Saint_Bjorn Postad 22 December , 2007 Författare Rapport Postad 22 December , 2007 den va bra den, din bikt alltså.Jag vågar inte bikta mig.Har jobbat hårt hela livet med att få en massa karmapoäng men har ett par rejäla snedsteg som säkert ligger mig i fatet. Nä spelet är ju sig likt på de flesta nivåer, så jag får väl försöka bidra med något...Har ju spelat lite mot Gurravasa på SvS o han sa iaf inte att jag var dålig. Vad nu det innebär...Har även spelat lite mot klonkmannen Ruter, men han har tydligen gått i dvala, längesen man såg honom här eller på msn. Men som sagt forsätt skriv.Vi har ju liknande musiksmak oxå...Såg att du prisade både Queensryche o the Cult i en annan tråd....Ungdomsmusik som håller än! Vet inte om Gurra är sur sen jag piskade på honom i HU. Har inte hört nåt varesig på msn eller här på ett tag nu. Har du sett senaste live-dvd:n med Queensryche? Hua, jag får rysningar. Så jäkla bra. Båda mindcrime-plattorna rakt upp o ner.
Saint_Bjorn Postad 22 December , 2007 Författare Rapport Postad 22 December , 2007 Tvåbordar och läser och skriver här. Har backat 1500 utan att jag ens märkt det.
demimonde Postad 22 December , 2007 Rapport Postad 22 December , 2007 nä har jag inte sett....får man kanske leta upp o ge brorsan som extra julklapp:-)
Saint_Bjorn Postad 22 December , 2007 Författare Rapport Postad 22 December , 2007 värd vartenda öre http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=0080 De gör den som en musikal.
rambler Postad 22 December , 2007 Rapport Postad 22 December , 2007 queensryche: operation mindcrime kan vara den bästa plattan som gjorts...grym... skönt med folk med vettig musiksmak...
demimonde Postad 22 December , 2007 Rapport Postad 22 December , 2007 tack för länken men jag letar på andra håll;-) Dom måste vara världens mest underskattade hårdrocksband.Dom förtjänar mer framgång än dom haft.Fruktansvärt bra musiker och Tates röst e underbar.
Saint_Bjorn Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Postad 23 December , 2007 queensryche: operation mindcrimekan vara den bästa plattan som gjorts...grym... håller fullkomligt med. tack för länken men jag letar på andra håll;-) Vissa saker är värda att betala för.
Saint_Bjorn Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Postad 23 December , 2007 Inte undra på att jag pissar rakt ut, har suttit med samma snus i säkert 4 timmar nu
Saint_Bjorn Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Postad 23 December , 2007 Snubben lirar 50%. Min linje är uppenbarligen att syna ner, så hur tänker han här? Full Tilt Poker Game #4591190039: Table El Morro (6 max) - $10/$20 - Limit Hold'em - 19:37:21 ET - 2007/12/22 Seat 1: JosyPhan ($690) Seat 2: little suzy ($389.50) Seat 3: ShipItToPapa ($1,390) Seat 4: achelentos ($139) Seat 5: Saint_Bjorn ($1,167.50) Seat 6: kekeno ($337.50) ShipItToPapa posts the small blind of $5 achelentos posts the big blind of $10 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to Saint_Bjorn Saint_Bjorn raises to $20 kekeno folds JosyPhan calls $20 little suzy folds ShipItToPapa folds achelentos folds *** FLOP *** Saint_Bjorn bets $10 JosyPhan raises to $20 Saint_Bjorn calls $10 *** TURN *** Saint_Bjorn checks JosyPhan bets $20 Saint_Bjorn calls $20 *** RIVER *** Saint_Bjorn checks JosyPhan checks *** SHOW DOWN *** JosyPhan shows a pair of Queens Saint_Bjorn mucks JosyPhan wins the pot ($132) with a pair of Queens *** SUMMARY *** Total pot $135 | Rake $3 Board: Seat 1: JosyPhan showed and won ($132) with a pair of Queens Seat 2: little suzy (button) didn't bet (folded) Seat 3: ShipItToPapa (small blind) folded before the Flop Seat 4: achelentos (big blind) folded before the Flop Seat 5: Saint_Bjorn mucked - a pair of Nines Seat 6: kekeno didn't bet (folded)
Saint_Bjorn Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Postad 23 December , 2007 För1 år sen hade jag aldrig trott att mina nerver nånsin skulle palla svängningar på $2-3k under en o samma kväll, men tydligen gör de det. Iaf med hjälp av lite wirre.
Saint_Bjorn Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Postad 23 December , 2007 Makalöst många som missar värdebetar, inte minst på de lite högre nivåerna. De lirar väl för högt. Vågar man inte värdebeta ska man inte lira FL. ------------------- Lyssnar ju inte bara på hårdrock. Njuter just nu Al Green. Soul när den är bra och som bäst.
Saint_Bjorn Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Postad 23 December , 2007 Hur ska man spela en sån här? Full Tilt Poker Game #4592316726: Table El Morro (6 max) - $10/$20 - Limit Hold'em - 21:29:14 ET - 2007/12/22 Seat 1: NATHAN231007 ($224) Seat 2: crazybadbeat57 ($116) Seat 3: camelhump100 ($276) Seat 4: lifesgood88 ($295) Seat 5: Saint_Bjorn ($471.50) Seat 6: skeptilt ($602) lifesgood88 posts the small blind of $5 Saint_Bjorn posts the big blind of $10 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Saint_Bjorn skeptilt raises to $20 NATHAN231007 folds crazybadbeat57 calls $20 camelhump100 folds lifesgood88 folds Saint_Bjorn raises to $30 skeptilt calls $10 crazybadbeat57 calls $10 *** FLOP *** Saint_Bjorn checks skeptilt checks crazybadbeat57 checks *** TURN *** Saint_Bjorn checks skeptilt checks crazybadbeat57 has 15 seconds left to act crazybadbeat57 checks *** RIVER *** Saint_Bjorn bets $20 skeptilt calls $20 crazybadbeat57 has 15 seconds left to act crazybadbeat57 folds *** SHOW DOWN *** Saint_Bjorn shows four of a kind, Aces skeptilt mucks Saint_Bjorn wins the pot ($132) with four of a kind, Aces *** SUMMARY *** Total pot $135 | Rake $3 Board: Seat 1: NATHAN231007 didn't bet (folded) Seat 2: crazybadbeat57 folded on the River Seat 3: camelhump100 (button) didn't bet (folded) Seat 4: lifesgood88 (small blind) folded before the Flop Seat 5: Saint_Bjorn (big blind) showed and won ($132) with four of a kind, Aces Seat 6: skeptilt mucked - two pair, Aces and Jacks
Saint_Bjorn Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Postad 23 December , 2007 "Detta forum kräver att du väntar 5 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 4 sekunder." Det är iaf bättre än comhems kundtjänst: "Vi har många som ringer just nu, var god återkom senare. Klick." edit: den som förstod parallellen kan ju säga till.
Andrew_W Postad 23 December , 2007 Rapport Postad 23 December , 2007 Får väl svara "I Love You Gently" eftersom jag mest läser utan att skriva så mycket vettigt. Vore trist om du skulle bestämma dig för att lägga ner dagboken. Kan väl försöka sikta på "I'll F**k you Like A Beast", men frågan är ju vem som skulle få ut något av det (mer än jag då, som tvingas rannsaka mina fiskspel). Har en drös synder och allmänna dumheter i bagaget, men är ganska bra på att begrava dessa. Har också blivit hundbiten, i huvudet, rakt genom lillfingret och i armen. Men har man levt om man inte har några ärr när man dör?
Saint_Bjorn Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Postad 23 December , 2007 Men har man levt om man inte har några ärr när man dör? Så sant. Har inte vågat klicka på sid 25 för att se vad jag hasplade ur mig inatt. Vet vad det handlar om, men inte hur jag skrivit ordagrant förutom de ofantligt fåniga röstalternativen. Jag är en mästare i köket, har precis fixat världens godaste Janson och ska nu rulla köttbullar. God jul på er!
TheAnalyst Postad 23 December , 2007 Rapport Postad 23 December , 2007 Angående AA-handen tycker jag det är bättre att beta flop och sen check-raisa turn. Vilken hand vill man representera med att checka flop efter att man 3-betat pre? Skulle då vara ett högt pocket par möjligen, men ingen har troligtvis det slaget (eftersom du har båda essen) så de checkar nog bakom här nästan alltid på flop.
Saint_Bjorn Postad 24 December , 2007 Författare Rapport Postad 24 December , 2007 Angående AA-handen tycker jag det är bättre att beta flop och sen check-raisa turn. Vilken hand vill man representera med att checka flop efter att man 3-betat pre? Skulle då vara ett högt pocket par möjligen, men ingen har troligtvis det slaget (eftersom du har båda essen) så de checkar nog bakom här nästan alltid på flop. Handen är ju ganska unik och man blir rätt ställd när man floppar titanium. Tycker nog ändå det kan vara rätt att checka för att ge de andra en chans att träffa en synhand, å andra sidan har jag i princip noll variation vad gäller continuation bets så jag kan lika gärna beta på. -------------- Har vågat mig på att läsa det jag skrev igår och måste erkänna att jag inte riktigt begriper hur min hjärna fungerar alla gånger. Är nån här möjligen psykolog? Tror min tankegång i svaret till demimonde började ungefär som att "äh, det här är väl inget speciellt" och sen spårade det ur rejält i nån slags (ofrivilligt) komisk självömkan. Vet inte, men det är iaf så jag läser det nu. Min son är på väg in i tonåren och oron gnager i bakhuvet rätt mycket emellanåt, så det var nog den som fick sig ett litet utlopp där. Inlägget blev som en pizza med allt på. "Omröstningen" var ju också fånig, men jag gjorde den för att få till lite dialog och det lyckades. Om dagboken får leva vidare beror nog ändå mest på mig själv, det är lite obehagligt att inte ha full (haha) koll på vad man skriver ur sig vissa nätter. Hoppas ni har överseende med mina fylleinlägg. Jag drack vitt vin och det är förrädiskt, jag känner aldrig hur onykter jag blir. Rött vin är bättre, det sätter sig i skallen på ett annat sätt och lättare att kontrollera. Fan, kallt vitt vin är ju som friskt källvatten. -------------- Har jobbat ca 6 timmar i köket idag inför morgondagen då hela feta familjen kommer över. Jobbigt med baksmälla och svidande ögon, men kul. Jag älskar att laga mat. Om jag nu bara lyckas somna också på tredje gången gillt, så kan julafton bli riktigt trevlig. -------------- Har inte vågat/orkat rannsaka nattens resultat, men som jag minns det spelade jag ca 1800 händer (mest 30/60) och backade ca $1k.
Saint_Bjorn Postad 24 December , 2007 Författare Rapport Postad 24 December , 2007 Maten uppäten, ölen uppdrucken, klapparna utdelade och släkten har äntligen gått hem. Lets play some poker!
Saint_Bjorn Postad 25 December , 2007 Författare Rapport Postad 25 December , 2007 Undrar om det här nya med countrydropping på FT är så jävla bra. Visst, jag får bekräftat att jänkare är dumma i huvet, men de å andra sidan ser ju att jag är svenne och synar ner.
Saint_Bjorn Postad 25 December , 2007 Författare Rapport Postad 25 December , 2007 Jag skrev om det nyligen. Folk kan inte värdebeta. Ni kanske tycker mitt spel är skumt, men jag har ont öga till fi och har bestämt mig för att checksyna ner. Full Tilt Poker Game #4615099787: Table MIA (speed, 6 max) - $10/$20 - Limit Hold'em - 22:10:28 ET - 2007/12/24 Seat 1: pkgrant ($1,341.50) Seat 2: Kramerica Ltd ($637) Seat 3: goldenbollox ($300) Seat 4: mookiemooks77 ($546) Seat 5: DrEldoradon ($384) Seat 6: Saint_Bjorn ($1,590.50) mookiemooks77 posts the small blind of $5 DrEldoradon posts the big blind of $10 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Saint_Bjorn Saint_Bjorn raises to $20 pkgrant raises to $30 Kramerica Ltd folds goldenbollox has 8 seconds left to act goldenbollox folds mookiemooks77 folds DrEldoradon folds Saint_Bjorn calls $10 *** FLOP *** Saint_Bjorn bets $10 pkgrant raises to $20 Saint_Bjorn calls $10 *** TURN *** Saint_Bjorn checks pkgrant bets $20 Saint_Bjorn calls $20 *** RIVER *** Saint_Bjorn checks pkgrant checks *** SHOW DOWN *** pkgrant shows a pair of Queens Saint_Bjorn mucks pkgrant wins the pot ($152) with a pair of Queens *** SUMMARY *** Total pot $155 | Rake $3 Board: Seat 1: pkgrant showed and won ($152) with a pair of Queens Seat 2: Kramerica Ltd didn't bet (folded) Seat 3: goldenbollox (button) didn't bet (folded) Seat 4: mookiemooks77 (small blind) folded before the Flop Seat 5: DrEldoradon (big blind) folded before the Flop Seat 6: Saint_Bjorn mucked - Ace Queen high Varför betar han inte river? Alla farliga händer åtminstone checkraisar turn. Tror han jag sitter med två ruter så får han fan skärpa sig.
Saint_Bjorn Postad 25 December , 2007 Författare Rapport Postad 25 December , 2007 Efter julmoget övervägande har jag kommit fram till att den här dagboken inte är hälsosam för mig. Har bett gdaily att låsa och arkivera, men förste moderator till kvarn får det stora nöjet.
Andrew_W Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 Tråkigt för oss, men du vet bäst. Lycka till med allt och tack för dagboken.
HataB2B Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 Efter julmoget övervägande har jag kommit fram till att den här dagboken inte är hälsosam för mig. Har bett gdaily att låsa och arkivera, men förste moderator till kvarn får det stora nöjet.
gdaily Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 Låst och arkiverad på dagbokens ägaren önskan
Recommended Posts