jozoa Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Eftersom man inte får posta flera HH i samma inlägg så får ni leva med flera trådar. Kommentera eller låt bli. Fi är ganska ny och jag har 17 händer på honom vilket inte säger något därför att hans stats orelevanta. Ska jag checka bakom på river eller ska jag slänga in sista $44 som ställer honom AI och köpa en ny skärm+mus efter att han synar med A10 eller liknande? - gaudini81 sitting in seat 1 with $85.50 - HERO sitting in seat 2 with $116.95 [Dealer] - legolas99 sitting in seat 3 with $94.90 - jounikon sitting in seat 4 with $8.00 - ronnyper sitting in seat 5 with $99.00 - FuQua1 sitting in seat 6 with $239.83 legolas99 posted the small blind - $0.50 jounikon posted the big blind - $1.00 ronnyper posted to play - $1.00 ** Dealing card to HERO: , ronnyper checked FuQua1 folded gaudini81 called - $1.00 HERO raised - $6.00 legolas99 called - $6.00 jounikon folded ronnyper folded gaudini81 called - $6.00 ** Dealing the flop: , , legolas99 checked gaudini81 checked HERO bet - $14.00 legolas99 called - $14.00 gaudini81 folded ** Dealing the turn: legolas99 checked HERO bet - $30.00 legolas99 called - $30.00 ** Dealing the river: legolas99 checked HERO Citera
dlinder Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Vilken sämre hand ska han betala av med? Finns ju ingen sådan som faktiskt slår något av det du kan ha på rivern. Citera
strater Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Går ju även tänka "med vad för hand går fi INTE all-in på river om nu hero endast har lite kvar". Känns knappast som att fi har esset, däremot kan d va slowspel men trycker nog in resten här å hoppas han synar med nån bluff-catcher, aldrig att han foldar en tia eller 99/88 om han synat hittils Citera
jozoa Postad 8 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2007 Vilken sämre hand ska han betala av med? Finns ju ingen sådan som faktiskt slår något av det du kan ha på rivern. K10, Q10, J10, 88, 99. Hade han haft djupare stack hade jag nog checkat ner, men precis som strater påpekar; vad checkar fi med här med tanke på min stack relaterat till pottstorleken? Går ju även tänka "med vad för hand går fi INTE all-in på river om nu hero endast har lite kvar". Känns knappast som att fi har esset, däremot kan d va slowspel men trycker nog in resten här å hoppas han synar med nån bluff-catcher, aldrig att han foldar en tia eller 99/88 om han synat hittils Tänker lite i samma bana. Om han är så lös att han check-synar, säg en 10a, på flop och turn så borde han väl betala river också eftersom chansen att A förbättrade min hand är ganska liten. Citera
strater Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 nja, chansen är väl egentligen ganska stor, men är så lite pengar i en såpass stor pott och hero kan mycket väl representera esset, ja menar, om man har bluffat hit och får ett ess på river å den andra checkar, säg NÅN som inte bluffar in resten Citera
Jerico Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Ställ in med dessa stacks. Ser inte hur fi kan checka AT eller liknande på river här när HERO representerat JJ+ hela vägen. Tror inte du får syn så ofta dock, men eftersom du med största sannolikhet inte är slagen så är det nog värt ett bet iaf. Citera
dlinder Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 K10, Q10, J10, 88, 99. Osäker på hur du menar, var det händerna han skulle betala av med eller händerna du kunde tänkas ha som han kan slå? Jag ser iaf inte hur han ska betala av med många av de där om du inte 3-barrelar frekvent och knappt ens då med tanke på att en 2-barrel här ofta blivit träff på river. Citera
dlinder Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Ställ in med dessa stacks. Ser inte hur fi kan checka AT eller liknande på river här när HERO representerat JJ+ hela vägen. Tror inte du får syn så ofta dock, men eftersom du med största sannolikhet inte är slagen så är det nog värt ett bet iaf. Det stämmer nog att Fi oftast leder här. Men det viktiga är ju inte bara det, utan relationen mellan hur ofta han får syn av en bättre resp sämre hand. Här lär de bättre händerna syna varje gång (ser inget som slår oss som viker här), men jag tror få sämre orkar betala av. Citera
brut Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 I teorin är det nog bäst att checka bakom men i praktiken så är det nog bäst att dega in. Citera
stroem Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 ingen som tycker att betta typ 20 för att få en nyfikenhetssyn är vettigt? Citera
Recommended Posts