Gå till innehåll

Lånat ut 10kkr, vägrar betala tillbaxs, vad göra?


Recommended Posts

Hmm, weird. Kan detta vara så vanligt, eller är dina msn-vänner extra tattiga?

 

var ju en känd forumprofil här som fick sitt msn-konto hackat och tiggde pengar av andra här, bland annat mig. och så har man ju hört x antal storys om folk på fulltilt på 2+2 och flashback etc.

 

har även varit med om att min mamma per telefon intygat om att hon loggat ut på msn, och sedan haft en konversation med den canadensare som råkade ta över datorn på internetcafet direkt efter henne.

 

so pardon me för att jag inte litar på folk på min msn-lista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

 

har även varit med om att min mamma per telefon intygat om att hon loggat ut på msn, och sedan haft en konversation med den canadensare som råkade ta över datorn på internetcafet direkt efter henne.

 

.

 

Lol! Hur kan man glömma julafton -06 :lol:.. eller va det nyårsafton :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, du säger att du har hans adress med mera, och ändå så gnäller du över pengarna han e skyldig?

Åk hem till snubben och kräv dina pengar, betalar han inte så gör vad varje man skulle gjort.

Är inte så mycket svårare än vad du tror att det är, allvarligt!

 

Visst, åker hem till han, kräve rmina pengar, han säger nej har dom inte. Jag hotar, slår honm gul och blå, och får en polisanmälning på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, åker hem till han, kräve rmina pengar, han säger nej har dom inte. Jag hotar, slår honm gul och blå, och får en polisanmälning på mig.

 

Slapp jag skriva det iaf. Precis vad som händer ja. Du spöar honom gul o blå, ser ändå inte röken av dina pengar, och åker dit så det stänker om det för olaga hot o misshandel. Skitbra tips Bafucin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men gör det lite snyggt då, du lånar ut 10 lax till en snubbe men har inte tänkt en tanke på att han kommer blåsa dig?

 

skrev i första inlägget at jag vet jag e dum i huvudet, godtrogen och lättlurad....man lär sig läxan, lita inte på ngn, adda ingen okänd på msn, låna inte ut pengar till ngn du inte litar 100% på osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså jag har ju sett snubben spela för flera tusentals dollar denna vecka på partypoker, och på svenska spel, så jag tror nästan att han har degen... Som sagt, han svarade en gång när jag ringde men då trodde han att det stod "jossan" på dispayen... riktig tomte. Vi får snacka me hans päron o sådär, har ju hans hem nummer. Jag tror det kommer lösa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå han gul och blå men gör det smidigt, se till så han är ensam hemma sen åker du dit med en kompis(för att vara på den säkra sidan). Om han fortfarande vägrar ge pengarna efter det är det bara att plocka på sig lite smått o gott i hans lägenhet/hus.

 

Hade inte tvekat en sekund, om det var en person jag kände. Men lånar man ut 10 k till någon man aldrig träffat får man skylla sig själv. Glöm pengarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå han gul och blå men gör det smidigt, se till så han är ensam hemma sen åker du dit med en kompis(för att vara på den säkra sidan). Om han fortfarande vägrar ge pengarna efter det är det bara att plocka på sig lite smått o gott i hans lägenhet/hus.

 

Hade inte tvekat en sekund, om det var en person jag kände. Men lånar man ut 10 k till någon man aldrig träffat får man skylla sig själv. Glöm pengarna...

 

Yeees, för att åka hem till någon, spöa skiten ur honom och sen plundra hans lya på värdesaker är ju inte ett dugg mycket mer kriminellt än att vägra lämna tillbaka 10K som man lånat!?

 

Lite maffiavarning..

 

Åk hem till han med en polare och snacka vett med hans föräldrar och håll det på en vuxen nivå istället!?

Fast det är klart, soppapengar och en resa till Jokkmokk är väl inte det man drömmer om heller direkt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeees, för att åka hem till någon, spöa skiten ur honom och sen plundra hans lya på värdesaker är ju inte ett dugg mycket mer kriminellt än att vägra lämna tillbaka 10K som man lånat!?

 

 

Jag håller med. Åk dit och ta saker för 20 k + resan. Polisen har annat att bry sig om än att man tar lite prylar som du ju egentligen indirekt äger. Dessutom har du ju rätten på din sida. Du behöver ju inte spöa honom men knäcka honom psykiskt tycker jag du absolut du ska göra. Om du inte säger stopp nu kommer samhället knulla dig gång på gång, att äta eller ätas.

 

Naturligtvis måste du först börja med förklara situationen för honom och alla han känner. Föräldrarna är ett bra tips eftersom de generellt är räddare och mer försiktiga av sig. Men om ingenting hjälper måste du visa att du kan walk the walk och inte bara talk the talk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Åk dit och ta saker för 20 k + resan. Polisen har annat att bry sig om än att man tar lite prylar som du ju egentligen indirekt äger. Dessutom har du ju rätten på din sida.

 

:lol:

 

Den bästa vägen till att få tillbaka pengarna är gissningsvis att prata med hans föräldrar. Det kommer knappast att bli lätt, men om de är vettiga människor kommer de att hjälpa sin son och dig.

 

Själv hade jag försökt förstöra hans liv så mycket som möjligt. Men det handlar mer om stolthet än förnuft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robert Neptun är det. Har försökt lura flera personer på pengar genom skumma deals (mig b. la).

Vad jag vet så har han lyckats minst en gång, och jag tänkte direkt på honom när jag såg den här tråden.

 

Tror han blev polisanmäld men har ingen aning om vad som hände sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Åk dit och ta saker för 20 k + resan. Polisen har annat att bry sig om än att man tar lite prylar som du ju egentligen indirekt äger. Dessutom har du ju rätten på din sida.

 

Nej, du har aldrig rätt att ta någons egendom. Kronofogden har rätt att ta egendom.

 

Förövrigt ganska underhållande att just pokerforum har lyckats samlat ihop så många gangsters på samma sida. För det är väl inga ord utan visor här eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du har aldrig rätt att ta någons egendom. Kronofogden har rätt att ta egendom.

 

Förövrigt ganska underhållande att just pokerforum har lyckats samlat ihop så många gangsters på samma sida. För det är väl inga ord utan visor här eller?

 

I terorin har du rätt. I praktiken så måste man vara lite mer open minded för mer kreativa lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Åk dit och ta saker för 20 k + resan. Polisen har annat att bry sig om än att man tar lite prylar som du ju egentligen indirekt äger. Dessutom har du ju rätten på din sida.

 

Eller hur! Polisen kommer inte bry sig. Du äger sakerna "indirekt". Du har ju "rätten på din sida"!

 

Herregud.

 

Nej men seriöst, vänta några dagar till och har inte pengarna kommit så berättar du att du kommer kontakta polisen. Det hade väl bara gått några dagar sedan han sa att han skickade? Tänk om han faktiskt redan har skickat pengarna, och så smutskastar du hans namn här på PF? Inte så kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Åk dit och ta saker för 20 k + resan. Polisen har annat att bry sig om än att man tar lite prylar som du ju egentligen indirekt äger.

 

Nä, polisen kommer inte bry sig. Att med våld bryta sig in i någons hem och under vapenhot plocka på sig saker för tiotusentals kronor är ju inte ett grovt brott. Och även om polisen skulla vara övernitiska den här gången så är ju risken att åka dit inte speciellt stor. Jag menar, det är ju inte som att du har gett ut tillräcklig information för att polisen enkelt ska kunna spåra upp dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jokkmokk, bor det verkligen folk där? Jag trodde det var ett påhittat ställe som man drog till med när man ska säga nån plats långt åt helvete typ. Tror inte han bor där. Men åk dit du!

 

Det står att du e från Hlf, det är väl fel ställe att bo om man ska håna ngn för en sån sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...