Gå till innehåll

Fixed limit lowstakes, vinnande spel?


Bossebo

Recommended Posts

Orsaken till att jag skulle vilja spela SH är att det finns mycket mera bord och att jag har för mig att det finns mer att hämta där. Ett motsvarande upplägg för SH tack.:-)

 

 

Motsvarande upplägg för SH borde väl vara fortfarande rätt tight med lämplig utökning av händer, men med ökad hänsyn till att spela spelarna!?

 

Mindre mekaniskt mao..?

 

------

------

 

 

Sen hör man alltid kommentaren "kan man inte slå de lägre nivåerna..."

 

Så sant, och jag kan egentligen bara instämma, men...vi har som individer olika egenskaper, själv har jag extremt svårt att hålla fokus när stimulansen upphör, det gäller för övrigt inte bara i poker..., men i min enfald tror jag att det finns folk som klarar av att fokusera oavsett. Något av det viktigaste i poker är väl att hålla skärpan och spela på topp?

 

Man råkar ofta ut för totalt oförutsägbara moves då pengarna tenderar inte ha något värde för många på låga nivåer, och det går ju an att bemöta så länge man grindar mekaniskt med bra händer på fullring ex.

 

 

Kan inte glömma den turneringen jag spelade och var rätt säker på att jag ledde på turn och bettade, varpå jag får en oväntad allin på nästa gata emot mig liten nog att syna fi drog in en högoddsare med turn-synen och han hade spelat poker innan den timme jag suttit vid samma bord, så jag fråga i chatten vad han höll på med... "ska ut med polarna och dricka öl" fick man höra svårt sargad efter 2 1/2 timmes spel vid 23-tiden på lördagskvällen, kommande händer ställde han och sen blev det öl...

 

Säga vad man vill men sånt händer inte i de dyrare turrarna...

 

------

 

jag tar till mig det där med raken, något jag tidigare undervärderat... numera har jag rakeback om än låg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt gått imot floden av nl spelare och börjat digga limit av nån anledning. Har testat fixed limit 0,25-0,50 och 0,50-1 och spelat ett antal sessioner på Prima (micro)

Jag finner det EXTREMT svårt att hitta något som kan likna ett vinnande spel. Jag kör mestadels 6 mannabord.

 

Finns det någon vinnande spelare på denna nivån här på PF som skulle kunna släppa ifrån sig hur i helvete man kan komma vinnande ur alla utdragningar? När du har 3-5 spelare som synar varje raise preflopp så blir istortsätt varje premiumhand krossade postflopp. Varje lägre par som träffats blir utdragen av nån som synar ner till river med ingenting för att träffa där.

 

Tittat endel på lite filmer, fast då på betydligt högre nivå. Där synas det ju betydligt mindre och det känns mer lättspelat.

 

Så lite seriösa svar ifrån nån vänlig själ hade varit uppskattat. kanske lite tips på hur hårt man skall spela vissa händer och lite allmänt tänk.

 

 

För att återknyta till ämnet, jag har på senare tid oxå provat SH fixed i ett försök att med min begränsade "bankrulle", bemöta den oförutsägbarhet som finns hos lågnivåspelare, trots allt borde det ju vara hälsosamt för ens "bankrulle" att möta sämst möjliga motstånd...

 

Och just shorthanded, (gärna med bara 3-4 spelare) är ju den roligaste varianten av spel.

 

Nu lär det ju vara mer varians i shorthandedspel, så det handlar ju som trådskaparen säger mer om att "komma vinnande ur alla utdragningar" än att försöka undvika dem =) ?? då man knappast vill eller kan förhindra lågnivåspelare att syna :D

 

En liten sanning(?) jag kommit fram till i mina försök är att man måste spela "bra poker", föga förvånande... spela spelaren och syna ned med K-hög om det krävs men samtidigt vara extremt återhållsam med de där "onödiga" synerna... och det här är ju specifikt ju färre spelare det är vid bordet ju längre från premiumgrind kommer man!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säkert funka för att vinna på riktigt låga nivåer, men position har ju också en viss betydelse för vad som är spelbart.

 

Naturligtvis är det så, det håller jag med om. Men mitt syfte var bara att skriva något väldigt kortfattat om hur man kan spela vinnande låglimit holdem. Sedan är ju ändå limit mindre positionsberoende än no-limit och framför allt pot-limit.

 

I alla fall så höjer jag med alla nämnda händer från UTG, sedan avgör jag på floppen om jag ska spela handen vidare. Och är jag först in i sen position så höjer jag med en del händer ytterligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zaphod gör en klockren bedömning av starthänder enligt min mening. I SH krävs det ju givetvis en modifiering till mer LAG, främst med hänsyn till positionen.

 

En sak som kännetecknar FL SH är de tydliga mönstren. Sen måste du givetvis manipulera med dessa mönster och där kommer problemen med spelen på de riktigt låga nivåerna. Där stoppas pengarna in preflop och det är ofta minst tre spelare med upp på fjärde och femte gatan. Det går inte att urskilja "bettingmönster" och går därför sällan att plocka "gratiskort" genom postflopbettar.

 

Jag tror att det bästa på lägre nivåer är att försöka urskilja vilka spelare som försöker spela ett förhållandenvis korrekt spel och vilka som bara stoppar in pengar hejdlöst. Därefter får man förändra sitt eget spel.

 

Till skillnad från FR så gäller det mycket att vara medveten om mönstret och händerna man representerar och den image man för tillfället har skaffat sig vid det aktuella bordet.

 

Men det går definitivt att stadigt plussa på FL SH, men som alltid måste man palla svängningarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag citerar mig själv:

 

. AA i nolimit känns som en frisk fläkt full med kärlek när den dyker upp, medans i limit så får man instant magsår och flygskräck eftersom man VET att den inte kommer stå i majoriteten av fallen när det blir familjepott. slut citat

 

AA i limit äger ju AA i nl känns det som. Antingen rushar jag som fan men mina AA har alltid varit mina största vinsthänder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här men det tog åtskilliga tusentals händer innan jag plussade på AA och då slowspelade jag aldrig utan pangade på.

 

Det är sjukt frustrerande att inte kunna isolera med en så bra starthand men sedan får du ju också odds att ibland spela dina sämre starthänder. Ett tvåeggat svärd fixed är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...