Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete

HataB2B

Recommended Posts

• Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Minimikravet på resan är att delta i åtminstone en flaggbränning! Frågan är om det är mest moderiktigt att bränna den amerikanska eller israeliska flaggan? Kanske man ska satsa på att inte vara så tråkigt mainstream och istället dra till med att bränna typ Perus eller, varför inte, Nederländska Antillernas flagga?

Danska, för fasen!

Om du ska till Sharm el sheik så är ett hett tips att ta minst en dag på Sharks Bay. Fantastisk korall precis vid stranden. På andra sidan byn finns en annan bra korallstrand jag glömt namnet på, den är lite mer hardcore, djupare rev och mer utsatt för hav och vågor. Sharks Bay är mysig, den andra tuffare.

Tyvärr så förstör alla egotrippade italienare och packade ryssar det mesta de beträder, så stränderna blir slitnare för varje år. De skiter ju i korallerna, de vill bara plaska. Och trots skyltar om aktsamhet så har jag inte sett en enda badvakt reagera när de klampar med simfötter rakt ut över ömtålig korall för att komma till djupet utan att behöva simma eller gå runt.

Ska du till Hurgada så är nog bästa tipset att följa med en dykbåt ut (det går ju att bara snorkla om man vill). De landar vid bra koraller. Var där i våras och snorklade med delfiner (vilket iofs var ett lyckoskott enligt guiden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danska, för fasen!

Om du ska till Sharm el sheik så är ett hett tips att ta minst en dag på Sharks Bay. Fantastisk korall precis vid stranden. På andra sidan byn finns en annan bra korallstrand jag glömt namnet på, den är lite mer hardcore, djupare rev och mer utsatt för hav och vågor. Sharks Bay är mysig, den andra tuffare.

Tyvärr så förstör alla egotrippade italienare och packade ryssar det mesta de beträder, så stränderna blir slitnare för varje år. De skiter ju i korallerna, de vill bara plaska.

Det är dit jag ska... tack för tipsen. Tror du man kan inhandla den danska flaggan på plats?

Länk till kommentar

Inte nog med att jag bustade mina 200 euro på B2B igår. Idag förlorade jag 'simma-under-vatten'-utmaningen mot min fjortonåriga lillebror. Mitt en gång så stolta och robusta självförtroende har verkligen nått ett nytt bottenrekord...

Finns inget annat att göra än trösta mig med en mandarin-och-chillicider. Någon whisky har jag verkligen inte gjort mig förtjänt av efter den senaste tidens bittra nederlag.

Hittar jag inte en flicka i Egypten så är jag rädd att mitt självförtroende kommer att vara för lika för evigt krossat som en söndertrampad skalbagge på en torr asfaltsväg... :cry:

Länk till kommentar

Det är väl hon som blir stenad om hon redan är gift? Någon med god insyn i sharialagar är välkommen att rätta mig om jag har fel...

Har inte testat själv, men sikta istället på ryskorna när deras snubbar supit ner sig en bit in på eftermiddagen. De är ju som sagts rätt snygga ibland. Ryssarna kör på "all inclusive" så snubbarna är garanterat dyngraka. Om ni mot förmodan blir påkomna torde det vara rätt enkelt att försvara sig.

Det är gott om ryssar (och italienare) i Egypten.

Länk till kommentar

Har inte testat själv, men sikta istället på ryskorna när deras snubbar supit ner sig en bit in på eftermiddagen. De är ju som sagts rätt snygga ibland. Ryssarna kör på "all inclusive" så snubbarna är garanterat dyngraka. Om ni mot förmodan blir påkomna torde det vara rätt enkelt att försvara sig.

Det är gott om ryssar (och italienare) i Egypten.

Italienarna sågs som en riktig farsot i Brasilien! Tjejernas allmänna uppfattning var ungefär "os italianos tratam-nos como putas" Eller på svenska:"italienarna behandlar oss som horor"... :-D

Länk till kommentar

• Skapa nytt...