Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ni som har koll. Jag har vunnit en plats i WCOOP MainEvent Round2 Qualifier, där i princip var 8e spelare går vidare till riktiga MainEvent, dvs WCOOP-23.

Kan jag sälja min plats i qualifiern? Inköpet är 300+20.

(jag känner sådär inför att sätta mig kl 24.00 på Söndagkväll, även om chanserna faktiskt är goda till avancemang...!)

mvh jonas - med sin första post på forumet :-)

Postad
Ni som har koll. Jag har vunnit en plats i WCOOP MainEvent Round2 Qualifier, där i princip var 8e spelare går vidare till riktiga MainEvent, dvs WCOOP-23.

Kan jag sälja min plats i qualifiern? Inköpet är 300+20.

(jag känner sådär inför att sätta mig kl 24.00 på Söndagkväll, även om chanserna faktiskt är goda till avancemang...!)

mvh jonas - med sin första post på forumet :-)

Testa?

Antagligen kan du sälja den precis som vanligt och få $W.

Postad
Testa?

Antagligen kan du sälja den precis som vanligt och få $W.

Okej. Jag är rookie, så ursäkta följande (säkerligen rätt elimentära frågor)

1. Hur säljer jag den?

2. Vad är $W?

mvh jonas

Postad
Okej. Jag är rookie, så ursäkta följande (säkerligen rätt elimentära frågor)

1. Hur säljer jag den?

2. Vad är $W?

mvh jonas

Du kan avregistrera dig i lobbyn för den aktuella turningen genom att klicka "Unregister". Du får då tillbaka inköpet i W$. Dessa kan endast användas för att köpa sig in i andra Events (eller satelliter till dessa Events), och kan inte cashas ut.

För närvarande är våra Events följande:

* PokerStars Caribbean Adventure (PCA)

* European Poker Tour (EPT)

* PokerStars World Championship of Online Poker (WCOOP)

* *World Series of Poker (*WSOP)

* World Poker Tour Championship (WPT)

* Asia-Pacific Poker Tour (APPT)

Du kan läsa mer om respektive turnering här:

http://www.pokerstars.com/poker/tournaments/

Du kan också sälja dina W$ i utbyte mot riktiga $ genom att använda funktionen "Sell T$/W$" under Requests > Trade T$/W$ i PokerStars-lobbyn. Det finns flera sajter som automatiserar den processen, men det är inget som PokerStars hanterar.

Skicka ett PM till mig, eller maila support@pokerstars.com om du behöver hjälp med något.

Postad
Du kan avregistrera dig i lobbyn för den aktuella turningen genom att klicka "Unregister". Du får då tillbaka inköpet i W$. Dessa kan endast användas för att köpa sig in i andra Events (eller satelliter till dessa Events), och kan inte cashas ut.

För närvarande är våra Events följande:

* PokerStars Caribbean Adventure (PCA)

* European Poker Tour (EPT)

* PokerStars World Championship of Online Poker (WCOOP)

* *World Series of Poker (*WSOP)

* World Poker Tour Championship (WPT)

* Asia-Pacific Poker Tour (APPT)

Du kan läsa mer om respektive turnering här:

http://www.pokerstars.com/poker/tournaments/

Du kan också sälja dina W$ i utbyte mot riktiga $ genom att använda funktionen "Sell T$/W$" under Requests > Trade T$/W$ i PokerStars-lobbyn. Det finns flera sajter som automatiserar den processen, men det är inget som PokerStars hanterar.

Skicka ett PM till mig, eller maila support@pokerstars.com om du behöver hjälp med något.

Okej, så det betyder i princip att jag skulle kunnat ha sålt min vinst för 320 dollar och spelat WCOOP-7 som gick av stapel nyss, där inköpet var runt 210 eller nåt om jag minns rätt?

Jag har fått en fråga om en trade från en forum-medlem, var är "en normal" växlingskurs från W$ -> T$ om man skulle vilja göra en sån affär?

mvh Jonas

Postad
Okej, så det betyder i princip att jag skulle kunnat ha sålt min vinst för 320 dollar och spelat WCOOP-7 som gick av stapel nyss, där inköpet var runt 210 eller nåt om jag minns rätt?

Jag har fått en fråga om en trade från en forum-medlem, var är "en normal" växlingskurs från W$ -> T$ om man skulle vilja göra en sån affär?

mvh Jonas

Ja, om du avregistrerar dig så får du W$320, som du kan använda till t.ex. en annan WCOOP-turnering. Jag kan också rekommendera någon (eller några) av de många EPT-satelliter som går för närvarande.

Jag kan tyvärr inte komma med några riktlinjer för vad som är ett rimligt pris, dock så kan jag nämna att verktyget i PokerStars-klienten inte tillåter att man säljer för mindre än 75% av ursrprungsvärdet.

Notera att det inte går att byta/sälja W$ mot T$* i klienten, utan endast direkt mot $, men ni kan alltid kontakta support@pokerstars.com om ni har särskilda önskemål när det gäller en deal er sinsemellan.

(*T$ fungerar likadant som $W, men utan att man är begränsad till våra Events. Med andra ord så gäller de för samtliga turneringar, och går inte att casha ut.)

Postad

mvh Jonas

Jag rekomenderar dig att kika i köp/sälj forumet här på pf.nu alternativt vända dig till någon utav siterna på nätet som har detta som business. Man kan väl säga att just nu är W$ rätt heta och går för 89-93% utav värdet, medans "offseason" så kanske du inte kan få mer än 85%...

Postad
Jag rekomenderar dig att kika i köp/sälj forumet här på pf.nu alternativt vända dig till någon utav siterna på nätet som har detta som business. Man kan väl säga att just nu är W$ rätt heta och går för 89-93% utav värdet, medans "offseason" så kanske du inte kan få mer än 85%...

Okej, tack för all hjälp! Jag sålde dem till en forum-medlem, det funkade precis hur smidigt som helst! :-D

mvh Jonas