Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Alltså, måste ösa lite mer lovord över Wii.

Körde nyss 30 min boxning och 30 min Fit. Bara att hoppa in i duschen. Skitkul och det är ju faktiskt fysisk aktivitet, nästan (nåja) som the real thing.

Ang Fit: Allt är inte positivt, lite deppig blev jag. Jag vägrar avslöja min hälsostatus (man matar in lite fakta och sen väger man sig på boarden och vips! så får man BMI uppkört i nyllet), men kan säga så mycket att jag är närmare döden än ungdomen. Nåväl, har lagt in ett 3-månaders program som ska följas slaviskt.

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Körde nyss 30 min boxning och 30 min Fit. Bara att hoppa in i duschen. Skitkul och det är ju faktiskt fysisk aktivitet, nästan (nåja) som the real thing.

Ang Fit: Allt är inte positivt, lite deppig blev jag. Jag vägrar avslöja min hälsostatus (man matar in lite fakta och sen väger man sig på boarden och vips! så får man BMI uppkört i nyllet), men kan säga så mycket att jag är närmare döden än ungdomen. Nåväl, har lagt in ett 3-månaders program som ska följas slaviskt.

jag hade precis innan orange, om jag ätit hamnade jag på orange.

Det som felar mycket tycker jag är Wiiage som man kan får, men det kan bero på att man är ny och har dålig balans. Träna på! själv är man lat men skall ändra på detta.

Glöm inte joggingrundan 8-)

Postad

Ja balansen var sjukt dålig. Riktigt pinsamt. (Apropå pinsamt: jag hoppas vid Gud att grannarna inte ser in genom fönstret.)

Men kom på en sak jag tyckte kändes ologiskt: i balansträningen när man ska nicka boll, visst fan är det fel ben man ska stödja på? Jag gör tvärtom hela tiden, skitsvårt att ändra. Jag vill alltså lägga tyngden på det ben dit bollen kommer.

Postad
Ja balansen var sjukt dålig. Riktigt pinsamt. (Apropå pinsamt: jag hoppas vid Gud att grannarna inte ser in genom fönstret.)

Men kom på en sak jag tyckte kändes ologiskt: i balansträningen när man ska nicka boll, visst fan är det fel ben man ska stödja på? Jag gör tvärtom hela tiden, skitsvårt att ändra. Jag vill alltså lägga tyngden på det ben dit bollen kommer.

Ja vet att det är knepigt med fotbollen. Man skall ju har 50/50 i viktfördelning på benen. Sedan om man lägger/lutar sim kroppsvikt åt bollens håll tror jag inte är rätt, mer att man skall lätta på ena benmusken och spänna andra.

Fast jag är dålig på nden grenen. Däremot backhoppningen är jäkla kul.

Postad

Läste nån tråd om marginella turn/river-beslut och plötsligt ploppade en teori om anledningen till den låga spelkvalitén på SvS upp i skallen:

Synar man river, förlorar och muckar handen så kan ingen annan se vilka kort man hade. (Jämför med de flesta andra klienter, där man kan gå in i hh direkt efter handen och se samtliga sd-händer.)

Detta vet alla, men jag tror faktiskt det kan ha en väldigt stor påverkan på spelet. Jag har själv märkt att jag "dragits ner i smutsen" och tar fler felaktiga beslut, framför allt på turn/river, jämfört med när jag spelade på FTP.

(Ofta handlar det iofs om ovana beslut, som i sig är korrekta, eftersom avg-pott på SvS innehåller ofantligt mycket mer döda pengar än på vilken annan klient som helst...imo.)

Alltså:

1. Fler showdowns eftersom man kan mucka och inte behöver visa sin pinsamma hand...

2. ...vilket gör många mer nyfikna och skapar fler dåliga beslut på turn, och eftersom även den gatan är "förstörd" så påverkar det också...

3. ...flopp- och...

4. ...preflopp-besluten

Ganska ironiskt egentligen; SvS (som enligt nya direktiv ska beskydda oss svenskar från spel) gör dåliga spelare sämre och drar även med en och annan medelmåttig spelare (dit jag räknar mig själv). Större hål i plånböckerna hos spelarna och mer pengar på SvS-s rakekonto.

Vad tror ni om den teorin?

(Jag klagar alltså inte.)

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Postad

Pokertempen stiger i takt med att utetempen sjunker. En klar korrelation, trots att sommaren var piss.

Sugen på nytt projekt. Har havererat 2/2 så jag måste ju testa en 3:e. Idéer? Typ skottarrulle, ny sajt, HU, 7cs, Svälta räv, etc?

Postad

Ah, en tillfällig, kortvarig comeback?

Föreslår $1+0.10, 45-manna SnG-turbo på Stars.

1-2-3-outarna haglar som ett nerknarkat lämmeltåg på väg utför valfritt stup i Grand Canyon, men det gör inte ont vilket är huvudsaken. :mrgreen:

Ja, och den här då förstås:

PS fattas det inte ett r i rubben?

Postad

Vi får väl se hur länge jag orkar fokusera den här gången. Måste bara hitta något att fokusera på... Funderar på om jag ska ta en skottarrulle till Stars och köra FLT HU, börja på typ 10/20 och klättra när jag har 200bb. Kan bli ett kort projekt, vilket ju på sätt och vis passar mig. ;-)

Postad

köpt ny tv, 46 tum. Räknade inte med vissa sidoeffekter. Måste bl a köpa ny soffgrupp. Är det idiotiskt att lägga 37k på en fyrsitsig soffa optimerad för tv-gloende och med social-/mysfaktor på 0? Den är förbannat skön, provat på Mio.

Postad

Ja det lutar åt HU, jag är (tamejfan tjoho!) starkare ju färre vid bordet så varför inte satsa fullt ut?!

Känt mig risig under veckan så i fredags inhandlades en flaska Tullamore Dew, en gammal goding. Tycker sprit egentligen är hemskt och närmast jämförbart med knark, men detta var alltså i rent och ärligt medicinskt syfte. Druckit skiten nu två kvällar i rad och spritångorna kan dräpa en flodhäst. Fy fan.

Postad

HU verkar spännande men det verkar som att mycket tid går åt att hitta rätt motståndare. Kollade på FTP en gång och då satt den 1 person vid vart och ett av typ 10 bord på de högre stakesen och inte ett enda bord var fullt. Krävs nog en hel del datamining och analys av vilka som är regs på sajten för att man ska våga sitta in.

Postad
Mmm en mycket viktig poäng och något som gör det hela mycket tristare. Funderar vidare...

Det var en diskussion om det på 2+2 där det sades att även om WR per 100 händer kan bli bättre på HUHU så måste man betänka att det är svårare att hitta rätt spel så att WR per timme kan vara svår att få upp.

Postad

Befinner mig förresten på all time high nu, 104 kg. När jag sitter känns det som jag har en beanbag runt midjan. Äckligt vidrigt. Med damer i närheten måste jag hålla in magen så jag knappt kan andas. De måste tro jag är pervers.

Postad
Befinner mig förresten på all time high nu, 104 kg. När jag sitter känns det som jag har en beanbag runt midjan. Äckligt vidrigt. Med damer i närheten måste jag hålla in magen så jag knappt kan andas. De måste tro jag är pervers.

propbet på din vikt till jul som motivation?

Postad

go björn!

eftersom du lutar åt hu ska jag tipsa dej om lite olika grejer.

först och främst ska jag säga att det är ett mycket smart val, hu är jättekul och väldigt enkelt på låga nivåer. upp till nl200 på nästan vilken dollarssajt som helst så behöver man inte vara bra, bara aggressiv, för att vinna stora summor.

jag föreslår att du blir medlem på CR eller DC och kollar på några videor, det finns 2 stycken om HU limitHE en som heter mano a mule och sen en som heter pistolas de justicia som jag förstår ska vara väldigt bra. om det e NLHE du ska spela så är serien prinnyraiding väldigt grundläggande och VÄLDIGT bra (alla tre från DC).

sen måste du sluta klanka ner på dej själv i dina inlägg! tänk positivt :) JAG ÄR BÄSTTTTTTTTTTTTT :)

nu frukost :) hoppas det jag skrev hjälpte lite

Postad

Ang Fit: Allt är inte positivt, lite deppig blev jag. . Nåväl, har lagt in ett 3-månaders program som ska följas slaviskt.

Juli, augusti och september?;-)

Postad

Ja ehum.... Har faktiskt inte blivit något Wii Fit på drygt 2 veckor nu. Sa jag att jag köpt ny tv? Den är underbar att glo på.

Propbett vore kul men funkar nog inte, tror inte det biter på mig. Möjligen om insatsen är smärta, typ knäcka ett finger eller slå in en knäskål.

Tack sexyterran, ska kolla upp videotipsen.

Postad

Somliga kanske skönjer ett mönster i mitt postande; att det är mer frekvent under helgtid. Ligger mycket i det. Orsak? Björn är ledig, onykter och glad? Ligger säkert en del i det också. Men inte enbart, iaf inte denna vecka.

Har varit dyngförkyld. Skallen är fortfarande sprängfull med snor men jag ser ljuset i tunneln.

Har faktiskt varit en ganska skön vecka i självömkans tecken. Sovit, sippat whiskey och sträckläst ett par böcker, bl a Dirt av/med Mötley Crüe (avskyvärd och fashinerande).

Tyvärr har jag också gett mig in i ett omöbleringsprojekt...

Detta projekt startade pga min nyinköpta tv (46 tum). När jag köpte den hade jag inte en tanke på konsekvenserna; apparaten passade inte in i möbleringen. Nya soffor, flytta bokhylla, måla om bokhylla, byta matta, göra av med ärvd sekretär, kanske göra av med alla ca 200 böckerna ändå, flytta ett bord till sovrummet...hmm göra om sovrummet också?, gamla teven till sonens rum...och har han inte vuxit ur sin gamla etagesäng?, ut med en liten soffa från sonens rum, etc etc. Tar inte slut!!!! Jag är inne i ett helvetesprojekt!

Nåväl, det jag ville säga var att anledningen till att jag inte skrivit så mycket under veckan är för att jag varken spelat eller tänkt poker pga ovanstående två orsaker.

---------------

Spelar en liten turre ikväll. Ligger ganska bra till.

---------------

Såg filmen "All-in" tidigare ikväll. Rätt ok; godhjärtad men småschabblig (och har någon någonsin sett en film med Michael Madsen där han inte försöker vara planetens coolaste hillbilly?). Pokerscenerna var väl inte helt galna, jag uppmärksammade bara ett idiotspel från "hjältinnan".

---------------

Ligger nu mycket bra till i turren.

---------------

Ang HU-projektet så har jag inte kollat upp mer under veckan, men är fortfarande sugen. Jag misstänker att SnG-formatet är det enda tänkbara pga raken. Nån som har koll på vilken sajt som erbjuder mest action (fixed limit)?

• Skapa nytt...