Gå till innehåll

Meningslös avslutning på satellit, bara äran kvar?


David_80

Recommended Posts

Tycker man att man är så pass duktig som spelare att det inte ger nåt att spela tex shorthanded på sista bordet så är det helt okej för mig.

 

Vad jag menade var bara att eftersom det finns ett visst antal priser som är (och ska) vara lika i satelliter, så blir spelet efter att man nått dit precis som vid playmoney-borden. Det gäller ingenting. Vissa bryr sig, vissa inte. Och just därför är jag säker på att ingen lär sig någonting heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har tänkt på en grej angående samma priser till flera platser. Om vi säger att jag skulle ha mna på finalbordet i en turnering med 10 likadana priser och skulle klicka i "fold/check any" och sedan gå bort från bordet. Om jag då har så mkt marker att jag hamnar heads up i slutet. Min motståndare kan då antingen sitta och höja hela tiden och sno mina blinds eller också klicka i "fold/check any" och göra något annat vettigt. Vad händer i det läget, då alla kvarvarande i turneringen sitter ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo, givetvis.

Jag förstod jackbalsam's fråga som att den gällde hur turneringen slutar om om båda bara kör Fold/Check. Förstår att du hängde upp dig på mitt första svar som kanske var lite luddigt formulerat. Jag menade alltså att den inte fortsätter i all oändlighet pga att blindsen naturligtvis kommer att sätta spelarna all-in så småningom. Sen om båda är all-in samtidigt eller inte spelar ju mindre roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...