Gå till innehåll

Matteprofs pokerkarriär


Matteprof

Recommended Posts

Hur fasen lyckas ni leta upp den här tråden igen?!

 

Nåväl, som statusuppdatering kan jag säga att jag inte varit inloggad på en pokerklient sedan jag skrev i den här tråden

 

Kommer dock göra comeback för att spela SM på Nordicbet. Ska spela Omaha och ME. Men nu fortsätter pausen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Matteprof, förstår inte riktigt varför du värderar pokerspelare efter hur gärna du skulle vilja fjällvandra med dem. Värderar du fjällvandrare efter hur gärna du skulle vilja spela poker med dem? ;-)

Hehe, :lol:

En sur pokerspelare kan jag ju ta vid mitt bord men ska jag umgås med folk om jag fjällvandrar etc. vill jag ju umgås med folk som sprider positiva, inspirerande känslor och som jag har kul med.

 

Kan ju iaf bjuda på en update att mitt liv utan poker är klart mycket bättre/roligare.

Pengar är ju fortfarande bara ett verktyg i livet för mig.

 

Att prioritera bort pokern till förmån för att exempelvis träna, spela gitarr och gå på dater känns som ett bra val, för mig iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, :lol:

En sur pokerspelare kan jag ju ta vid mitt bord men ska jag umgås med folk om jag fjällvandrar etc. vill jag ju umgås med folk som sprider positiva, inspirerande känslor och som jag har kul med.

 

Kan ju iaf bjuda på en update att mitt liv utan poker är klart mycket bättre/roligare.

Pengar är ju fortfarande bara ett verktyg i livet för mig.

 

Att prioritera bort pokern till förmån för att exempelvis träna, spela gitarr och gå på dater känns som ett bra val, för mig iaf :D

 

det går faktiskt att pokra, träna dejta (Säkert att spela gitarr med om man är lagd åt det hållet) samtidigt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går faktiskt att pokra, träna dejta (Säkert att spela gitarr med om man är lagd åt det hållet) samtidigt :-D

För dig ja! :twisted:

 

En annan som ska kombinera med heltidsjobb har ju det svårare att hinna med.

 

Deem it, skulle aldrig väckt den här tråden igen. Nu kanske jag tvingas ta plats i The Well så småningom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Update med status i en jättegammal tråd som jag kom ihåg att jag skrev och just läste igen!:

 

Spelfri i över ett år på onlinepoker och har fortfarande inga pokerklienter på datorn (även om jag la av med seriöst spel för över 2 år sen). Har dock lirat ett par gånger live bland annat i Karibien och Las Vegas men då har jag huvudsakligen åkt dit för sol/bad och fest.

 

Kanske spelar SM på Unibet om jag kommer ihåg det.

 

De konstanta pokertankarna jag alltid gick runt med tidigare är borta och jag känner att jag mår och trivs bättre med livet nu. Känner inget sug efter att lira igen.

 

Life is awesome! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update med status i en jättegammal tråd som jag kom ihåg att jag skrev och just läste igen!:

 

Spelfri i över ett år på onlinepoker och har fortfarande inga pokerklienter på datorn (även om jag la av med seriöst spel för över 2 år sen). Har dock lirat ett par gånger live bland annat i Karibien och Las Vegas men då har jag huvudsakligen åkt dit för sol/bad och fest.

 

Kanske spelar SM på Unibet om jag kommer ihåg det.

 

De konstanta pokertankarna jag alltid gick runt med tidigare är borta och jag känner att jag mår och trivs bättre med livet nu. Känner inget sug efter att lira igen.

 

Life is awesome! :-D

 

Låter ju fint! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update med status i en jättegammal tråd som jag kom ihåg att jag skrev och just läste igen!:

 

Spelfri i över ett år på onlinepoker och har fortfarande inga pokerklienter på datorn (även om jag la av med seriöst spel för över 2 år sen). Har dock lirat ett par gånger live bland annat i Karibien och Las Vegas men då har jag huvudsakligen åkt dit för sol/bad och fest.

 

Kanske spelar SM på Unibet om jag kommer ihåg det.

 

De konstanta pokertankarna jag alltid gick runt med tidigare är borta och jag känner att jag mår och trivs bättre med livet nu. Känner inget sug efter att lira igen.

 

Life is awesome! :-D

 

Good for you :-) Du verkar ha det bra, och det är du väl värd! Någon dag ska jag ta efter dig, men inte just idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update med status i en jättegammal tråd som jag kom ihåg att jag skrev och just läste igen!:

 

Spelfri i över ett år på onlinepoker och har fortfarande inga pokerklienter på datorn (även om jag la av med seriöst spel för över 2 år sen). Har dock lirat ett par gånger live bland annat i Karibien och Las Vegas men då har jag huvudsakligen åkt dit för sol/bad och fest.

 

Kanske spelar SM på Unibet om jag kommer ihåg det.

 

De konstanta pokertankarna jag alltid gick runt med tidigare är borta och jag känner att jag mår och trivs bättre med livet nu. Känner inget sug efter att lira igen.

 

Life is awesome! :-D

 

Kul att du mår bra!

 

Själv har jag aldrig sett poker som ngt att leva på. Än om jag lyckades bli en stabil vinnande spelare så skulle jag aldrig kalla mig pokerproffs.

 

Har man ett bra utvecklande jobb eller studerar ngt som utvecklar en på ett bra sätt så är enligt min subjektiva infallsvinkel lätt att inte välja pokern. Men det mesta har ju sitt pris...

 

Hur många år spelade du och hur mkt pengar gjorde du på pokern under dessa år? På ett ungefär..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många år spelade du och hur mkt pengar gjorde du på pokern under dessa år? På ett ungefär..

Spelade ju i princip alltid vid sidan av jobb eller studier och grindade aldrig speciellt högt, typ 0,5/1 och 1/2 PLO 3-4 bord som oftast. Vet inte nettoresultat men approximativt 6-siffrigt (nedre delen) belopp i SEK tutti.

 

Har ju aldrig lirat full time heller så spelade väl som mest kanske 20 timmar i veckan när jag höll på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...