Gå till innehåll

Varning för Boss Media.


El Helado Patata

Recommended Posts

Jag öppnade nyligen ett konto hos Poker.co.uk samt PokerHeaven vilka båda ligger i BM-nätverket. Började spela 30$ HU SNGs på Poker.co.uk och flera dagar i rad frystes mina matcher och trots att jag kunde använda internet under tiden när jag blev frånkopplad så kom jag tillbaka och mina motståndare hade glatt i princip blindat ut mig (inte så lätt att vända 400-2600 överläge) på den här period på endast 30-120 sekunder. Jag klagade på deras programvara men antog att vår uppkoppling var största felet (1 av dessa 6-7 gånger hade andra i min lägenhet börjat ladda ner så det var okej).

 

Dock var jag arg över att 6-7 gånger ha automatiskt förlorat mina turneringar och eftersom jag kör 2 HU SNGs samtidigt så var det 30+30+3$rake=73$ drygt 6 gånger så runt $400 back lite gött.

 

Deras standardsvar var förresten det vanliga: Ge oss handID+tidpunkt så ska vi undersöka. (Hur lätt är det att göra när programvaran stängs ner?). En av gångerna hann jag dock ta en screenshot och de sa att de inte hade några serverproblem så det var mitt fel.

 

Iaf så blev jag trött på skiten och startade ett konto hos PokerHeaven och hoppades att det kanske var något med Poker.co.uk även om det vore osannolikt. Iaf så spelade jag lite och det dröjer inte särskilt länge förrens 1 av mina 2 bord (det andra funkar utmärkt) fryser och tillslut stängs skiten ner igen. Jag suckar och skickar ett mail men kan inte återkomma med handID så där rök 73$ igen.

 

Sen idag så tänkte jag testa att lira cashgame istället för att se om det är något att ha plus att jag inte förlorar lika mycket om jag blir fryst (förutom tid) så jag hade igång Ipoker, Crypto och lirade då på PokerHeaven samtidigt. Då frös sig detta bord 2 gånger MEN alla andra bord på alla andra sidor funkade utmärkt så det var INTE min uppkopplings fel.

 

Summa summarum:

Antagligen ligger en del av mitt problem i min taskiga uppkoppling (jag ser fram emot när jag kommer hem till sverige om 3 månader) men uppenbarligen funkar den helt felfritt med alla andra pokerprogramvaror så det måste betyda att BM har en bugg i sig eller att den är extremt hyperkänslig med tillfälliga avbrott i uppkopplingen.

 

Dessutom tycker jag det är lite dåligt av deras support att ta ställningen: Ja skicka in alla de här uppgifterna för att hoppas att du inte orkar/kan göra det och om du väl orkar/kan skicka in dessa uppgifter så har vi inga problem ändå utan allt som händer med vår programvara är ditt eller din uppkopplings fel.

 

Förutom att jag förlorat runt $400 DIREKT i turneringar så kan jag tala om att det är GRYMT tiltande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss-nätet verkar vara väldigt "känsligt" eller vad man ska säga. Lirar jag på Boss + andra nätverk så nog fasen hänger sig Boss och när det går igång igen så tar det minst 2 händer innan "tillbaka-knappen" fungerar. De andra näten fungerar hela tiden.

Dessutom tycker jag att det är en väldigt "seg" klient och varför ska det "plinga" när man kryssat i händelserutan? Gör det ibland för att hämta kaffe, då hörs ett "pling" och jag tror att det är min tur. Nänä bara klienten som signalerar att den gjort som jag ville. Sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

När jag spelade cashgame under midsommarafton på sv spel skulle jag fylla på med mer pengar på det bord jag satt, pengarna kom aldrig fram men de drogs från bankrullen.. Har ännu inget hört från svenska spel trots jag ringt 2 ggr..

Det handlade om ynka 50kr men ändå.. Någon som haft samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelade cashgame under midsommarafton på sv spel skulle jag fylla på med mer pengar på det bord jag satt, pengarna kom aldrig fram men de drogs från bankrullen.. Har ännu inget hört från svenska spel trots jag ringt 2 ggr..

Det handlade om ynka 50kr men ändå.. Någon som haft samma problem?

Jag har haft samma, fast då var det på Expekt när de snurrade på Prima. Då hade de lite problem med transaktionerna så de fick gå igenom alla manuellt. Men där löste det sig efter ett par dagar... och de mailade och bad om ursäkt för problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen ligger en del av mitt problem i min taskiga uppkoppling (jag ser fram emot när jag kommer hem till sverige om 3 månader) men uppenbarligen funkar den helt felfritt med alla andra pokerprogramvaror så det måste betyda att BM har en bugg i sig eller att den är extremt hyperkänslig med tillfälliga avbrott i uppkopplingen.

Att det skulle vara en bugg i deras programvara som händer med just din klient tror jag är ytterst osannolikt. Problemet ligger med största sannolikhet på hur din och deras uppkoppling funkar ihop.

 

Skulle du köra en oändlig ping mot dem skulle du nog märka att du får brutal packet loss ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...