Gå till innehåll

NL200 - Set på 3-betad A-hög flopp


Recommended Posts

Fi är average och har spelar rätt tight, så vitt jag vet, speciellt i potter mot mig eftersom vi båda har djupa stackar. Knappt sett skymten av 3-beting så jag kan nog tänka att han som vidast har AK samt AA-TT.

 

Jag har egentligen två frågor. Hur spelas turn (när flop spelats som den gjorts) och om man nu spelar turn som spelat, hur gör man med river?

 

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money),

Table Perth, 18 Jul 2007 4:09 PM ET

 

Seat 1: Holofoil ($214.35 in chips)

Seat 2: Skimns ($233.80 in chips)

Seat 3: Kualakala ($598.70 in chips)

Seat 8: G0BlG ($200 in chips)

Seat 10: thefat32 ($718.30 in chips)

 

thefat32 - Holecards 10 of Hearts,10 of Diamonds

 

ANTES/BLINDS

Kualakala posts blind ($1), G0BlG posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

thefat32 bets $8,

Holofoil folds,

Skimns folds,

Kualakala bets $20,

G0BlG folds,

thefat32 calls $13.

 

FLOP [board cards 5 of Diamonds,10 of Clubs,Ace of Diamonds ]

Kualakala bets $30,

thefat32 calls $30.

 

TURN [board cards 5 of Diamonds,10 of Clubs,Ace of Diamonds,4 of Spades ]

Kualakala checks,

thefat32 bets $70,

Kualakala bets $200,

thefat32 calls $130.

 

RIVER [board cards 5 of Diamonds,10 of Clubs,Ace of Diamonds,4 of Spades,King of Diamonds ]

Kualakala checks,

thefat32 ?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

check känns rätt given tycker jag...stor pott du sätter honom på händer som antingen slår dig eller som du har krossade och han antagligen inte kommer syna rivern med..undantaget är om han har AK kanske du missar en valuebet...du kan ju pusha rivern om du vill "bluffa" men frågan är om han fodlar AA eller KK...blev ett långt inlägg det känns som du mycket väl kan ha bästa handen men att betta känns kallt om han nu är tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

check känns rätt given tycker jag...stor pott du sätter honom på händer som antingen slår dig eller som du har krossade och han antagligen inte kommer syna rivern med..undantaget är om han har AK kanske du missar en valuebet...du kan ju pusha rivern om du vill "bluffa" men frågan är om han fodlar AA eller KK...blev ett långt inlägg det känns som du mycket väl kan ha bästa handen men att betta känns kallt om han nu är tight

 

AK är väl typ halva hans HD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

RIVER [board cards 5 of Diamonds,10 of Clubs,Ace of Diamonds,4 of Spades,King of Diamonds ]

Kualakala checks,

thefat32 ?.

 

risken att han skulle checka river med AA KK eller färg känns ganska främmande, när han varit aggresor genom hela potten? jag skulle då ha värdebetat river, enda handen jag ser som han MÖJLIGTVIS kan ha är AAA som han spelar superpassivt på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle nog ha checkat bakom, han checkraisade ju på turn varför skulle han inte kunna göra samma på river? ett omslag vore förödande då du är så potcommittad att du praktiskt taget måste syna (dessutom är det ganska stor risk att han har AK)

 

dessutom, han spelar lurigt på turn, varför snika in en checkraise om han har AK och då troligtvis hoppas att möta AQ, AJ, QQ, JJ. det skulle ju skrämma iväg dessa händer. och dessutom finns ju risken att ge ett färghålstegdrag eller som sagt ett toppar med sämre kicker en gratischans att dra ur. hans trebett pre är dessutom lite lågt vilket man tillsammans med resten av spelet kanske kan tolka lite som en varning (eftersom han inte är en van trebettare så borde de troligaste händer han trebettar lågt vara AA. händer som KK, QQ, JJ, TT och kanske AK tror jag iaf att man är mindre benägen att göra ett mindre än vanligt trebett)

 

nu kanske jag övertolkar/feltolkar men jag skulle iaf checkat eftersom jag sätter honom på AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkade bakom på river i tron om att han hade AA. Trodde inte fi skulle kunna släppa AA även om jag försöker reppa färgen där. Jag dröjer lite till med svaret.

 

PS, med 100BB i stacken hade jag degat reda på turn. Eller ja, då vore jag i princip all in efter hans checkraise :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplösningen på den här handen då.

 

SHOWDOWN

Kualakala shows [ Ace of Spades,Ace of Clubs ]

thefat32 mucks cards [ 10 of Hearts,10 of Diamonds ]

Kualakala wins $501.

 

 

Jag kände hela tiden han var urstark och ville verkligen inte få in mer pengar i potten. Jag var tom nära att folda mot checkraisen men kunde inte förmå mig. Det hade dock varit alldeles för vekt och förmodligen -EV. Därav min fråga här, jag ville se om jag var överdrivet paranoid och hur ni skulle agerat.

 

Jag får vara glad att färgen kom och skrämde fi som gjorde att jag fick gratis showdown på river. Kliade så klart i fingrarna att ställa all-in där, men jag tänkte som så att har han AA så kan han säkert inte folda ändå, så jag vågade inte.

 

Verkar i alla fall som jag inte var överdrivet paranoid... eller i alla fall inte ensam om att känna att spelet luktade AA. Just för AK borde bara syna eller göra en större 3-bet pre.

 

Tack för kommentarerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter ni honom på AA efter checraisen på turn, måste det väl vara korrekt att folda redan där? Jag menar, vad är din plan på river när du spelar turn som du gör?

 

Jag sätter honom på AA, och AK efter check raisen på turn. Har även sett spelare spela KK på det här sättet, även om det inte är särskilt troligt.

 

I alla fall tror jag att om man sätter honom på AA och AK på rivern så måste man värdebetta. Jag menar, det finns ju bara 3 kombinationer av AA, och 12 av AK. Så spelar han AK på det här viset mer än 25% av gångerna är det korrekt att värdebetta river. Tror inte han hittar folden med AK på den här rivern så länge du inte ställer.

 

 

Sedan tror jag inte heller vi behöver vara särskilt oroliga för att han CR rivern här med AA. Synnerligen märkligt spelat i så fall. Han checkar troligast för at han är rädd för färgen - detta talar för en värdebett.

 

 

Edit: Det finns ju bara nio kombinationer kvar av AK på rivern. Då måste han spela AK så här 33,3% av gångerna. Det hela blir lite mer marginellt. Men jag tror ändå att en värdebett är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån mer än jag som tycker det är värdelöst av fi att inte betta river? enda vitsen med det vore ju i det här fallet att han tänkte folda mot en all-in men vettefan om han hade gjort det, känns rätt iskallt. Finns ju inte direkt någonting hero kan ha som han kommer bluffa med... Rätt dålig check av fi imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån mer än jag som tycker det är värdelöst av fi att inte betta river? enda vitsen med det vore ju i det här fallet att han tänkte folda mot en all-in men vettefan om han hade gjort det, känns rätt iskallt. Finns ju inte direkt någonting hero kan ha som han kommer bluffa med... Rätt dålig check av fi imo

 

Intressant poäng. Jag hade dock också checkat och tänkt "FAAAN det kom men jag synar alla bet ändå när jag haft sån oootuuur".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många olika åsikter nu, kul! Ja, jag tänkte faktiskt att det kanske tom var dåligt spel att syna checkraisen på turn. Fanns väl en liten liten chans att han försöker bluffa bort mig, eller att han knasigt nog gör det movet med AK.

 

Så efter synen på turn hoppas jag så klart på gratis showdown, och planen var att folda mot ett större bet på river. Sen om jag klarat det i praktiken vet jag inte, men så tänkte jag (då).

 

Jag tror ju tex inte att AK känner sig så där jättesexig med bara topparet, så jag undrar faktiskt om han synar bets på river (om river blankat), nu var ju river ett bra scarecard för min del. Jag tror som sagt inte alls han har färgen men han vart uppenbarligen rädd för att jag hade den och betade nog inte ut för han inte ville comitta sig. Så kanske hade han foldat för all-in, men jag är tveksam om man kan göra det.

 

Jag hoppas ni som yrkar på push ser att det är rätt många BB i stackarna våra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :D Satt och började tro att jag var den enda som tyckte så. Kvittar om fi visade upp AA här, att inte ha fått in mer pengar än såhär innan turn är horribelt IMO.

 

Mes3bet pre, jättestor checkraise turn av en tight lirare som han inte sett 3beta förut. Pengarna åker in på turn mot många spelare men inte en tightpassiv som bara 3betar AA/KK/QQ och speciellt inte när ni är så djupa. Skriker ju verkligen AA av spelet ffs. Hur ofta checkraisar ni själv turn med AK i det läget? Iofs brukar man ju inte checkraisa turn med AA heller men ändå. Jag skulle varit mycket mer benägen att stacka av om fi hade betat ut turn än checkraisat. Hans HD är jätteviktad mot AA i det här läget. WP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mes3bet pre, jättestor checkraise turn av en tight lirare som han inte sett 3beta förut. Pengarna åker in på turn mot många spelare men inte en tightpassiv som bara 3betar AA/KK/QQ och speciellt inte när ni är så djupa. Skriker ju verkligen AA av spelet ffs. Hur ofta checkraisar ni själv turn med AK i det läget? Iofs brukar man ju inte checkraisa turn med AA heller men ändå. Jag skulle varit mycket mer benägen att stacka av om fi hade betat ut turn än checkraisat. Hans HD är jätteviktad mot AA i det här läget. WP.

 

Jättestor checkraise turn? Du levlar nu va? Sett till potten är den helt normal, att den är stor i BB är en annan sak.

 

Vad är din ursäkt för att inte höja flop? Eller vi kanske synar för att utvärdera turn och folda där om fi betar igen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På flop tror jag att jag leder, även om jag redan där är anar oråd, men ser ingen anledning att börja bråka direkt när jag ändå har position. Tänker mig göra en re-raise på turn förmodligen beroende på hans betsize. När han sen väljer check-raise-linjen blir jag väldigt väldigt orolig för AA hos fi.

 

ja det var väl lite så jag tänkte i alla fall, eller så var det bara gut-feeling.

 

 

Svårt att veta om det är rätt spel i längden... denna gång var det ju dock det :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättestor checkraise turn? Du levlar nu va? Sett till potten är den helt normal, att den är stor i BB är en annan sak.

 

Vad är din ursäkt för att inte höja flop? Eller vi kanske synar för att utvärdera turn och folda där om fi betar igen ;)

 

Haha sorry! Glömde nämna flopspelet. Där är det ju raise 10/10. Den kändes "stor" pga antal bb men dom är djupa så det är ju skitsamma. Ser bara mycket monster ut när han checkraisar turn. Tror inte du att man oftare bet/foldar check/synar AK där så djupt än checkraisar den och bygger en enorm pott ur position med djupa stackar mot en som leder in i dig på den brädan? Sen finns det än idag passiva killar som BARA 3betar AA/KK/QQ pre. Så OP's read på killen+turn-spelet gör att jag inte är bekväm att stacka av i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...