Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har spelat nätpoker i ca 3 år nu och anser mig vara en hyfsad men något för risktagande spelare (hoppas för mycket). Under de här 3 åren har jag haft ett närmast otroligt oflyt som jag inte tror är normalt. De flesta spelare har kortare dåliga perioder men min är månadslång för att inte säga årslång. Jag kan bara inte bygga någon BR under de här omständigheterna eftersom jag ständigt råkar ut för sjuka urdragningar m.m. Ni som har ett åtminstone rimligt flyt och har tjänat grova pengar tänker väl att jag måste vara en dålig spelare men sanningen är inte så enkel. Vissa dagar har jag förstås spelat "mindre bra" men faktum är att jag har en nästan magisk otur. Trots detta har jag hoppats att lyckan ska vända någongång men vid det här laget har jag spelat bort runt 200000 SEK. Det är just detta som skapar sådan ångest hos mig, vetskapen om att en massa andra spelare har tjänat grova pengar medan jag själv nästan bara har gått back under de här åren. Innan jag slutar vill jag åtminstone vinna tillbaka en del av pengarna, typ 10000 eller nått men innan jag kommer så långt förlorar jag alltid storkovan med AA mot KK och andra badbeats. Jag har inte förmågan att sluta själv och har förlorat det mesta av min lön varenda månad under hela det här året. Nätpokern ruinerar mig så att jag ibland inte ens har råd med mat utan måste låna trots en lön på 16000:- efter skatt. Nätpokern är ett gift som man genom TV-inslag och annat har lyckats pracka på massor av ungdomar trots att tydligen bara 10 % går plus i längden. Alkoholreklam är förbjudet i svensk television men det är uppenbarligen inte så farligt att locka de spelberoende och till beroende. Med enbart skicklighet och beräkningar kommer man inte långt om man har oflyt med korten och jag tror seriöst att jag har för mycket otur för att ihuvudtaget kunna lyckas.

• Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Inte för att vara dryg och otrevlig, men när jag läser det där inlägget så dryper det av att felet ligger hos andra och inte dig. Det är grym otur hit och ondsinta företag dit. Det enda det inte kan vara är att du inte är så duktig som du tror.

Postad
Inte för att vara dryg och otrevlig, men när jag läser det där inlägget så dryper det av att felet ligger hos andra och inte dig. Det är grym otur hit och ondsinta företag dit. Det enda det inte kan vara är att du inte är så duktig som du tror.

Om du hade följt mitt spel under de här åren så hade du baxnat och förstått mig mycket väl. Visst har jag spelat dåligt vissa gånger men inte så att hela stackens öde har hängt på det. Jag floppade t ex kåk med K6, d v s K66 och var säker på att ta hem potten. På rivern kom en nia och en kille bettade. Jag återhöjde och han återhöjde o s v tills han bara synade och visade upp kåk i nior och sexor! Det ger psykisk trötthet kan jag lova.

Postad

Grubbla inte över varför. Bara sluta spela poker.

Det finns många andra spännande och intellektuellt utmanande spel som inte spelas om (signifikanta) pengar - spela något av dem istället!

Postad
Tror också skiten är riggat eller iaf att någon form av manipulation förekommer.

Är doktor Roland lite ironisk nu eller? ;-) Faktum är att jag har sett och råkat ut för så många tydliga riggningar att det inte längre bara kan vara en slump. En vacker dag tror jag att man kommer att avslöja något slags underbyggt system som bara ett fåtal mäktiga spelmagnater känner till. Som det här med att AA så ofta möter KK eller QQ. Hur många som helst har sett det ofta plus att man i princip kan räkna med att stegar går in på vissa siter. Behövs en 6:a så är det förbluffande ofta just en 6:a kommer. Är det inte lite märkligt?

Postad
Är doktor Roland lite ironisk nu eller? ;-) Faktum är att jag har sett och råkat ut för så många tydliga riggningar att det inte längre bara kan vara en slump. En vacker dag tror jag att man kommer att avslöja något slags underbyggt system som bara ett fåtal mäktiga spelmagnater känner till.

Nej nej. Jag har sett allt vill jag lova

Postad
Nej nej. Jag har sett allt vill jag lova

Jag förstår att du också har skådat ljuset :-). Det tycks finnas något slags rakebyggande system inbyggt vilket i tysthet försvaras med principen om att det trots allt är lika för alla. Raken blir ju tveklöst mycket större för spelbolaget om t ex AK får tvåpar i samma flopp som en annan får stege. Naturligtvis kan sådan hända även i livepoker men det händer inte alls lika frekvent som i nätpoker. Visst spelar man fler händer och ser fler potter men det är liksom lite för strukturerat för att bara vara ren slump när det händer så ofta.

Postad

Försök glömma att du har förlorat dessa pengar. De är borta nu. Spara pengar från din lön och köp något kul istället. Du ska vara glad att du har ett jobb och får ut bra med pengar där.

Lär väl vara svårt att bara sluta spela så där men försök i alla fall.

Postad
Om du hade följt mitt spel under de här åren så hade du baxnat och förstått mig mycket väl. Visst har jag spelat dåligt vissa gånger men inte så att hela stackens öde har hängt på det. Jag floppade t ex kåk med K6, d v s K66 och var säker på att ta hem potten. På rivern kom en nia och en kille bettade. Jag återhöjde och han återhöjde o s v tills han bara synade och visade upp kåk i nior och sexor! Det ger psykisk trötthet kan jag lova.

Ok, vilka av dessa två alternativ tycker du är bäst, och vilken av dem kommer få dig att få tillbaks dina pengar?

1) Du har evig otur.

2) Du är inte bra på poker.

Postad
Ok, vilka av dessa två alternativ tycker du är bäst, och vilken av dem kommer få dig att få tillbaks dina pengar?

1) Du har evig otur.

2) Du är inte bra på poker.

Jag tycker att din fråga är lite väl kryptisk så jag förstår den helt enkelt inte? Du kan knappast påstå att jag är en dålig pokerspelare innan du har sett mig in action, som om det jag skrivit bara är ren o skär lögn.

Postad

Ja jag hör ju till dem som tror att det går att ha otur. Det gör jag så länge inget annat bevisats. Men du skriver samtidigt att du tar risker vilket man iof sig måste göra men en viss del av motgången ligger kanske där ändå. Jag är din raka motsats vid spelbordet. Jag försöker minimera riskerna och säkerhetsspela.

Om du absolut vill spela så borde du kanske göra som jag. Jaga bonusar och spela short stack-poker vid fullringsbord. Spela otroligt tight. Snålspela men ös på om du faktiskt har något. Spela sedan också för att samla ihop till freerolls som har hyggliga vinster. Bonusar och freerollplatser kan man nästan folda sig till vid FR-bord. Detta är alltså ett råd hur du skall göra om du absolut inte kan sluta spela.

Du skall inte vara besatt av tanken att vinna tillbaks pengarana. Jag själv har nog förlorat nästan lika mycket på aktier som du gjort på pokern.

Jag har för övrigt ett par gånger varit i den situationen som du dvs. jag har varit övertygad om att jag inte kan vinna. För ca ett år sen spelade jag SnG:s en längre tid och föll ut i tid och otid på all in situationer. den perioden räckte i 3 månader och då la jag av med dem. Jag trodde att det nog inte var meningen att jag skall ha nån framgång vid pokerbordet heller. Det var faktiskt här på forumet jag fick en vink om att spela tight short stack poker.

Men jag har inte den lasten att jag är spelberoende så därför har jag inget behov av att ta risker. Men jag gillar spelet ändå. Freerollsen är det jag helst spelar. Det är riskfritt och ändå kan man vinna pengar.

Postad
Jag tycker att din fråga är lite väl kryptisk så jag förstår den helt enkelt inte? Du kan knappast påstå att jag är en dålig pokerspelare innan du har sett mig in action, som om det jag skrivit bara är ren o skär lögn.

Nej, sa inte att du var dålig, jag sa att du inte var tillräckligt bra för att vinna pengar. Men det spelar mindre roll, då det du måste inse är att du har förlorat en längre tid och antingen beror detta på ständig otur (eller rigg om man nu vill) eller så är du som sagt inte tillräckligt bra för att vinna på poker. Oavsett vilket borde ju då den logiska slutsatsen vara att sluta spela, alternativt inse att man bara spela för att det är roligt och sätta upp begränsningar på hur mycket man får spendera varje månad.

Postad

jag hävdar med bestämdhet att om man inte vunnit på 3 år så är man inte tillräckligt bra. hur bra man är mäts i hur mycket man vinner och den mätaren talar då ett väldigt tydligt språk...

när du nu har insett att du inte vinner och det är jobbigt att förlora (oavsett om det beror på en konspiration alla sajter mot dig osv...) så är det väl bara lägga ner.

eller bli bättre, alternativt spela tills bad streaken är över, men kan lätt bli lite som att slåss mot väderkvarnar till slut.

Postad

Jag tackar er båda för era välvilliga svar. Vid det här laget har jag hunnit så djupt in i beroendet att några textrader inte gör så mycket varken till eller från men det ger iallafall lite nyttig feedback. Det är så många spelare här som beskriver sina gigantiska BR´s (14000 dollar o s v..) att jag i min enfald har hållit fast vid hoppet om att jag också ska kunna nå dit en vacker dag. Men det tycks vara omöjligt eftersom jag ständigt råkar ut för urdragningar och annan skit varenda gång jag sätter mig vid ett bord.

Postad
jag hävdar med bestämdhet att om man inte vunnit på 3 år så är man inte tillräckligt bra. hur bra man är mäts i hur mycket man vinner och den mätaren talar då ett väldigt tydligt språk...

när du nu har insett att du inte vinner och det är jobbigt att förlora (oavsett om det beror på en konspiration alla sajter mot dig osv...) så är det väl bara lägga ner.

eller bli bättre, alternativt spela tills bad streaken är över, men kan lätt bli lite som att slåss mot väderkvarnar till slut.

Ibland har jag spelat trots att jag har varit trött och ouppmärksam och ifråga om detta har du helt rätt i att jag inte spelade på topp. Men Gud vet att jag har råkat ut för oändligt mycket oflyt som du inte känner till. Lägger jag 44 så kan jag nästan vara säker på att det kommer en 4:a mot två som bettar stenhårt med AA och KK. Höjer jag däremot med 44 före floppen så kommer det minsann ingen. Lite banalt men symboliskt för hur min pokervardag ser ut.

Postad

Inte läge med några tips eller idér om varför det går dåligt ...men jag misstänker att du som resten av säkert 80% pokerspelare gör är att du inte spelar efter br krav, då spelar det lixom ingen roll om man spelat i 10 år eller i 1 år.

Det är som en aktiesparare använder 100% av sina medel till en högriskaktie - spelar ingen roll hur jävla bra det ser ut att bli utan till slut försvinner allt.

Jag tror inte det är någon idé att du försöker ändra på detta då du inte kommer att spela på låga bord för du känner att du vill vinna tillbaka allt snabbt och lätt, men det finns inga lätta pengar att tjäna om man inte har pengarna från början !

Sen kan jag nog hålla med om att vissa har kanske mer tur än otur. Jag har nog några % tur än genomsnittet... :roll:

Jag hoppas du kan försöka prata med någon om det och att du kommer vidare i livet.

Lycka Till !

BTW: 200K är ju inga stora pengar om du har ut 16K ...ganska snabbt ihopsparat om du ger fan i att spela poker, eller hur?

Postad
Inte läge med några tips eller idér om varför det går dåligt ...men jag misstänker att du som resten av säkert 80% pokerspelare gör är att du inte spelar efter br krav, då spelar det lixom ingen roll om man spelat i 10 år eller i 1 år.

Det är som en aktiesparare använder 100% av sina medel till en högriskaktie - spelar ingen roll hur jävla bra det ser ut att bli utan till slut försvinner allt.

Jag tror inte det är någon idé att du försöker ändra på detta då du inte kommer att spela på låga bord för du känner att du vill vinna tillbaka allt snabbt och lätt, men det finns inga lätta pengar att tjäna om man inte har pengarna från början !

Sen kan jag nog hålla med om att vissa har kanske mer tur än otur. Jag har nog några % tur än genomsnittet... :roll:

Jag hoppas du kan försöka prata med någon om det och att du kommer vidare i livet.

Lycka Till !

BTW: 200K är ju inga stora pengar om du har ut 16K ...ganska snabbt ihopsparat om du ger fan i att spela poker, eller hur?

Nicket LuckyStar säger ju en del ;-). Det jobbiga är vetskapen om att jag alltid kommer att ligga sådär 200000:- back oavsett hur mycket jag jobbar.

Postad

Jag har aldrig trott på riggen innan, men iochmed detta går det ju inte blunda längre. Skål!

Postad
Nicket LuckyStar säger ju en del ;-). Det jobbiga är vetskapen om att jag alltid kommer att ligga sådär 200000:- back oavsett hur mycket jag jobbar.

Ahhh va fan 200k?

Köper du en BMW X5 eller annan transexuell bil loosar du 200K med ;)

Jag har loosat 200k på bilar, lätt !

...inget jag ligger sömnlös för. Och har du inga telefonlån allan eller kronofogden hängande på dörren så har du det bättre än många andra i landet !