kylberg Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 kom ihåg att dan glimne skrev nåt om d i pokerhandboken, men kommer inte ihåg hur det va.. hur stor del av bankrollen ska man högst köpa in sig med? tror det va nåt me 10% lr nåt... någon som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.Gul Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 20-25*Buy in är väl rimligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emil_c Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 20-25*Buy in är väl rimligt. Jag kör sng headsup. Vanliga sng tror jag rekomenderas 30+ buyins jag sitter gärna på 50-60 buyins eftersom jag spelar headsup... kanske är på tok för lite men 30 är nog ett bra minimum iaf . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 När jag spelar turneringar och SNG så vill jag normalt inte köpa in mig för mer än 1% av min pokerrulle. Samt att jag på en enskild dag inte spelar för mer än 10% av totala rullen. Fördelen med 1% regeln är att det är extremt svårt att gula. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
machinae Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Fördelen med 1% regeln är att det är extremt svårt att gula. Där slog du huvudet på spiken! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludomir Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Fördelen med 1% regeln är att det är extremt svårt att gula. Jag skulle säga att det inte bara är extremt svårt utan totalt omöjligt, rätta mig om jag har fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Jag skulle säga att det inte bara är extremt svårt utan totalt omöjligt, rätta mig om jag har fel du har fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
felix Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Du har rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lallaren Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Beror på hur man definierar gula och hur illa man spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sparven Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Jag kör sng headsup. Vanliga sng tror jag rekomenderas 30+ buyins jag sitter gärna på 50-60 buyins eftersom jag spelar headsup... kanske är på tok för lite men 30 är nog ett bra minimum iaf . Du...tror inte att variansen är mindre när du spelar heads up SnG jämfört med vanliga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.Gul Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 du har fel Du har rätt Så länge man håller sig till regeln, så lär det funka och inte tänker jag måste spela tillbaka pengarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 du har fel Så länge man aldrig köper in för mer än 1% av rullen är det ju faktiskt totalt omöjligt att gula. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Man måste vara en vinnande spelare också........................................ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Jag kör sng headsup. Vanliga sng tror jag rekomenderas 30+ buyins jag sitter gärna på 50-60 buyins eftersom jag spelar headsup... kanske är på tok för lite men 30 är nog ett bra minimum iaf . Jag skulle säga att 30 inköp räcker helt okey om man är villig att gå ner i nivå om det skulle krävas. Däremot om man spelar vanliga SnGs så är 30 inköp ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.Gul Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Man måste vara en vinnande spelare också........................................ Det ligger i nåt det du säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emil_c Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Du...tror inte att variansen är mindre när du spelar heads up SnG jämfört med vanliga? nej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sparven Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Betyder det att variansen minskar med fler spelare och färre ITM-placeringar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snaskov Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Så länge man aldrig köper in för mer än 1% av rullen är det ju faktiskt totalt omöjligt att gula. Ja... Så länge man köper in sig för mindre än 100% av rullen är det omöjligt att gula Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D.H. Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Man måste vara en vinnande spelare också........................................ Inte om man alltid köper in sig för 1% av rullen. Kan dock bli lite svårt att hitta några spel efter ett tag gissar jag på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SuckItOrMuckIt Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 Kan säga att jag haft downswings på långt över 50 inköp. Beror visserligen på villken typ av turnering du spelar. Är de 10-manna, Hu, stora MTTs, hur brant är blind strukturen och så vidare. En sak kan ja iaf garantera dig. 10% (10 inköp) är alldeles för lite! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kylberg Postad 7 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 jag tänkte då främst buy in i ett cash game Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 7 Juli , 2007 Rapport Share Postad 7 Juli , 2007 jag tänkte då främst buy in i ett cash game Om du är riktig lågnivåspelare så ha 30 inköp och spela aldrig bort mer än 4 per dag - om du ligger back 4 inköp - sluta för dagen - det är helt enkelt inte din turdag - kanske morgondagen går bättre för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 8 Juli , 2007 Rapport Share Postad 8 Juli , 2007 hmm, själv klättrat i nivåerna senaste året och tycker mig därför ha lite erfarenhet (NL, CG, SH). Körde på d lägsta nivåerna (nl4, nl10,nl20, nl50) med ett inköp=max 10% av br och 2-3 bord samtidigt och nu gått upp till 4 bord och ett inköp=max 5% av br på nl100 och nl200. Detta känns som det absoluta minimum men det funkar alltså om man bara går ner när man behöver. 100bb=5% av rullen funkar ändå rätt bra, tills tillräckligt högt upp då man kan vilja spela safe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kungbohman Postad 8 Juli , 2007 Rapport Share Postad 8 Juli , 2007 Jag kör sng headsup. Vanliga sng tror jag rekomenderas 30+ buyins jag sitter gärna på 50-60 buyins eftersom jag spelar headsup... kanske är på tok för lite men 30 är nog ett bra minimum iaf . Jag kör SnG HU och vanliga SnG också och skullle säga tvärtom vad du säger. Mer inköp till fullbords-SnG, runt 50-60 och för HU SnG runt 30. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 8 Juli , 2007 Rapport Share Postad 8 Juli , 2007 nej Men du har fel. Jag kör SnG HU och vanliga SnG också och skullle säga tvärtom vad du säger. Mer inköp till fullbords-SnG, runt 50-60 och för HU SnG runt 30. Och du har rätt. 30-inköps swings är inte särskilt ovanliga i fullring SnGs men i praktiskt taget omöjligt i HU SnGs (kan ha fel men har aldrig stött på någon som haft det iaf). Om man tänker lite så är det inte så svårt att förstå varför. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts