Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En sak jag funderar på är när/om det är lämpligt att bara syna bets i position från fi för att representera drag för att på så vis få fi att fortsätta betta. Har själv blivit grundlurad på detta av hyfsade spelare. Hur aggressiv ska fi vara för att det ska vara rätt? Detta var kanske en noobig fråga, men om inte så vore det trevligt med en diskussion.

Postad
En sak jag funderar på är när/om det är lämpligt att bara syna bets i position från fi för att representera drag för att på så vis få fi att fortsätta betta. Har själv blivit grundlurad på detta av hyfsade spelare. Hur aggressiv ska fi vara för att det ska vara rätt? Detta var kanske en noobig fråga, men om inte så vore det trevligt med en diskussion.

Jag tycker ärligt talat att frågan är idiotisk eftersom du knappast vill att fi ska få in sin efterlängtade stege. Du ska förstås blocka honom med alla medel!

Postad
Jag tycker ärligt talat att frågan är idiotisk eftersom du knappast vill att fi ska få in sin efterlängtade stege. Du ska förstås blocka honom med alla medel!

Jag tror att han syftade på sådana lägen där FI INTE drar utan har en färdig hand. T.ex TPTK.

Givetvis kan det vara bra att kallsyna ibland med ett monster, men då tycker jag det är bäst på torra floppar. T.ex 27K rainbow, eller 258 rainbow. Här kan FI mycket väl försöka skjuta flera barrels för att få dig att släppa det han troligen uppfattar som ett mediumpar då du bara kallsynar på floppen.

Allt handlar om vilken image du har, och vilken typ av FI du är uppe mot.

Ett fint läge är ju t.ex om du har synat i position med, säg 55, och floppen kommer 259 rainbow. Fi skjuter, och du tror att han har överkort. I det här läget kan en kallsyn vara bra, då du hoppas på att se ett högt kort på turnen som kanske parar honom. Det finns inga direkta drag ute heller, så du riskerar väldigt lite.

Är du uppe mot en överaggrodonk kan det också vara bra att kallsyna då han kommer skjuta turn och river troligen eftersom du inte visar någon styrka. Här kan du ofta sätta dig i svåra situationer dock om bordet blir för kordinerat på turn / river. Kanske är du inte längre säker på hur din hand står, och då blir det svårare att få ut värdet ur den.

Generellt sett är det nog oftast bättre att höja direkt istället. Detta av fler anledningar. Speciellt på kordinerade floppar, då FI oftast kommer sätta dig på någon form av drag. Säg att floppen kommer t.ex :5h::6h::Ks: Du har kallsynat FI's UTG raise med 55 från knappen, och nu kommer han ut med en standardbet på floppen. Här bör du höja upp, rejält. FI kan mycket väl ha träffat hårt, med t.ex AK, och med en sån dragig bräda kommer han troligen dega in mot dig. Han kommer troligen även syna din raise med andra händer, som t.ex 88-QQ då du oftast har någon form av drag, och inte alls kungen (Är du en hyfsad spelare kallsynar du oftast inte med många händer som innehåller en kung).