sailor Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Men en person som tjänar 20k per månad på att spela poker borde få bidrag? Alexander Lukas, för det är uppenbarligen honom du talar om, kommer alltid glida på en räkmacka i vilket fall. Så nej, han borde inte få något bidrag. x Citera
Cleburne Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Alexander Lukas, för det är uppenbarligen honom du talar om, kommer alltid glida på en räkmacka i vilket fall. Så nej, han borde inte få något bidrag. x Då är vi alltså överens om att OP inte borde få bostadsbidrag. Citera
sailor Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Då är vi alltså överens om att OP inte borde få bostadsbidrag. Vi är överens om att den ankliknande, fiktiva disney-figuren, Alexander Lukas inte skall få bostadsbidrag. Denna ståndpunkt grundar jag främst i det faktum att han inte existerar på riktigt. x Citera
Cleburne Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Vi är överens om att den ankliknande, fiktiva disney-figuren, Alexander Lukas inte skall få bostadsbidrag. Denna ståndpunkt grundar jag främst i det faktum att han inte existerar på riktigt. x Hmm, men enligt din definition av Alexander Lukas så är det ju OP. Citera
Zyr Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Okej, jag vet inte hur vi kom in på det här spåret, men det spelar ju ingen roll. Hur många här tycker att en person som prickar in sju rätt på Lotto borde få bidrag? både ja och nej Citera
Blomvolvo Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Okej, jag vet inte hur vi kom in på det här spåret, men det spelar ju ingen roll. Hur många här tycker att en person som prickar in sju rätt på Lotto borde få bidrag? Ska en person som förlorar på Lotto få dubbla bidrag? Citera
Cleburne Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Ska en person som förlorar på Lotto få dubbla bidrag? Fjantig fråga, men om du vill leka korkade tankelekar: Borde personer som får bidrag ha pengar över till Lotto-kuponger? I så fall är ju bidragen för generösa (vilket de är i dagsläget). Citera
Upgrade Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Jag brukar tänka så här, jag har levt på pokern i ca 2 år, och tjänar mer än medelsvensson gör på ett vanligt jobb, vilket gör att jag spenderar mer oxå. Jag bränner ca 20K sek i månaden, mkt av det går till systembolget, dvs staten får igen en jäkla massa pengar av mej i form av moms, och en stor del av dessa pengar har jag vunnit av nån amerikanare eller europe som bor i ett land som har högre BNP än Sverige. Därför tycker jag inte att folk ska gnälla så mkt på oss pokerspelare som genererar en hel del pengar i slutändan till sverige. Sen tror jag att en hel del pokerspelare lirar poker i nåt år till, å lessnar sedan, och söker sig till ett vanligt svensson jobb eller börjar plugga, och har pokern som en "rolig" extra inkomst, å börjar betala skatt vid ett senare tillfälle i livet. Det här är en del av anledningarna till att jag inte har något problem att ta bostadsbidrag samtidigt som jag lirar poker. Citera
gdaily Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Därför tycker jag inte att folk ska gnälla så mkt på oss pokerspelare som genererar en hel del pengar i slutändan till sverige. Det där är så löjöligt argument så det finns inte. Du inser inte att en arbetare betalar 55-60% av sin lön i skatt och sociala avgifter? Och sedan moms osv. Citera
Nidson Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Jag brukar tänka så här, jag har levt på pokern i ca 2 år, och tjänar mer än medelsvensson gör på ett vanligt jobb, vilket gör att jag spenderar mer oxå. Jag bränner ca 20K sek i månaden, mkt av det går till systembolget, dvs staten får igen en jäkla massa pengar av mej i form av moms, och en stor del av dessa pengar har jag vunnit av nån amerikanare eller europe som bor i ett land som har högre BNP än Sverige. Därför tycker jag inte att folk ska gnälla så mkt på oss pokerspelare som genererar en hel del pengar i slutändan till sverige. Sen tror jag att en hel del pokerspelare lirar poker i nåt år till, å lessnar sedan, och söker sig till ett vanligt svensson jobb eller börjar plugga, och har pokern som en "rolig" extra inkomst, å börjar betala skatt vid ett senare tillfälle i livet. Det här är en del av anledningarna till att jag inte har något problem att ta bostadsbidrag samtidigt som jag lirar poker. Staten skulle tjäna mer på att du var nykterist, alkoholrelaterade sjukdomar och dylikt är inte direkt ovanligt och det är staten som måste betala vården för detta. Citera
stroem Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Det där är så löjöligt argument så det finns inte. Du inser inte att en arbetare betalar 55-60% av sin lön i skatt och sociala avgifter? Och sedan moms osv. om man tänker på det så är det rätt otroligt hur mycket av en vanlig arbetares lön som i slutändan går via staten. kan det vara typ 80%? Citera
Recommended Posts