The Grand Bark Postad 1 Juli , 2007 Rapport Share Postad 1 Juli , 2007 Har nyligen fått en viss tjusning för FL. Spelar på Svenska Spel när detta händer efter floppen: *** Bet Runda 2 *** Hero Passa Fi Satsa 2.00 Hero Höj till 4.00 Fi Höj till 6.00 Hero Höj till 8.00 Fi Höj till 10.00 Hero Höj till 12.00 Fi Höj till 14.00 Hero Höj till 16.00 Fi Höj till 18.00 Hero Höj till 20.00 Fi Höj till 22.00 Hero Höj till 24.00 Fi Höj till 26.00 Hero Höj till 28.00 Fi Höj till 30.00 Hero Syna 30.00 Synar till slut samtidigt som jag kliar mig i huvudet. Ska inte betrundan cappas, eller är det helt normalt på SvS? Har själv inte sett något liknande förr. Finns det ett svenskt ord för cap? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 1 Juli , 2007 Rapport Share Postad 1 Juli , 2007 Ingen cap när potten är HU. Ganska vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doubleofaces Postad 1 Juli , 2007 Rapport Share Postad 1 Juli , 2007 då undrar vi förstås, vad var handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 1 Juli , 2007 Rapport Share Postad 1 Juli , 2007 Någon som vet hur det ser ut med cap på Party Poker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ta Postad 1 Juli , 2007 Rapport Share Postad 1 Juli , 2007 På Party är det tyvär cap. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sisko Postad 2 Juli , 2007 Rapport Share Postad 2 Juli , 2007 Jag passar på att låna den här tråden till att fråga hur cappningsreglerna egentligen fungerar? Jag tycker att jag vid ett antal tillfällen har tvingats syna på sista gatan HU trots att jag vill fortsätta höja. Det har hänt mig ett antal gånger på Svenska Spel, men nu senast i helgen på Paradise poker som vad jag förstår använder samma mjukvara som Svenska Spel? Här är exemplet från helgen, jag har handknackat det för att jag inte lyckas få handkonverterarna att köpa min inklistrade hand history (och därmed kan det väl säkert vara något litet fel någonstans, men det är principen som gäller): Paradise Poker Limit Holdem Ring game Limit: $.25/$.5 5 players Pre-flop: (5 players) Hero is SB with UTG calls, CO folds, Button raises, Hero 3-bets, BB calls, UTG calls, Button caps, Hero calls, BB calls, UTG calls. Flop: (16SB, 4 players) Hero bets, BB calls, UTG calls, Button raises, Hero 3-bets, BB folds, UTG calls, Button caps, Hero calls, UTG calls. Turn: (14.5BB, 3 players) Hero bets, UTG calls and is all-in, Button calls. River: (17BB, 3 players, UTG is all-in) Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button 4-bets, Hero calls??? På river saknas alltså raise-knappen i klienten, trots att 3:e spelaren redan är allin på turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 2 Juli , 2007 Rapport Share Postad 2 Juli , 2007 Jon, du borde kunna syna, men troligtvis är klienten "som vanligt" felprogrammerad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 2 Juli , 2007 Rapport Share Postad 2 Juli , 2007 Jag tror han menar att det saknas raiseknapp och bara går att syna, vilket är standard på SvS och Paradise när potten är 4-betad och det är fler än två spelare i handen. Detta oavsett om en är allin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts