Gå till innehåll

Kontoverifiering igen...


duoflow

Recommended Posts

Nu var det min tur att "fastna" i systemet efter ett antal tidigare problemfria uttag. Jag gör uttagen till mitt VISA-kort.

 

Det jag inte förstår är vad som menas med:

 

"En kopia av ditt senaste kreditkortskontoutdrag (minst en sida av kontoutdraget som visar kortinnehavarens namn, faktureringsadress och kreditkortsnummer) för varje kreditkort använt för inköp på våra sajter."

 

Jag har ju mitt VISA knutet till ett vanligt lönekonto på Swebank och använder inte kredit.

 

I det så kallade "Inköpsattest" skall man ange korttyp, vad menas med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man skicka med precis allt... kan man inte tex mörka några siffror i kortnumret? det är ju trots allt ganska känslig information och det känns som att det är hyfsat stor risk att det kan hamna i fel händer?

 

vad är meningen med att ha addressen på ett tryckt papper? kan man inte bara skicka in den självskriven? Jag har varken regebundna räkningar eller kontokortsutdrag, och jag tror knappast att dom bidrar till ökad trovärdighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man skicka med precis allt... kan man inte tex mörka några siffror i kortnumret? det är ju trots allt ganska känslig information och det känns som att det är hyfsat stor risk att det kan hamna i fel händer?

 

vad är meningen med att ha addressen på ett tryckt papper? kan man inte bara skicka in den självskriven? Jag har varken regebundna räkningar eller kontokortsutdrag, och jag tror knappast att dom bidrar till ökad trovärdighet.

 

Jag skickade med ett årsbesked från min bank och det godtogs. Håller med om att det känns väldigt olustigt att skicka in så mycket känsliga uppgifter men man får väl hoppas att det sköts på ett bra sätt.

 

Everestpoker kanske bara är en "scam" för att samla in uppgifter under några år. En dag går det inte att logga in och tusentals spelare har fått sina bankkonton rensade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...