Gå till innehåll

JJ mot UTG-raise


edsf

Recommended Posts

Hur spela denna hand?

 

Inga reads.

Jag har antagligen en tomtig bild (eller image), dom kan tro att jag tidigare givit bort marker utan uppenbar anledning.

Jag tror och trodde då att biedermeier är från forumet och trodde att han iallafall är rättså kompetent.

 

9-handed (1 player is sitting out)

biedermeier: 2375 in chips

gusavo: 1545 in chips

ejekt: 3375 in chips

 

gusavo is dealt JcJs

 

Blinds are at 25-50

 

biedermeier (UTG) raises to 150

gusavo calls 150 (UTG+1)

Folded to ejekt (BUTTON)

ejekt calls 150

 

Flop is dealt: 2c 6h 6d (pot: 525)

 

biedermeier bets 250

gusavo calls 250

ejekt folds

 

Turn is 2s

biedermeier checks

gusavo checks

 

river is 8c

biedermeier bets 500

gusavo folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraisa preflop! Då får du info om hur du står i handen, får du motjuck så kan du lägga dig där, annars är du med till the end!

 

men lol rerise fr värde visst men för info? de flesta kommer ändå bara syna med AA-QQ istället för att 4betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraisa preflop! Då får du info om hur du står i handen, får du motjuck så kan du lägga dig där, annars är du med till the end!

 

 

ja rr/folda 30% av ens stack verkar ju asbra. iaf om han aldrig pushar AK. hm.. förutom att edsf betalade mindre än så hela vägen till river. men han då skulle han iaf vetat att han va slagen helt säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte riverfolden e helt åt helvete, det ser ut som ett lagomt valuebet. med tanke på floppen så kan inte fi sätta oss på så mkt nnat än ett tveksamt par när vi synar (iaf om han respekterar oss något sånär, som inte e helt säkert??)

 

ja tycker chansen att han valuebettar sämre + stabbar efter vår totalpassivitet gör dettill en enkel syn dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men lol rerise fr värde visst men för info? de flesta kommer ändå bara syna med AA-QQ istället för att 4betta.

 

lätt att ta dig seriöst när du börjar med "men lol reraise" - skärpning i ledet... sen kan jag ju ifrågasätta varför man vill ha värde med en relativt medioker hand som JJ... bättre göra pinan kort och gå till nästa hand, jag är glad om jag får JJ överstökad preflop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han borde väl sätta oss på JJ+, AK eller möjligen som sämst TT+. Efter floppen borde vi väl då ha JJ+ (eller TT). JJ är i nedersta delen av HDn. Bluffar han river med AK eller möjligtvis AQ? Jag skulle gissa på nej, då vi borde ha ett högt PP här 100%, och kommer syna för ofta för att bluffen ska vara bra. Värdebettar han sämre par? Det borde han inte göra.

 

Men ja, det är en bra poäng att han givetvis inte kan veta att vi spelar hyfsat och synar med tajt range där PF, och då kan spela lite annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han sätter oss snarare på 66+ än jj+.

 

därför tror ja han valuebettar åtminstone 99+ precis såhär och stabbar med ak,aq ibland för du verkar ju helt planlös i handen (säger inte att du är det, men många tar en shot på rivern när du spelat så passivt).

 

du slår överkort, 99, TT- losar mot qq,kk,aa

 

om man räknar alla överkort (alla bluffar) som en del slår du precis hälften av hans range och får 3-1 på synen. men om du har nåt skäl till att väga in 99-TT mkt mindre. (typ du vet han inte bettar dom i EP?) eller nåt så kan du ju bara förkasta det här...

 

men om du inte är ok med att gå till showdown med det där satsningsmönstret kan du lika gärna folda flop? eller letar du efter tvåoutern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han sätter oss snarare på 66+ än jj+.

 

därför tror ja han valuebettar åtminstone 99+ precis såhär och stabbar med ak,aq ibland för du verkar ju helt planlös i handen (säger inte att du är det, men många tar en shot på rivern när du spelat så passivt).

 

du slår överkort, 99, TT- losar mot qq,kk,aa

 

om man räknar alla överkort (alla bluffar) som en del slår du precis hälften av hans range och får 3-1 på synen. men om du har nåt skäl till att väga in 99-TT mkt mindre. (typ du vet han inte bettar dom i EP?) eller nåt så kan du ju bara förkasta det här...

 

men om du inte är ok med att gå till showdown med det där satsningsmönstret kan du lika gärna folda flop? eller letar du efter tvåoutern?

Well... om han är hyfsad tror jag att han inte värdebettar 99-TT, han borde inte tro att jag spelar 66-99 UTG+1 mot UTG raise, och han borde verkligen inte halvpott-bluffa river med AK då det är standard att syna med JJ+ iallafall, vilket är 100% av min range, och kanske 66% för en annans.

Dock inte sagt att folk som värdebettar 99-TT och halvpotts-bluffar river med AK nödvändigtvis inte är duktiga.

 

Givetvis synar jag river om jag tror att han bluffar överkort någorlunda ofta, eller värdebettar 99-TT.

Saken är att killen ser mig syna UTG+1, en till synar på knappen, och sen på floppen synar jag igen och ändå betar han river. Jag aggerade väldigt starkt, skulle jag säga, så jag tror verkligen att han inte bluffar här.

 

Jag är inte ens säker på om han borde beta den torra floppen med AK/AQ händer här, men jag antar att det kanske kan vara bra för att balansera... jag vet inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well... om han är hyfsad tror jag att han inte värdebettar 99-TT, han borde inte tro att jag spelar 66-99 UTG+1 mot UTG raise, och han borde verkligen inte halvpott-bluffa river med AK då det är standard att syna med JJ+ iallafall, vilket är 100% av min range, och kanske 66% för en annans.

Dock inte sagt att folk som värdebettar 99-TT och halvpotts-bluffar river med AK nödvändigtvis inte är duktiga.

 

Givetvis synar jag river om jag tror att han bluffar överkort någorlunda ofta, eller värdebettar 99-TT.

Saken är att killen ser mig syna UTG+1, en till synar på knappen, och sen på floppen synar jag igen och ändå betar han river. Jag aggerade väldigt starkt, skulle jag säga, så jag tror verkligen att han inte bluffar här.

 

Jag är inte ens säker på om han borde beta den torra floppen med AK/AQ händer här, men jag antar att det kanske kan vara bra för att balansera... jag vet inte riktigt.

 

 

Menar du att du alltid har JJ+ här alltså? Du menar också att du agerat starkt i handen? :shock:

Förstår inte riktigt vad du menar? Förändrade 8:an ditt beslut? Har för mig att det var du som pratade EV+ spel i en annan tråd, och här förlorar du massor i värde om du lägger! Klart att han testar att beta ut på river när du synat, synat, knackat. Tycker du att ditt spel tyder på styrka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja håller ju med vrakman här. du har inte visat nån direkt styrka, snarare visat visat exakt vad du har. skulle påstå att du underreppat ngt tom. fortsatt vad är din plan? syna flopp och hoppas på att det inte läggs några mer bets?

 

missförstå mig inte här, ja tycker det är en ytterst marginell situation där du säkert får se aa\kk åtminstone 50%, särskilt med tanke på att en c/r ai på turn e perfekt för honom med din stack. hursom tror ja inte vi kan säga att han inte stabbar eller har 99/tt 33% som e allt som behövs för att ta synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, flopbettet e hyfsat starkt, men om du ger han så mkt cred som du gör borde han verkligen c-betta floppen precis sådär med hela sin pfrane för han kommer lätt undan action på flop, han squeezar dig som är den farligaste cc helt klart. det är ett bra bet helt enkelt, som nödvändigtvis inte ger oss nog info?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För vekt spel rätt igenom, att inte bygga pott med marginell hand köper jag så syn vs raise är kanske ok, men att hitta fold finns bara inte. Hade jag vart FI hade jag ofta kunnat sitta på AQ+, 99+ här. Och ofta hade jag synat med dem också du du själv definitivt slöspelat och synat hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade aldrig foldat den handen, förmodligen satt han på AX och inget annat.

 

Dock kunde han haft Ac och Xc, om på river det kommit en club...men kanske långsökt...

 

 

Sen att fråga om du spelade rätt, hur kan man bestämma det i en tråd?.

 

Liksom man vet inget "iaf jag" om personerna vid ditt bord, vissa går all in på A2 off...Det finns bra och dåliga spelare utav din hand så får du ju stämma av vad du vet om han du har showdown mot. Hur spelade han innan? vid andra showdowns hade han starka kort då eller bluffar han ofta osv..

 

 

Somliga vet man när dom bet,så måste jag ha BRA stark hand annars bara lägga sig.Andra vet man att dom har bra kort 20% och 80% försker bluffa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...