visa er legitim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svara på kärnfrågan för tusan!! Har BMM verkligen kontrollerat att det kort som dras verkligen delas ut, eller att de delas ut till rätt spelare?

 

men idiot:

 

Hej ogawumbq,

 

 

 

Som du kan läsa här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/rng/

 

så har BMM International kontrollerat inte bara slumpgeneratorn, utan även källkoden till mjukvaran som bestämmer hur korten blandas och väljs, samt utfallet av detta. De fann en total slumpmässighet. Som jag förstår det så är det detta du är ute efter.

 

Hälsningar,

 

Martin

PokerStars Support Team

 

Om du nu är oändligt korkad så kan du fortsätta att ifrågasätta hans exakt formulering, men det kommer inte att leda nånvart. För vad du vet så kan han lika gärna ljuga, för du är ett oengagerad forumtroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderna slumpgeneratorer är "totalt slumpmässiga" (truly random), till skillnad från t.ex. en pseudo-slumpmässig generator, eller en manuellt blandad kortlek. Jag är osäker på vad det är som är skrämmande. :)

 

Skrämmande kanske var att ta i men slarvigt ordval är det iaf. Även om man sätter citationstecken runt benämningen är det ett lite fult tilltag imo. Total slumpmässighet (utan citationstecken) existerar, vad jag vet, inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla spelare är välkomna att beställa samtliga sina handhistorier från spel med riktiga pengar. Dessa kan man sedan analysera för att avgöra om blandningen verkar vara slumpmässig eller ej.

 

Det där har jag försökt med men inte lyckats. Jag skulle gärna vilja ha handhistorier från alla turneringar jag spelat på ps. Kan du tala om var jag kan skicka denna förfrågan.

 

Jag har frågat supporten förut om detta men har inte fått samtliga samt att de jag fått är i något nerbantat format där man inte kan analysera varje hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...