Gå till innehåll

Är det en myt att man kan leva på onlinepoker?!?!?


White Knight

Recommended Posts

De senaste tre åren har jag helt dedikerat mitt liv till onlinepoker.

 

Hela bokhyllan är full med poker-böcker och tidningar som jag lusläst pärm till pärm och jag har även gått igenom en hel del videos.

Jag spelar ca 70% av arbets-dagarna och 30% spenderar jag på pokerteori, analyserar mitt spel i PokerTracker etc... Har även blivit coachad emellanåt.

Har pluggat in pot-odds och en del statistik. Jag har testat att lira på ett flertal olika nätverk. Jag anses vara ganska skärpt i allmänhet.

 

Jag tycker att jag gjort allt man ska göra (och mycket mer) för att lyckas spela vinnande poker men trots detta lyckas jag inte vinna!

 

Timme efter timme, dag ut och dag in så blir jag utdragen om och om igen.

Samma visa varje dag... Jag är 80% favorit och blir utdragen 80% av gångerna.

Det verkar som om oddsen är uppochner!

 

Vilar det nån sorts oturs-förbannelse över mej?

Är alla spel-siter korrupta och favoriserar underlägnsa händer?

 

Båda alternativ verkar ju befängda och otroliga, men samtidigt verkar det otroligt att utdragnings-cirkusen fortsätter i år (särskillt när man spelar 2 till 4 st bord på heltid)!

Alla säger ju att "det kommer vända" och "I längden kommer du vinna". Men när tusan kommer "längden"? Bör inte bra spel ge utlsag på 2 år? (om man räknar det första året som nybörjar-år)

 

Vad tusan ska jag göra??

Jag börjar nästan ge upp hoppet... men det känns ju väldigt surt att ha investerat 3 år av sitt liv plus en massa pengar helt i onödan...

 

Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du startar en sån här tråd och är allvarlig så är du nog inte tillräckligt smart/ineligent för att vara en vinnande pokerspelare.

 

Jag kanske inte är rätt person att komma med hela sanningen då jag inte har pokern som leverbröd. Är en microlimt spelare som "lyxkonsumerar" för mina vinnster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Timme efter timme, dag ut och dag in så blir jag utdragen om och om igen.

Samma visa varje dag... Jag är 80% favorit och blir utdragen 80% av gångerna.

Det verkar som om oddsen är uppochner!

 

Vilar det nån sorts oturs-förbannelse över mej?

Är alla spel-siter korrupta och favoriserar underlägnsa händer?

 

Båda alternativ verkar ju befängda och otroliga, men samtidigt verkar det otroligt att utdragnings-cirkusen fortsätter i år (särskillt när man spelar 2 till 4 st bord på heltid)!

Alla säger ju att "det kommer vända" och "I längden kommer du vinna". Men när tusan kommer "längden"? Bör inte bra spel ge utlsag på 2 år? (om man räknar det första året som nybörjar-år)

 

Jo, bra spel ger utslag på bra mycket mindre än två år.

 

Nej, när du är 80 % favorit, så blir du i längden inte utdragen 80 % av gångerna, så enkelt är det. Däremot så tror du säkert att det är så. Det "känns" som om du blir utdragen i varje hand.

 

I ett i grund och botten matematiskt spel som poker finns i längden inte "otur". Däremot finns bra och dåligt spel.

 

Om du spelar 2-4 bord samtidigt och inte klarar av att vinna, har du aldrig ens tänkt tanken att det kanske kunde vara en idé att försöka lära dig att spela vinnande poker genom att spela på ett bord och koncentrera dig 100 % på spelet på det bordet?

 

Låter förresten väldigt märkligt om du har börjat att spela poker på heltid innan du ens har kunna visa för dig själv att du kan spela vinnande poker.

 

Spontant tycker jag helt enkelt att det låter som om du är en dålig och därmed förlorande spelare. Sedan behöver det ju inte vara kört för all framtid, du kan ju lära dig du också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det är en myt att man kan leva på onlinepoker.

 

För övrigt är det inte möjligt att gå in som 80% favorit och förlora 80% av gångerna över tiden. Du måste titta på ett väldigt litet antal händer, alternativt räknat fel på oddsen.

 

Det finns bara en spelare i pokerhistorien som alltid får in pengarna som 80%+ favorit. Hon blir dessutom aldrig utdragen.

 

OP: Givetvis är det omöjligt att leva på onlinepoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligtvis brukar det se ut så här:

 

Jag grindar ihop ca 50-70% av ett inköp och sedan blir jag utdragen i en allin-situation där någon drar mot oddsen.

Sedan grindar jag ihop ca 50-70% av ett inköp och blir utdragen i en ny allin-situation... osv...

 

Och sådär håller det på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligtvis brukar det se ut så här:

 

Jag grindar ihop ca 50-70% av ett inköp och sedan blir jag utdragen i en allin-situation där någon drar mot oddsen.

Sedan grindar jag ihop ca 50-70% av ett inköp och blir utdragen i en ny allin-situation... osv...

 

Och sådär håller det på...

 

Du KAN ha faktiskt ha haft oflyt i 100K händer även om det inte är så rimligt. Posta lite bilder från PT så vi får se dina stats o så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket har du förlorat enligt pokertracker ? Hur mycket har du rejkat för enligt pokertracker ?

 

Vad är högst förlusten eller rejken ?

 

Vad har du för statistik på AA, och KK som jag antar att du ställer med när du är 80 % favorit ? Bygger ditt spel mycket på att vänta på bra starthänder för att sen skyffla in allt preflop (oftast som favorit enligt dig) ? Det finns såklart andra sätt att spela bra starthänder som kan sänka variansen (även om man aldrig bangar ett sjysst 80-20-läge på en stor pott).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligtvis brukar det se ut så här:

 

Jag grindar ihop ca 50-70% av ett inköp och sedan blir jag utdragen i en allin-situation där någon drar mot oddsen.

Sedan grindar jag ihop ca 50-70% av ett inköp och blir utdragen i en ny allin-situation... osv...

 

Och sådär håller det på...

 

Så byt bord och säkra vinsten när du har fått ihop 50% av ett inköp. Nej inte menat som rolig kommentar utan som ett bra råd.

 

Viktigt att tänka på bankrullen. Om man hela tiden spelar med större delen av sin rulle så kommer man till slut torska även om man bara går in när man har 80% vinstchans. Om man gör det fyra ggr så blir 0.8*0.8*0.8*0.8=0.4, dvs man har 60% chans att förlora hela sin bankrulle. Så det är megaviktigt att bara spela med en mindre del av bankrullen. Jag vet inte om du gör detta fel men ville nämna det eftersom det är mycket vanligt fel bland icke vinnande spelare. Om man inte sköter bankrullen rätt så förlorar man till slut även om man är världsbäst på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...