Suron Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 http://www.di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2007%5c06%5c15%5c237551&SectionId=Privatekonomi&menusection=Privatekonomi;PrivatNyheter&o=sp4 Jag förstår att det kan svida i ögonen på vissa men faktum är att han i alla fall skapar en massa jobb. Huset i sig är ju hur coolt som helst... Men visst, lite to much kanske det är. Speciellt då han bor i fattiga Indien. Citera
Metaddict Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Jag förstår att det kan svida i ögonen på vissa men faktum är att han i alla fall skapar en massa jobb. Lol, undra hur stor del av snubbens förmögenhet dessa arbetare får ta del av Motbjudande vet jag inte, men det känns ju jävligt overkill. Snacka om baller... Citera
Suron Postad 17 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2007 Jag är iaf grymt avundsjuk. Me to.... Citera
sombrero Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Fan man skulle ju aldrig komma iväg på morgonen... Dels bestämma sig för vilken bil man ska ha, å dels hitta skiten. Men ändå, snacka penisförlängare Citera
KungKroon Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Så länge man skänker en del av sina pengar till välgörenhet så har jag absolut inget emot att vissa har snuskigt mycket pengar. Citera
hager Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Så länge man skänker en del av sina pengar till välgörenhet så har jag absolut inget emot att vissa har snuskigt mycket pengar. Skänka pengar till välgörenhet är inte så smart, funkar bara kortsiktigt om alls. Det bästa är om rika personer fortsätter investera och starta företag. Det förbättrar livskvaliten hos fler personer. Citera
upandcoming Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Så länge man skänker en del av sina pengar till välgörenhet så har jag absolut inget emot att vissa har snuskigt mycket pengar. Så det är inte okej att vara rik och inte skänka sina pengar till välgörenhet? Citera
Pey Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Skänka pengar till välgörenhet är inte så smart, funkar bara kortsiktigt om alls.Det bästa är om rika personer fortsätter investera och starta företag. Det förbättrar livskvaliten hos fler personer. Fel Citera
upandcoming Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Fel Vad sägs om att motivera ditt påstående? Det gäller i och för sig även hager. Citera
DrRoland Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Skänka pengar till välgörenhet är inte så smart, funkar bara kortsiktigt om alls.Det bästa är om rika personer fortsätter investera och starta företag. Det förbättrar livskvaliten hos fler personer. De där oljearbetarna under honom får väl 5 spänn i timmen så det är väl inte direkt något som förbättrar livskvaliten, bara så att dom nätt och jämnt håller magen mätt. Citera
heltok Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 bra att de rika spenderar sina pengar. här är lite bilder: http://forum.skyscraperpage.com/showthread.php?t=131283 Citera
alajna Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Skänka pengar till välgörenhet är inte så smart, funkar bara kortsiktigt om alls. Det bästa är om rika personer fortsätter investera och starta företag. Det förbättrar livskvaliten hos fler personer. Vilken extremt förenklad bild av verkligheten.....svårt att förstå hur ditt "starta förteag"-förslag skulle kunna hjälpa personer i tex naturkatastrofområden? Givetvis finns det mängder av tillfällen då kortsiktig välgörenhet behövs. Citera
Franco_Baresi Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Skänka pengar till välgörenhet är inte så smart, funkar bara kortsiktigt om alls.Det bästa är om rika personer fortsätter investera och starta företag. Det förbättrar livskvaliten hos fler personer. Du förväxlar inte välgörenhet med bistånd till länder? Edit: Det finns ju liksom ett ganska brett spektra av välgörenhet... allt från hivforskning till att bygga en mountainbikebana. Fel Ok... Vilken extremt förenklad bild av verkligheten.....svårt att förstå hur ditt "starta förteag"-förslag skulle kunna hjälpa personer i tex naturkatastrofområden? Givetvis finns det mängder av tillfällen då kortsiktig välgörenhet behövs. Yupp Citera
Suron Postad 17 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2007 bra att de rika spenderar sina pengar. här är lite bilder: http://forum.skyscraperpage.com/showthread.php?t=131283 Hmm, inte verkar den bli speciellt vacker... Men det kanske inte är vitsen med bygget heller? Citera
Ralph247 Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Motbjudande och bajsigt. Bra jobbat med den "gröna" designen dock. Citera
Klyka Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Snygg som tusan! Får lite kväljningar, men inte pga att jag tycker det är fel eller så.. Vilket man iofs kan argumentera både för och emot. Jag har bara en känsla av att sånt här är lite.. perverst. Själv skulle jag iofs inte tacka nej till det huset om jag fick det för en billig penning. Skulle dock kännas lite obekvämt att 600 pers skulle passa upp på mig. Citera
heltok Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Hmm, inte verkar den bli speciellt vacker... Men det kanske inte är vitsen med bygget heller? staden var väl inte den bildskönaste: http://img180.imageshack.us/img180/9303/tempit4.png sååå jäkla ful var den väl inte: http://img459.imageshack.us/img459/1095/lg121ahy4.jpg Citera
Hjort Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 De där oljearbetarna under honom får väl 5 spänn i timmen så det är väl inte direkt något som förbättrar livskvaliten, bara så att dom nätt och jämnt håller magen mätt.Om du inte tror att hålla magen mätt är en massiv förbättring i livskvalitet jämfört med svält så är du rätt defekt. Angående välgörenhet så kan det funka jättebra, men gör det oftast inte eftersom målet med välgörenhet sällan är att förbättra mottagarnas situation. Vad gäller välgörenhet på nationell nivå så är ju målet normalt sett att få politiker återvalda snarare än att hjälpa fattiga att få en fungerande ekonomi. Och målet med annan välgörenhet är vad som får givarna att må bra, vilket ofta inte är samma sak som är bäst för mottagarna. Citera
eloge38 Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Har läst någonstans att jordens befolkning förbrukar jordens resurser fem gånger snabbare än vad jorden kan återskapa dem. Skulle alla personer på jorden förbruka lika mycket naturresurser som Mukesh Ambani så skulle ju den siffran ligga på ca 10 000. Jordens naturresurser slut på en vecka kanske Citera
heltok Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Har läst någonstans att jordens befolkning förbrukar jordens resurser fem gånger snabbare än vad jorden kan återskapa dem. Skulle alla personer på jorden förbruka lika mycket naturresurser som Mukesh Ambani så skulle ju den siffran ligga på ca 10 000. Jordens naturresurser slut på en vecka kanske och om resurserna förbrukades så fort skulle deras värde öka och inte ens mukesh ha råd med dem. innan dess så blir det väl lönsamt att importera material från rymden eller något. Citera
KungKroon Postad 17 Juni , 2007 Rapport Postad 17 Juni , 2007 Så det är inte okej att vara rik och inte skänka sina pengar till välgörenhet? Nej, det tycker jag inte... Beror på hur man definerar "rik" iofs. Citera
Suron Postad 17 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2007 staden var väl inte den bildskönaste:http://img180.imageshack.us/img180/9303/tempit4.png sååå jäkla ful var den väl inte: http://img459.imageshack.us/img459/1095/lg121ahy4.jpg Nu när jag sett byggnaden några gånger så har jag nästan ändrat uppfattning. Den är fan inte så ful ändå... Ganska häftigt utseende trots allt. Hehe! Citera
Recommended Posts