Waggho Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Ju bättre man presterar ju mer tur har man. Är det inte konstigt Och ju mer tur man har desto bättre presterar man! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 * Vad jobbar du med? * Hur fick du jobbet? * Vad har du för utbildning? * Trivs du? Styckare Sökte Gymnasiet med vännerna, inte jobbet vad fick dig att söka till styckare egentligen? annons i tidningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Timmi Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 * Vad jobbar du med? * Hur fick du jobbet? * Vad har du för utbildning? * Trivs du? * Jobbar som säljare (årets säljare 2007 av 600 anställda på företaget) * Rekryterad från mitt andra säljjobb inom samma företag * Gymnasie (avbruten högskoleutbildning Samhällsvetare) * Trivs bra och tjänar mer än högsta chefen på företaget. Dock finns drömmen och pokerproffs högst levande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
punkis Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 vad fick dig att söka till styckare egentligen? annons i tidningen? Gick livsmedel i gymnasiet(skulle bli bagare) Efter 1 år delade man upp klasserna, 1 bageri och 1 chark.. Sen blev det sommarjobb på scan och aldrig slutat.......... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LykkaSiGya Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Att förvalta en indexfond innebär i praktiken bara ren och skär administration antar jag men jag skulle nog trots allt föredra att fonden förvaltades av någon med formell utbildning på prestigeskola snarare än en misslyckad kemist som halkat in på ett bananskal. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FlexWheeler Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 * Vad jobbar du med? Pokerspelare * Hur fick du jobbet? La in 33 dollar på ladbrokes 04 * Vad har du för utbildning? Gymnasie * Trivs du? Inte överdrivet tyvärr, bra cash få jobbtimmar men behöver göra nått annat nu. Plugg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fulpetson Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 * Vad jobbar du med? * Hur fick du jobbet? * Vad har du för utbildning? * Trivs du? Fönsterputsare, sakta men säkert startar jag upp egen rörelse. Sommarjobb 5 somrar, sen sjukt osugen på kontorssittande. Civilekonom - 160 p magisterexamen inom finansiering Ja, tjänar bättre än de flesta ekonomer och har det mycket roligare. Kommer bli ännu mer intressant när jag endast har min egna firma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zero Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Att förvalta en indexfond innebär i praktiken bara ren och skär administration antar jag men jag skulle nog trots allt föredra att fonden förvaltades av någon med formell utbildning på prestigeskola snarare än en misslyckad kemist som halkat in på ett bananskal. Misslyckad kemist? Hade mycket bra betyg från gymnasiet men istället för att bli civilingenjör som det var tänkt så blev jag officer.(Trivdes mycket bra i lumpen) Har läst grunderna i Nationalekonomi men jag har lärt mig oerhört mycket mer av de jag har jobbat med. För att förvalta en indexfond behöver du en administrativ ådra och kunna handla effektivt och det är inget som jag någonsin skulle ha lärt mig på Handelshögskolan. Sen kan du väl jämföra min avkastning med de som förvaltas av högutbildade och du lär nog se att utbildning inte är allt. mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Misslyckad kemist? Hade mycket bra betyg från gymnasiet men istället för att bli civilingenjör som det var tänkt så blev jag officer.(Trivdes mycket bra i lumpen) Har läst grunderna i Nationalekonomi men jag har lärt mig oerhört mycket mer av de jag har jobbat med. För att förvalta en indexfond behöver du en administrativ ådra och kunna handla effektivt och det är inget som jag någonsin skulle ha lärt mig på Handelshögskolan. Sen kan du väl jämföra min avkastning med de som förvaltas av högutbildade och du lär nog se att utbildning inte är allt. mvh Håller helt klart med. Jobbar själv på aktiemarknaden (fick det genom kontakter och trivs riktigt bra)och har en Magister i Företagsekonomi med inriktning Finansiering. När jag dock tänker till vilka kurser som jag har riktigt bra nytta av på jobbet så är det inte så jäkla många. Ens egna intresse, vilja att lära sig och arbetserfarenhet slår klart mycket högre än att jag har en massa poäng och betyg från universitetet när jag graderar min eller mina kollegors kompetens. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
L-S Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 På att sälja dig själv? Ser du illa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Late Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 1. Massageterapeut med egen firma i Halmstad. Ströjobbar även på ett lyxspa i Båstad.2. Jag köpte firman av förra ägaren, och på spa'et skickade jag bara en ansökan. 3. Massageterapeut från Axelsons Gymnastiska Institut. 4. Jag trivs helt OK, det är ganska slitigt för ländrygg + fingrar men det är nog en vanesak, inte så gammal i gemet. No shit, where at? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
davelin Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 * Vad jobbar du med? * Hur fick du jobbet? * Vad har du för utbildning? * Trivs du? står i butik och är "webansvarig" i en skoaffär. "arbetstränar" via försäkringskassan, el/tele på gymnasiet, och en 1årig högskoleförberedande utbildning i modedesign/sömnad tokigt bra, det enda som håller mej kvar i hålan där jag bor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tazman Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Vad jobbar du med? Hur fick du jobbet? Vad har du för utbildning? Trivs du? Pluggar systemvetenskap Kom in på gymnasiebetyg (dåliga) Gymnasie( 15 hp klara) yes billig öl på puben och mycket brudar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XaaL Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Vad jobbar du med? 6 månader kvar av gymnasiet Hur fick du jobbet? Det ingår typ i livet Vad har du för utbildning? Grundskola och snart 3 år gymnasial SAM-media Trivs du? Plugget är plugg, umgänget är fint. Men längtan på frihet är STOR (?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LykkaSiGya Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Sen kan du väl jämföra min avkastning Du tar alltså cred i egenskap av indexfondsförvaltare för avkastning i fonden? Intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Plugget är plugg, umgänget är fint. Men längtan på frihet är STOR (?) Tror att vi är många här som längtar tillbaka till friheten man hade under gymnasietiden faktiskt. Ta vara på tiden! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 1. Vad jobbar du med? 2. Hur fick du jobbet? 3. Vad har du för utbildning? 4. Trivs du? 1. Datakonsult - analys/design/programmering 2. Värvad 3. Tekn.kand. i datateknik 4. Jupps Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HouseDoG Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 Du tar alltså cred i egenskap av indexfondsförvaltare för avkastning i fonden? Intressant. Jag tror inte att han menade så, utan snarare att de med utbildning från exempelvis Handelshögskolan sällan slår indexfonder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 1. Test/verifieringsingenjör.. (låter finare än det e ).. är inte ingenjör men det har gått inflation i arbetsbeskrivningen. 2. Rekryterad 3. Fil kand Informatik 4. Skitbra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
demimonde Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 1:Mentalskötare/extra personlig assistent 2. Var idrottslärarvikarie på en jobbig skola(Zlatan var en av eleverna!!!)orka inte med kidsen där så sökte ett sommarjobb o hamna på psyket 3. Mentalskötarutbildning 4jodå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mordocai Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 No shit, where at? Har inte skaffat någon praktik än, utan är ambulerande massör på ett par företag i Halmstad och dess närhet. När jag byggt upp min kundkrets lite mer så kommer jag nog börja se mig om efter någonstans att ha mottagning dock. Som det är nu så har jag en portabel massagebänk när jag åker runt till företag och privatpersoner, och på min största företagskund, där jag är varje fredag och varannan onsdag, så står det en mer stationär bänk i ett rum. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pop1 Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 1. Vad jobbar du med? I blom/presentbutik och en djurtillbehörsbutik. Båda i samma fastighet 2. Hur fick du jobbet? Vi köpte fastigheten och där var butiken 3. Vad har du för utbildning? Restaurangskola 2årig 4. Trivs du? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 1. Vad jobbar du med?2. Hur fick du jobbet? 3. Vad har du för utbildning? 4. Trivs du? 1 Professionell fiskare/egenföretagare/studerar/pokerspelare/spelkonsult 2 Halkade in på en räkmacka 3 Kemiingenjör med 10p extra fast inget exjobb, dvs, ingenting. 4 Oftast nej ibland ja, men jag blir rikare. Så ser ingen anledning att sluta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
batio Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 1.kolla på tv 2.köpte en tv 3.grundskola 4.ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PianoPer Postad 8 December , 2007 Rapport Share Postad 8 December , 2007 1.Pianolärare/rockbands"coach" på kommunal musikskola. Mest gymnasieelever. 2.Anställningsintervju 3. 6 år på musikhögskola för att bli just pianolärare. 4. Förträffligt. Lägger schemat själv. Behöver inte sätta betyg. 90% glada trevliga och någorlunda engagerade elever. Resterande 10% är antingen riktigt skitbra eller i andra änden av skalan=hatar piano. Vilket ju också är en utmaning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts