Gå till innehåll

Johan246 - NL100 slask


johan246

Recommended Posts

Tänkte då försöka mig på en ny dagbok efter mitt tidigare brutala misslyckande som slutade i en MTT klonk och 0 inlägg.

 

Poker bakgrund:

"Karriären" hade sin begynnelse i slutet av 8an då varje rast avverkades med hjälp av två hål kort och fem gemensamma, från början med tändstickor som marker men sedemera med äkta marker i plast.

 

Internetpelandet började strax därefter då man lånade en 50lapp av farsan nån gång ibland och testade sig fram för skojs skull. Men sedan cirka två år tillbaka är det seriöst lir som gäller och 90% av liret sker framför min babe burken.

Resultaten har varit varierande men klart på plus. Min största turneringsvinst är på lite drygt 10500 dollars i en $50 rebuy turre och kom i april i år. Detta precis efter att jag dragit igång en nysatsning med fokus på att bli mer stabil i mitt spel, vilket som sagt varierat en del. Nu blev det att jag tog ut det mesta för att spara på annat håll, resa till usa samt inköp av laptop och digitalsystemkamera.

Kvar på rullen är nu $3000 vilka ska grindas sönder!

 

Plan:

Spelsätt: Allra främst NLH cashgames samt MTTs nu och då. Även en hel del Omaha.

Bord: Mest ringgames och multitabla så många jag kan utan att tappa fokus (VIKTIGT). Dessutom HU.

MTT nivå: 50 inköp

Uttag: Endast rakebacken för varje månad men helst även behålla den i rullen

Krav för nivåbyte: (FÅR INTE BYTA INNAN, DICIPLIN HÄR ÄR AV HÖGSTA PRIORITET)

NL100= $3000 (3000bb)

NL200= $7000 (3500bb)

Jag går ned i nivå om jag tappar 300bb under kravet för att minimera rullens variation spelar då upp mig igen på den lägre nivån.

Sessiontid: På förhand bestämma exakt hur lång tid som ska spelas och sedan hålla det.

MÅL FÖR JULI:

Spela upp mig till bankrullekraven för NL2000 ($7000)

 

BANKRULLE:$2565,81

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen poker igår men lirar just nu och för tillfället går det uppåt, tack.

Åkte precis ur primas $250k garranti i en hand jag är lite tveksam på...

Spelade hursomhelst ganska piss hela turneringen som inte varade spc länge för mig.

Dessvärre ingen HH.

--

Har ca. 700 i chips och är UTG tittar ner på A8.

Det är ganska tidigt i turneringen och mörkarna är på 50/100

Bordet har varit normaltight/aggro.

Jag ställer här in.

--

Vet att det inte är spc mkt info här men jag kände mig tveksam på detta redan innan jag ställde och vill gärna få lite respons här... Bättre att kasta och vänta på bättre position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen poker igår men lirar just nu och för tillfället går det uppåt, tack.

Åkte precis ur primas $250k garranti i en hand jag är lite tveksam på...

Spelade hursomhelst ganska piss hela turneringen som inte varade spc länge för mig.

Dessvärre ingen HH.

--

Har ca. 700 i chips och är UTG tittar ner på A8.

Det är ganska tidigt i turneringen och mörkarna är på 50/100

Bordet har varit normaltight/aggro.

Jag ställer här in.

--

Vet att det inte är spc mkt info här men jag kände mig tveksam på detta redan innan jag ställde och vill gärna få lite respons här... Bättre att kasta och vänta på bättre position?

Startstack på 2000 va? Jag hade inte orkat vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Tycker inte det är så mycket att humma om. Lets gambol

 

Gott, då släpper vi det!

 

 

-

 

Jag lirar på prima för tillfället men så fort jag får igång mitt neteller acc, som jag lyckades tilta bort(gissade fel lösen för många gånger:oops: ), byter jag nog vart vet jag inte riktigt än. Några förslag på bra nl100 siter?

 

-

 

Slutade dagens lir vid strax före 0200, sängen ser allt för inbjudande så slasket får fortsätta imorrn.

dryga hundringen. Främst HU blev det. Spelet blev bättre och bättre och känns som jag kom på rätt köl igen efter dag etts totala slakt:cry: . Måste dock jobba på min lägstanivå, skillnaden är nästan löjlig. FOKUS!8-)

 

Resultat: 107,02

RULLE: $2565,81

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten anekdot ifran gardagens spel.

Spelade HU mot kanske primas absolut otrevligaste. Jag kan kopa att man ryter till nar man blir utdragen och forlorar en pott. Men nar man sjalv gor detta ska faktiskt ta och halla kaft! Raget var mattat efter mitt andra inkop efter annu en 4-outare... Kan man da inte halla kaft ska detta straffas. Kande mig skyldig att tappa till kaften pa detta obehag och koncentrerade mig nu mer pa detta bord och lite mindre pa de tre andra jag hade uppe. Cirka kvarten senare var han tom och halvt oskyldigt skrev jag ett "ty" i chatten. Oj vad tyst han blev.

 

Ohyfs beivras!

 

PS: kopte en laptop under min vistelse i usa for nagra veckor sedan och det ar darfor som de tre sista bokstaverna i alfabetet inte riktigt vill infinna sig. Nagon som har en losning pa detta "i-landsproblem"??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det dags för dagens ikvällsgrind Just nu ett omaha 6-handed och 3 holdem bord. Nu börjar även kvällens turnering i primas $40k garanti med rebuys.

Får jag välja en sorts turneringar blir det lätt rebuys med en hög garanti.

Alltid trevligt med värde i dessa.

Återkommer med utvecklingen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ledsen för formatet men här är en hand som jag känner mig lite klyven inför mycket action innan flop och min fråga är: Finns fold?

 

> Game # 1,476,039,549 starting.

> Dealing Hole Cards(Kc Ks )

> apeskit called for $1

> ProTim raised for $8

> hprn_246 raised for $22

> Bikkosos folded

> christian198 raised for $35

> apeskit folded

> ProTim went all-in for $64.60

> hprn_246 called for $50.60

> christian198 went all-in for $10

> Dealing the Flop(6h Kd As )

> Dealing the turn(Qd )

> Dealing the river(8c )

 

Edit: jag är hprn_246

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen gick som en jojjo låg som mest knappa 500 plus och som sämst knappa 500 back slutade dock på ganska precis plusminusnoll, har inte resultatet framför mig, vilket känns okej då jag kom nedifrån.

 

För tillfället hos flickvännen i Köping och stannar här tills på torsdag kväll då jag tar mig till karlstad för ett snabbt besök, lämnar fredag morgon för helsingborg. Kommer antagligen inte kunna lira nåt förrän jag kommer till karlstad och får se om jag hinner med något i helsingborg där jag är till söndag för att tävla i friidrott som är min allra största "hobby".

Sen blir det gärnet grind och är redan taggad!

 

ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...