hajen Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Skulle kunna ta min tandborste och pass och köpa enkel till Bangkok. Vaknade igår i soffan igen och halvdåsade några timmar. Var uppe och småpysslade emellanåt. Hade en vagt obehaglig känsla i kroppen, tog ett tag innan jag kunde härleda den: jag hade kört rockkonserter på dvd:n och inte särskilt lågt. Upptäckte allteftersom också att diverse fönster stod på vid gavel samt balkongdörren. Inte bra. Lägger märker till att telefonsvararen blinkar. Sex nya meddelanden. Orkade bara lyssna på de två första innan jag sjönk ner under soffkuddarna. Försökte recappa kvällen och kom ändå till slutsatsen att jag inte kan ha kört så länge och inte så jäkla sent. Däremot förbannat högt. Blir så sur på mig själv. Jag hatar sprit och ska aldrig mer dricka det. Nubbe är i princip det enda jag kommer sakna, men nu får det vara. Jag blir dum i huvudet av sprit. Ska smyga mig iväg till bilen nu och åka iväg och köpa ett par gigantiska kompensationsbuketter till min närmaste grannar. Resten av grannskapet får väl glo snett ett tag. Imorgon kanske jag orkar ta mig igenom de sista fyra meddelandena. Jag är ångestens okrönte konung. Lider fruktansvärt av sånt här. kämpa på mannen! Alkohol ställer till det, man känner igen det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andrew_W Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Ännu en dag full av självförakt. Spelade du också? Du har pm. För eget kom-ihåg:- Jag mådde rätt bra under min vita månad Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Tack! Jo jag spelade ett tag innan jag gick lös på dvd:n. Gick så klart inte bra. Minns att jag körde ett bord och upptäckte efter en stund att det var 200/400. Körde HU ett tag och det gick väl upp o ner som vanligt tills fi efter en ganska kort stund valde att sticka med ca 4-5k upp. Som sagt, öl och vin kan jag hantera 9/10 gånger. Sprit kan jag inte hantera. Som tur är gillar jag inte heller sprit, med få undantag. Gillar inte hur det attackerar knoppen, som narkotika. Jag skulle inte direkt fälla en tår om jag blev förbjuden att dricka en endaste droppe sprit till resten av mitt liv. Och just nu känns det som att jag kommer ta en lång vit period till. Jag har iaf gjort mig sams med ena grannfrun. Jag skämdes som en hund, gav henne en fin krukväxt och fick en kram tillbaka. Andra grannen har jag inte fått tag i än. Vet att jag skrivit rätt självutlämnande i dagboken. Anledningen är väl att jag ser dagboken som min egen lilla terapisoffa, eftersom jag har en del problem med mig själv. Fördelen är att jag kan gå tillbaka och läsa själv - och påminna mig om hur fruktansvärt patetisk jag är emellanåt - och även få vettiga råd och uppmuntrande ord av er. Men när det här projektet är slut (fram t o m v 28, vilket datum det nu är) så stänger jag dagboken. Ett drygt år är lagom. Tyvärr gick ju inte mitt FTP-projekt särskilt bra och nu ser det dystert ut för mitt SS-projekt också. Gemensamt för båda krascherna (nja, SS är ingen jättekrasch ännu) är "högtid" och "sprit". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 23 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2008 SvS-rullen är på 62 650, så midsommarhelgen kostade ~20k plus ångest. Nåväl, på't igen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 23 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2008 Dagens. En kort session, ca 40 min på 30/60. PLO: n/a (6 060) FLT: 1 202 (54 274) MTT: n/a (-55) Sportsbetting: n/a (-1 427) SvS-rulle: 63 852 Kvar till mål: 41 148 (105k v 28) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 24 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Juni , 2008 50/100 idag PLO: n/a (6 060) FLT: 2 765 (57 039) MTT: n/a (-55) Sportsbetting: n/a (-1 427) SvS-rulle: 66 618 Kvar till mål: 38 382 (105k v 28) Funderar på om jag ska ta 5k på Tyskland till oddset 1,40. Tror matchen är stensäker och 2k i vinst skulle tvätta bort det retliga minuset på bettingen. Bättre odds finns där ute men som den nöjes- & sällanbettare jag är kan jag skita i det med ganska gott samvete. Har inte cash på nån annan bettingsajt än SvS. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 24 Juni , 2008 Rapport Share Postad 24 Juni , 2008 Jag ger dig 1.45 på tyskland rakt av. Deal? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 24 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Juni , 2008 Visst ja, du har ju ny business. Hade tänk spela 5k och jag får fundera på om 250 kr extra är värt besväret med transaktion mellan oss och inte minst nöjet att vinna (om än lite) över SvS (de har ju upp på mig nu i bettingen). Vi kan väl höras imorgon nångång mellan 18-19. Som du märker är bettingsdelen av mitt projekt inte särskilt seriöst... (och man kan ju emellanåt fundera över om pokerdelen är det heller) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
demimonde Postad 24 Juni , 2008 Rapport Share Postad 24 Juni , 2008 I brist på inget spel så sitter jag o läser igenom din dagbok....sida 1-10 ikväll!=) Något som var ganska flitigt återkommande ämne då men ganska tyst om nu är din vikt. Hur har det gått med den? Blev det en trappmaskin? Jag styrketränar själv rätt friskt nu igen med en del kardiovaskulär träning som fettbrännande. Är jäkligt skönt o komma igång igen. Köp ett gymkort! Skönt pokern har vänt efter fyllemidsommar! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 hmmm just ja, det där med vikten hade jag nästan glömt... ' Nja, går sådär. Promenerat väldigt mycket, men varit lite lat senast tiden. Ligger på runt 100 pannor fortfarande. Får hålla mig inne den här sommaren och jobba inför nästa. Prepaid funkar inte för mig. Har/har haft gymkort, simkort, etc. Typ en stämpel i allt sånt, sen hinner tiden gå ut. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 Hörni, var med i tävlingen! http://pokerforum.nu/forum/off-topic/48363-animal-1vs1-deathmatch-roesta-senast-onsdag-omgang-1-a.html Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 25 Juni , 2008 Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 Nöten för träningen verkar vara ett Nintendo Wii medd WiiFit board. JAg har en själv och man blir faktiskt både sporrad och det ger resultat. Inget för den tränade proffset kanske men för medel och neråt. Ha en trevlig kväll snart e de fussball blev det något bet förresten ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 Japp men jag kör 5k på SvS. Har faktiskt funderat på Wii... Ser ju onekligen rätt kul ut och varenda liten bränd kalori är en bra kalori. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 Och självklart har Svenska Skitspel ett tak på 1000 kr per match och odds, vilket jag fick reda på när jag skulle fixa 3-e bongen... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 utökat med 1000 kr liveodds 1.63 nu i 47-e minuten Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 Hrm, stensäkert... Blev ett totalodds på 1.515 istället för 1.40, så jag får väl vara nöjd med bettingen ur det perspektivet också. PLO: n/a (6 060) FLT: n/a (57 039) MTT: n/a (-55) Sportsbetting: 1 030 (-397) SvS-rulle: 67 648 Kvar till mål: 37 352 (105k v 28) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 25 Juni , 2008 Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 Hrm, stensäkert... Blev ett totalodds på 1.515 istället för 1.40, så jag får väl vara nöjd med bettingen ur det perspektivet också. PLO: n/a (6 060) FLT: n/a (57 039) MTT: n/a (-55) Sportsbetting: 1 030 (-397) SvS-rulle: 67 648 Kvar till mål: 37 352 (105k v 28) like a glove Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 like a glove Yup Du, det där WiiFit verkar ju rätt kul! Har kollat runt lite med hajar inte: behöver man Wii-concol + WiiFit Board + spel (programvara)? Eller köper man bara "WiiFit"? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 25 Juni , 2008 Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 Yup Du, det där WiiFit verkar ju rätt kul! Har kollat runt lite med hajar inte: behöver man Wii-concol + WiiFit Board + spel (programvara)? Eller köper man bara "WiiFit"? behöver allt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 Började misstänka det efter lite mer research. Men det kan nog bli en sån i alla fall. hajen, var med här http://pokerforum.nu/forum/off-topic/48363-animal-1vs1-deathmatch-regler-etc-laes-1-a.html Hoppas du inte tar illa upp för att fiskar är diskvalificerade. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 26 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2008 Liveodds i mitten av första, 500 kr Spanien till oddset 2.10 och äntligen plus på bettingen. PLO: n/a (6 060) FLT: 80 (57 119) MTT: n/a (-55) Sportsbetting: 550 (153) SvS-rulle: 68 278 Kvar till mål: 36 722 (105k v 28) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 27 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 Rysningar. Publiken sjunger igenom hela låten. De fixar fan stämmorna också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 30 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2008 Har fått en ny chef, en vacker kvinna ungefär i min egen ålder. Idag hade vi vårt första samtal HU. Det här vanliga om förväntningar etc. Hon avslöjade bl a att hon är gift och har barn och frågade om jag också var gift. När jag svarade nej lyckades jag helt instinktivt lägga in en ytterst otajmad ögonbrynsvippning. Flörtade alltså med chefen. Reagerade snabbt och låtsades lida av ticks, började klia och gnugga runt ögonen, och fortsatte svamla om mitt civilstånd. Bara en aning pinsamt. Pokern har också varit pinsam. Inga storslagna fylleskandaler gångna helgen, men natten till fredagen var riktigt überriggat. Back ~10k. Jag skulle tro att mitt ansiktsuttryck genomgick tre faser: 1) Belåtet ("ah, fisktätt inatt"), 2) Fågelholk ("inte sant...varenda jävla gång...") och till slut 3) Massivt ursinne ("förbannade jävla k-kar, riggade jävla fashistsida, dra åt...AS!!!!"). Typ. Som tur är var SvS nästan vetenskapligt trovärdiga natten till söndag, så jag tog tillbaka nästan allt. Kort och gott: jag får inse att jag inte har en chans att klara projektmålet. Trist men jag får skylla mig själv, det var midsommarhelgen som knäckte det. Förra höstens FTP-projekt gick bra ända fram till två tunga nätter: julafton och nyårsafton. Det här projektet gick bra fram till midsommarafton. Att jag klarade påskafton beror nog på att jag var bortrest då. Ligger nu på ca +60k. I huvudsak spel FLT 30/60 och 50/100, men även en del högre. Ganska många händer på PLO 2,5/5, lite på 5/10. Uppskattar totala volymen händer till ca 50k (startade slutet av april). Inte nöjd med resultatet; +100k fram till nu på söndag hade varit fullt rimligt. Låter dagboken vara öppen till söndag enligt tidigare plan; vem vet, något kan ju hända nu till helgen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2008 Tack hajen för ett otroligt bra tips! Köpte Wii-paketet med Wii Sports + Wii Fit idag och är helt svettig...och då har jag inte ens öppnat upp kartongen med Fit än. Kört igenom alla (tennis, baseboll, bowling, golf och boxning). Fan va kul! Sparar Fit till imorgon, då blir det seriös träning. Lite drygt 4k la jag ut (köpte extra handkontroll också) men det var det absolut värt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 1 Juli , 2008 Rapport Share Postad 1 Juli , 2008 Tack hajen för ett otroligt bra tips! Köpte Wii-paketet med Wii Sports + Wii Fit idag och är helt svettig...och då har jag inte ens öppnat upp kartongen med Fit än. Kört igenom alla (tennis, baseboll, bowling, golf och boxning). Fan va kul! Sparar Fit till imorgon, då blir det seriös träning. Lite drygt 4k la jag ut (köpte extra handkontroll också) men det var det absolut värt. Gött mos! Du kommer inte att bli besviken på WiiFit, Har du någolunda god platts framför teven så kan man göra underverk, eller som de säger i tränarkretsar "undervärk" Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts