Gå till innehåll

Saint_Bjorn - Bye folks


Saint_Bjorn

Recommended Posts

Summering mål och resultat augusti

 

Puckot (dvs jag) fyllespelade bort ca $2K fredagen 2007-08-24 på främst 30/60-bord. Pga fel dator som inte sparade hh kan händerna inte laddas in i PO och därmed inte redovisas nedan. Pengarna är förlorade. Dåligt samvete för idiotin får egoboy leva med ett bra tag.

 

Vikten

98,5 kg.

Lite orättvis mätning, har ju precis kommit hem från en brakmiddag. Hade fillingar och strumpor på mig också...

Funderar på att köpa en trappmaskin.

 

Fyllespel

Nackskott! Punkt slut. Jävla idiot! Se kursiv text ovan. U

 

Ökad speldos

5K per månad är målet. Låter nog lite för de flesta. Men jag jobbar, har ett barn och är slö.

4532 denna månad. Men se kursiv ovan. Med de händerna är 5K uppfyllt...

 

Resultat

Augusti ($)

3/6: 34, 59 händer, 9.6BB/100

5/10: -407, 761 händer, -5.35BB/100

8/16: 749, 378 händer, 12.38BB/100

10/20: 1124, 2505 händer, 2.24BB/100

15/30: 2235.5, 824 händer, 9.04BB/100

30/60: 309, 5 händer, 103BB/100

Summary: 4045, 4532 händer, 3.26/100

 

MTT: -339 (3 st, ITM=0)

 

Ack juni- ($)

3/6: -205, 272 händer, -12.59BB/100

5/10: -882, 1605 händer, -5.5BB/100

8/16: 1483.5, 902 händer, 10.28BB/100

10/20: 1162, 4091 händer, 1.42BB/100

15/30: 1731.5, 1026 händer, 5.63BB/100

30/60: 2002, 274 händer, 12.18/100

Summary: 5291.5, 8170 händer, 1.46BB/100

 

MTT: 4481 (7 st, ITM=1 plats 1)

 

Kommentar:

* Jobbade tillbaka främst 10/20 till ett hyggligt resultat efter ett ordentligt fylleslag i början av månaden.

* 5/10 kommer jag aldrig nånsin mer spela. Hatar nivån, den är omöjlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

September började fint inatt. Satt vid ett bra 15/30-bord och gjorde mitt jobb. Plus 1715 på 433 händer. Fixade iordning augustiresultatet som jag postade här och skulle väl i princip gå och lägga mig, då jag ser ett 30/60 med bra värde. Egentligen "vill" jag inte spela 30/60 då det snabbt kan sabotera rullen för mycket, inte så kul att gneta ihop på lägre nivåer för att bränna på en sittning 30/60. Men som sagt, nu satt en pajas på 30/60 som jag hade en note på från 8/16 som extremt dålig. Limpar alla händer, synar ner med bottenpar, jagar hålstegar, etc etc. Bara att sätta sig alltså. Får honom två stolar till höger. Bra position. Bordet spelar i princip hela tiden 5-6-manna.

 

Resultat: 291 händer, egoboy $-1657, pajasen $2359 med en vpip på 51.75%, showdown 22.38% och showdowns won på 56.25%. Äckligt. När man ser idioter bara sitta o syna ner o vinna varenda pott blir iaf jag tiltad efter ett tag. Måste sluta med det, spelade knappast optimalt mot den typen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar o läsa din dagbok så jag satte också en femma i betyg!

tack! :-)

 

Trist! Den typen tiltar mig också lättast fast jag har blivit bättre på att ta dem... men man vill sitta till vänster om dem ju!

Jo helst direkt till vänster, nu hade vi en mellan oss. Men det var egentligen en bättre position på just den här snubben, eftersom det var han som hade knapp mot min mörk och eftersom han inte visste var raiseknappen fanns så fick jag en del gratisfloppar. Men vad hjälpte det...

 

köp något halvbilligt headset... märke hm, kanske koss? dom brukar vara prisvärda. Skulle inte själv lägga ner några stora pengar på ett hs då dom för eller senare går sönder, enligt egna erfarenheter :shock:

gl med pokern

Tänkte väl passa på att skaffa mig lite bättre ljud. Använder dem bara för att lyssna på musik, så micken skiter jag egentligen i. Blir väl att knalla förbi nån elkedja imorgon och kolla vad de har. Ska nog köpa en sån här (den stående varianten) också och ställa bredvid pokerstolen. Saker runt omkring datorn börjar liksom falla ihop. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen senaste musen och tangentbordet lixom slutat fungera, har jag tittat på den här... :lol:

Exakt, det kan ju inte vara fel. Men hellre en på stativ så man slipper borra i taket.

 

Varför det?? ;)

Det är tufft att betala skatt! :-) Närå. Ska erkänna att jag är fruktansvärt trött på att jobba. Urless. I hate it. Men men... Har en lön på ca 30k, en son och amorteringar. Handlar helt enkelt om trygghet. Jag har varit väldigt nära att säga upp mig flera gånger de senaste åren, men känner ju inte för att ha någon annan arbetsgivare heller. Kan inte komma på nåt jag vill göra. Enda alternativet är nog nån form av egen rörelse. Kroppsarbete vore skönt ett tag också (tänk att bara hugga ved varenda dag i ett halvår...fan va skönt) men det funkar inte med min rygg. Pokerspelet bör nog bli något stabilare för att jag ska våga mig på det som yrke. Men jag skulle lätt ta jobbet som vintervaktmästare på nåt säsongsstängt vildmarkshotell i Klippiga bergen. Bara det har bredband. Blir man uttråkad kan man alltid ta en bläcka med spökena nera i baren. Man skulle kanske hinna grinda ihop till pensionen med lite medvind och kaffe. :-)

 

----------------

 

Kollat klart på Das Boot. Söndagsångesten känns genast lite tyngre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hellre en på stativ så man slipper borra i taket.

 

Vet inte om stativ räcker när jag vill sparka av mig... ;-)

 

Du har ju fint snitt och verkar veta vad du pysslar med, spela dubbelt så många händer och fixa bananer som "trygghet" så tjänar du mer än vad 30K brutto ger. Men det är klart att det är en mental och social omställning som inte alla trivs med. Jag har en dotter halvtid och lån på lägenhet och har aldrig kännt mig tryggare men har iofs mest jobbat frilans tidigare. Är i behov av att vara "fri" snarare än att ha fast jobb.

 

 

Edit: Tittade bakåt och såg att det kan svänga ganska friskt, förstår bättre vad du menar med stabilare spel först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall också rösta på din dagbok, det är ju den bästa dagboken som finns kvar :)

 

Synd att Hajen lagt ner men inte oväntat. Jag kände igen mig i hans LAG-stil och att han var så tiltbenägen. Trist att se att så många uppmuntrade honom när han tilta loss i fyllan på highstakes. Jag har också mycket att lära mig, har tiltat bort 2 st 8k rullar om jag inte minns fel. I lördags kom jag också hem kalasfull. Upptäckte idag när jag kollade HH i PO att jag spelade 8 händer mot bl.a. Hajen på 30/60 i lördags, utan att jag kom ihåg det. Vissa HH:s är ganska sjuka. Jaja, han kommer snabbt komma över det. Det är en läxa för oss alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli hatad av alla icke-AIK:are, men...

 

logo_aik.giflogo_aik.giflogo_aik.giflogo_aik.giflogo_aik.gif

:-D :-D :-D :-D :-D

(För den som inte vet: Hammarby 1 - AIK 2 )

 

Vet inte om stativ räcker när jag vill sparka av mig... ;-)

Nä det förstås. Men jag halvligger i min pokerstol och då blir det jobbigt att sparka och jag får inte heller så mycket kraft bakom den raka högern. :-)

 

Du har ju fint snitt och verkar veta vad du pysslar med, spela dubbelt så många händer och fixa bananer som "trygghet" så tjänar du mer än vad 30K brutto ger. Men det är klart att det är en mental och social omställning som inte alla trivs med. Jag har en dotter halvtid och lån på lägenhet och har aldrig kännt mig tryggare men har iofs mest jobbat frilans tidigare. Är i behov av att vara "fri" snarare än att ha fast jobb.

 

 

Edit: Tittade bakåt och såg att det kan svänga ganska friskt, förstår bättre vad du menar med stabilare spel först.

Jodå, jag skulle nog älska det livet. Tanken med dagboken är ju främst att sätta press på mig själv att ta spelet mer seriöst. Därför har jag också som mål dels att öka speldosen + att minska fyllespeldosen. Att publicera resultaten gör det också lättare att vara ärlig mot sig själv. Slutligen är det så klart väldigt positivt att få feedback, inte bara på hh:s utan också t ex om man haft en tiltsession. Har dessvärre inga polare som spelar seriöst. Det närmaste är väl brorsan, men han fylleslaskar mest SnG på låga nivåer och är knappast nån jag kan diskutera lite djupare pokerstrategier med (än så länge iaf).

 

Som det är nu när jag jobbar så orkar jag tyvärr sällan sitta en hel kväll och grinda. 5k händer per månad låter väldigt lite för många, men det är vad jag kan sätta som realistiskt mål så länge jag har jobb. Väldigt sällan också som jag multitablar, kör kanske 60% ett bord, 30% två bord och 10% fler bord. Mitt spel är ganska aggressivt och jag sätter rätt stor vikt vid att inte bli bortbluffad och att våga värdebeta, att utnyttja position och att spela spelarna. Tycker helt enkelt jag förlorar för mycket i uppmärksamhet om jag kör många bord. Men jag kanske får in snitsen nån dag.

 

Jag skall också rösta på din dagbok, det är ju den bästa dagboken som finns kvar :)

ty :-) Jag har själv varit väldigt dålig på att engagera mig i andras dagböcker genom åren på pf, har gjort några tappra försök tidigare men inte "orkat". På senare tid fick jag upp ögonen för Hajens och Ruterkungs dagböcker, så de är väl de jag "lyckats" bäst med. Har alltså inte så mycket att jämföra med själv. Tycker båda deras är/var bra, men tyvärr gick det ju inte så bra för Hajen (fan va synd, hoppas han kommer igen med lite fokus på moneymanagement) och Ruter är lite för inaktiv (skärpning, Ruter!!! ;-)).

 

Tar gärna tips på FLT-dagböcker om de finns.

 

Synd att Hajen lagt ner men inte oväntat. Jag kände igen mig i hans LAG-stil och att han var så tiltbenägen. Trist att se att så många uppmuntrade honom när han tilta loss i fyllan på highstakes. Jag har också mycket att lära mig, har tiltat bort 2 st 8k rullar om jag inte minns fel. I lördags kom jag också hem kalasfull. Upptäckte idag när jag kollade HH i PO att jag spelade 8 händer mot bl.a. Hajen på 30/60 i lördags, utan att jag kom ihåg det. Vissa HH:s är ganska sjuka. Jaja, han kommer snabbt komma över det. Det är en läxa för oss alla.

Håller helt med. Jag har ingen koll på vad han hade för rulle, men jag begrep väl att 50/100 var för högt. Skotta kan man göra, men kontrollerat. Fyllespela ska man aldrig göra. I båda fallen ska jag vara den sista att komma med förmaningar... Jag har varit nära samma öde några gånger också, men klarat mig precis. Det som kostar är de gånger jag har druckit, inte tycker att jag druckit sååå mycket och tror att jag kan spöa vem som helst. Dessutom blir pengarna oviktiga på fyllan. "Jamenvafan, $2k är ju fan ingenting...det grindar jag ihop igen på nån vecka max". Den inställningen är så klart värdelös, speciellt om man spelar för pengarna. En bränd peng är för alltid en bränd peng. Det viktiga är att man lär av sina erfarenheter och försöker göra sakerna bättre i framtiden. Min största utmaning just nu är att inte spela när jag är full. Det är skitsvårt. Men för att anknyta till mitt svar ovan till spydah så är det helt enkelt så att jag aldrig kommer att kunna yrkesspela så länge jag inte fått bukt med det där (och jag blir gärna lite bättre först också). Jag skulle nog behöva en kvinna i mitt liv som håller lite ordning på mig. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det är nu när jag jobbar så orkar jag tyvärr sällan sitta en hel kväll och grinda. 5k händer per månad låter väldigt lite för många, men det är vad jag kan sätta som realistiskt mål så länge jag har jobb. Väldigt sällan också som jag multitablar, kör kanske 60% ett bord, 30% två bord och 10% fler bord. Mitt spel är ganska aggressivt och jag sätter rätt stor vikt vid att inte bli bortbluffad och att våga värdebeta, att utnyttja position och att spela spelarna. Tycker helt enkelt jag förlorar för mycket i uppmärksamhet om jag kör många bord. Men jag kanske får in snitsen nån dag.

 

Jag spelar två bord 75%, ett bord 20% och tre bord 5%. Snittar ca 20K händer per månad och har knappt 2 PTBB/100 på $10/20. Med bananer blir det en halvfet månadslön. Resonerar som du och lägger mycket vikt vid detaljer och att ha full uppmärksamhet. Sen vill jag inte sitta dygnet runt utan gör gärna mina 4-6 tim om dagen för att lägga tid på annat.

 

Det lustiga är att jag i augusti spelade nästan hälften av vad jag brukar och ändå tjänade samma pengar!?? Hur det kommer sig är jag inte helt säker på men får mig att inse att det inte handlar om att grinda dagarna i ända.

 

Har haft min beskärda del av fyllespel men ska jag göra det går jag numera ner på 3/6 eller 5/10 där det inte gör så mycket (och där man troligtvis vinner oavsett ;) ). Är ju oftast ute efter action och förnöjelse i alla fall och då spelar nivån mindre roll.

 

Som sagt drick inte när du spelar högre nivåer (eller tvärtom) så är jag säker på att resultatet blir ett annat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt drick inte när du spelar högre nivåer (eller tvärtom) så är jag säker på att resultatet blir ett annat!

Jag lovar! :-)

 

Nä men det är ju mitt primära problem och det jag verkligen ska försöka få in i skallen. Det blir ju också tydligt nu när jag redovisar i dagboken: månadsresultatet för augusti är egentligen $2k, eftersom jag fyllespelade bort $2k. Alltså halva vinsten. Det är skillnad på $4k och $2k. En dyr fylla.

 

Fan va najs att AIK vann... funderar på att själv starta dagbok, som en tribute till Hajen... men imho ger man upp för mycket info om sitt spel tycker jag...

Tjo... Har ju tänkt så jag med. Samtidigt: om ni tycker jag är usel, så varsågoda och sätt er vid samma bord. Tycker ni inte jag är usel, varför ska ni då sätta er vid samma bord? Så mycket avslöjar man inte så det blir nån kodnyckel. Se det som att du får chans att utveckla ditt spel istället, dels genom andras kommentarer och dels genom att du måste fundera lite mer själv. Bara genom att skriva ner tankar kring vissa händer t ex, ger dig ju möjlighet att sedan gå tillbaka och fundera nån sväng till. Mer positivt än negativt enligt mig.

 

------------------

 

Hade en väldigt kort session idag. Jag är för trött. Ordentlig åska precis ovanför skallen under flera timmar också så jag unpluggade det mesta. Blir dessutom tung i skallen när det är sånt lågtryck.

Sessionen slutade iaf ca $430 plus på 10/20.

 

------------------

 

Tycker ni den här är ok spelad? Jag tror ni kan följa mina tankebanor.

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $10/$20

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with :Ab::As:

UTG folds, Hero raises, 3 folds, BB calls.

 

Flop: :6b::Tb::Qs: (4.5SB, 2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Turn: :Qh: (3.25BB, 2 players)

BB bets, Hero calls.

 

River: :3b: (5.25BB, 2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 7.25BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni den här är ok spelad? Jag tror ni kan följa mina tankebanor.

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $10/$20

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with :Ab::As:

UTG folds, Hero raises, 3 folds, BB calls.

 

Flop: :6b::Tb::Qs: (4.5SB, 2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Turn: :Qh: (3.25BB, 2 players)

BB bets, Hero calls.

 

River: :3b: (5.25BB, 2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 7.25BB

Näe jag vill ha en höjning nånstans, helst på flopp, då vet man bättre var man står på turn. Nu ser det ut som han sätter färgen men AT, KT, JT är min hetaste gissning utan read (jag betar iofs TP sådär)... :) Du leder på flopp i alla fall, jag skulle höja redan där, AA är så sårbar. (får väl äta upp det här kanske.. svårt utan info).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni den här är ok spelad? Jag tror ni kan följa mina tankebanor.

 

Jag vet precis hur du tänker. Du tror du ligger under på floppen men drar till färgen. På turn missar du färgen men är för fiskig för att lägga AA.

 

 

Skämt åt sido; Du har bestämt att höja alla turnkort förutom Q. Som vanligt när man bestämmer sig för att mixa upp sitt spel så kommer ju alltid det sämsta kortet i leken.

Dock håller jag med Spydah här och tycker att raisen ska smekas in på floppen. Höjer du turn visar du så mycket styrka att jag tror han kan folda ett par. Kommer J/K/A på turn och du höjer så sätter han dig på AK och kommer nåt skitkort så sätter han dig på tvåpar eller set tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va najs att AIK vann... funderar på att själv starta dagbok, som en tribute till Hajen... men imho ger man upp för mycket info om sitt spel tycker jag...

 

 

Hade varit kul om du hade startat en dagbok, alltid trevligt ´med limitdagböcker. Kan behövas lite nytt blod eftersom alla stack när Heltok slutade:-( .

 

Du behöver ju inte outa ditt nick för oss heller så då ger du ju itne ut nån info heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Den här gången ska jag vinna stort, jag slöspelar min monsterhand! Oj, fick han triss eller färg nu?? Bäst att gråtsyna!! Eller: -Fan jag hittar inte raiseknappen... va är JAG en fisk!!?? ;)

Japp, exakt så! :-)

 

Nä, helt enkelt (ganska, inte jätte) dåligt spel. kände mig verkligen som en fisk när jag drog in potten (fi satt med Tx). Men med obligatoriska floppraisen hade fi mycket väl kunnat betfolda floppen. Om man ser det så så tjänade jag ju 2BB. :-)

Hade man orkat raisefolda river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte kolla läget på SS men borden ville inte laddas, utan stängdes bara ner på en gång. Startade om några gånger men problemet kvarstod. Mailade supporten och fick svaret:

 

Hej

 

Under torsdagseftermiddagenn gjorde Norman Antivirus en uppdatering av sin programvara vilken gjorde att borden inte öppnas som de skall i Pokerklienten. Vi har ingen möjlighet att ge någon återbetalning för eventuella förluster på grund av detta då våra system fungerat som det skall.

Har du ytterligare frågor kring Normans uppdatering får vi be dig kontakta Normans support på telefon 0200-282931 för mer hjälp och eventuella ekonomiska krav.

 

Visst är de för härliga? Ok, de gav besked på vad som orsakade problemet. Sen försvarstalet "felet är minsann inte vårat och vi tänker absolut inte betala tillbaka några pengar". Standardmail, visst. Men jag bad inte om några pengar tillbaka eftersom jag inte hade några pengar vid något bord. Däremot vore det jääävligt intressant att veta om de jobbar med eller utan Norman för att lösa problemet och framför allt när det i så fall är löst. Eller måste jag skaffa annat antivirus? Puckon! Monopolistfasoner!

 

Notera också " ...under torsdagseftermiddagen..." i svaret. Idag är det onsdag. Har ju inte spelat på SS på evigheter, så vilken torsdag babblar de om? Förra veckan? Veckan innan dess? 4 månader sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...