Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)

nisse hult

Recommended Posts

Sen när blev jag en riggfanatiker?

Har aldrig trott på en rigg, och kommer inte göra det förrän någon lägger fram "cold facts" att det verkligen sker. Det räcker liksom inte med en redovisning av någon hand samt ihopknytande av massa lösa trådar! Detta bevisar verkligen ingenting!!!! Folk verkar ha svårt att acceptera att jobbiga utdragningar sker..och ibland kan ske flera gånger i rad.

Jag läser mest denna tråd för att det är underhållande

/chepplin

Han syftade på din polare, inte dig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade jag varit övertygad om att riggen existera hade jag gjort följande:

#Samlat ihop alla bevis jag har för att riggen sker. Dessa bevis består t ex av olika handistoriker av "helt sjuka utdragningar" eller annat riggrelaterad materiel.

# Anmält den site det handlar, t ex SvS. Var jag ska anmäla vet jag inte. Polisen kanske för bedrägeri.

# När anmälningen har lett till fällande dom startar jag själv en site där man kan spela poker garanterad riggfritt, och tar ju då alla SvS gamla kunder

# Efter 2 månader är jag mångmiljonär trots att jag driver en pokersite utan ha riggat den

(Efter ca 2 år startar allt om igen när en spelare börjar en tråd på Poker.se och hävdar att SvS är riggat eftersom han faktiskt förlorade med 2 stycken all in preflopp med AA...)

Länk till kommentar

Har lirat sjukt mycket cash games de senaste fem månaderna och har dragit upp rullen som jag började med att jag vann en freroll på 2 dollar :) sen har jag grindat upp rullen från 0,01-0,02 till nl25 där jag lirar idag och rullen ligger på ca 1700 dollar idag. Problemet är att jag börjar alltid sessionerna med att plussa runt 70-100 dollar dvs jag vinner de flesta överlägena jag har.

Är jävligt feg så går nästan aldrig in om jag inte har nötterna. Problemet är att efter att ha grindat upp ca 100 dollar så tappar jag alltid minst samma summa på dom sjukaste utragdningar tex min senaste hand. Sitter med AA UTG raisar jag trebettar flopp J73 rainbow jag betar pott han ställer jag synar han sitter med 44 river 4 såklart. AK vs KQ flopp kk3 river Q som alltid. AA vs KJ floppad stege osv spelar ingen roll hur stor favorit jag är utan såhär har det varit hela månaden. I början av sessionerna vinner jag stort pga att utrdragningarna inte förekommer i samma grad. Folk synar ner mig med skit och sämsta möjliga kort kommer tex JJ vs 78 flopp J74 turn 6 river 5 alltid samma sak hela månaden. Folk synar ner utan korrekta odds och belönas med stegen/färgen. Hyffsat iririterande när man vet att idioterna synar ner med mittenparen och när man har en bra hand så belönas dom med 2outarn på rivern. Min spelstil är alltid densamma dvs TAG/ tightpassiv så jag kan inte förlora med min spelstil om dessa sjuka utrdagningar inte förekommer som dom gjort varje dag hittils denna månad. Hade lirar NL100 i skrivande stund om inte "riggen" existerat. ABC poker fungerar inte längre.

Spelar på Party Poker / everest.

Länk till kommentar

Riktigt omoget svar som inte har något med min post att göra antar att du är max 13? Jag har förvisso bara läst pokerhandboken men vad har det med min post att göra? Jag tycker det är märkligt hur jag lyckas förlora fler 9/1 överlägen

än vunna efter ca en timmes spelande. Jag är knappast en perfekt cash game spelare men jag försöker alltid lära mig mer men detta har varit ett faktum hitills denna månad. För att kommentera tidigare postare så har jag aldrig heller skrivit att jag tycker att det "måste" vara riggat bara det att jag tycker att det är riktigt konstigt. Man kan väl inte förvänta sig att vara vinnande på poker om man inte vinner fler lägen än man förlorar när man stoppar in pengarna som stor favorit....?

Länk till kommentar

Riktigt omoget svar som inte har något med min post att göra antar att du är max 13? Jag har förvisso bara läst pokerhandboken men vad har det med min post att göra? Jag tycker det är märkligt hur jag lyckas förlora fler 9/1 överlägen

än vunna efter ca en timmes spelande. Jag är knappast en perfekt cash game spelare men jag försöker alltid lära mig mer men detta har varit ett faktum hitills denna månad. För att kommentera tidigare postare så har jag aldrig heller skrivit att jag tycker att det "måste" vara riggat bara det att jag tycker att det är riktigt konstigt. Man kan väl inte förvänta sig att vara vinnande på poker om man inte vinner fler lägen än man förlorar när man stoppar in pengarna som stor favorit....?

Slå ut det över några hundra tusen händer och kom tillbaka sedan. Skrivier du som du gör i en riggtråd så utgår folk från att du tror att det är riggat och svarar därefter.

Länk till kommentar

Jag vet inte riktigt då jag inte orkat fixa PO så det funkar med 6max på Party Poker tex men har lirat minst fem timmar om dan hitills den här månaden, 7 bord samtidigt.

Okej kanske har uttryckt mig på fel sätt jag vill inte tro att siterna är riggade tycker bara det är riktigt skumt att det kan förekomma varje dag i 3 veckors tid.

Det har inte varit så tidigare.

Länk till kommentar

än vunna efter ca en timmes spelande.

Nej, jag är betydligt äldre än så. Och omoget? Ja, kanske. Men precis som "affe2000" redan sagt: vad förväntar du dig när du skriver i en riggtråd? Ta det inte personligt, men jag tiltar ur på allt småtjafs runt det här med rigg. Om man läser på så inser man snabbt att 1 timme är en fis i rymden i sammanhanget, och knappast något vettigt statistiskt underlag öht. IMHO så är det mest okunskap som ligger till grund för 98% av rigg-teorierna i den här tråden.

Ditt kortsnitt varierar, så enkelt är det. Dessutom vet jag av egen erfarenhet att det är betydligt lättare att komma ihåg horribla utdragningar än 1) potterna där du inte blev utdragen och 2) potterna där du själv spelade som en jättefisk men drog ut någon annan.

Länk till kommentar

Efter 1 timmes spel dvs de resterande 4 varje dag. Visst kommer man lättare ihåg förlorande potter än vunna men det har inget med saken att göra. Det handlar om att utdragningarna kommer hela tiden efter 1 timmes spel varje dag i 3 veckors tid. Ganska psykiskt påfrestande att förlora fler överlägen än vunna varje dag och det handlar inte om 60/40.

Länk till kommentar

Efter 1 timmes spel dvs de resterande 4 varje dag. Visst kommer man lättare ihåg förlorande potter än vunna men det har inget med saken att göra. Det handlar om att utdragningarna kommer hela tiden efter 1 timmes spel varje dag i 3 veckors tid. Ganska psykiskt påfrestande att förlora fler överlägen än vunna varje dag och det handlar inte om 60/40.

Om det alltid är efter en timma så ta ett break då och lura "riggen". ;)

Nä, ärligt så tror jag att du tappar en del av din koncentrationsförmåga efter en dryg timmas spelande vilket leder till att du spelar sämre. Men det du kommer ihåg mest av detta är ett gäng utdragningar.

Testa att gå ut och gå ett varv runt kvarteret efter en timma å sen gå tillbaka å spela.

Länk till kommentar

Vi säger såhär jag har AKs 20 gånger irad och missar varenda 1. Har AA, flopp 322 river 3 killen har 34 hur kan min koncentration hjälpa mig att vinna sånna lägen. Jag vill också gärna läsa den bok som författar att man ska lägga AA pre för att man kommer bli utdragen av 34off. Har jag JJ så kommer alltid floppen med överkort och fiskarna med A3 vinner Har jag AK kommer floppen Q98 tex så hur ska man inte tro att det är riggat när detta alltid inträffar spelar ingen roll. Så hurvida min koncentration hjälper mig att träffa bättre ser jag ingen direkt samband. Så hur fan ska man tro att det inte är riggat? Det handlar inte heller om att jag "drar ut" hälften av gångerna och resterande blir utrdragen. Spelar ingen roll hur hårt man bettar ironiskt att 80% av gångerna kommer absolut sämsta tänkbara kort på river - rekomendera mig gärna en bok som författar att det inte ska komma. Har inte trott på riggen förut men detta börjar bli helt sjukt.

Märkligt med en slumpgenerator som alltid gynnar motståndaren.

och den senaste av 100 bad beats heads up kk reraisar raise flopp J32 1 spader han ställer in med AT spader runner runner såklart precis som hela månaden jag vet inte men det känns matematiskt overkligt att förlora varenda pott som favorit eller finns det nån bok som hjälper mig här?

Länk till kommentar

Motståndaren till mig dvs inte min medspelare :rolleyes:

Om det skulle gynna någon så skulle det i mina ögon vara de sämre spelarna fast är inte direkt insatt. Detta är bara sjuka utragningar som jag inte trodde kunde hända så ofta jag har mer eller mindre förlorat pengar den här månaden på att gå in som oftast stor favorit i potterna och det känns helt overkligt. AXA utveckla.

potten efter KK - AJ raise pre flopp AJ2 betar pott syn turn K pott han ställer vet att han är idiot så synar river 2. K2 vinner ett inköp jag menar detta är väl standard i alla potter om stacks? Om riggen finns så är definitivt jag utsatt jag menar synad raise k2 pre belönas mer runner runner kåk helt standard såklart och det är mitt fel för jag har läst för få böcker som beskriver hur man vinner där samt att min koncentration är dålig det är därför korten kommer som dom gör.

Länk till kommentar

Spelar ingen roll hur hårt man bettar ironiskt att 80% av gångerna kommer absolut sämsta tänkbara kort på river - rekomendera mig gärna en bok som författar att det inte ska komma.

Läs någon av Softish FL-trådar så får du en del av förklaringen.

Märkligt med en slumpgenerator som alltid gynnar motståndaren.

Tycker också det är jäkligt märkligt att folk som tror att slumpgeneratorn är manipulerad alltid, alltid, alltid hävdar att deras motståndare får större fördel av detta...

Länk till kommentar

Motståndaren till mig dvs inte min medspelare :rolleyes:

Om det skulle gynna någon så skulle det i mina ögon vara de sämre spelarna fast är inte direkt insatt. Detta är bara sjuka utragningar som jag inte trodde kunde hända så ofta jag har mer eller mindre förlorat pengar den här månaden på att gå in som oftast stor favorit i potterna och det känns helt overkligt. AXA utveckla.

potten efter KK - AJ raise pre flopp AJ2 betar pott syn turn K pott han ställer vet att han är idiot så synar river 2. K2 vinner ett inköp jag menar detta är väl standard i alla potter om stacks? Om riggen finns så är definitivt jag utsatt jag menar synad raise k2 pre belönas mer runner runner kåk helt standard såklart och det är mitt fel för jag har läst för få böcker som beskriver hur man vinner där samt att min koncentration är dålig det är därför korten kommer som dom gör.

Jag tycker det är högst märkligt att den bara skulle kicka in efter en timmas spel först. Är ju jättelätt att undvika den riggen; logga ut, ta lite frisk luft med en promenad (bättre hälsa om inte annat! \o/) och kom tillbaka å spela origgat.

Länk till kommentar

Vi kanske ska döpa om tråden till:

"folk som är inne i tung period med otur kombinerat med ev lite sämre spel som inte kan acceptera flera utdragningar i rad och därför väljer att skylla på en så kallad rigg" - tråden

En sak jag undrar..eftersom riggen orsakar så mycket minus för flera personer så måste ju någon gå plus?

Länk till kommentar

En sak jag undrar..eftersom riggen orsakar så mycket minus för flera personer så måste ju någon gå plus?

Nej, nej, nej. Det är ju naturligtvis så att riggen växlar. Jag plussade t ex igår men backade i söndags. Vilket såklart innebär att jag hade med-rigg i går och mot-rigg i söndags. På det sättet ser siterna till att hålla mig (och alla andra kvar) för att fortsätta ta rake. Antagligen finns det en bra parameter som kan ha värden för normal (0), med-rigg (1) och mot-rigg (2). Dessa växlar sedan, mha en annan (riggad?) slumpgenerator så att man aldrig ska backa hela rullen rakt ut. Istället fortsätter man att spela och betala rake. 8-)

Länk till kommentar

Nej, nej, nej. Det är ju naturligtvis så att riggen växlar. Jag plussade t ex igår men backade i söndags. Vilket såklart innebär att jag hade med-rigg i går och mot-rigg i söndags. På det sättet ser siterna till att hålla mig (och alla andra kvar) för att fortsätta ta rake. Antagligen finns det en bra parameter som kan ha värden för normal (0), med-rigg (1) och mot-rigg (2). Dessa växlar sedan, mha en annan (riggad?) slumpgenerator så att man aldrig ska backa hela rullen rakt ut. Istället fortsätter man att spela och betala rake. 8-)

hahahahaha

Länk till kommentar