Gå till innehåll

Staahla - NBA-slutspel!


Staahla

Recommended Posts

  • Svars 901
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blir det Colts & saints i final har ja fattat det rätt då? ville ju haft vikings där :-(

 

Korrekt! Super Bowl XLIV går av stapeln 7:e Februari på Sun Life Stadium i Miami.

 

Spreaden på matchen är -4.5 i Colts favör i dagsläget och över / under ligger på 56p. Spontant känns det som spel på Saints på ML till 2.8 i odds som det som ligger närast till hands för min del. Men mycket kan hända fram till 7:e Feb, det är knappt så man kan vänta!

 

Kul förövrigt med en "dröm final" tycker det är dessa två lag som varit bäst under säsongen, så det känns helt naturligt att dom får gör upp i en avgörande match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade min favoritserie från tiden i Oslo runt milleniumskiftet. TV i världsklass. Helt underbart. Om alla skickar var sitt mail till TV6 så kanske de gör en svensk version.

 

One Man. One week. Complete deterioration.

 

Kristopher Schau; Norway's jackass-comedy grand old man, exposed himself in a show window at Oslo's main street for one week. The issue was to measure his body's reaction after a week of complete deterioration. As a living display dummy, he did nothing but eat junk food, smoke cigarettes (usually five-in-a-row), watch crappy movies and TV-shows from his bed. He was not even allowed to change clothes or clean himself/his environment. And there was no toilet paper available at the bathroom... A blind man gave him a haircut, he was infected by headlice, and the last night he was forced to sleep without his bed; surrounded by one week of rubbish.

 

One of his projects had him living in a brown Opel Rekord automobile for a whole week. This event was also televised in daily segments. Another one of his projects was "Forfall" (en. decline), where Schau devoted an entire week to living as unhealthy as possible. Originally the idea was to deteriorate both physically and mentally, but despite the initial intentions in the mental area (reading books by Norwegian pulp fiction authors), the project mainly focused on eating unhealthy foods and smoking. He spent the entire week on display in an Oslo shop window. The project was also shown on TV and streamed on the internet for the entire week. He gained about 10 kg (22 lbs) and his cholesterol level skyrocketed during the project. He also nearly suffered a heatstroke when the temperature in the shop window display was significantly increased. The heat experiment was then aborted.

 

Ska ge mig på serien De Syv Dødssyndene nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för Super Bowl igen. Här är kvällens bets om någon vill rygga. Bakgrund: Har en ROI på flera 1000 procent den här säsongen tack vare att jag träffat runt 12/17 intervallbet som gett mellan 4 och 29 ggr pengarna.

 

Aftonens bets (från VC och Expekt)

 

INDIANAPOLIS COLTS 7 - 12 @ 4.500 [Winning Margin - Match]

 

PIERRE GARCON (INDIANAPOLIS COLTS) @ 13.000 [Player To Score 1st Touchdown - Match]

 

PEYTON MANNING (INDIANAPOLIS COLTS) @ 51.000 [Player To Score 1st Touchdown - Match]

 

INDIANAPOLIS COLTS (-4.5) @ 1.909 [Handicaps (-4.5) - Match]

 

Most Receiving Yards NFL Pierre Garcon (IND) 1.95

 

Will There Be A Safety In The Game? Yes 9.00

 

Colts Team Total Under 31.5 1.95 (lol klickade fel)

 

Most Passing Yards Peyton Manning (IND) 1.65

 

Drew Brees (NO) Result Of 1st Pass Intercepted 17.00

 

Longest Touchdown Scored Over 52.5 1.98

 

MVP Dallas Clark (IND) 17.00

 

Double Result Tie - Tie 67.00

 

 

GO COLTS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar mig friheten att skriva mina bets här jag med. Min story är liknande Staahlas förutom att jag inte vunnit riktigt lika mycket, jag kan inte intervallbetta på min sajt :( Men jag har väl 30dubblat rullen på årets NFL-lir åtminstone.

 

Singel, Indianapolis Colts -4.5 @ 1.90

Will there be at least one Quarter where no points are scored? NO @ 1.25x

 

Will there be a missed field goal(s) in the match? NO @ 1.95

 

What will be the first offensive play of the game ? PASS @ 1.67

 

What will be the first scoring play of the match? TOUCHDOWN @ 1.55

 

What will be the biggest lead anytime during the match? UNDER 14.5 @ 1.95

 

Which team will score the longest Field-Goal (FG) in the match? COLTS @ 1.80

 

Which team will score the longest Touch-Down (TD) in the match? COLTS @ 1.80

 

Which team will commit most turnovers? SAINTS @ 1.75

 

Which team will have the first Coachs Challenge ? COLTS @ 1.90

 

Which team will commit the first penalty ? SAINTS @ 1.90

 

Which team will receive the opening Kick-Off? COLTS @ 1.90

 

 

Jag är högst stolt över alla mina coinflipsbets jag lagt till 1.90. Lite mindre stolt att jag bara fegbettat lågoddsare. Det som skiljer mig och alla andra hobbybettare mot superproffs som Staahla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mina tips:

 

Indianapolis Colts-New Orleans Saints Indianapolis Colts @ 1,52

Antal poäng 1:a halvlek Under 28.5 @ 1,87

Superbowl MVP Dallas Clark @ 50

Devery Henderson (New Orleans Saints) Will not score touchdown @ 1,30

Drew Brees (New Orleans Saints) Pass Attempts Over 35,5 @ 1,91

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clark kommer aldrig bli MVP. För d första har en tight end aldrig fått d priset för d andra om Clark tar 3 touchdown passar langar dom fort priset till Peyton för dom älskar han... ja menar han har vunnit 4 regular season MVP och åtminstonde 1 av dom va ruskigt oförtjänt en till va väldigt diskutabel också...

Så visst 50x e bra odds men kommer aldrig komma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clark kommer aldrig bli MVP. För d första har en tight end aldrig fått d priset för d andra om Clark tar 3 touchdown passar langar dom fort priset till Peyton för dom älskar han... ja menar han har vunnit 4 regular season MVP och åtminstonde 1 av dom va ruskigt oförtjänt en till va väldigt diskutabel också...

Så visst 50x e bra odds men kommer aldrig komma...

 

hehe jag har ju faktiskt ingen aning, jag funtade också på att om han gör TD lär ju QBn vara passarn men om geniet Staahla degar till 17x så måste man ju dega på 50? (=

 

Sen är jag medveten om att 50x odds kanske inte kommer varannan gång hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut för alla utan Vurra och jello. Som de säger i branschen - att ha de två på motsatt sida är den bästa kvalitetsstämpel ett bet kan få.

 

50x för Clark. :shock: Det fick jag inte ens för materialaren. Tanken bakom Clark-beten är att Manning lastar iväg ett par interceptions och en fumble efter Clark gjort ett par TD och säkrat segern. Tredje TD:n kommer efter att han fiskat upp Peytons fumble.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50x för Clark. :shock: Det fick jag inte ens för materialaren. Tanken bakom Clark-beten är att Manning lastar iväg ett par interceptions och en fumble efter Clark gjort ett par TD och säkrat segern. Tredje TD:n kommer efter att han fiskat upp Peytons fumble.

 

Ett par TD och säkra segern bli jobbigt mot Saints som har average på över 32 points/game denna säsong... Vem ska göra övriga poäng Addai? inte så troligt... Vinner Colts och Peyton har över 3TD får han MVP oavsett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par TD och säkra segern bli jobbigt mot Saints som har average på över 32 points/game denna säsong... Vem ska göra övriga poäng Addai? inte så troligt... Vinner Colts och Peyton har över 3TD får han MVP oavsett

Ta en titt på listan med bet igen. Fundera sen på om de är för värde.

 

Skönt att någon mer än elvis77 sett igenom MANNINGKONSPIRATIONEN dessutom. Själv har jag hört att de lägger på en yard per pass i hans statistik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en titt på listan med bet igen. Fundera sen på om de är för värde.

 

Skönt att någon mer än elvis77 sett igenom MANNINGKONSPIRATIONEN dessutom. Själv har jag hört att de lägger på en yard per pass i hans statistik.

Ser va du menar... Första kommentaren va mer mot Shahin som iof fick riktigt nice odds men han dega enbart på d...

 

Att Manning vann MVP förra säsongen va största skämtet någonsin, bara för dom hitta rush efter en kall start och gick till playoffs vafan d har Philip Rivers gjort två säsongen i rad nu och inte ens vart nära d priset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...