HataB2B Postad 4 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 KLONK, var istället glad att ja var shortstackad =) MM jippeee Klart jag ska vara glad fattar inte hur jag kan klaga... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 4 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Helt ärligt har aldrig varit så här ledsen tidigare. Jag var gladare en dag när jag förlorade 14 000 dollar på full tilt. Detta är så sjukt att det inte finns ord... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 4 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Sista handen någonsin på B2B: Game # 617835024 - Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Syracuse" Game ended 2007-08-04 12:04:16 GMT+01:00 Players: VICTORIX (EUR 38,00 in seat 1) Hidlar (EUR 363,00 in seat 2) vorbeck (EUR 130,00 in seat 3) maksimova (EUR 237,70 in seat 4) HataB2B (EUR 77,70 in seat 5) Bacardi (EUR 328,25 in seat 6) Dealer: Hidlar Small Blind: vorbeck (0,50) Big Blind: maksimova (1,00) HataB2B was dealt: 4s - 5c - Ac - 9d HataB2B Raise (3,50) Bacardi Call (3,50) VICTORIX Fold Hidlar Fold vorbeck Call (3,00) maksimova Fold Flop 8c - 2c - 4h vorbeck Bet (11,50) HataB2B Raise (46,00) Bacardi Fold vorbeck All-In (115,00) HataB2B All-In (28,20) vorbeck Payback (52,30) Turn 8c - 2c - 4h - 3c River 8c - 2c - 4h - 3c - 8d vorbeck shows: 8s - 4d - 3h - Ks (a full house, eights full of fours) HataB2B shows: 4s - 5c - Ac - 9d (a flush, ace high) vorbeck wins: EUR 156,90 (with a full house, eights full of fours) Rake: EUR 3,00 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 4 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Tack för mig Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RuchYa Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Men kom igen är det inte dags att testa riggen på ett annat nätverk? Finns säkerligen ett antal som kan tänkas stejka dig för att denna dagbok skall fortsätta Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
striker Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Har alla soldater fallit eller har du några tappra krigare kvar? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 HataStars? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
punkis Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 NEJ KOM Tillbaka! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alund1 Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 En egen blogg i pokermagazine? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 4 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Suck, stön och pust. Usch och fy. Jag är trasig. Nästan i lika dåligt skick som RNG:n på B2B. Det som återstår på helvetesnätverket är att spela färdigt Experience life as a fish på martinspoker. Skjuta sönder 1100 VIPs på Wasapoker. Sannolikheten för att det skall förvandlas till några riksdaler är ungefär lika med noll. Framöver blir det till att grinda lite på ett par gamla trotjänare till siter där jag iallafall kommer hyffsat överens med slumptalsgeneratorn. Såvida jag inte vinner någon VIP-turre eller free roll så blir det inte come back förrän tidigast om 2 veckor. Som siten fungerar nu är det större chans att få tillbaka pengarna om jag kastar in dem i ett svart hål i andromeda-galaxen... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mike86 Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Nick på ELAAP? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 4 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Nick på ELAAP? Nietsche aka cant beat 22 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Hata hata hata, can't beat 33.. Game # 618087333 - Texas Hold'em No Limit 350,00/700,00 - Table "Tournament Table ELAAPP Initial Qualification 2837368 7" Game ended 2007-08-04 20:38:25 GMT+01:00 Players: meisfis11 (12 647,00 in seat 1) krosengard (24 472,00 in seat 3) PlzCall (7 596,00 in seat 4) LokaCitron (10 155,00 in seat 5) KingClub (12 500,00 in seat 6) gilga (10 370,00 in seat 7) wanted900 (10 180,00 in seat 8) SatanClaws (9 920,00 in seat 9) Dealer: PlzCall Small Blind: LokaCitron (350,00) Big Blind: KingClub (700,00) krosengard was dealt: - gilga Fold wanted900 Fold SatanClaws Fold meisfis11 Fold krosengard Raise (2 000,00) PlzCall Fold LokaCitron Fold KingClub Call (1 300,00) Flop - - KingClub Check krosengard Check Turn - - - KingClub Check krosengard Bet (2 000,00) KingClub All-In (10 500,00) krosengard Call (8 500,00) River - - - - KingClub shows: - (three of a kind, threes) krosengard shows: - (a pair of aces) KingClub wins: 25 350,00 (with three of a kind, threes) EDIT: 3-4 händer senare så är man ute med KK vs. AA. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nerosen Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Helt sjukt. Typ all in varje hand på mitt bord nu. Och varje gång vinner den sämsta. Alldeles nyss tog vann AK över AA all in pre flop JJK turn K. helt sjukt varje jävla hand. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snucke66 Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2007 plaese dont stop Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 Ännu en dag i pokerns förtvivlade värld avslutad. Eftersom jag hållit mig borta ifrån ***rigghorpoker.com så har jag för ovanlighetens skull +at. 700 dolares. Halleluja! Det är obeskrivligt underbart att få spela på en helt origgad site. Floppar man högsta trissen med högsta färgdraget så vinner man ofta; t.o.m. mot stegdrag. Pacific poker - gammal kärlek rostar aldrig! Det var här allt började och det är kanske här jag slutar mina dagar. Dock skall sägas att jag saknar de gamla goda lirarna från forntiden. Åh, älskade Ktown var är du? Malpp gör du fortfarande skäl för ditt namn? Dao är du fortfarande den mest tokaggressiva idiot som någonsin spelat poker? Frågorna är många. Svaren är få. Att siten kan hållas helt origgad beror på obefintligt rakeback-program i kombination med nätets högsta rake. Mums. Ps. För nya spelare finns en liten rake back, men så snart du vinner lite pengar så får man ett mail och de stänger av den. Småaktigt kan tyckas, men glöm inte vad de gör på övriga siter: sätter på maximal motrigg bakom ryggen på en. Pacific poker är iallafall ärliga med sin ohederlighet. Nähä, nu blir det sömn och ljuva drömmar om små söta brunetter som studsar omkring i vardagsrummet. Helt utan krav på blommor och krimskrams... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MBengtsson Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 Hoppas HataB2B fortsätter sin kamp. En helt underbar dagbok, även om den ibland har tendenser att falla över i klagomur för badbeats med enstaka postade händer som bevisföring för riggen. Naturligtvis finns ju ingen rigg på varken B2B eller andra nätverk men påståendet används av pokertradition för att dölja eget dåligt spel i långa loppet. Enklare att skylla på rigg än att ändra sitt eget spel.. och 20%-are träffar förresten 1 gång på 5, och ibland flera ggr i rad.. det är inte rigg - bara statistiskt normalt. men men.. det finns andra trådar för det där. Det jag är nyfiken på är hur mycket humor och hur mycket allvar det egentligen finns i HataB2B:s inlägg här. Tror du själv på alla dina teorier eller är det mest ett skämtsamt sätt att förklara bort förluster. Ärligt talat, alltså? Har du heller aldrig någonsin funderat på att ändra detaljer i ditt spel, som t ex att inte maxraisa alla starthänder med par över 10 eller med minst 3 kort över 7, 2-par och trissar efter flopp, osv? Är du säker på att du spelar korrekt? Hamnar du inte all-in lite för ofta? osv. (missförstå nu inte detta inlägget och tolka det som gnäll eller dylikt - jag avgudar dagboken och hoppas innerligt att du får framgång i sitt spel, även på B2B) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PsychicIor Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 Den som påstår att inte riggen finns har aldrig spelat på b2b mer än 3 dagar.... . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zauroman Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 Hamnade all in med 77 igår på A 2 7 bräda...fi sitter med 66, turn 6, river 6...klonk klonk. Detta var faktist inte på b2b utan på vårt kära? unibet. Förmodligen berodde det på att jag skrev ett klagande brev till support angående att helvetet tenderar att låsa sig när jag är inne i stora potter. Förmodligen var deras "support expert" för dagen en PMS kärring som vart sur och skruvande upp riggen till max. Så rigg finns garanterat. Bästa sättet att få medrigg är att sätta in mer pengar, då haglar det höga pockets ett tag. Bästa (värsta?) sättet för att få motrigg är att klaga till supporten, eller att ta ut pengar förstås. Då inser dom att det är bättre att fiskarna kan få pengarna, som dom kan raka av till siten senare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MBengtsson Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 Menghini: Vi behvöer inte diskutera just den detaljen i denna tråden. Finns som sagt andra trådar för det, men det jag inte riktigt får ihop är HataB2B:s övertygelse om rigg kontra hans sätt att spela. Om vi går efter teorin att den finns så är det ju inte ett korrekt spel att damma på med all-in så fort man tror man har bäst kort och oddsen på sin sida.. då bör man ju istället spela defensivt och avvakta om riggen kommer eller ej, eller hur? När HataB2B inledde tråden fick jag uppfattningen att han skulle försöka utnyttja riggen, men någonstans har det gått snett på vägen. Antingen finns den inte eller så spelar HataB2B fel, eller en kombination av båda. Nu blev slutklämmen på tråden "Titta. Jag förlorade alla mina pengar pga riggen. Jag hade rätt", och vad jag då ifrågasätter är om det är ett korrekt spel att damma på med raise/reraise och all-in på det sätt HataB2B uppenbarligen gjort. Är det rätt spelteoretiskt, utan rigg? Är det rätt om man vet att det finns en rigg? Om vi utgår från att det är rätt spelteoretiskt och att förlusterna beror på riggen, så ligger ju felet hos HataB2B som glömde bort sin egen taktik/teori och dammade på som vanligt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 gosh,.. självklart vet han ju om att riggen innerst inne inte finns, men det är ju ett sätt för honom att göra spelandet mer roligt. Skylla på riggen, stryka riggen medhårs.. komponera lite sköna historier kring rigg-monstret och hans soldater m.m.... riktigt rolig lirare att läsa om.. kom inte o pissa på han med kommentarer om att riggen inte finns, han kommer säkert inte o hålla med om det, men det är ju hans sätt att ha lite extra-roligt på sidan om genom att skriva här osv. keep the good work up. 4,5/5.. skrattat riktigt jäkla högt emellanåt, särskilt då du la in lite bilder som beskrev känslan av att spela på B2b(cykeltjejen)... då trilla jag av stolen och imploderade pga att jag höll på att båda kissa och bajsa på mig samtidigt, men var tvungen hålla krafterna inne. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neophron Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 Jag har konton på dom flesta nätverk och trots att jag själv inte råkat så illa ut med badbeats så måste jag nog påstå att på b2b har jag sett fler sjuka badbeats än någon annat nätverk. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pires Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2007 Det finns bara en sak att göra. Jag degar in 1000sek på Martins Poker sen får vi se hur B2B behandlar mig. Jag återkommer, antagligen inom kort. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts