Gå till innehåll

NL 5/10SEK Svenska floppat set vad göra?


Recommended Posts

***** Hand 347698829 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 10 juni 2007 06:20:50

Eva 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Jagged (1642.55)

Plats 3: Harleyride (1193.66)

Plats 4: Pinewood (1386.09)

Plats 5: Line (276.28)

Line lägg LM 5.00

Jagged lägg SM 10.00

** Giv **

Jagged [3s, 3h]

Harleyride [N/A, N/A]

Pinewood [N/A, N/A]

Line [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Harleyride Höj till 20.00

Pinewood Syna 20.00

Line Syna 20.00

Jagged Höj till 30.00

Harleyride Höj till 60.00

Pinewood Syna 60.00

Line Lägg

Jagged Syna 60.00

*** Flop(Board): *** : [3r, Knr, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

Jagged Passa

Harleyride Satsa 50.00

Pinewood Höj till 140.00

Jagged Höj till 300.00

Harleyride Syna 300.00

Pinewood All-in 1326.09

Jagged?

 

 

Har inte något på någon av spelarna då jag precis satt mig. Gör jag helt fel på flopp? Misstänker att jag bara borde ha synat reraise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ville du åstadkomma med minimiraisen pre? Syna bara (ger dig bättre implicita odds) eller höj mer (reducerar antalet fi) istället om du nu vill spela handen.

 

Som spelat är det väl bara att syna. Du har ju träffat din triss - varför spelade du annars ett lågt pp OOP? Du är väl uppe mot typ ett kombodrag och ett överpar kan jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folden är lika solklar pref.

 

Vika 33 mot en miniraise och 2 synare preflop? Miniraisen förstår jag däremot inte alls. Preflopspelet är riktigt dåligt av samtliga inblandade.

 

 

Floppen är bara att syna. Skapliga odds för att dra ut om någon floppat färgen. Som någon sa tidigare ligger du bara riktigt illa till mot ett högre set.

 

Edit: Såg nu dessutom att Hero sitter i bb så det vore bara korkat att vika preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, är det massa svs-regulars som medvetet ger ut felaktig information för att deras motståndare ska spela sämre i den här tråden?

 

Med tanke på klockslaget är det säkert en all-in , men generellt sett tror jag Decoy har rätt här. Borden inne på svs är inte alls så lösa som folk försöker påskynda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på klockslaget är det säkert en all-in , men generellt sett tror jag Decoy har rätt här. Borden inne på svs är inte alls så lösa som folk försöker påskynda.

 

Nej, mitt råd var seriöst menat. Och som DrRoland säger; borden är inte alls så lösa på SvS..tidvis kan det vara rena Rock Garden, med spelare/flopp -% under 30 på 2,50/5 och 5/10..visst, oftast är procentsatsen någonstans mellan 30 och 40 på dessa nivåer, men det är alltså inte alls så tok-löst som många fått för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, mitt råd var seriöst menat. Och som DrRoland säger; borden är inte alls så lösa på SvS..tidvis kan det vara rena Rock Garden, med spelare/flopp -% under 30 på 2,50/5 och 5/10..visst, oftast är procentsatsen någonstans mellan 30 och 40 på dessa nivåer, men det är alltså inte alls så tok-löst som många fått för sig.

 

Så tight att man ska hålla på och folda set för 140bb för att man är rädd för överset är det knappast. Även om vi räknar med att Harleyride alltid foldar så behöver vi bara 32% equity för att syna. Vi ska alltså syna även om vi vet att vi är uppe mot floppad färg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så tight att man ska hålla på och folda set för 140bb för att man är rädd för överset är det knappast. Även om vi räknar med att Harleyride alltid foldar så behöver vi bara 32% equity för att syna. Vi ska alltså syna även om vi vet att vi är uppe mot floppad färg!

 

Så 140 BB är lite, när fullt inköp väl ligger på 200 BB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, mitt råd var seriöst menat. Och som DrRoland säger; borden är inte alls så lösa på SvS..tidvis kan det vara rena Rock Garden, med spelare/flopp -% under 30 på 2,50/5 och 5/10..visst, oftast är procentsatsen någonstans mellan 30 och 40 på dessa nivåer, men det är alltså inte alls så tok-löst som många fått för sig.

 

Mellan 11 och 04, då jag spelar, kan jag knappt ihåg att jag någonsin spelat på ett bord med under 45% p/flop. Löspassiva är borden, sa bull!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...