Gå till innehåll

NL200 64s blir stege med färgdrag


Recommended Posts

FullTiltPoker Game #2955091739: Table Cane Hill (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 15:00:37 ET - 2007/07/15

Seat 1: ogurt21 ($329.15)

Seat 2: drDREkronik ($152.50)

Seat 3: thakur01 ($129.90)

Seat 4: silje19 ($193.20)

Seat 5: SlamuelS ($200)

Seat 6: grizzly500 ($308.65)

ogurt21 posts the small blind of $1

drDREkronik posts the big blind of $2

5 seconds left to act

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grizzly500 4 of Hearts6 of Hearts

thakur01 calls $2

silje19 folds

grizzly500 calls $2

ogurt21 calls $1

drDREkronik checks

*** FLOP *** 3 of Hearts2 of Hearts8 of Clubs

ogurt21 checks

drDREkronik bets $8

thakur01 folds

grizzly500 calls $8

ogurt21 folds

*** TURN *** 3 of Hearts2 of Hearts8 of Clubs5 of Spades

drDREkronik bets $15

grizzly500 ??

 

drDREkronik har statistiken 23, 11, 20 över 397 händer. han har alltså 20 i agg faktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu höjer ja iofs pre där för det mesta och ja höjer garanterat på flopp, inge vidare syn där imo. enda problemet med handen är att det känns som att du mycket väl kan vara över-flushad. Både höjning och endast syn går väl argumentera för, höjning är väl att rekomendera dock, du har för mycket outs helt enkelt, går klart att bygga pott med drag där eller ta ner den redan på turn (du lär inte direkt få betalt på river om du träffar om han viker på turn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, av nån anledning missade ja att hero hade stege, trodde endast open-ended. Men är väl ganska givet att fi har set/färgdrag/högre stegdrag och kommer dra ut hur du än lirar :( får väl höja bara för att det ska se snyggt ut

 

 

Jo, vi vinner ju aldrig några händer som vi har färdiga. Så varför spela några händer överhuvudtaget när Fi alltid drar ut oss. Och höja för värde är ju meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det ingen som tycker att man bör spela passivt eftersom han har sån sjuk agg faktor. jag menar han kan ju ha precis vad som helst. typ två överkort som han spelar hårt liksom, eller typ lägstaparet. har han bubkis är det onödigt att visa styrka tycker jag. han sätter mig säkert på färgdraget och kommer inte det på river skickar han en sista salva säkerligen helt utan träff. eller är det jag som har missförstått aggfaktor statistiken? jag trodde mellan 2-4 var ganska aggressivt. han har 20 liksom. dessutom har han par och träffar tvåpar eller triss får jag in degen på river nemas problemas känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så spelar vi en multipott, träffar och får betalt :-D

Höja är väl inte fel heller men tycker man kan ta en syn ibland om man inte är först in från knappen ändå.

 

 

ja för det hände rju såååå ofta med 64s.

 

det är sådant optimistiskt tänkande som jag älskar hos mina moståndare.

 

jaaa limpa Q6 sooted, kanske komer floppen AsKs7s, en har AK den andre 77 och en 89s, omg stacka 3 pers!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fokuserade i frågeställningen på spelet postflop så jag tog väl inte upp faktorerna som ledde mig till spelet pre. bordet var allmänt loosepassive med många limpare och sällan höjningar pre, och när det var höjningar så var de alltid 3-3,5$ oavsett hur många limpare som hoppat in tidigare.

 

46s borde göra sig rätt bra om man får se billiga multiwayfloppar va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det ingen som tycker att man bör spela passivt eftersom han har sån sjuk agg faktor. jag menar han kan ju ha precis vad som helst. typ två överkort som han spelar hårt liksom, eller typ lägstaparet. har han bubkis är det onödigt att visa styrka tycker jag. han sätter mig säkert på färgdraget och kommer inte det på river skickar han en sista salva säkerligen helt utan träff. eller är det jag som har missförstått aggfaktor statistiken? jag trodde mellan 2-4 var ganska aggressivt. han har 20 liksom. dessutom har han par och träffar tvåpar eller triss får jag in degen på river nemas problemas känns det som.

 

Jag hade helt klart spelat passivt särskilt med tanke på hans stil och antagligen bara kallsynat rivern om färjen sitter eller om bordet parat sej. Om detta inte inträffar hade jag antagligen fejkat en bluff på rivern.

 

...antagligen HELT FEL enligt dom flesta experter:-D...men så hade jag nog gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tankeställning bra, ett litet problem bara: MÅSTE BYGGA POTT :P

 

tappar möjligheten att stacka av han om endast kallsyn, och är han så aggro som ni säger så viker han nog inte för en liten drag-höjning :P

 

iaf, bah, om alla är fiskar å inte kan folda toppar så kan man ju alltid limpa med 64s å så hänger dom på med q3 å så får dom topparet, man sätter stegen på turn å stackar av dom, np! men kör du mot grinders är det ju rena självmordet att börja limpa från knappen här :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tankeställning bra, ett litet problem bara: MÅSTE BYGGA POTT :P

 

tappar möjligheten att stacka av han om endast kallsyn, och är han så aggro som ni säger så viker han nog inte för en liten drag-höjning :P

 

iaf, bah, om alla är fiskar å inte kan folda toppar så kan man ju alltid limpa med 64s å så hänger dom på med q3 å så får dom topparet, man sätter stegen på turn å stackar av dom, np! men kör du mot grinders är det ju rena självmordet att börja limpa från knappen här :P

 

precis allt i den här posten håller jag med om till 100%.

 

i stridens hetta stirrade jag mig lite blind i hans agg faktor och visste inte riktigt vad jag skulle göra för att få så mycket värde av honom som möjligt. det slutade inte så bra och jag tappade nog ordentligt med värde på att inte reraisa.

 

FullTiltPoker Game #2955091739: Table Cane Hill (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 15:00:37 ET - 2007/07/15

Seat 1: ogurt21 ($329.15)

Seat 2: drDREkronik ($152.50)

Seat 3: thakur01 ($129.90)

Seat 4: silje19 ($193.20)

Seat 5: SlamuelS ($200)

Seat 6: grizzly500 ($308.65)

ogurt21 posts the small blind of $1

drDREkronik posts the big blind of $2

5 seconds left to act

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grizzly500 4 of Hearts6 of Hearts

thakur01 calls $2

silje19 folds

grizzly500 calls $2

ogurt21 calls $1

drDREkronik checks

*** FLOP *** 3 of Hearts2 of Hearts8 of Clubs

ogurt21 checks

drDREkronik bets $8

thakur01 folds

grizzly500 calls $8

ogurt21 folds

*** TURN *** 3 of Hearts2 of Hearts8 of Clubs5 of Spades

drDREkronik bets $15

grizzly500 has 15 seconds left to act

grizzly500 calls $15

*** RIVER *** 3 of Hearts2 of Hearts8 of Clubs5 of SpadesQueen of Hearts

drDREkronik checks

grizzly500 bets $20

drDREkronik has 15 seconds left to act

drDREkronik calls $20

*** SHOW DOWN ***

grizzly500 shows 4 of Hearts6 of Hearts a flush, Queen high

drDREkronik mucks

grizzly500 wins the pot ($91) with a flush, Queen high

*** SUMMARY ***

Total pot $94 | Rake $3

Board: 3 of Hearts2 of Hearts8 of Clubs5 of SpadesQueen of Hearts

Seat 1: ogurt21 (small blind) folded on the Flop

Seat 2: drDREkronik (big blind) mucked 8 of Hearts10 of Clubs - a pair of Eights

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

i stridens hetta stirrade jag mig lite blind i hans agg faktor och visste inte riktigt vad jag skulle göra för att få så mycket värde av honom som möjligt. det slutade inte så bra och jag tappade nog ordentligt med värde på att inte reraisa.

 

Förstår inte hur nån skulle kunna syna en reraise med den skräphanden...

 

Sen att du får betalt på rivern är ju nästan ett mirakel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa i princip alltid turn där. Det ska kosta att dra in högre färg samt fiska in parat bord med settet.

 

Smäll iallafall på med ett pottbet ~$36. Gärna ett tiotal bb mer!

 

Som spelat nu; Vad gör du vid omslag på river? Säg att FI slår om till $90, typ...

 

jag synar, just eftersom han har 20 i agg. men jag är inte så nöjd när jag synar

 

det jag ville var ju att reraisa honom på river men troligtvis eftersom färgkortet kom så checkade han istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, klart killen kunde synat omslag (och satt hero på drag/bluff) och kanske tom gjort nånting fancy. Själva poängen är ju att om man inte slår om, så är det här typ det som kommer hända (om killen sitter på bluff så kommer han beta ut istället) om han inte sitter på monster, men då lär ju pengarna ändå ryka in... Sitter han här med ett set eller tvåpar eller så så är det sjukt EV- att låta han check-syna river...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...