Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Alltså, nån jäkla gång måste jag lägga av med att posta obegripligheter som inte ens jag själv fattar.

Den där videon jag postade som svar på Grand Bark tyckte jag var klockren och smårolig. Nu fattar jag ingenting. Det märkliga är att jag inte ens gillar låten eller bandet. Jag letade upp den aktivt, sökte just den, därför att jag hade en tanke. Och det handlade INTE om "lonely heart".

Jag märker också ibland i vardagen när jag kastar ur mig associationer som jag tycker är perfekta, att folk tittar lite konstigt på mig och inte skrattar på samma sätt som jag. Tror att det är så att jag tänker ett steg till, sen ett steg till, där jag kommer på det roliga, och så säger jag det roliga men glömmer bort att berätta mellansteget. Om ni fattar... Typ en association på associationen.

(Nu verkar jag vara en dårfink, men det tror jag inte jag uppfattas som. Mer typ en snubbe med lite skum humor.)

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Blev 0 poker igår kväll/inatt. Som tur var.

Brorsan kom över och vi invigde soffan och tv-systemet med bärs, vin, wirre och metalvideos. Försökte få över polare för en pokerkväll men ingen kunde. Vid 24-slaget kommer Björn på den strålande idén att vi ska åka in till CC. Min bror måste ha varit en smula nyktrare eftersom han vägrade.

Får ta igen det ikväll.

Postad

Fan vad jag känt mig melankolisk senaste tiden. Värre än vanligt. Tungrodda vardagar och tunga tankar.

Haft mycket på jobbet, dock stimulerande och rätt kul. Men blev lite nojjig ikväll då jag beskrev en värk jag haft i vänsterarmen senaste tiden för en polare som jobbar inom sjukvården... Vette fan om Zon hjälper. Hänger värken kvar ett par veckor till så blir det läkarbesök. (Och om jag tystnar på forumet så vet ni vad som hänt ;-).)

Melankolin är nog mer en ålderskris som hängt kvar från 30 och kryper sakta men säkert med mot 40. Jag ville ju vara 24 hela livet!

-----------------------

Samlat på mig några händer senaste kvällarna som jag tänkte posta för de var roliga tyckte jag, så jag gör väl det.

Plats 1: Fi1 (971.26)

Plats 2: MELANKOLISKE HJÄLTEN (2730.00)

Plats 3: Fi2 (1504.66)

Plats 4: Fi3 (3581.59)

Plats 5: Fi4 (1908.82)

Fi3 lägg LM 15.00

Fi4 lägg SM 30.00

** Giv **

Fi1 [N/A, N/A]

MELANKOLISKE HJÄLTEN [:Ks:, :Kh:]

Fi2 [N/A, N/A]

Fi3 [N/A, N/A]

Fi4 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fi1 Lägg

MELANKOLISKE HJÄLTEN Höj till 60.00

Fi2 Höj till 90.00

Fi3 Höj till 120.00

Fi4 Lägg

MELANKOLISKE HJÄLTEN Syna 120.00

Fi2 Syna 120.00

*** Flop(Board): *** : [:8s:, :Qg:, :Qh:]

*** Bet Runda 2 ***

Fi3 Satsa 30.00

MELANKOLISKE HJÄLTEN Höj till 60.00

Fi2 Höj till 90.00

Fi3 Höj till 120.00

MELANKOLISKE HJÄLTEN Syna 120.00

Fi2 Syna 120.00

*** Turn(Board): *** : [:8s:, :Qg:, :Qh:, :Kb:]

*** Bet Runda 3 ***

Fi3 Satsa 60.00

MELANKOLISKE HJÄLTEN Höj till 120.00

Fi2 Lägg

Fi3 Syna 120.00

*** River(Board): *** : [:8s:, :Qg:, :Qh:, :Kb:, :Th:]

*** Bet Runda 4 ***

Fi3 Passa

MELANKOLISKE HJÄLTEN Satsa 60.00

Fi3 Syna 60.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1095.00

Fi1 Lägger mig Vinst: 0.00

MELANKOLISKE HJÄLTEN [:Ks:, :Kh:] Kåk Vinst: 1095.00

Fi2 Lägger mig Vinst: 0.00

Fi3 Lägger mig Vinst: 0.00

Fi4 Lägger mig Vinst: 0.00

Plats 1: Usch, en fiende (926.26)

Plats 2: GANSKA MUNTER HJÄLTE (3402.01)

Plats 3: En äcklig fiende till (1306.29)

Plats 4: Ännu en fiende (3432.72)

Plats 5: Tja, ännu en (1593.82)

Ännu en fiende lägg LM 15.00

Tja, ännu en lägg SM 30.00

** Giv **

Usch, en fiende [N/A, N/A]

GANSKA MUNTER HJÄLTE [:Qg:, :Ah:]

En äcklig fiende till [N/A, N/A]

Ännu en fiende [N/A, N/A]

Tja, ännu en [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Usch, en fiende Lägg

GANSKA MUNTER HJÄLTE Höj till 60.00

En äcklig fiende till Lägg

Ännu en fiende Syna 60.00

Tja, ännu en Syna 60.00

*** Flop(Board): *** : [:8b:, :6g:, :2g:]

*** Bet Runda 2 ***

Ännu en fiende Passa

Tja, ännu en Passa

GANSKA MUNTER HJÄLTE Satsa 30.00

Ännu en fiende Höj till 60.00

Tja, ännu en Lägg

GANSKA MUNTER HJÄLTE Syna 60.00

*** Turn(Board): *** : [:8b:, :6g:, :2g:, :9g:]

*** Bet Runda 3 ***

Ännu en fiende Satsa 60.00

GANSKA MUNTER HJÄLTE Höj till 120.00

Ännu en fiende Höj till 180.00

GANSKA MUNTER HJÄLTE Syna 180.00

*** River(Board): *** : [:8b:, :6g:, :2g:, :9g:, :2h:]

*** Bet Runda 4 ***

Ännu en fiende Satsa 60.00

GANSKA MUNTER HJÄLTE Syna 60.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 765.00

Usch, en fiende Lägger mig Vinst: 0.00

GANSKA MUNTER HJÄLTE [:Qg:, :Ah:] Par i tvåor , ess sidokort Vinst: 765.00

En äcklig fiende till Lägger mig Vinst: 0.00

Ännu en fiende [:Kg:, :Th:] Par i tvåor Vinst: 0.00

Tja, ännu en Lägger mig Vinst: 0.00

Plats 1: I DONT WANNA BE A HERO (6164.42)

Plats 3: Not a hero (804.38)

Plats 4: Absolutely not a hero (6892.58)

Plats 5: A stupid fuck (5886.28)

Absolutely not a hero lägg LM 25.00

A stupid fuck lägg SM 50.00

** Giv **

I DONT WANNA BE A HERO [:9h:, :Kg:]

Not a hero [N/A, N/A]

Absolutely not a hero [N/A, N/A]

A stupid fuck [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

I DONT WANNA BE A HERO Höj till 100.00

Not a hero Lägg

Absolutely not a hero Syna 100.00

A stupid fuck Syna 100.00

*** Flop(Board): *** : [:5h:, :3g:, :Js:]

*** Bet Runda 2 ***

Absolutely not a hero Passa

A stupid fuck Satsa 50.00

I DONT WANNA BE A HERO Höj till 100.00

Absolutely not a hero Lägg

A stupid fuck Höj till 150.00

I DONT WANNA BE A HERO Syna 150.00

*** Turn(Board): *** : [:5h:, :3g:, :Js:, :Jh:]

*** Bet Runda 3 ***

A stupid fuck Satsa 100.00

I DONT WANNA BE A HERO Syna 100.00

*** River(Board): *** : [:5h:, :3g:, :Js:, :Jh:, :5g:]

*** Bet Runda 4 ***

A stupid fuck Satsa 100.00

I DONT WANNA BE A HERO Syna 100.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 985.00

I DONT WANNA BE A HERO [:9h:, :Kg:] Två par, knektar och femmor , kung sidokort Vinst: 985.00

Not a hero Lägger mig Vinst: 0.00

Absolutely not a hero Lägger mig Vinst: 0.00

A stupid fuck [:4h:, :3b:] Två par, knektar och femmor Vinst: 0.00

Postad

Haft snuskigt mycket jobb ett tag nu. Sena kvällar, fram till 1 några gånger, i stort sett varenda dag senaste veckorna. Jobbar framför bildskärm och känt mig rätt spyfärdig på skiten...så det har oftast blivit tv som avkoppling efter jobbet.

Sitter och jobbar nu.

Det är en helt ärlig ursäkt och förklaring till att jag postat så lite poker här.

Imorgon kommer jag vara svimmfärdig efter jobbet, men efter några glas vin innanför västen hittar jag säkert kraft att spela fram till morgonkvisten. Problemet är bara att jag ska bjuda farsan på hummer och skumpa på lördag (en mycket försenad födelsedagspresent). Nåväl, att ta problem på uppstuds är en konst jag behärskar.

edit: jag har även börjat promenixa rätt friskt igen, snittar säkert 15000 steg senaste tiden. Talböcker är finfint, men den som kommer på en lösning hur man kan lira poker istället, utan att gå i diket eller bli ihjälkörd, får en påse lördagsgodis.

edit på edit: lyssnar nu på Jenna Jamesons självbio. Den är...hrmf...vette fan...

Postad
Det kan inte bli bättre än så här. Arbetsdagen är slut. En kall öl i näven. Jag minns ett gammalt youtube-klipp, letar upp och njuter av det. Åh milda matilda, måste torka tårarna.

:-D:mrgreen::-P nu är det fest! Hörs

Postad

Fest å fest.... ca 32k upp ikväll*, nästan värt en onlinepokerkväll i ensamhet. :-) Nu ska jag djupdyka sängen, dricka skumpa med farsan m fl imorgon och förhoppningsvis spöa dem i poker (vi kör en massa hemmasnickrade varianter i dealers choise normalt, men farsan har fått för sig att vi ska spela NLT SnG, och med hyperbrant struktur för att loosers inte ska få tråkigt alltför länge....dvs det lär bli megatråkigt). Cheers!

* Kom på att jag blev mordhotad också, av en railfjant. Jag mordhotade tillbaka, så jag hoppas vi är kvitt.

Postad

Fans jävla skit. Vaknade vid 8.30, klarvaken och inte ett dugg bakis. Drack tillräckligt för baksmälla och har inte sovit mer än 4 timmar, så jag VET att det här kommer slå senare idag. Om ett par timmar ska jag in till stan och köpa hummer...

Postad

Självfallet svimmade jag vid 11-tiden och blev väckt av en skällande telefon tio minuter över avtalad mötestid. Snabb dusch och iväg.

Min present till Far var att han skulle få peka på allt han ville ha i saluhallen (Östermalm... fan vilka typer det finns där...tror faktiskt jag såg Andy Warhols spöke, iaf en gubbe som var förbannat lik).

Självfallet pekade han (Far, inte Warhol) på allt han såg. Gubben bakom disken var den som till slut sa stopp.

Handlade för 4 pers och det slutade på 2k (2 humrar, 2 krabbor, 16 ostron, rökt ål, 2 västerbottenpajer, löjrom och tillbehör) + skumpa (billig, annat vore pärlor till svin).

Ostron var första och sista gången i mitt liv (fyra varianter, klarade de första tre men den sista fastnade i halsen så jag blev tvungen att spotta ut den för att undvika kaskadspya...fy fan va äckligt! Fattar inte hur nån kan bli kåt av att svälja salta snorbobbor).

Tog nästan tillbaka hela utgiften på poker (det blev en variant av mörkpoker som tur var).

Tyvärr är jag för trött nu för poker. Tror jag...

Postad

Känns som jag måste lägga min första post till Björn.. 80-tals rocker o vin-drickare... vafan.. har läst "tusen" dagböcker, men här har vi killen... Hur det går me pokern känns sådär.. :-) Msg.. Built to destroy.. "Red sky".. Nåt som betyder lixom ...

Postad

Jäpp, kul att jag fick spräcka din oskuld. Nu måste jag knoppa. Nödvändigt känner jag, har snart spräckt gränsen för mänsklig osömn i kombibnation med fylla. B3ehöver promenera en massa steg och jobba imorgon, och städa, och fixa mat, och köpa toapapper. Känner jag mig rätt blir det soffläge med dvd och söder om söder med trycksvärta. Ingen action på FLT ikväll ändå, men ett par k upp på PLO......fylleflyt antgligen.

Postad

Har fortfarande kvar en äcklig ostronsmak i käften. Inbillar mig att det smakar typ...sädestömning. Vilket förhoppningsvis är förklaringen till att kvinnor gillar ostron.

Och nu om inte förr blev jag genuint hatad av Andrew...

Men jag menar inget illa, jag gillar oralsex och har inget emot att ge.

edit: Och det här är en post jag kommer minnas vagt när jag vaknar, men tillräckligt för att bygga på en smärre bakfylleångest.

Postad

Hur var det me dig egentligen... Hade du X o barn? Fall inte så är det ju inte ett dugg synd om dig... _Ifall_ så är det ju mer komlicerat :-).... Kommer faktiskt inte ihåg din situation mer än att du är jävligt kul.. :-)

• Skapa nytt...