Gå till innehåll

3/6 - Jag gillar inte att vika TP


Recommended Posts

Bara suttit en kort stund på bordet, inte hunnit skapa mig en image än men har förlorat någon mindre pot och inte hunnit reloada. Preflop kanske är lite shaky mtp hans stackdjup men jag spelar ständigt tiltad nu och ville ta en flopp. Har Fi drag här tillräckligt ofta för att jag ska kunna syna, drygt $360 kvar för mig. Har inte mött spelaren tidigare vad jag minns...

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $6.00 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

SB ($63.00)

BB ($1430.67)

UTG ($582.00)

MP ($348.14)

Hero ($519.00)

 

Preflop: Hero is Button with J[:spade:], K[:spade:].

1 fold, MP raises to $18, Hero calls $18, 1 fold, BB calls $12.

 

Flop: ($57) J[:club:], T[:diamond:], 4[:spade:] (3 players)

BB checks, MP checks, Hero bets $42, BB calls $42, MP folds.

 

Turn: ($141) 4[:club:] (2 players)

BB checks, Hero bets $100, BB raises to $1376.67 (All-In), Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom vår motspelare inte utmärkt sig som särskilt slaskig kan vi i princip utesluta en 4:a i hans hd. att vara rädda för set kan vi inte vara heller, då många fi ofta väljer att trebetta JJ (ändå otrolig iom att 3 J är med i spel) och TT ur position.

av min erfarenhet brukar inte AJ spelas såhär på 3/6 så den enda handen vi är rädda för är i princip JT. då par + färgdrag eller stegdrag utgör en mkt mkt större del av motspelarens hd än tidigare nämnda händer, är syn vårt korrekta beslut i denna hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom vår motspelare inte utmärkt sig som särskilt slaskig kan vi i princip utesluta en 4:a i hans hd. att vara rädda för set kan vi inte vara heller, då många fi ofta väljer att trebetta JJ (ändå otrolig iom att 3 J är med i spel) och TT ur position.

av min erfarenhet brukar inte AJ spelas såhär på 3/6 så den enda handen vi är rädda för är i princip JT. då par + färgdrag eller stegdrag utgör en mkt mkt större del av motspelarens hd än tidigare nämnda händer, är syn vårt korrekta beslut i denna hand.

 

Håller med, tänkte skriva ett liknande inlägg precis.

Vi ska väl försöka sätta FI på en hand, och vad sätter vi han på såsom spelat?

Med vilka händer går han all in här och därmed säger att han inte vill se några mer kort?

Ställer han med en 4a i handen, nej han har troligtvis inte en 4a.

Ställer han med set, troligtvis inte, ställer han med JT? Troligtvis inte eftersom han antagligen ändå borde vara rädd av din styrka du visar i handen.

Jag hade synat med analysen att han har drag iaf. Det är min åsikt. be my guest and discuss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom vår motspelare inte utmärkt sig som särskilt slaskig kan vi i princip utesluta en 4:a i hans hd. att vara rädda för set kan vi inte vara heller, då många fi ofta väljer att trebetta JJ (ändå otrolig iom att 3 J är med i spel) och TT ur position.

av min erfarenhet brukar inte AJ spelas såhär på 3/6 så den enda handen vi är rädda för är i princip JT. då par + färgdrag eller stegdrag utgör en mkt mkt större del av motspelarens hd än tidigare nämnda händer, är syn vårt korrekta beslut i denna hand.

Vi behöver ca 30% equity för att ta synen med noll-EV, och det är väl ungefär vad vi har här, kanske lite lägre än så till och med beroende på hur "taskig" man är med hans HD.

 

Tror det är väldigt nära ett noll-summespel att syna här. Det är väl roligt om man gillar hjältesyner och varians, kanske lite metagame också får plats.

 

Håller med, tänkte skriva ett liknande inlägg precis.

Vi ska väl försöka sätta FI på en hand,...

Nej, på en range/HD. Att sätta fi på en hand här (med rimlig säkerhet då, klart vi kan sätta han på J7 i ruter om vi vill) går inte.

 

...och vad sätter vi han på såsom spelat?

Med vilka händer går han all in här och därmed säger att han inte vill se några mer kort?

Ställer han med en 4a i handen, nej han har troligtvis inte en 4a.

Ställer han med set, troligtvis inte, ställer han med JT? Troligtvis inte eftersom han antagligen ändå borde vara rädd av din styrka du visar i handen.

Jag hade synat med analysen att han har drag iaf. Det är min åsikt. be my guest and discuss.

Varför vill han inte se fler kort bara för att han ställer? Varför ställer han inte med en 4a, set eller JT? Klart han kan ställa med dessa händerna så han också kan ställa med KQ i spader här utan att bli synad varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns dumt att beta turn med den här handen om du inte är säker vad du ska göra vid en push. Det är ganska mycket värde du ger bort om du skulle bli bortbluffad. Och har du inte tänkt skjuta för värde även på rivern så får du ju ändå bara ett bet till in i poten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns dumt att beta turn med den här handen om du inte är säker vad du ska göra vid en push. Det är ganska mycket värde du ger bort om du skulle bli bortbluffad. Och har du inte tänkt skjuta för värde även på rivern så får du ju ändå bara ett bet till in i poten.

Grejen är den att jag inte riktigt räknade med att få en push i ansiktet särskilt ofta här, det kom som en liten surprise. Jag håller dock med dig att man oftast bör veta vad man gör mot omslag när man gör dessa bets. Jag bettar rivern för värde ifall han c/c turn och checkar river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag foldar där eftersom fi har slowspelat AA/KK

 

Ge upp poker ASAP om du inte driver vilket du förmodligen gör.

 

Han kan ha en drag hand och försker ta det redan på turn eftersom hans linje i regel är monster och du är inte preflop raisaren utan bettar när alla checkat till dig så du kan mycket väl vara på two barrel bluff. Vet i fan vad han kan spela så här men jag synar för jag kan inte sätta honom på någon rimlig hand förutom kanske TJ, men varför skulle han slöspela den i trevägs pott på floppen. Set är uteslutna för med TT och JJ borde han nästan re raisat pre. 44 är av uppenbara skäl inte sannolik, enda handen kan vara 45s som han synade på flopp med eftersom han kanske trodde du var på steal när pre raiser checkade flopp men även den känns galet.

 

Kontentan med såna odds samt som det är omöjligt sätta han på annat än KQc 89c och liknande så synar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det är en av händerna han kan ha i sin range, jag såg framför mig efter ett långt logiskt resonemang i mitt sinne som man kan sammanfatta typ "AA i BB, bästa handen, MP raisar nice, skall slowspela. hero limpar, fi tänker inte igenom sista infot tillräckligt, han synar (här spelar timingtell in). Floppen ganska nice, slowspelar AA... han betar turn, 4.an är bra för mig, nu slår jag JT, jag ligger före och det är farlig färgdrag, det är dags att sätta stopp för det här nu och ta hem potten och casha in med AA, måste dra mig ur nu river kan vara för farlig." Fi överbettar potten för att slippa svåra beslut som han skapat med sitt slowplay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst känner man ibland på nätet att man borde ha en timebank som man får använda när man har svåra beslut? Känns som att tiden är ofta för knapp för att man ska kunna hinna analysera riktigt bra.

 

Timebanken kan vara begränsad till en viss tid per 100 händer lr liknande för att undvika missbruk.

 

Jag förstår inte riktigt hur man kan utesluta 4an ur fi.s HD som någon föreslog utan att ha någon som helst read på honom. Finns jättemånga som tar syn på pre raise med 45s, 34s och framför allt A4s.

 

Handen i sig känner jag inte starkt för något alternativt faktiskt för det är som sagt stål lr drag, o i brist på read hade jag valt fold.

 

Förresten skrev du att pre är shaky, menar du att du egentligen ville höja honom på knappen med KJs? Är det standardspel fr dig på SH?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst känner man ibland på nätet att man borde ha en timebank som man får använda när man har svåra beslut? Känns som att tiden är ofta för knapp för att man ska kunna hinna analysera riktigt bra.

 

Timebanken kan vara begränsad till en viss tid per 100 händer lr liknande för att undvika missbruk.

 

Jag förstår inte riktigt hur man kan utesluta 4an ur fi.s HD som någon föreslog utan att ha någon som helst read på honom. Finns jättemånga som tar syn på pre raise med 45s, 34s och framför allt A4s.

 

Handen i sig känner jag inte starkt för något alternativt faktiskt för det är som sagt stål lr drag, o i brist på read hade jag valt fold.

 

Känns som fi hade foldat händer som 45s, 43s, A4s på floppen. Annars är han verkligen ute och fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...