Gå till innehåll

Luap - Incest, Tårar och Pokeresultat - NL400/NL600


Luap

Recommended Posts

  • Svars 642
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lider med dig bro, men det är det här som livet är uppbyggt kring. Att lära sig av sina "misstag" och till slut hitta den rätta. Jag trodde att jag hade gjort det, (tror det fortfarande), men inte f-n hänger jag läpp för det. Jag är pank, gått igenom en antibiotiak-kur för brudarnas skull, har inte någon att älska för tillfället, och gör ingenting av mitt liv. Hade jag nu också gråtit över en varelse av kött och blod så hade repet inte varit långt borta. Sorgligt att säga, men ryck upp dig! Du har så mycket mer att ge. Som du sa till mig en gång; "Kom igen nu, du ser bra ut, kan få ett jobb hur lätt som helst och livet vänder till slut.", nu säger jag samma sak till dig. Bortsett från att du redan har ett "jobb" då. ;-)

 

Brudar - man kan inte leva med dem, men inte heller utan dem.

Jävligt löjligt citat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ska inte berserka din db nu när dumå "sämre# hoppas at de iaf löse r sig för dig här i livte. De där mend motviantion till att spela ojoj de e fan klurigt men de bsta vre och ta sigfrågnställnign vf spelarja? bordedsa ja göra nått anant? neh sch stryk de här iläget helt ovikgt peace den här dbn e sick bra ska börja kommenttra lite hädner fast ja e förlorande nädan jömt förrutom när ja vinner

gl i thai oxå kanske stöts på på krogen nån gång utan att vi vet vilak vi e hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara kika in här och säga tack för alla uppmuntrande och visa ord. På ett sätt känns det varmt att få sån feedback från folk man aldrig har träffat eller känner. Från ens polare förväntar man det sig, men ni har ingen som helst anledning att bry er om mig. Tack, till er alla.

 

Om det nu bara är att bita i det sura äpplet och ge upp helt kommer det att vara riktigt tungt, men jag vet att jag överlever. Jag har inga problem med att träffa tjejer, trots att det egentligen kvittar nu. Tar det slut är målet att vara för mig själv en lång tid, och bara fokusera på mitt eget liv. Jag har alltid varit en blödig romantiker, och jag har varit i olika förhållanden praktiskt taget nonstop de senaste fyra åren. Vissa kanske skulle kalla mig en sucker, vissa kanske en fin kille. Anyway, hur det slutar får vi se. Jag ska försöka att dra ned på känslor och höja pokerteorin här från och med nu.

 

Idag fick jag ta en session på laddies då jag inte har tagit tag i PT-problemen på Ongame. Det blev endast $1/2 då jag känner mig ganska seg i huvudet, och det är bara dumt att NL400/NL600 då. Sessionen slutade $1250-ish upp trots ganska oinspirerat spel. Blev en ganska stabil grind, men jag lirade inte mitt absoluta a-game. Feelingen saknades helt enkelt, men det gör ju inte när det är så mycket dåliga spelare i omlopp ändå. Sen att man gör ett par sexiga utdragningar försämrar inte direkt dagsresultatet... :)

 

FI spelar 21/12/1.5. Vad tycker ni om min ganska annorlunda linje?

 

** Game ID 824873212 starting - 2007-09-07 00:00:38

** Kalix [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- HiroNakamura sitting in seat 1 with $310.80

- bigman693 sitting in seat 2 with $273.05

- kaveh85 sitting in seat 3 with $352.90

- Guvnor222 sitting in seat 4 with $247.80 [Dealer]

- Odlaris sitting in seat 5 with $366.40

- fizpliz sitting in seat 6 with $186.69

 

Odlaris posted the small blind - $1.00

fizpliz posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Odlaris: King of Spades, King of Diamonds

HiroNakamura folded

bigman693 raised - $8.00

kaveh85 folded

Guvnor222 folded

Odlaris raised - $27.00

fizpliz folded

bigman693 called - $27.00

 

** Dealing the flop: Queen of Hearts, 9 of Diamonds, 7 of Diamonds

Odlaris checked

bigman693 bet - $56.00

Odlaris called - $56.00

 

** Dealing the turn: 7 of Clubs

Odlaris checked

bigman693 went all-in - $190.05

Odlaris called - $190.05

 

 

 

RESULTAT SEP

1/9: $927

2/9: $213

3/9: $510

4/9: $211

5/9: $3262

6/9: $1273

 

BR: $33,614

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft dagboken ganska precis i en och en halv månad nu, så jag tyckte det var dags för en vettig resultatupdate. Jag är helt klart nöjd med mina resultat den senaste tiden, och jag tycker att dagboken har varit sporrande och utvecklande för mig och mitt spel. Mina mål den närmaste tiden är att fortsätta utvecklas och bygga rulle i min egna takt. Jag vet att jag har mycket game i mig, och förhoppningsvis/kanske slår NL1000, men samtidigt tänker jag inte stressa. Det enda jag verkligen hoppas på nu är att vinden inte vänder och skickar in mig i en 3-månaders badstreak igen. Hursomhelst, här är resultaten sen DB-starten. Handmängden fick uppskattas lite då en del spel har skett på laptop/hos vänner, men vinstsiffrorna stämmer.

 

JULI

25/7: $610

26/7: $270

27/7: $223

28/7: $216

29/7: $2300

31/7: $550

 

 

AUGUSTI

1/8: $878

2/8: $2351

3/8: $620

4/8: $210

5/8: $115

8/8: $269

9/8: $1114

10/8: $625

11/8: $9

12/8: $1703

17/8: $1122

18/8: $759

19/8: $1141

20/8: $325

21/8: $767

22/8: $539

23/8: $316

26/8: $1695

27/8: $225

29/8: $290

28/8: $400

 

SEPTEMBER

1/9: $927

2/9: $213

3/9: $510

4/9: $211

5/9: $3262

6/9: $1273

 

Cashouts:$5050

 

Vinster: $19,849

Händer: ca 40,000

ptbb/100 på loggade händer: 7.81

 

BR: $33,614

 

EDIT: För övrigt vill jag tacka CarlDenStore för alla peptalks över msn när jag var nära att ge upp under badstreaken ;) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om vi är rätt lika . Däremot har jag hittills haft turen att inte råka ut för det som har hänt dig...

 

Sedan måste jag hålla med railfish. Jag tycker du ska prova att köra på hans förslag. Jag lovar dig att du kommer att glömma henne. Det kan ta tid (kommer absolut att ta tid) men till slut så gör du det...

 

Alltså ni har ju båda helt åt helvete fel. Ni borde läsa på litegrann om depression, det är ju på god väg (om det inte redan är det) att bli en riktig folkhälsosjukdom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar 21/12/1.5. Vad tycker ni om min ganska annorlunda linje?

 

** Game ID 824873212 starting - 2007-09-07 00:00:38

** Kalix [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- HiroNakamura sitting in seat 1 with $310.80

- bigman693 sitting in seat 2 with $273.05

- kaveh85 sitting in seat 3 with $352.90

- Guvnor222 sitting in seat 4 with $247.80 [Dealer]

- Odlaris sitting in seat 5 with $366.40

- fizpliz sitting in seat 6 with $186.69

 

Odlaris posted the small blind - $1.00

fizpliz posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Odlaris: King of Spades, King of Diamonds

HiroNakamura folded

bigman693 raised - $8.00

kaveh85 folded

Guvnor222 folded

Odlaris raised - $27.00

fizpliz folded

bigman693 called - $27.00

 

** Dealing the flop: Queen of Hearts, 9 of Diamonds, 7 of Diamonds

Odlaris checked

bigman693 bet - $56.00

Odlaris called - $56.00

 

** Dealing the turn: 7 of Clubs

Odlaris checked

bigman693 went all-in - $190.05

Odlaris called - $190.05

 

Är det inte väldigt kallt mot en spelare med 1.5 i AF?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ni har ju båda helt åt helvete fel. Ni borde läsa på litegrann om depression, det är ju på god väg (om det inte redan är det) att bli en riktig folkhälsosjukdom.

 

Avoidance kallas sånt, att dra ut och svira. Fast det tillämpas ju på de flesta håll, tyvär..

 

Hang in there Luap.. försök strukturera upp dina alternativ på ett överskådligt sätt och ta dig en tänkare once and for all. Mät för och nackdelar och försök få ett framtidsperspektiv på det hela. Att harva inne i röran och aldrig kunna få ett överperspektiv lär inte lösa dina problem.

 

Ta beslut - håll dig till den linjen till fullo, vad det än är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte väldigt kallt mot en spelare med 1.5 i AF?

 

Hur skulle du spela handen då? Checkraise all in på flop är väl det kallaste i min mening. Betfolda floppen? Vad gör vi om FI bara synar och turn blankar? Checkfoldar vi turn då? Kanske checksyn flop och betfold turn? Jag tycker att handen är relativt knepig trots allt. Vårt enda värde kommer egentligen från hans bluffar/värdebettande av sämre händer, så vi kan inte spela den hårt. Fast jag kanske är ute på den berömda cykeln igen?

 

Avoidance kallas sånt, att dra ut och svira. Fast det tillämpas ju på de flesta håll, tyvär..

 

Hang in there Luap.. försök strukturera upp dina alternativ på ett överskådligt sätt och ta dig en tänkare once and for all. Mät för och nackdelar och försök få ett framtidsperspektiv på det hela. Att harva inne i röran och aldrig kunna få ett överperspektiv lär inte lösa dina problem.

 

Ta beslut - håll dig till den linjen till fullo, vad det än är.

 

Det där beslutet har varit en riktig pina för mig, men nu kanske någon annan ändå har "löst allt". Mer om det ett par rader ned. Tack för stödet i alla fall :hjärter:

 

Ironi för fan ;) Nu blev det ju lite fel :)

 

 

Jävligt snygga resultat förresten Luap. Riktigt nice :)

 

Cheers mate! Vi ses på NL1000 senare under hösten ;-)

 

 

För övrigt har jag varit inne och hämtat mitt thailands-visum samt köpt notebookväska och ett par vettiga hörlurar till min mp3 under förmiddagen. Allt var frid och fröjd tills jag blir uppringd av ett ganska upprört ex. Det är så att forumets underbara ärkefitta har skickat ett sms till mitt ex och tyckt att hon "borde läsa" texten jag skrev om vad jag kände. Varför gör man något sådant? Hur kan man endast vilja förstöra mellan två människor?

 

Du vet vem du är, och jag tänker inte nämna några namn. Hon vill inte ha dig på det sättet, det är bara att du ger upp. Du kom tvåa, och hur mycket du än smutskastar mig är det inget som ändrar på det. Du är den falskaste fittan jag någonsin har stött på, och jag är så otroligt glad att jag insåg det. Det är ett under att någon inte har satt dig på plats ordentligt ännu. En vacker dag kommer säkerligen någon som är mindre tålmodig än vad jag är att slå av käkbenet på dig. Då kommer äntligen det där äckliga leendet försvinna från din käft, och den dagen ska jag njuta fullt ut. Jag önskar att jag var osmart nog att göra något sådant, men jag intalar hela tiden mig själv att du inte är värd det.

 

Du är en falsk nolla som aldrig kommer att bli omtyckt av någon, och du har dig själv att skylla. Man får inte vänner genom att prata om folk bakom ryggen för att få sig själv att se bättre ut. Behandla andra som du vill bli behandlad själv. Alla här hemma vet vad du går för din jävla sopa.

 

Så.. Från och med nu antar jag att det tyvärr inte kommer att bli så mycket snack om mitt privatliv längre. Det har flera gånger varit skönt att få skriva av mig, och jag vill tacka för all support. Det här kommer att lösas sig på ett vettigt sätt, det är jag övertygad om. Typ :roll:

 

Ha det bra och töm fiskarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så att forumets underbara ärkefitta har skickat ett sms till mitt ex och tyckt att hon "borde läsa" texten jag skrev om vad jag kände. Varför gör man något sådant? Hur kan man endast vilja förstöra mellan två människor?

 

Det där är så sjukt äckligt gjort. Vilken jävla människa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta var låg gjort..tycker till och med forumets andra ärketfitta Hemdhes=)

 

om hon dock gick in här och läste får vi hoppas hon fick sig en tankeställare angående sitt beteende..dock brukar sådan där psykos sakna all form av självinsikt och vända på allt så det kommer va du som blir boven.."hur kan du sitta och skriva om på ett jävla forum..det är mellan oss!"..att du sedan sagt i stort sett postiva saker..och i princip hyllat henne (prinsessa etc) glömde hon garanterat lika fort som hon läst det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well well, that´s life. Jag orkar inte direkt bry mig så mycket längre. Tog även en session nu under eftermiddagen, och hålet blev $1250. Dock tänker jag inte posta några fler HHs, då jag faktiskt tycker att KK-handen är ganska intressant. Någon som har bra idéer på vettiga linjer att ta?

 

Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK: Inget direkt vettigt att säga om handen ifs, men jag kan inte förstå hur du kan checka floppen? (Kollat två gånger men kanske sett fel) Skulle vara intressant med motivering eller iaf tankar =)

 

Tycker det intressanta är om han är beredd att spela floppade set så? Eller om han betar typ halvpot på turn då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag måste ju säga att det är skumt som fan att folk som inte överhuvudtaget ens har en aning vem Luap snackar om sitter och kommenterar vilken dålig människa han är, etc. Ni måste väl för fan inse att det normalt sett finns två versioner av sånt här.

 

Jag kommer inte blanda mig i, jag har nyligen lärt känna "personen" i fråga och han har ju uppenbarligen inte samma uppfattning om det som hänt som Luap har. Jag tycker själv att personen är riktigt skön, men ändå vore det riktigt jävla korkat av mig att tro mig veta exakt vad som hänt bara för det. Jag har inte en aning vad som verkligen hänt och det har ändå inte med mig att göra. Tycker bara inte att folk som inte själva har en jävla aning ska sitta och skriva hur vidrig någon är.

 

Dock måste jag säga att jag tycker Luaps senaste inlägg var långt som fan över gränsen och skulle bli förvånad om att han inte får en så kallad infraction för det. Själv fick jag en för rätt mycket mindre än så :mrgreen:

 

 

Ang KK-handen så är det ju en rätt tråkig flop men jag gillar ändå inte den passiva linjen mot någon med de statsen. Och när vi väl tagit den känns turn isåfall nästan som en fold just nu.

Jag betar flop och tar det därifrån. Pushar han så lär man väl iaf vara tvungen att överväga en fold. Synar han så har jag inte en aning vad man gör på turn :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag måste ju säga att det är skumt som fan att folk som inte överhuvudtaget ens har en aning vem Luap snackar om sitter och kommenterar vilken dålig människa han är, etc. Ni måste väl för fan inse att det normalt sett finns två versioner av sånt här.

 

Jag kommer inte blanda mig i, jag har nyligen lärt känna "personen" i fråga och han har ju uppenbarligen inte samma uppfattning om det som hänt som Luap har. Jag tycker själv att personen är riktigt skön, men ändå vore det riktigt jävla korkat av mig att tro mig veta exakt vad som hänt bara för det. Jag har inte en aning vad som verkligen hänt och det har ändå inte med mig att göra. Tycker bara inte att folk som inte själva har en jävla aning ska sitta och skriva hur vidrig någon är.

 

Dock måste jag säga att jag tycker Luaps senaste inlägg var långt som fan över gränsen och skulle bli förvånad om att han inte får en så kallad infraction för det. Själv fick jag en för rätt mycket mindre än så :mrgreen:

 

Känner mig rätt träffad av det du skriver här, då det väl bara var jag och någon mer som skrev just detta, och jag kan säga att jag hört mer än nog om allt som hänt, och dessutom allt eftersom det inträffat, och jag litar fullt ut på vad Luap sagt (vi känner varandra rätt bra och har snackat ganska mycket om allt det här). Att killen det nu handlar om skickade det här smset var på något sätt droppen för mig också, för att han skickade det är det ju ingen tvekan om. Man gör inte så, och tillsammans med allt det andra jag hört om honom så kan jag bara konstatera en sak, och det är att han är ett jävla svin som saknar allt vad respekt heter för andra människor. Förstår inte vad som driver någon till att göra någonting sånt här. Det är bisarrt. Usch...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häng ut ett namn ftw?

 

Lite låg får du nog lov att vara efter det där. Du behöver inte slå av något käkben men att få en användare trackasserad tycker jag nog du kan kosta på dig.

 

Varför i hela fridens namn skulle man hänga ut ett namn? Herrejösses.

 

Rooney, jag förstår dig absolut, klart du litar på din polare. Vad jag menar är bara att jag som inte känner Luap utan istället "personen" hör en helt annan version av det hela. Dessutom gillar jag honom. Tycker då det känns märkligt att folk som inte känner honom sitter och dömer ut honom totalt på ett jävla pokerforum.

 

Vet inte om de andra som snackat känner Luap väl eller bara är random forumlurkers, fick intrycket av det senare. Kanske hade lite fel då.

 

Aja, nu vet du vad jag menar och jag ville bara ha det sagt. Ska inte sabla ner dagboken mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häng ut ett namn ftw?

 

Lite låg får du nog lov att vara efter det där. Du behöver inte slå av något käkben men att få en användare trackasserad tycker jag nog du kan kosta på dig.

 

Titta några sidor tillbaka i dagboken, du kanske är och hittar någon.

Själv känner jag inte någon ifrån båda sidor. Däremot är folkhets alltid skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...