GG Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 FI SumoEatsTofu verkar vara stabil, rätt aggro kille som lirat högre en hel del och verkar ha gått ner ett par snäpp nu på senaste tiden. Vi har battlat en del under sessionen och han varit ganska flitig med sina 3bets pre mot mig. Jag har synat en del av dem och bland annat bluffat arslet av mig i en 5,5k pott nyligen. Han har inte synat mina raises pre speciellt många ggr tidigare Andra mongot är bara en vanlig shortstackande idiot. Texas Hold'em $20-$20 NL (Real Money), #540,328,896 Table Sir_Shankly's HE, 3 Jul 2007 11:04 AM ET HERO was dealt , , Seat 1: J nutsen ($2,390.50 in chips) Seat 3: Tirzau ($2,348.50 in chips) Seat 4: SumoEatsTofu ($5,242.40 in chips) Seat 9: poltok ($480.50 in chips) Seat 10: bruks10 ($433.50 in chips) ANTES/BLINDS SumoEatsTofu posts blind ($10), poltok posts blind ($20). PRE-FLOP bruks10 folds, J nutsen bets $70, Tirzau folds, SumoEatsTofu calls $60, poltok calls $50. FLOP [board cards ,, ] SumoEatsTofu bets $188, poltok bets $410.50 and is all-in, J gör vad fan då? Sumos hd känns ganska starkt viktad mot drag samt en del stål, men 99 och JJ slår han förmodligen om med i princip alltid. Fold? Syn och syna eventuell push från Sumo? Push? Citera
don_sebbe Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 syna och se vad som händer, vid omslag ligger du antagligen illa till, vid syn lutar det åt drag. Citera
edison Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 Här viker inte jag iaf. Syna känns inte bra då han kanske tar en billig turn med drag + att handen blir väldigt svårspelad på turn/river om han har lite game i sig som du säger. Blir ju massa bluffouts för honom om han har tex JT och bestämmer sig för att bluffa... Du har ju antagligen lite fördelaktig image mtp att du misslyckades med den där bluffen också. Raisa eller pusha rakt av Citera
y0 Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 Jag skulle kunna tänka mig att göra precis vad som helst på den här floppen utom att vika. Citera
strater Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 lite över min nivå men brukar syna i sånt här läge om ja inte vet att den andra killen är idiot som kommer syna push med AJ exempelvis. Man får helt enkelt ge han ett billigt dragkort om så nu är fallet och vika om han pushar. Har han jt eller liknande lär han ju knappast "bluff"-pusha eller vad nu nån annan sa, har ja svårt att tänka mig Ta syn, hoppas på blank turn och värdera om där tycker iaf inte om push då det blir liksom "hoppas hoppas hoppas" och fold känns som att du förlorar värde Citera
GG Postad 3 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2007 lite över min nivå men brukar syna i sånt här läge om ja inte vet att den andra killen är idiot som kommer syna push med AJ exempelvis. Man får helt enkelt ge han ett billigt dragkort om så nu är fallet och vika om han pushar. Har han jt eller liknande lär han ju knappast "bluff"-pusha eller vad nu nån annan sa, har ja svårt att tänka mig Ta syn, hoppas på blank turn och värdera om där tycker iaf inte om push då det blir liksom "hoppas hoppas hoppas" och fold känns som att du förlorar värde Synar jag så tänker jag absolut inte vika mot en push. Det är ju vad jag vill att han ska göra om jag synar. Citera
edison Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 lite över min nivå men brukar syna i sånt här läge om ja inte vet att den andra killen är idiot som kommer syna push med AJ exempelvis. Man får helt enkelt ge han ett billigt dragkort om så nu är fallet och vika om han pushar. Har han jt eller liknande lär han ju knappast "bluff"-pusha eller vad nu nån annan sa, har ja svårt att tänka mig Ta syn, hoppas på blank turn och värdera om där tycker iaf inte om push då det blir liksom "hoppas hoppas hoppas" och fold känns som att du förlorar värde Du förstår att han pfta kommer pusha drag på floppen va? Angående bluff med JT trodde jag det var underförstått att han kommer kunna spela ut oss på turn/river om ett scarecard kommer.. Asså... vadå idiot som synar push med AJ? tilt ditt resonemang angående att pusha är ju verkligen lol... QQ är en bra balanshand till dragen här imo... Citera
ampixo Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 Lol jag fick för mig hela handen var NL400 så då kändes det som ett sjukt flopbeslut. Nu är jag för att bara dega in floppen. Citera
Recommended Posts