Gå till innehåll

Lånat ut 10kkr, vägrar betala tillbaxs, vad göra?


Recommended Posts

Yeees, för att åka hem till någon, spöa skiten ur honom och sen plundra hans lya på värdesaker är ju inte ett dugg mycket mer kriminellt än att vägra lämna tillbaka 10K som man lånat!?

 

 

Jag håller med. Åk dit och ta saker för 20 k + resan. Polisen har annat att bry sig om än att man tar lite prylar som du ju egentligen indirekt äger. Dessutom har du ju rätten på din sida. Du behöver ju inte spöa honom men knäcka honom psykiskt tycker jag du absolut du ska göra. Om du inte säger stopp nu kommer samhället knulla dig gång på gång, att äta eller ätas.

 

PRECIS!

 

Naturligtvis måste du först börja med förklara situationen för honom och alla han känner. Föräldrarna är ett bra tips eftersom de generellt är räddare och mer försiktiga av sig. Men om ingenting hjälper måste du visa att du kan walk the walk och inte bara talk the talk.

................
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nä, polisen kommer inte bry sig. Att med våld bryta sig in i någons hem och under vapenhot plocka på sig saker för tiotusentals kronor är ju inte ett grovt brott. Och även om polisen skulla vara övernitiska den här gången så är ju risken att åka dit inte speciellt stor. Jag menar, det är ju inte som att du har gett ut tillräcklig information för att polisen enkelt ska kunna spåra upp dig.

 

lalalala lite för mycket gta?

Vissa av råden i denna tråden är skrattretande.

 

Men visst, sjunk till en lägre nivå.

Då löser sig ditt pengaproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu är flera som har blivit blåsta av samma kille, så rekommenderar jag er att ta kontakt med varandra och jämföra uppgifter. Om jag förstått det rätt har ni email-adress, msn-konto och telefonnummer till berörd part.

 

Om någon har gjort en polisanmälan kanske någon annans uppgifter kan hjälpa till. Har det inte gjorts någon sådan är det kanske dags? Eller åtminstone hota med sådan och låta denna person veta om att ni är flera som nu "samarbetar" för att få tillbaka pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela skiten var visst ett missförstånd. Jag trodde han hade skickat över internetbank, men han hade tydligen skickat direkt till mitt primakonto på NB och eftersom jag nu spelar tellpoker såg jag inte att dom hade kommit. Jävligt klantigt av mig och jag e jävligt ledsen för hur det blev.

 

sry sry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han skicka bilder på hans swedbank, där det stod transaktionen var genomförd. Vi prövade detta flera ggr. Både med att skicka till min HB och polarens swedbank. Inget funka. Antar att han förfalskat skiten.

 

Hela skiten var visst ett missförstånd. Jag trodde han hade skickat över internetbank, men han hade tydligen skickat direkt till mitt primakonto på NB och eftersom jag nu spelar tellpoker såg jag inte att dom hade kommit. Jävligt klantigt av mig och jag e jävligt ledsen för hur det blev.

 

sry sry

 

Förklaring vore inte helt fel. Men om saken är utagerad enligt dig, skall jag inte lägga mer möda på att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finfint att hänga ut någon med namn med mer i denna tråd när pengarna hela tiden legat på ditt Primakonto. Hade det inte varit bättre att först dubbelkolla med killen som lånat av dig var, när och hur han hade betalat till dig?

 

Typiskt dagens ungdom. Allt ska gå så fort. Ingen tid för eftertanke! :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela skiten var visst ett missförstånd. Jag trodde han hade skickat över internetbank, men han hade tydligen skickat direkt till mitt primakonto på NB och eftersom jag nu spelar tellpoker såg jag inte att dom hade kommit. Jävligt klantigt av mig och jag e jävligt ledsen för hur det blev.

 

sry sry

 

Kan du kolla upp när han gjorde överföringen, för precis som baddaren säger är det konstigt att snubben skickar dig en fejkad överföring, eller var det jidder från din sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela skiten var visst ett missförstånd. Jag trodde han hade skickat över internetbank, men han hade tydligen skickat direkt till mitt primakonto på NB och eftersom jag nu spelar tellpoker såg jag inte att dom hade kommit. Jävligt klantigt av mig och jag e jävligt ledsen för hur det blev.

 

sry sry

 

Fiskigt värre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har blivit blåst på 20k sek nu av en snubbe. Om nån är jävligt bra på att få fram vem och vart han är betalar jag bra. Har tillgång till telefonnummer och sparade msn-konversationer bara.

 

Har inte tid att ta tag i detta, ska på hultsfred och vara dyngrak i en vecka. Men PMa om ni kan hjälpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då hamnade man i samma sits som du med samma kille!

För några månader sen träffade jag en kille genom pokern från jokkmokk, han sa att han lirade 10/20 osv.

Bjöd hit han nu i torsdags, han ville låna en 500ing till dagen efter, för banken var stängd, jag skulle få den på fre, ok deal, fredag kom, han dissade banken.

 

Vi var på bolaget köpte lite dricka osv, han hade inte en kr, jag la ut 300kr åt han, vi drog till boden (grannstade) för min och tjejens småsyskon tog stundenten, vi festade på osv, sen på kvällen ville jag ha mina cash, han sa; Jag är god för 700k du kan vara lugn, så bad han sin farsa föra över cash direkt, vi stod vid bankomaten och väntade hela kvällen men inget hände.

 

Dagen efter skulle han lira en tour på mitt konto, han spelade ingen tour, istället lirade han cash och gulade 200 dollar, vi festade lördag också, jag la ut cash åt han, sen på kvällen, drog vi högst kort om 100 dollar, jag vann 2gånger, så då var han skyldig mig runt 200dollar+200$ som han gulade + 1k sek för all sprit osv.

 

På söndag lovar han att gå på banken dagen efter. Min sambo fick slita upp han ur sängen för han verkade inte vela ut på stan iaf.

Vi slet upp han ur sängen och drog mot banken nyss, han ville låna min mob, och gå in på banken, sure deal, så går han in, efter 1h går tjejen in o kollar läget, då sitter han fortfarande i mobilen och snackar me sin farsa, angelica sliter kölappen hur hans hand, de står nummer 214, nu betjänas nummer 226 lol.

Han säger att det är en gammal lapp, hon ber att få se den nya "jag har ingen" varför inte frågar hon då "måste be pappa föra över".

Hon ger han 5 min till sen tar hon en ny kölapp och ger han och tar hans mobil (en ny värd 4000), eftersom han pratar med sin pappa i mobil ber hon att få snacka med han och säger att vi tagit hans mobil i pant och att vi tänkt gå hem och köra ut han och att han får mobuilen när vi fått pengarna för de ska vi ha!! Pappan är mkt införstådd i allt och verkar känna till hans ryckte och säger att han tycker det är rätt av oss och att han sj betalat ut 200k på ett år i skulder som han fixat.

 

Pappa tog min sambos kontonummer och sa att han skulle sätta in pengarna ikväll och att det inte var ngn ide att ge sonen pengarna för då hade vi inte fått dem.

Tycker synd om hans far, som verkar vara mycket hygglig och sen bli pank på grund av sonens alla misstag för han verkar juh inte lära sig heller!

 

Med detta vill jag bara att ni ska akta er och inte lita på folk främlingar. Fast det vet ni väl redan??!!!

 

Ursäkta om det är lite felstavat, man ska inte skriva när man är förbannad! ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...