Gå till innehåll

Jamie Gold


Pemmsen

Recommended Posts

Tycker väldigt synd om Jamie Gold, jag tycker inte särskilt mycket OM Jamie gold.. Precis som alla andra.

 

Synd om honom eftersom han egentligen inte har gjort någon sådär jättemkt!? Ändå hatar alla honom, visst han verkar ha en relativt dryg personlighet. Men de flesta blev nog bara så jävla avundsjuka på hans klonk förra året att de helt enkelt finner det lättast att gnälla på honom i alla sammanhang.-

 

Word. Säga vad man vill, men kan man hålla chiplead i den turneringen i typ en vecka i sträck är man nog inte helt jättesopig som spelare. Och jag tror nog att han har en och annan dollar på kontot kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Word. Säga vad man vill, men kan man hålla chiplead i den turneringen i typ en vecka i sträck är man nog inte helt jättesopig som spelare. Och jag tror nog att han har en och annan dollar på kontot kvar...

 

Jo man kan nog hålla chiplead länge och vara "jättesopig", mycket slump i poker. Betyder dock inte att man kanske ska gå över gränsen och sparka på Jamie Gold i onödan, bättre att konstatera att han har burit sig rätt dåligt åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har jag missat angående Jamie Gold?

DVS varför hatar alla honom så?

Är det för att han hade rätt så mkt tur o vann en förmögenhet vanliga grinders bara kan komma upp i om dom återföds som pokerspelare 100talet ggr o grindar sen barnsben?

Är det inget annat än den svenska avundsjukan som visar sig igen eller vad hag jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att avundsjukan skulle vara just svensk.

 

Jag antar att det är svenskar som hänger här (i alla fall så skrivs det på svenska här och man kan anta dom flesta som skriver här är just svenskar)

och några andra orsaker än att han ska vara "dryg" (vilket inte har visats sig på HSP i alla fall) o att han just har vunnit en massa på WSOP Main EVent 2007 (ja visst hade han mkt tur precis som samtliga tidigare vinnare) har inte angets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ett inlägg av mig som i vanlig ordning är rätt meningslöst.

 

Jag tyckte precis som de flesta att Jamie Gold hade massor av tur och betedde sig rätt "jobbigt" i förra årets Wsop. Jag satt uppe och såg live-streamen från finalbordet och utvecklade en ganska kraftig aversion mot Gold. Svårförklarat egentligen, men det var nåt valpigt över honom. Lite som killen som alltid fick lite roligare julklappar än en själv.

PianoPer: "Jag fick en commodore 64 i julklapp" *Stolt*

Gold-killen: "Jag fick en commodore 128 med fyra kontroller. Och en viiiideo".

 

Sedan såg jag gold i highstakes poker där han förutom att spela rätt illa faktiskt sa några väldigt ödmjuka saker. "I know Cunningham is a 1000 times better player than me" exempelvis.

 

Jag åkte ju en sväng till Las Vegas den här sommaren och spelade Rios megasatelit till main event. Samtidigt spelades ett välgörenhets-event med diverse kändisar och pokerproffs.

Phil Hellmuth var konfrencier och han gick runt och presenterade spelarna. "Hello Joe Hachem! How are you" varpå publiken applåderade och tjoade. Detta upprepades ett par gånger med olika spelare och stämningen var uppåt. Till allas vår Phil Hellmuth går fram till Jamie Gold. Då BUAR alla. Eller, kanske inte ALLA. Men tillräckligt många för att det ska vara obehagligt tydligt.

Då kände jag att det vart jobbigt. Jag menar, killen har ändå lagt upp 5K$ för en välgörenhetstävling och folk buar.

Även om det var många svenskar där så tror jag inte att vi kan skylla på den svenska avundsjukan.

Dock kände jag ett större obehag när jag åkte ut med 20kvar till prisplats. En kille höjer och jag ställer in med QQ. Han synar med A2 varpå min bordsgranne säger "I folded an ace".

Självklart kommer essjäveln på river och jag är ute istället för att få 70 000 i marker.

Så fick jag det sagt.

Var inte för hårda mot Gold. Men inte för snälla heller.

Sedär ett lagomt svenskt sätt att se på saken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi ska gå in på rykten och skitsnack så har jag hört från ett par tillförlitliga källor att han dricksade EXTREMT lite efter sin WSOP-vinst. Det är visserligen upp till var och en att bestämma vad man vill lägga i dricks men han hade i princip inte dricksat alls vilket brukar vara kutym, inte minst för honom som redan var miljonär sedan innan. Sådana saker kan nog bygga upp ett allmänt ogillande mot honom som kan spridas till motspelare och allmänheten.

 

Det gick ju annars också envisa rykten om att han hade lovat personalen en hel massa pengar om han vann med några bord kvar, men det stämde inte alls enligt dem.

 

Men sådana saker som handen där han satt och "colludade" med "top-top" är ju extremt irriterande att titta på. Jag läste nyligen också från WSOP-rapporteringen (har jag för mig) där de berättade om att han suttit och räknat outs på fingrarna när han haft par och färgdrag eller något liknande, och sedan med stolt min deklarerat hur många det var efter ett bra tag... Han var nog helt enkelt inte speciellt vass när han vann, även om han säkert blivit bättre nu än vad han var då. Det gäller väl för övrigt WSOP-vinnare som Moneymaker och Varkonyi också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Onödig bump kanske, men i bästa besserwisseranda vill jag kommentera angående placeringen av dollartecken.

 

I svenskan är det hävdvunnet att placera valutatecken, såsom $, efter beloppet, dvs man skriver "100 $". Anledningen är att man läser ut frasen i den ordningen. Så säger åtminstone Språkrådet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödig bump kanske, men i bästa besserwisseranda vill jag kommentera angående placeringen av dollartecken.

 

I svenskan är det hävdvunnet att placera valutatecken, såsom $, efter beloppet, dvs man skriver "100 $". Anledningen är att man läser ut frasen i den ordningen. Så säger åtminstone Språkrådet.

 

en besserwisser rättad av en annan besserwisser:-P :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej varför göra som resten av världen när man kan göra något på eget sätt

 

Det måste vara därför vi svenskar säger att nästa års OS går i Peking. Kineserna själva vill att vi kallar deras huvudstad för Beijing och resten av världen har haft respekt för detta. Men varför skall vi svenskar rätta in oss i leden- vi kallar väl deras huvudstad för va fan vi vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödig bump kanske, men i bästa besserwisseranda vill jag kommentera angående placeringen av dollartecken.

 

I svenskan är det hävdvunnet att placera valutatecken, såsom $, efter beloppet, dvs man skriver "100 $". Anledningen är att man läser ut frasen i den ordningen. Så säger åtminstone Språkrådet.

 

Det där har jag otroligt svårt att tro på. Kom med en exakt hänvisning till en källa så är du snäll. Det skulle vara kul att höra vad det är för idioter som ingår i den klubben, om den finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Språkrådet hette tidigare Svenska språknämnden och är Sveriges officiella språkvårdsorgan. Jag kan hålla med om att det finns vissa försvenskningar som inte rimmar särskilt bra, men i det här fallet är det väl en ganska harmlös sådan.

 

Här är länken: http://www.spraknamnden.se/sprakladan/ShowSearch.aspx?id=id=26025;objekttyp=lan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...