mrfiskman Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Ganska löjligt egentligen eftersom att jag tvekar på att man nånsin skapar ett test som erkligen säger hur smart man är.... Länken här jag fick 141! http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Som OP och säkert en handfull till vet så klockade jag in på 130 Bland dom sämre poäng jag sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Supit bort mitt minne, så den delen drog ner mig till 124. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrfiskman Postad 10 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Supit bort mitt minne, så den delen drog ner mig till 124. Hahaha enda delen jag hade full pott på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Portello Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Som OP och säkert en handfull till vet så klockade jag in på 130 Bland dom sämre poäng jag sett. 130 jag med.... battre resultat an 97% av befolkningen maste val vara overdrift... ser mig sjalv som smartare an 88% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 137 fick jag Första testet är mysko, ganska trivialt fram till 14:e (möjligen med undantag för fråga 12). Men logiken på fråga 14 och 15 är utanför mitt förstånd. Minnestestet är ganska lätt om gruppera ihop siffrorna två och två. (på samma sätt som man säger ett telefonnummer) Matematiken är efter 40+ univ. poäng i ämnet något man får fullpott på i sömnen. Gällande det språkliga hade jag inte en aning om ett par ord, hatar ordförrådsfrågor i IQ test.. känns som samma sak som att fråga "Vad heter huvudstaden i Burkina Faso?" (stava till den om ni kan ) Gällande relationer var det väl också någon eller några som var "konstiga". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Har faktiskt jättesvårt att se vad räkningen i "mattetestet" har med högskolematte att göra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Supit bort mitt minne, så den delen drog ner mig till 124. Samma poäng, samma del som ställde till det, sannolikt av samma orsak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Första testet är mysko, ganska trivialt fram till 14:e (möjligen med undantag för fråga 12). Men logiken på fråga 14 och 15 är utanför mitt förstånd. Jag fick 141. Matten var iaf inte direkt avancerad... Första delen var väl klurigast. Logiken på fråga 14 kunde jag förstå, men fråga 15... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
upandcoming Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 181. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
azN- Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rambo Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 509 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobby_Chacon Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 Fan va höga poäng ni fick då... Själv fick jag 118. Ni fåste ju fått en 9:a på det testet man gör på mönstringen. Om ni gjorde ert bästa då vill säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZyntaX Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 132 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 121 detta trots att jag suger på ordförråd, jag har nog världens sämsta minne samt att klockan är 07:22.. överträffade mig själv dock på minnestestet, kom fan ihåg 4!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 Har faktiskt jättesvårt att se vad räkningen i "mattetestet" har med högskolematte att göra lol, sant vad jag menar var väl att man nästan bör skämmas om man har några fel om man läst matte på någorlunda hög nivå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stackbrat Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 144, skiljer ganska mycket från vad jag fick på Mensas test men å andra sidan blir man ju inte kvickare i skallen med åren heller så det var väl väntat kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 128 Givetvis är det de där sjuka orden som drar ner poängen. Har man inte läst en bok sedan man tvingades till bokrecensioner i skolan använder man ju aldrig några av de där orden. Samma med högskoleprovet när jag gjorde det, är väl iofs över 10 år sen nu. Sen såg jag på Prosharks att nån del var på tid?! Kanske därför jag fick lite risigt resultat på sitt håll. Jag gjorde det på jobbet och började på morgonen nån gång och avslutade på eftermiddan. Vilken av delarna var på tid?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 163 och då är jag extremt bakis och har inte sovit en blund inatt. Har halsfluss också så skulle nog kunna förbättre detta en hel del... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lantto Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 Är det nån som förstod fråga 15 i den visuella delen? 14 förstod jag och jag tror jag hade ett humm om de flesta även om jag fick 1 fel till tror jag. men 15... skulle vara kul om någon kunde beskriva vad svaret var. Fick företsen 134. Är det att pokerspelare är väldigt smarta eller var testet för lätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 Är det nån som förstod fråga 15 i den visuella delen? 14 förstod jag och jag tror jag hade ett humm om de flesta även om jag fick 1 fel till tror jag. men 15... skulle vara kul om någon kunde beskriva vad svaret var. Fick företsen 134. Är det att pokerspelare är väldigt smarta eller var testet för lätt? Fattade inte heller 1:15. Jag tycker i alla fall att testet var lättare än Mensas test. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 känns som folk har fått lite flr höga poäng, nog inget bra test. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 127 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 132 poäng. alla rätt på matten och kasst på minnet. gah jag är mentalt efterbliven känner jag när jag jämför mig med min omgivning i pokervärlden. aja, har lite böcker i min inköpslista som kanske gör mig lite intelligentare så jag blir mindre fiskig: Thinking Without Thinking Use Your memory Plugga smart och lär dig mer tips på andra bra sätt att ta igen de hjärnceller man supit bord? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 känns som folk har fått lite flr höga poäng, nog inget bra test. Du fick alltså 85? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts