Gå till innehåll

Picture War!


Hakflem

Recommended Posts

  • Svars 831
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej, så den äger buffy? nåjaa, det tycks ju krävas nåt sånt alltid då det inte finns nåt annat, långsökt men de äger väl de mesta och så väntar vi bara tills nån kommer med ett svart hål osv...

orka?...nej, boored now

Om det finns andra dimensioner, finns det flera bigbangs då? Är dom alla ursprungliga då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så den äger buffy? nåjaa, det tycks ju krävas nåt sånt alltid då det inte finns nåt annat, långsökt men de äger väl de mesta och så väntar vi bara tills nån kommer med ett svart hål osv...

orka?...nej, boored now

Om det finns andra dimensioner, finns det flera bigbangs då? Är dom alla ursprungliga då?

 

Långsökt? När jag för en gångs skull kollar på en bifogad länk ... Hon sa något i stil med "never know the source of our power". Det må vara en yrkesskada men jag kopplade direkt till källan till allt.

 

Annars tycker jag också att det är de (fyndiga) långsökta svaren som är lite av poängen med en sån här tråd. Att se hur folk kommer fram till saker man inte kommer fram till själv. (En bild på några gula fjantar från Elfsborgs IF är f.ö. inte fyndigt ...)

 

För att svara på den andra frågan: Nej, ytterligare dimensioner implicerar inte fler bigbangs (vi har ju inte fyra bigbangs för att vi råkar leva i fyra dimensioner). Däremot håller strängteoretikerna på med konstiga saker (typ kolliderande flerdimensionella bran) som skulle kunna leda till ett cykliskt universum (när branen kolliderar frigörs tydligen massa energi). Så länge det inte går att kolla experimentellt är det givetvis bara spekulationer ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Implosion äger explosion

 

implosion.jpg

 

Inte för att jag förstår hur implosion spöar big bang (ja, jag vet att det ofta beskrivs som en "explosion" i populärvetenskapliga sammanhang men det är ju fel :roll: ...), men men ... Även den kraftigaste implosion kan ju faktiskt vändas till en enorm explosion, det här är en typ II-supernova (som ju börjar med att kärnan imploderar när den inte kan motstå gravitationstrycket):

 

supernova_cycle.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte på nåra pokersmällar så glömde visst bort en förklaring till bilden, vilken givetvis inte var vapnet :D

 

"Hon(Amanda Tapping) äger typ sig själva...." för att inga film/TV-bolag är inblandade i produktionen av Sanctuary-serien som helt görs för internet.

 

Rambos vapen äger fortfarande hennes, så i strid skulle nog rambo vinna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...