Gå till innehåll

pinnen klarade grajndmålet, moderatorer: stäng dagboken please


DaPine87

Recommended Posts

gallico: Tror inte de :(

 

---------------------------------------------

 

Hur gör ni som lever på pokern med "lön"? Cashar ni ut en viss del av vinsten, en fast summa, all RB eller det som behövs bara?

 

Det beror ju helt på hur din livssituation ser ut och vad du har för framtidsutsikter. Jag har fått intrycket av att du ser pokern som ett roligt "jobb" som yngling och ha så roligt som möjligt så länge det varar, rätta mig om jag har fel? Lev således efter denna filosofin och casha ut så mycket du känner för utan att låta rullen lida allt för mycket.

 

Ser du däremot poker som en långsiktig satsning tycker jag att du definitivt borde se över olika långtidsinvesteringar (spekulera i aktiker kanske?), en separat pensionssparande eller bara något som kan tänkas passa dina framtida behov.

 

 

Om du nu ser på pokern enligt alternativ två borde du fördelaktigen sätta upp någon form av plan på hur du fördelar dina positiva resultat. Ett tips kan ju dock vara att ha en fast "månadslön" som är oberoende av resultat. Hur stor denna summan bör vara beror helt på hur din livssituation ser ut.

 

 

 

Min egna situation ser ut som sådan: Spelar "hobypoker" på snäppet högre stakes än dig och tar ut pengar när jag känner för det och har inga planer på att gå pro eller avsätta pengar för framtida sprande. Min situation beroer till stor del på att jag har inkomst vid sidan av pokern och att jag har andra framtidsvisioner.

 

Edit: usha vad långt det blev, men vad ska man göra :03:50 i ett regnigt Tokyo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tetris: Mycket trevligt inlägg, fick mig att börja tänka lite :D Som det känns nu så vill jag aldrig plugga eller jobba i hela mitt liv om jag verkligen inte känner för det, ja jag vet att jag är barnslig men det är så jag känner. Så pokern är väl tänkt att jag ska leva på bra länge, helst vill man ju spela sig ekonomiskt oberoende innan allt värde på borden försvunnit om det nu nångång kommer göra det vilket jag iförsig inte tror. Så ska försöka va lite bättre med min ekonomi, slaska lite mindre och investera mer, just nu är inget investerat då jag inte vågar då börsen ligger så högt nu.

 

 

----------------------------------------

 

Slaskade lite PLO50 på b2b för ett tag sen, gick fint och vann blandannat med str8flush mot nötflush :D 250€ upp blev det ungefär så dagen slutar upp runt 200$ nånstans tror jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pajnen, hur går det med ditt nya liv som vi pratade om dagen du åkte hem från mig?:-) Jag har inte druckit cola på typ en vecka nu och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen..:shock:

 

har inte gått så bra, fortf både cola och kebab i mängder :?:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pajnen, hur går det med ditt nya liv som vi pratade om dagen du åkte hem från mig?:-) Jag har inte druckit cola på typ en vecka nu och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen..:shock:

 

En anonym källa kan avslöja att pinnen och jag drack ca 80 burkar cola på 5 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En anonym källa kan avslöja att pinnen och jag drack ca 80 burkar cola på 5 dagar.

 

.. Nu ska vi se.. 80x33=2904cl 2personer så det blir 1452cl per person. 5dagar ger lite under 500cl per dag, vilket är 5liter. Låter som rätt lagom tycker jag. Serverades det med vodka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. Nu ska vi se.. 80x33=2904cl 2personer så det blir 1452cl per person. 5dagar ger lite under 500cl per dag, vilket är 5liter. Låter som rätt lagom tycker jag. Serverades det med vodka?

 

 

Alltså, det är ju inte ett rätt i den uträkningen. Jo, 2904 / 2 lyckades du med.

 

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är ju inte ett rätt i den uträkningen. Jo, 2904 / 2 lyckades du med.

 

 

;-)

 

Tack för rättning. runt 3l per dag verkar det bli nu när jag kollar lite snabbt samtidigt som jag spelar lite poker.

3l drar man ju i sig samtidigt som man knyter skorna på morgonen ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett din NL200 film nu, inte speciellt mkt att kommentera, du floppar typ nötterna varannan hand så :P Inga direkt svåra situationer heller.

 

Sen varför spelar du på unibet? Dom har väl inte ens rb där? Dom kanske har en stor bonus eller har dom slutat med den?

 

Bara säga till om du gör nån ny film så ser jag gärna på den. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tetris: Mycket trevligt inlägg, fick mig att börja tänka lite :D Som det känns nu så vill jag aldrig plugga eller jobba i hela mitt liv om jag verkligen inte känner för det, ja jag vet att jag är barnslig men det är så jag känner. Så pokern är väl tänkt att jag ska leva på bra länge, helst vill man ju spela sig ekonomiskt oberoende innan allt värde på borden försvunnit om det nu nångång kommer göra det vilket jag iförsig inte tror. Så ska försöka va lite bättre med min ekonomi, slaska lite mindre och investera mer, just nu är inget investerat då jag inte vågar då börsen ligger så högt nu.

 

Tycker du ska ha i bakhuvudet att risken är överhängande att du aldrig någonsin kommer ens komma i närheten av ekonomiskt oberoende på poker. Du ska inte ge upp men säger det bara för att du ska vara beredd den dagen då du helt enkelt inser att det är vettigare att satsa på något annat.

 

Angående börsen håller jag med dig. Ska nog passa sig för att investera just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilio: Jag är mycket medveten om att jag kanske aldrig blir ekonomiskt oberoende enbart med hjälp av pokern men ska ge det ett riktigt bra försök :)

 

------------------------------------------------

 

Antag att jag håller på och bränner lite serier, jag vill även ha text på min serier så hur gör jag då? Alltså jag har själva filmen och jag har en textfil från undertexter.se, antag att jag testade att bränna ut en skiva med en film plus textfilen till den filmen och det inte funkar, hur gör jag då? Har för mig att man ska byta namn på textfilen lr nått sånt, till vad isåfall och är det nått mer man måste göra för att få texten att funka när man bränner ut den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antag att jag håller på och bränner lite serier, jag vill även ha text på min serier så hur gör jag då? Alltså jag har själva filmen och jag har en textfil från undertexter.se, antag att jag testade att bränna ut en skiva med en film plus textfilen till den filmen och det inte funkar, hur gör jag då? Har för mig att man ska byta namn på textfilen lr nått sånt, till vad isåfall och är det nått mer man måste göra för att få texten att funka när man bränner ut den?

http://www.undertexter.se/?p=guider

 

Finns några bra guider där som borde kunna hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Antag att jag håller på och bränner lite serier, jag vill även ha text på min serier så hur gör jag då? Alltså jag har själva filmen och jag har en textfil från undertexter.se, antag att jag testade att bränna ut en skiva med en film plus textfilen till den filmen och det inte funkar, hur gör jag då? Har för mig att man ska byta namn på textfilen lr nått sånt, till vad isåfall och är det nått mer man måste göra för att få texten att funka när man bränner ut den?

 

Är inte så insatt men tror det beror lite på vilka format din DVD tar, för mig funkar det utmärkt att bara bränna en dataDVD med avi-filen och sub-filen, dock ska man komma ihåg att döpa dem lika. Vill du ha mer info så följ sorkens tipps. Undertexter.se har även ett helt okej forum där du säkert hittar en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...