Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan hejsan

Jag planerar att casha ut mina pengar från everest. Problemet är att mitt netellerkonto är i euro. Detta borde väl innebära att neteller kommer växla mina pengar från dollar till Euro dvs jag tvingas betala netellers äckeldyra växlingsavgift? Visst stämmer väl detta?

För att undkomma detta tänkte jag alternativ skaffa en ny internetplånbok som tex moneybookers i valutan dollar.

Frågorna lyder?

Kommer det bli krångligt för mig att ta ut från everest till moneybookers då jag satt in med neteller? Jag vet att dom har stenhårdkontroll på everst vid withdrawals och kräver att man skickar in utdrag på neteller konto, pass och gud vet vad.

Hur ser det ut med moneybookers har dom någon större växlingsavgift utifall att jag skulle vilja sätta in eller ta ut från någon b2b euro sajt?

Postad

jag flyttar över mina pengar till neteller (i US$) och vidare till partypoker och tar därifrån ut dem via banktransfer till mitt ICA bankkonto och får superduperbra kurs och bara typ $10 i fast avgift (vilket är försumbart om det rör sig om 5k+)

för att svara på frågan så blir det väl antagligen lite småproblem men inget som inte går att lösa...