Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi1 är en mycket lös och aggresiv spelare, Fi2 är en sunkig shortstack.

Fi1 har ca 100bb, Fi2 har ca 40bb och jag täcker.

Plockar upp :Kh::Jh: på knappen

UTG folds

Fi1 calls 1$

Fi2 raises to 4$

Hero calls 4$

sb folds

bb folds

Fi1 calls 3$

Pot 13,5$

Flop :5h::7h::Js:

Fi1 checks

Fi2 bets 4$

Hero raises to 14$ - Något liten höjning kanske, men jag blev så kär i floppen att jag inte vill skrämma undan Fi2 om han har något som liknar en hand. Rätt eller fel?

Fi 1 raises to 43$

Fi2 folds

CR mot bet+raise tyder ju vanligen på set i det här läget, men Fi1 är som tidigare nämnt både lös och aggresiv, därför är 2par eller något starkt drag är ingen omöjlighet.

Vad gör ni här? Kostar alltså 29$ för att syna 74,5$

Efter handen finns strax över 50$ i hans stack kvar att spela för.

Postad
Blixtpush.

Och syn är förbjudet nu när du har en allinknapp.

jag tror jag förstår att allin är rätt move men det vore kul om nån kunde förklara lite mer ingående varför så är fallet

Postad
jag tror jag förstår att allin är rätt move men det vore kul om nån kunde förklara lite mer ingående varför så är fallet

Kh Jh 295 29.80 695 70.20 0 0.00 0.298

7s 7c 695 70.20 295 29.80 0 0.00 0.702

Du får c:a två gånger pengarna och därmed nästan rätt odds, även om du VET att fi har ett set.

Postad
enkel push

1. Du kan ha bäst hand

2. Om du inte har bäst hand kan du ha FE

3. Du har outs att förbättra, i bästa fall 14 outs (3K,2J + 9h), i sämsta fall 8 (hjärter)

jodå jag förstår att man har en bra hand. det var resonemanget varför det är bättre att gå allin än att bara syna och spela handen efter det som jag var ute efter

Postad
jodå jag förstår att man har en bra hand. det var resonemanget varför det är bättre att gå allin än att bara syna och spela handen efter det som jag var ute efter

Om du ligger efter försämras din equity om du inte förbättrar på turn. Du vill alltså stoppa in redan på flopp när din equity är som bäst. Dessutom kan du tappa värde mot t.ex QJ och JT som foldar om du träffar din färg men som mycket väl kan tänka sig gå vidare på floppen med tanke på färgdraget.

Postad
Om du ligger efter försämras din equity om du inte förbättrar på turn. Du vill alltså stoppa in redan på flopp när din equity är som bäst. Dessutom kan du tappa värde mot t.ex QJ och JT som foldar om du träffar din färg men som mycket väl kan tänka sig gå vidare på floppen med tanke på färgdraget.

aah, mycket bra förklaring. i can see clearly now the rain has gone =)