Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

Om du har hittat någon jättelucka i mitt spel som du verkligen tycker jag ska täppa till så lägg upp handen och berätta vad jag borde gjort annorlunda!!!

 

Hur som helst så har jag inte utgett mig för att vara någon stjärnspelare. :roll:

 

Är ditt nick ji-_-ge87 förresten ??

 

MVH Hata.

 

jättelucka o jättelucka, slå om med en skräphand, syna stort 4-bet med den, syna AI med 1 par utan drag typ :-P

Försökte få fram handen för att kika på den igen, kanske såg fel och du hade bättre hand än du hade, men som sagt så ber jag om ursäkt, var jättetiltad just då :(

 

aa jag som nickar de, ingen stjärnspelare jag heller för övrigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De totala stresstilten är här:

 

Varje hand djävla hand förloras under en halvtimme. All in hit all in dit 2222 euro. 1956. EN NY UPPDATERING HAR INSTALLERATS VILL DU STARTA OM DATORN?

- NEEEEEEeeeeeeeeeeeeeejjjjj.

 

Bacardi rivrar fyrtal i all in pot. 1856 euro. klockan tickar... TV:n intill datorn blinkar hysteriskt. ViLL DU STARTA OM DATORN NU?

 

MEN va faaaaaan NEEEEEEEJ. Bordet poppar upp framför dialogfönstret och jag misclickar syn 50 euro med Q hög på brädan AT4. HALLELUJA

 

Nere på 1704.

 

Floppar flush drag. Skitsamma ALL in trots att jag vet att jag inte har riggen i ryggen. 1509 euro.

 

Plöstligt blir allt tyst. VILL DU STARTA OM DATORN NU? Men ildsjalfkajflsajflsajfslajflajflajf B2B-nätverket har fryst.

 

Kvar sitter jag och stirrar in i skärmhelvetet. Blodet rusar runt i kroppen och huvudvärken intensifieras ytterligare några snäpp. aaaaaaaaaarrrrrrrrrrggghhhhhhhhhhhhhhhhhsadä¨ffaaaaaaaaaaaafhhklllläjsajfdlfjslkajd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De totala stresstilten är här:

 

Varje hand djävla hand förloras under en halvtimme. All in hit all in dit 2222 euro. 1956. EN NY UPPDATERING HAR INSTALLERATS VILL DU STARTA OM DATORN?

- NEEEEEEeeeeeeeeeeeeeejjjjj.

 

Bacardi rivrar fyrtal i all in pot. 1856 euro. klockan tickar... TV:n intill datorn blinkar hysteriskt. ViLL DU STARTA OM DATORN NU?

 

MEN va faaaaaan NEEEEEEEJ. Bordet poppar upp framför dialogfönstret och jag misclickar syn 50 euro med Q hög på brädan AT4. HALLELUJA

 

Nere på 1704.

 

Floppar flush drag. Skitsamma ALL in trots att jag vet att jag inte har riggen i ryggen. 1509 euro.

 

Plöstligt blir allt tyst. VILL DU STARTA OM DATORN NU? Men ildsjalfkajflsajflsajfslajflajflajf B2B-nätverket har fryst.

 

Kvar sitter jag och stirrar in i skärmhelvetet. Blodet rusar runt i kroppen och huvudvärken intensifieras ytterligare några snäpp. aaaaaaaaaarrrrrrrrrrggghhhhhhhhhhhhhhhhhsadä¨ffaaaaaaaaaaaafhhklllläjsajfdlfjslkajd

 

QOUTE-FOR-FUCKING-TRUTH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha vilken nötdagbok man råkade klicka in sig till!

 

Jag vet inte varför men av någon andledning va jag riktigt när på spotta ut min colaklunk som jag precis tog medans jag läste "Nu brinner det i gardinerna" i början på ett av inläggen, hahaha, på något sätt så tyckte jag det va sjukt kul, kanske är tröttheten men kul va det iaf! :-D

 

Fortsätt att hålla den här standarden på underhållningen när du skriver så kommer jag aldrig sluta läsa iaf! GJ :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre begravningar och ett bröllop senare är jag BACK on track efter att ha spelat en av mina bästa händer under den gångna veckan.

 

Bakgrunden är följande: jag har vunnit ett par händer och känner att jag återigen har riggen i ryggen. Likt en magisk medvind så kan inget gå snett.

 

Game # 603949981 - Omaha High Pot Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Omaha"

Game ended 2007-07-11 04:26:04 GMT+01:00

 

Players:

lil_monsta (EUR 247,95 in seat 1)

Raise01 (EUR 125,30 in seat 3)

HataB2B (EUR 872,67 in seat 4)

pocketplay (EUR 224,00 in seat 5)

kurt1 (EUR 47,25 in seat 6)

 

Dealer: pocketplay

Small Blind: kurt1 (1,00)

Big Blind: lil_monsta (2,00)

 

HataB2B was dealt: 7c - 6h - 8d - 5h

 

Handen är en av de finaste omahahänderna. 5 6 i hjärter kan ge bad beat jackpot åt två håll 3h4h5h eller 7h8h9h. Jag har således + EV när bad beat jackpotten ligger över 5000 euro. Självklar pre flop raise.

 

 

Raise01 Fold

HataB2B Raise (7,00)

pocketplay Call (7,00)

kurt1 Raise (29,00)

 

Kurt raisar och jag sätter honom genast på AAT4 troligen single suited.

 

lil_monsta Raise (102,00)

 

Lil_monsta är visserligen finne, men jag VET att han inte har medrigg. Det beror troligtvis på att han rakeat större mängder tidigare, men haft ett kort uppehåll. Siten är besviken på honom och straffar honom mer än gärna. Jag sätter honom på AAxx eller KQJ9 double suited. ABSOLUT INTE KKxx dock.

 

HataB2B Call (97,00)

 

Standardsyn mot spelare med uppenbar motrigg.

 

pocketplay Fold

kurt1 All-In (17,25)

 

Skiter i kurt nu. Det är Sverige mot Finland. No mercy!

 

Flop 8s - Td - 3d

 

lil_monsta All-In (143,95)

 

Floppen känns ganska bra för min hand: Jag har två-parsdrag och lågt stegdrag. Synen känns given. Särskilt med tanke på att jag tror att lil_monsta och kurtan blockar varandras flushdrag.

 

HataB2B Call (143,95)

 

Turn 8s - Td - 3d - Qd

 

Värsta tänkbara turn. Eftersom jag inledningsvis tror att lilmonsta antingen har 9KQJ eller AA med flushdrag.

 

River 8s - Td - 3d - Qd - 5d

 

Turn ger mig tvåpar, men kommer det att räcka??

 

lil_monsta shows: Ad - As - 4h - 6s (a pair of aces)

HataB2B shows: 7c - 6h - 8d - 5h (two pairs, eights and fives)

 

Yipeeeeeeeee!!!! Jag har över 2000 europeér på kontot igen och allt är frid och fröjd.

 

HataB2B wins: EUR 401,40 side pot (with two pairs, eights and fives)

kurt1 shows: Kc - Kh - 9h - 3s (a pair of kings)

HataB2B wins: EUR 146,75 main pot (with two pairs, eights and fives)

Rake: EUR 2,00

 

 

Skönt att man äntligen har hittat tillbaka till det vinnande spelet!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre begravningar och ett bröllop senare är jag BACK on track efter att ha spelat en av mina bästa händer under den gångna veckan.

 

Bakgrunden är följande: jag har vunnit ett par händer och känner att jag återigen har riggen i ryggen. Likt en magisk medvind så kan inget gå snett.

 

Game # 603949981 - Omaha High Pot Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Omaha"

Game ended 2007-07-11 04:26:04 GMT+01:00

 

Players:

lil_monsta (EUR 247,95 in seat 1)

Raise01 (EUR 125,30 in seat 3)

HataB2B (EUR 872,67 in seat 4)

pocketplay (EUR 224,00 in seat 5)

kurt1 (EUR 47,25 in seat 6)

 

Dealer: pocketplay

Small Blind: kurt1 (1,00)

Big Blind: lil_monsta (2,00)

 

HataB2B was dealt: 7c - 6h - 8d - 5h

 

Handen är en av de finaste omahahänderna. 5 6 i hjärter kan ge bad beat jackpot åt två håll 3h4h5h eller 7h8h9h. Jag har således + EV när bad beat jackpotten ligger över 5000 euro. Självklar pre flop raise.

 

 

Raise01 Fold

HataB2B Raise (7,00)

pocketplay Call (7,00)

kurt1 Raise (29,00)

 

Kurt raisar och jag sätter honom genast på AAT4 troligen single suited.

 

lil_monsta Raise (102,00)

 

Lil_monsta är visserligen finne, men jag VET att han inte har medrigg. Det beror troligtvis på att han rakeat större mängder tidigare, men haft ett kort uppehåll. Siten är besviken på honom och straffar honom mer än gärna. Jag sätter honom på AAxx eller KQJ9 double suited. ABSOLUT INTE KKxx dock.

 

HataB2B Call (97,00)

 

Standardsyn mot spelare med uppenbar motrigg.

 

pocketplay Fold

kurt1 All-In (17,25)

 

Skiter i kurt nu. Det är Sverige mot Finland. No mercy!

 

Flop 8s - Td - 3d

 

lil_monsta All-In (143,95)

 

Floppen känns ganska bra för min hand: Jag har två-parsdrag och lågt stegdrag. Synen känns given. Särskilt med tanke på att jag tror att lil_monsta och kurtan blockar varandras flushdrag.

 

HataB2B Call (143,95)

 

Turn 8s - Td - 3d - Qd

 

Värsta tänkbara turn. Eftersom jag inledningsvis tror att lilmonsta antingen har 9KQJ eller AA med flushdrag.

 

River 8s - Td - 3d - Qd - 5d

 

Turn ger mig tvåpar, men kommer det att räcka??

 

lil_monsta shows: Ad - As - 4h - 6s (a pair of aces)

HataB2B shows: 7c - 6h - 8d - 5h (two pairs, eights and fives)

 

Yipeeeeeeeee!!!! Jag har över 2000 europeér på kontot igen och allt är frid och fröjd.

 

HataB2B wins: EUR 401,40 side pot (with two pairs, eights and fives)

kurt1 shows: Kc - Kh - 9h - 3s (a pair of kings)

HataB2B wins: EUR 146,75 main pot (with two pairs, eights and fives)

Rake: EUR 2,00

 

 

Skönt att man äntligen har hittat tillbaka till det vinnande spelet!!!

 

 

nh m8 :) .Din hand är väl den bästa att ha mot AA har jag för mig (ok ds då men men) Visst är det skönt att komma tillbaka direkt efter tilten har börjat dyka upp :).

 

Lil monsta e skön..Han kan bluffa hej vilt den killen..

 

tjipp /snoook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tough beat... Sannolikheten för att fienden hade Finsk eller Israelisk IP-adress är löjligt hög.

 

Mmmm...eller varför inte danskt IP.

 

Gav mej ut på slafältet lite senare i en annan turre. Startade med 1500... Och hade som plan att anfall är bäste försvar....1a handen AK, tämde en kille och tar hans hög med marker. Andra handen är fina PH handen, 99, 2 st ställer efter min höjning....wtf...anfall sa vi ja, inte springa undan...push...och 2 till tömda :D. Men se där....Nu gick det minsann för bra, nu va man tydligen värd o plocka J3, 93, 27 osv i en timma....sen fick man en guldhand (tycker man iaf efter sett såna händer i en timma) KQs i sen pos....tomten på bordet ställer som han gjort med ATC senaste händerna och klonkat. Har väl nåt skräp igen italienaren, tänker jag, så jag trycker in min lilla hög som nu krympt en massa efter fått blinda bort en hel del... Då har makaronen fått en bra hand helt plötsligt...AJ, A på flopp....tack o gonatt...

 

Sa efter igårkväll att nu ger jag upp striden och skall aldrig mer spela på B2B... Men efter att ha läst lite till i denna dagbok så har jag blivit supertaggad och vill ut o fajtas igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag som har Italienskt efternamn och dessutom nick på latinska skulle få italienarnas klonkförmåga på köpet....men icke. Är väl för att man i grund o botten är helsvensk :oops: .

 

Att på ett sådant lumpet sätt försöka lura sig till klonk kan nog vara farligt. Karman kan lätt hoppa upp och bita en i baken då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finländarna på B2B har de värsta vinnarskallarna jag nånsin varit med om!!!

Hade min första riktiga plussession på B2B inatt/morgon.

Det var andra världskriget på 2/4 NL. Fan finnarna ger sig inte förns 3/4 av stacken är bortbluffad, en kille synade mina höjningar varje gång och jag checkade till han direkt oavsett hur floppen såg ut så bettade han 2xpott och synade omslag (finne såklart). Börjar fundera om det var sprit med i bilden..hmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara ge dej en varning om att monstret är vaket idag...

 

Jag sitter i mp (blinds 25/50), 1 limp innan jag höjer till 300 med KK....räknar med minst 1 syn..BB syna.. Då ställer limparen och jag synar självklart, BB som är täckt foldar.

Baguetten (limparen va fransos) har 1010...och visst kastas det upp en 10a på floppen....o så va man av med mer än halva stacken...fxttkxk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1010 hatar jag nu....

 

Åkte ur turren några händer senare.... plockar 1010 på knapp...innan är det 4 limpare så jag ställer...alla foldar förutom 4e limparen !!!!!!!!! som har KK och nu står KK självklart för finnen.

 

Så se upp ikväll HataB2B....ikväll är den på riktigt dåligt humör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fan.. går in här och läser dagsvarningen men lyssnar inte. 25 minuter senare är 30 procent av rullen borta. Inte ett enda vettigt kort.. jo förresten.. 2 ggr, men då åkte jag på badbeats av tokiga polacker.

Sur som attan just nu, men skall f-n inte ge mig. Bara en paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1010 hatar jag nu....

 

Åkte ur turren några händer senare.... plockar 1010 på knapp...innan är det 4 limpare så jag ställer...alla foldar förutom 4e limparen !!!!!!!!! som har KK och nu står KK självklart för finnen.

 

Så se upp ikväll HataB2B....ikväll är den på riktigt dåligt humör.

 

haha stort spel av finnen att limpa KK som fjärde man =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontot var nere på smått fantastiska 560 euro pga av en analfabetisk, ölpissande danskdjävel. Dessa små kloakråttor springer runt och förgiftar hela nätverket med sin avföring. Totalt inkapabla att lägga sig och lika dumma som inavlade hönor.

 

Att folk vägrar lägga sina flush drag och drar ut mig i 700 pot efter 700 pot det kan jag acceptera, men när danskdjävlen inte slänger sitt mellanset på turn på tidernas mest skrämmande bräde är en skymf mot allt jag står för.

 

Att bordet parar sig på rivern och dödar min färdiga stege med royaldrag det är ju föga förvånande på ett nätverk som har lika mycket gemensamt med poker som Linda Rosing har med intelligens.

 

Om jag ens skrev ner hälften av det som hände idag så skulle ni tro att jag ljög er rätt upp i ansiktet.

 

Det var milimeter ifrån att jag satte mig med mina sista 500 på 36 och gav bort dem i en sista tiltad pot. Lyckligtvis tog min tilt en annan vändning. Plötsligt kom jag på ideen att raisa karl-xii pre flop bet varje hand oavsett kort (mest pga av att han hade vunnit tre 400 potter i rad mot mig).

 

Efter att han lagt sig ett par tre gånger direkt på floppen så kunde han inte hålla sig längre och började slå om igen pre flop. Taktiken hade säkerligen burit frukt om det inte vore för att jag, för första gången i världshistorien, hittade ett par händer.

 

Två tre händer senare var jag uppe kring 1000-strecket.

 

Ett par timmar senare har jag 1300 och är, om inte direkt överlycklig, så ialla fall inte psykotisk längre (satt och dunkade mig själv i pannan när jag hade 560 kvar). Måste sluta nu: karl-xii är tillbaka på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag in å specca den andra totala främligen under min 3 år långa pokerkarriär, första var dawwe. Mkt bra, underhållande läsning.

Hoppas du vinner kriget mot b2b-monstret nu. Lirar också b2b men tänker hålla mig undan idag då riggen uppenbarligen är på sitt allra värsta humör mot alla svenskar.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av 48 000 exempel på hur danskdjävlarnas turepok fortsätter i all oändlighet.

 

Game # 604353909 - Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Macon"

Game ended 2007-07-11 21:29:56 GMT+01:00

 

Players:

Karl-xii (EUR 231,00 in seat 2)

HataB2B (EUR 731,03 in seat 3)

ArtVandaly (EUR 42,48 in seat 4)

anette (EUR 145,93 in seat 5)

POUL51 (EUR 49,30 in seat 6)

 

Dealer: POUL51

Small Blind: Karl-xii (0,50)

Big Blind: HataB2B (1,00)

 

HataB2B was dealt: 8c - Jc - Ah - 9d

 

ArtVandaly Fold

anette Call (1,00)

POUL51 Call (1,00)

Karl-xii Fold

HataB2B Raise (3,50)

anette Call (3,50)

POUL51 Call (3,50)

 

Flop Jh - Js - Th

HataB2B wins jackpot: EUR 0,00

 

anette wins jackpot: EUR 0,00

 

 

POUL51 Bet (14,00)

HataB2B Call (14,00)

anette Fold

 

Turn Jh - Js - Th - 8d

HataB2B wins jackpot: EUR 0,00

 

 

POUL51 All-In (30,80)

HataB2B Call (30,80)

 

River Jh - Js - Th - 8d - Qh

 

HataB2B shows: 8c - Jc - Ah - 9d (a full house, jacks full of eights)

POUL51 shows: Qd - 7d - Jd - 9c (a full house, jacks full of queens)

 

POUL51 wins: EUR 101,60 (with a full house, jacks full of queens)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...