Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du är i alla fall medveten om att det finns andra faktorer som påverkar här, det ska du väl ha cred för... men du spelar fyra sessioner och förväntar dig att underlaget ska vara tillräckligt för att säga något om utfallet?

 

Gör så här: Spela dina nästa fyra sessioner iförd blå tröja, sedan nästa fyra iförd röd. Återkom med dina resultat och hur färgen på din tröja påverkade riggen. Jag misstänker att du kommer att komma fram till något anmärkningsvärt här som ingen har tänkt på förut.

 

hahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte...varför diskutera någonting när ni förlöjligar de som tror på riggen?. Nej jag har lirat extremt mycket så det är bla det jag tycker är skumt.

 

Finns folk som tror att de är konstant otursförföljda med, lite svårt att hålla en seriös diskussion där med (eller folk som talar med andar/kan levitera/flytta föremål med tanken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte...varför diskutera någonting när ni förlöjligar de som tror på riggen?. Nej jag har lirat extremt mycket så det är bla det jag tycker är skumt.

 

Ja men om man tror att något inte existerar och rent av tror att det är väldigt orimligt så blir det lätt att man förlöjligar! Men du ska inte ta det personligen. Jag skriver det igen: Jag tror INTE på nån så kallad rigg där en viss stack har fördel/nackdel etc. Du tror på det. Då får det väl vara så!

Jag tycker någon dock borde ha knäckt dessa siter och deras rigg för längesen..tycker inte du det?? Du har väl så gott som säker på att det existerar? Varför inte utnyttja det då? Spela med sämre startkort eftersom du alltid förlorar med bättre startkort t ex! Eller kolla Bucklox på YouTube..han har ju ett intressant spelsätt

 

(dock är jag inte främmande för annat fusk sker på onlinepokern, t ex sammarbete mellan 2-3 spelare på samma bord, botar, och ev även "special-konton" där administratörer kan se korten, det var väl någon sida där det hade skett?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tror på något så måste man sätta det i system.

 

Jag testade nu det jag snackat om. Small stack är viktigt, men vad som är viktigt är också bankrullens storlek och den är svår att lista ut.

 

Ser man en kille ladda in 4, dubbla upp och sedan förlora och sedan sitta sit-out så kan man väl misstänka att det var hela rullen.

 

------------ Första tillfället 10 euro konto från 5 till 76 ----------------

 

080203 10 euro på mitt konto. Spelar 0.10 0.20.

 

Laddar in 5 euro, fem timmar senare är jag ensam på bordet med 76.28.

 

Byter konto, samma nätverk, annan site.

 

Du borde väl RIMLIGTIVS varit ordentlig bigstack efter ett tag om du slutade med 76? Slutade det att rigga då? Eller när du låg på 50 var du fortfarande smallstack och alla andra hade mer än dig??

 

------------ Andra tillfället 69 euro konto från 5 + 10 till 19,55 -------------

 

080204 69 euro på konto. Spelar 0.10 0.20.

Laddar in 5 euro, förlorar dessa, laddar in 10 euro. Efter 2h 40 min slutar jag på 19.55, en vinst på 4,55.

 

Detta har väl ca 90 % av alla onlinespelare varit med om så det säger ju absolut ingenting..eller hur!!

 

------------ Tredje tillfället 350 euro konto från 5 + 5 + 10 till 17,66 -------

 

080205 350 på annat konto, samma nätverk, annan site.

 

Laddar in 5, förlorar dessa preflop allin 88 mot 10 10. Motståndaren får fyrtal. Potten därefter får jag AK (alltid bra kort poten efter du förlorat en stor del eller hela ditt inköp) och blir återhöjd och går allin preflop. Möter ess fem, och 9 10, 9 10 får stege. Boostat på preflop allins här.

Laddar in 10, får bara skitkort, lyckas bluffa mig fram så jag ligger på kring 8 lång tid. Får till sist en stege som jag vinner lite på. Slutar på 17.66 efter 1h 40 min spelande. En förlust på 2,34 alltså.

 

AK vs A4 vs 9 10?? Du leder väl inte överdrivet mycket här?? Och 10 9 var smallstack här eller?

 

------------ Fjärde tillfället 73 (69) euro konto från 5 till 1,55 till 62,82 ----

 

080205 på 69 euro kontot ovan som nu är 73 euro.

 

Laddar in 5 euro. Får ett flushdrag som jag går allin på och förlorar givetvis mot en mindre stack. Får givetvis bra kort potten efter (det får man alltid potten närmast efter när man har förlorat det mesta av sitt inköp) Har ca 1.5 och går allin och har ca 3,75. Lyckas komma ner på 1,55 och får givetvis bra kort potten efter och går allin. Tre synar och eftersom jag har minsta stacken vinner jag 5.90. Några potter senare sitter jag med 12, ett tag senare sitter jag med 48.

 

Vilka kort hade du och vilka mötte du??

 

Några small stacks kommer in som dessutom är synstationer och så är man nere på 38 igen. Med några vältajmade bluffar och lite tajtare spel och absolut inga preflop allins mot small stacks slutar jag på 62,82, efter 2 h 10 mins spel.

 

"Med några vältajmade bluffar och lite tajtare spel" skriver du!! Ja herregud! Nu var det bluffar och tightare spel som var det vinnande? Indirekt menar du alltså att du spelat lösare innan när du förlorade?? Blir något motsägelsefullt!!

 

Jag tycker det verkar gå bättre om man har lite på kontot. Jag har försökt att spela likadant, vilket konto jag än har använt.

 

Så nu blir det att casha ut på 350 euro kontot, men inte spela genast efter, för då kanske man åker på cash out riggen (för den finns väl?). Bättre är att vänta ett tag så cash out riggen hinner klinga av. Ha Ha, lista ut om jag menar allvar med detta.

 

Finns cash out-riggen. Vet inte.

 

Dags att uppdatera listan. Small bankroll rig är ny på listan, fast jag tidigare refererat till den som small stack rig. Ett mera korrekt namn måste vara small bankroll rig, så för upptäckten av small bankroll rig tilldelas Boost 42 T euro på T6Poker.

 

hmm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har följt denna tråd lite - och bristen på analys är ju monumental - från båda lägren. Jag vill inte tycka - jag vill veta.

 

Jag har ganska nyligen börjat spela S&G på Full Tilt - och känt att det sprutat AA KK QQ på mig - hmmm - är det så?

 

Min PokerTracker analys visar då följande (urvalet är endast 4655 händer)

my.php?image=handsdo5.jpg

 

Det var ju glädjande - bäst att hålla i hatten när de inte sprutar lika mycket framöver.

 

Känslan var också att jag såg många AA vs KK och andra höga händer - var det selektivt minne?

 

Jag håller på med lite programering så jag skrev en liten POKERHANDSANALYSATOR - tog en timme kanske.

 

Den plockar ut alla AA som gått till showdown och listar vilka händer AA mött.

Alla pockets och AT - AK (resten har jag inte med)

 

Här ser jag inte nåt konstigt i alla fall = selektivt minne alltså

Edit-(ytterligare analys av antalet spelare i handen kan vara önskvärt förstås)

 

my.php?image=aavsob9.jpg

 

För alla er som gråtit ut nu i 216 sidor bjuder jag på koden till denna enkla botare av hjärnspöken. Nu tror jag inte - nu vet jag.(att det blir nog färre höga pockets framöver)

 

 

KODEN VARSÅGODA

 

<% Option Explicit %>

<% Session.lcid = 1053 %>

<HTML>

<HEAD>

<TITLE>Pokerhandanalysatorn</TITLE>

</HEAD>

<BODY>

<%

 

Dim Conn, RS, StrConnect, SQL

Dim SQL2, RS2

Dim SQL3, RS3

 

Dim X, Y, Z

Dim AA, KK, QQ, JJ, TT, NINES, EIGHTS, SEVENS, SIXES, FIVES, FOURS, THREES, TWOS, AKs, AKo, AQs, AQo, AJs, AJo, ATs, ATo

 

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

 

StrConnect = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:/Inetpub/db/ptrack.mdb"

 

Conn.Open StrConnect

 

'******Antal givar räknas fram*****

SQL = "SELECT * FROM tourney_game"

set RS = Conn.execute(SQL)

Do until RS.EOF

 

X = X + 1

Y = Y + RS("number_of_players")

RS.MoveNext

Loop

 

Response.write "Antal givar: " & X & "<BR>"

Response.write "Antal givna händer: " & Y & "<BR>"

'******/Antal givar räknas fram*****

 

'******Antal händer till Showdown räknas fram*****

SQL = "SELECT * FROM tourney_game WHERE winning_hand <> '(did not show hand)'"

set RS = Conn.execute(SQL)

 

Do until RS.EOF

 

Z = Z + 1

'*****Undersöker hålkorten för de som deltagit i Showdown****

SQL2 = "SELECT * FROM tourney_game_players WHERE game_id =" & RS("game_id")

set RS2 = Conn.execute(SQL2)

 

'*****Letar efter AA*****

Do until RS2.EOF

 

If RS2("hole_cards") = "AA" then

 

AA = AA + 1

 

'*****Listar händer som AA mött******

SQL3 = "SELECT * FROM tourney_game_players WHERE game_id =" & RS("game_id")

set RS3 = Conn.execute(SQL3)

Do until RS3.EOF

If RS3("hole_cards") = "KK" then

KK = KK + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "QQ" then

QQ = QQ + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "JJ" then

JJ = JJ + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "TT" then

TT = TT + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "99" then

NINES = NINES + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "88" then

EIGHTS = EIGHTS + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "77" then

SEVENS = SEVENS + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "66" then

SIXES = SIXES + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "55" then

FIVES = FIVES + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "44" then

FOURS = FOURS + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "33" then

THREES = THREES + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "22" then

TWOS = TWOS + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "AKs" then

AKs = AKs + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "AKo" then

AKo = AKo + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "AQs" then

AQs = AQs + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "AQo" then

AQo = AQo + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "AJs" then

AJs = AJs + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "AJo" then

AJo = AJo + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "ATs" then

ATs = ATs + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "ATo" then

ATo = ATo + 1

Else

End If

 

RS3.MoveNext

Loop

'*****/Listar händer som AA mött*****

 

Else

End If

 

 

RS2.MoveNext

Loop

'*****/Letar efter AA*****

 

'*****/Undersöker hålkorten för de som deltagit i Showdown****

 

RS.MoveNext

Loop

 

Response.write "Antal händer till Showdown: " & Z & "<BR>"

Response.write "Antal AA: " & AA & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs KK: " & KK & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs QQ: " & QQ & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs JJ: " & JJ & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs TT: " & TT & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs 99: " & NINES & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs 88: " & EIGHTS & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs 77: " & SEVENS & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs 66: " & SIXES & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs 55: " & FIVES & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs 44: " & FOURS & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs 33: " & THREES & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs 22: " & TWOS & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs AKs: " & AKs & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs AKo: " & AKo & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs AQs: " & AQs & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs AQo: " & AQo & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs AJs: " & AJs & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs AJo: " & AJo & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs ATs: " & ATs & "<BR>"

Response.write "Antal AA vs ATo: " & ATo & "<BR>"

 

'******/Antal händer till Showdown räknas fram*****

 

on error resume next

RS.Close

Conn.Close

set RS = nothing

set Conn = nothing

%>

 

</BODY>

</HTML>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har settat 1/15 ggr

Ja? Din chans att träffa set är väl typ 12% om jag inte missminner mig. Om du spelar 1000 händer där du har par i hålet, hur många gånger kommer du då, rent statistiskt alltså, att missa setet?

 

Har inget med kortsnitt eller andra begåvade kommentarer att göra med att vissa tror på riggen utan att man kan gå break even eller minus under längre perioder där man ska vara vinnande.

 

Nähä... Det är märkligt att vinnande spelare kan ha downswings på över 20k händer om inte kortsnittet har med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har följt denna tråd lite - och bristen på analys är ju monumental - från båda lägren. Jag vill inte tycka - jag vill veta.

 

Jag har ganska nyligen börjat spela S&G på Full Tilt - och känt att det sprutat AA KK QQ på mig - hmmm - är det så?

 

Min PokerTracker analys visar då följande (urvalet är endast 4655 händer)

my.php?image=handsdo5.jpg

 

Det var ju glädjande - bäst att hålla i hatten när de inte sprutar lika mycket framöver.

 

Känslan var också att jag såg många AA vs KK och andra höga händer - var det selektivt minne?

 

Jag håller på med lite programering så jag skrev en liten POKERHANDSANALYSATOR - tog en timme kanske.

 

Den plockar ut alla AA som gått till showdown och listar vilka händer AA mött.

Alla pockets och AT - AK (resten har jag inte med)

 

Här ser jag inte nåt konstigt i alla fall = selektivt minne alltså

Edit-(ytterligare analys av antalet spelare i handen kan vara önskvärt förstås)

 

my.php?image=aavsob9.jpg

 

För alla er som gråtit ut nu i 216 sidor bjuder jag på koden till denna enkla botare av hjärnspöken. Nu tror jag inte - nu vet jag.(att det blir nog färre höga pockets framöver)

 

 

Bra gjort! Ett fint första steg mot en enkel rigganalys. Jag vill se mer sådant, det skulle ha mycket större underhållningsvärde än det vanliga riggpratet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I beräkningen har du inte med några felkällor. Klart att man får de värden man vill ha då.

 

Jag ville inte ha nåt särskilt resultat - jag ville se hur det var i de händer jag spelat, och om jag hade selektivt minne - och det hade jag.

 

Vilka felkällor menar du?

 

Pillade lite till i koden -

Lade till hur många som suttit vid borden vid de respektive utfallen - ännu rimligare resultat (tycker jag)

 

Full Tilt Cash Games - 5485 givar/45408 starthänder

my.php?image=ftpcggn1.jpg

 

Svenska Spels Cash Games - 17696 givar/100476 starthänder

Ganska mycket shorthandspel

my.php?image=svscgar6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville inte ha nåt särskilt resultat - jag ville se hur det var i de händer jag spelat, och om jag hade selektivt minne - och det hade jag.

 

Vilka felkällor menar du?

 

Pillade lite till i koden -

Lade till hur många som suttit vid borden vid de respektive utfallen - ännu rimligare resultat (tycker jag)

 

Full Tilt Cash Games - 5485 givar/45408 starthänder

my.php?image=ftpcggn1.jpg

 

Svenska Spels Cash Games - 17696 givar/100476 starthänder

Ganska mycket shorthandspel

my.php?image=svscgar6.jpg

 

Läser jag fel eller har du fått AA på båda siterna galet ofta ?

 

Edit : är det alla AA du sett runt bordet eller bara dina ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känslan var också att jag såg många AA vs KK och andra höga händer - var det selektivt minne?

 

Ja, men det är väl inte så konstigt, du tittar ju på de händer som varit vid showdown. Att AA vs Kk eller AA vs QQ är vanligare än AA vs lågt pp är ju för att exempelvis 99 är så lätt att lägga...

 

Men ser gärna samma analys från flera olika sajter, för antingen har du visat att FTP och Svenska Spel är riggat på samma sätt med att höga par ska möta varandra, eller så har du visat att man spelar poker på liknande sätt på de två sajterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser jag fel eller har du fått AA på båda siterna galet ofta ?

 

Edit : är det alla AA du sett runt bordet eller bara dina ?

 

För det första - jag har inte fått AA galet ofta - cirka 19 - 33% övervikt på AA,KK,QQ på Full Tilt CG - men vadå - på 5400 händer är det ju inte nåt att höja på ögonbrynen för - men min känsla av att jag fått det ganska ofta var någorlunda riktig

 

För det andra - jag har undersökt hur mycket AA som har visats vid showdown av SAMTLIGA spelare runt bordet - inkl. mina egna förstås.

 

Förstår du kod ser du hur urvalet gjorts

 

1. Totala antalet givar räknas fram

SQL = "SELECT * FROM tourney_game"

 

2. Totala antalet utdelade hålkortspar räknas fram

Y = Y + RS("number_of_players")

 

3. Väljer ut de händer som gått till showdown - alla andra händer vet vi ju inget om

SQL = "SELECT * FROM tourney_game WHERE winning_hand <> '(did not show hand)'"

 

4. Undersöker hålkorten för de som deltagit i Showdown

SQL2 = "SELECT * FROM tourney_game_players WHERE game_id =" & RS("game_id")

set RS2 = Conn.execute(SQL2)

 

'*****Letar efter AA*****

Do until RS2.EOF

 

If RS2("hole_cards") = "AA" then

 

AA = AA + 1

AAP = AAP + RS2("number_of_players")

P = 0

'*****Listar händer som AA mött******

SQL3 = "SELECT * FROM tourney_game_players WHERE game_id =" & RS("game_id")

set RS3 = Conn.execute(SQL3)

P = RS3("number_of_players")

Do until RS3.EOF

If RS3("hole_cards") = "KK" then

KK = KK + 1

KKP = KKP + P

ElseIf RS3("hole_cards") = "QQ" then

QQ = QQ + 1

ElseIf RS3("hole_cards") = "JJ" then o.s.v. o.s.v

 

Om vi då tar siffrorna från Svenska Spel

Antal givna händer: 100476 - då förväntar jag mig 456 AA

I showdown har visats 228 AA - det känns väl helt rimligt det är ju 8137 givar av 17696 som gått till SD = 45%

 

Av 456 förväntade AA ska statistiskt sett var 40:e möta KK vid 6,5 spelare i given - de flesta går säkert till SD (mycket shorhandspel i underlaget) - av förväntade 11 har vi sett 9 - vilket är fullt rimligt. Det är nog rimligt att tro att några KK lagts mot A-flopar (sannolikt foldas färre KK mot AA än mot andra händer eftersom A-bräda blir ovanligar när 2 An sitter hos Fi)

 

Att vi sen i stort sett ser färre & färre av sämre PP är ju också helt rimligt - de vi ser är nog huvudsakligen de som träffat trissar.

 

Till sist: Jag har cirka 20% "för mycket" AA & KK även i CG hos Full Tilt, men det finns inget i min analys som tyder på att det ser likadant ut hos resten av spelarkollektivet (så jag tror inte på actionpotriggen)

 

Hos SvS är min starthandsfördelning fullständigt enligt förväntan - men det är ju skitenkelt att se för vem som helst i PT......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crillux vet inte den exakta procenten med att träffa set men vet att den är bättre än 1/15 ca 1/8 ligger den väl på? Du kan väl själv räkna ut att 100-12 = 88? Vidare innebär väl kortsnittet exakt vilka starthänder du får? Min poäng var att spelet för mig är detsamma, spelar inte fler händer bara för att jag får sämre. Jag går ändå bara in med mest pengar som favorit och torskar mer än jag ska.

Igår tex lyckades jag vinna fler 80/20 lägen än förlorade och lyckades plussa 110D på NL25 och då tänker man skönt kanske vänder nu. Så idag KK vs QQ torsk QQ vs 46 off all in pre torsk samt k9s vs 34s rivrar färgstege allt detta är standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det är väl inte så konstigt, du tittar ju på de händer som varit vid showdown. Att AA vs Kk eller AA vs QQ är vanligare än AA vs lågt pp är ju för att exempelvis 99 är så lätt att lägga....

 

Se mitt svar till Elvis - jag håller helt med - inget konstigt alls

 

Men ser gärna samma analys från flera olika sajter, för antingen har du visat att FTP och Svenska Spel är riggat på samma sätt med att höga par ska möta varandra, eller så har du visat att man spelar poker på liknande sätt på de två sajterna.

 

:lol: Man blir lätt lite nojig i den här tråden va? Jag tror inte jag visat vare sig det ena eller det andra - det finns inget i min analys som tyder på att höga par möts ovanligt ofta - i mitt underlag har de mötts helt enligt förväntan.

 

Sortera för Guds skull nu inte in mig bland rigganhängarna - jag är ju den förste i denna tråds 217-sidiga historia som gjort en analys.

 

Citerar mig själv:Känslan var också att jag såg många AA vs KK och andra höga händer - var det selektivt minne?

 

Så gör jag anlysen - och min slutsats blir:

Här ser jag inte nåt konstigt i alla fall = selektivt minne alltså

 

Om det är nån som sitter på nån PT-databas från annan sajt - eller större databas - så är det naturligtvis skitenkelt att köra samma analys på den och ev. lägga till om man vill titta på nåt särskilt - PM:a mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidare innebär väl kortsnittet exakt vilka starthänder du får?
Ja, självklart. Men i ngt tidigare inlägg whinade du om att du missat set 35ggr i rad. Det är förstås tråkigt, men inget som är statistiskt extremt.

 

Jag går ändå bara in med mest pengar som favorit och torskar mer än jag ska.

Men hur många händer pratar vi om? 100k? Man behöver en otroligt stor sample för att kunna påstå att man "torskar mer än man ska".

 

Så idag KK vs QQ torsk QQ vs 46 off all in pre torsk samt k9s vs 34s rivrar färgstege allt detta är standard.

"Standard"? Det är 3 händer... Det måste vara riggat, sa Bull.

 

Igår rök jag i en live-turre, i mitt eget vardagsrum dessutom, med AA mot K9o när pengarna åkte in pre. Shit happens.

 

Dessutom kan du fråga dig själv följande:

Hur kommer det sig att andra vinner på poker i längden? Spelar dom sämre händer och har riggen med sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vinner i längden men har börjat bli riktigt frustrerad. Ja det är bara 3 händer och har ingen grund för någonting min poäng var att detta händer oftare än 20/80 under en 4 veckorsperiod. Om man vinner ca 55% av alla 80/20 lägen under en period på 4 veckors intensivt spelande så vad ska man då tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kallat min teori small stack rig, men den borde egentligen kallas small bankroll rig, för jag tror att den mer avgör din "tur".

 

Jag har spelat några fler sessioner. Här är resultatet.

 

---------------------------------------------------------

 

Egentligen skulle man inte spela på det konto där man har mest pengar, men jag har spelat där för det är det enda konto där jag får rakeback.

 

------------------------------------------------------------------

 

0206 på konto jag har 360 euro. Får enorma skitkort i början spelar en timma och går från 5 till 10.

 

0207 samma konto. Laddar in 5, förlorar dessa, laddar in 5 nya, får skräpkort hela tiden i början. Spelar 1.50 och slutar 10 euro upp.

 

0208 samma konto. Samma visa med skitkort i början och omöjligt att träffa. Laddar in 5, får fylla på med två och förlorar dessa, laddar in 10. Slutar marginellt back. Vid detta bord talar jag med en finne som hette energy, som hade enorm tur mot mig i en allin, han träffade en treoutare och mycket riktigt hade han väsentligt mindre pengar än jag på kontot. Han hade ca 50 euro och jag hade ca 370. Jag bestämde mig för att byta konto, för att se om jag fick bra kort. Jag talade om detta för honom.

 

Jag bytte direkt till ett konto där jag hade 13 euro. Jag hann inte till samma bord innan någon annan snott min plats men jag satte mig på väntelistan.

 

Jag gick stället in och spelade 0.05 0.10. Laddade in 2,93 av mina 12,93. Ska vi se om jag får bättre kort i början?

 

Första potten fick jag KK. OK, just precis som man kunde tänka sig. Spelade där en tio potter sen kunde jag vara med på det bordet som jag spelat på tidigare.

 

 

Jag bytte bord och på detta bord kunde jag åttonde potten kolla ned på AA. Fjortonde potten kunde jag dubbla upp med en stege. Jag spelade 35 minuter och gick från 5 till 9.

 

Var och en får dra sina slutsatser, men jag tänker spela på konton där jag har begränsat med pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde väl RIMLIGTIVS varit ordentlig bigstack efter ett tag om du slutade med 76? Slutade det att rigga då? Eller när du låg på 50 var du fortfarande smallstack och alla andra hade mer än dig??

 

 

När jag hade 50 hade jag förmodligen förhållandevis lite på kontot jämfört med de andra. Den person jag mötte i den pott som var 50 euro hade ganska mycket mer pengar än jag. Jag lät också aldrig turen avgöra något. Jag foldade aK preflop mot small stacks som gick preflop allin. Jag lät aldrig turen avgöra om jag mötte en mindre stack. Jag lever som jag lär.

 

Detta har väl ca 90 % av alla onlinespelare varit med om så det säger ju absolut ingenting..eller hur!!

 

 

Jag redovisar alla mina observationer för att ge en rättvis bild. Vill du att jag ska endast redovisa de händer som bekräftar det jag snackar om? Jag redovisar alla mina sessioner, hur mycket jag spelat, hur det har gått och hur mycket pengar jag har på kontot. Sedan får var och en utifrån dessa dra sina egna slutsatser.

 

 

AK vs A4 vs 9 10?? Du leder väl inte överdrivet mycket här?? Och 10 9 var smallstack här eller?

 

Poängen att visa här är att när jag spelar på det konto jag har förhållandevis mycket pengar på, förlorar jag i coin toss situationer, men när jag spelar med begränsat med pengar på kontot så vinner jag allins med AJ.

 

 

Vilka kort hade du och vilka mötte du??

 

Jag har detta konto på 10bet och på denna site har de avaktiverat hand history funktionen, varför får du fråga dem, den finns där, men den fungerar inte. Jag har frågat dem om hur man fixar detta men de har inte svarat. Vad kan de ha för anledning att avaktivera denna funktion? Varför är det intressant att veta vilka jag mötte. Jag kan beställa handhistoriken från 10bet om du talar om för mig varför det är viktigt att veta vilka jag mötte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är i alla fall medveten om att det finns andra faktorer som påverkar här, det ska du väl ha cred för... men du spelar fyra sessioner och förväntar dig att underlaget ska vara tillräckligt för att säga något om utfallet?

 

Gör så här: Spela dina nästa fyra sessioner iförd blå tröja, sedan nästa fyra iförd röd. Återkom med dina resultat och hur färgen på din tröja påverkade riggen. Jag misstänker att du kommer att komma fram till något anmärkningsvärt här som ingen har tänkt på förut.

 

Det enda jag har "kommit på" är att sajterna tjänar pengar på att skydda fisken och den som har begränsad bankrulle. Vad är det för anmärkningsvärt med det?

 

Du är så dum och oförskämd att man baxnar. Hur kan man kläcka ur sig något sådant om det här med tröjorna. Ett sådant uttalande kommer säkert från en som har intressen i det företag jag pratar om eller är fullkomligt omedveten om att få mer pengar är en stor drivkraft för människan. Jag ska gärna göra experimentet med tröjorna om du talar om för mig hur sajterna tjänar mer pengar på vilken tröjfärg man har när man spelar.

 

Om du kan förklara för mig på ett tillfredsställande sätt att sajterna tjänar mer pengar om jag har en blå tröja jämfört med en röd eller tvärtom, så kan vi väl undersöka detta.

 

Sedan kan du ge din synpunkt på om sajterna tjänar på att boosta händer vid "tursituationer" för de som har begränsade bankrullar. Du kan också ge din synpunkt på om sajterna tjänar på att boosta händerna i början på en session för nya spelare eller spelare med begränsade bankrullar. (After all it must be fun to play poker)

 

Eller kanske de ska boosta för de som redan har förhållandevis mycket pengar?

 

Det blir ju jättebra, boosta för de som redan har mycket. På den sajten kommer det att komma in mycket rake vill jag lova!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag har "kommit på" är att sajterna tjänar pengar på att skydda fisken och den som har begränsad bankrulle. Vad är det för anmärkningsvärt med det?

 

 

 

 

Hur vet "siten" att man har begränsad "rulle"? -Åhh, de har full kontroll på dina bankkonton etc etc.....

 

-ytterligare ett argument för att hemlighålla skattelisterna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...