mysiskatten Postad 7 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2007 Dag 2 http://www.poker-king.com/poker-king-articles.php?article=170 Citera
Bridgespelar Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Day 3 of Sammy vs. Brian Zimba reporting... Day 3 of the HU PLO and NLH series between Sammy Farha and Brian Townsend began at Bobby's room at the Bellagio about 1:30pm Pacific. Stakes remained the same from previous days at 500/1k. More sessions are planned this week. On site reporters haven't been allowedto give more detailed reports, so I will use Brian's blog to make occasional updates when i'm text messaged. 2 pm - Brian is off to a quick start and up 200k in the first 30 minutes. 2:55 pm - Brian continuing his good play and up 370k. 3:30 pm - Brian up 500k. 3:35 pm - Brian up 600k. 4:05 pm - Brian up 760k, Sammy has bust through what he brought and more, Sammy is considering getting more to continue play, but clearly frustrated. Citera
mysiskatten Postad 8 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2007 wow, roligt från dag två när han Sam ville köra en coinflip för 450K$! Citera
Hjort Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Stakes remained the same from previous days at 500/1k.Men så sick lågt. Citera
Pokershark Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 LOL var får Sammy sina pengar ifrån? On the last hand, Sammy wanted to "run it" in Omaha for 100K each. This is where each player is dealt 4 cards, which you don't look at, then the flop is dealt. The first person to act then turns one card up. The next player has to beat the card the first turned up. This continues till one person is drawing dead or all four cards are exposed. I said no initially but he said two times he would put up 105K vs my 100K. I agreed and we spilt the two hands which netted me 5K. Then he took all the money he had in front of him, 470K, and said lets flip you only have to put up 450K. I thought a bit and would have accepted if I could easily get more money to Vegas to replace the loss, but I couldn't so I declined. Citera
Foppa4 Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 En dealer berätta för mig idag att Farah iaf skolade upp Braian dag 1, men åandra sidan visst inte dealern vem Brian var, han trodde typ att det var någon rik snorrunge. Citera
heltok Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 här är lite förslag på var pengarna skulle kunna komma ifrån: http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=gossip&Number=10703197&page=0&fpart=all Citera
baller Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 ruskigt bra tråd, dock var det spoil om var han egentligen får sina pengar i annan tråd.. Brandon Adams trip report: http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=gossip&Number=10708438&page=0&fpart=all Citera
Franco_Baresi Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 En dealer berätta för mig idag att Farah iaf skolade upp Braian dag 1, men åandra sidan visst inte dealern vem Brian var, han trodde typ att det var någon rik snorrunge. Vad fan vet dealern om poker då? Inte direkt så att folk sitter och är dealers om de kan göra riktigt goda bedömningar av riktigt avancerade spelsessioner... Citera
allt Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Vad är tidskillnaden till Las Vegas? Jag har fått för mig att de ligger -9 timmar jämfört med oss svenskar. Alltså att klockan där skulle vara ca 5.15 am just nu. Men detta är ganska sannolikt helt galet. Är det någon som vet hur det ligger till? Citera
Matteprof Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Vad är tidskillnaden till Las Vegas? Jag har fått för mig att de ligger -9 timmar jämfört med oss svenskar. Alltså att klockan där skulle vara ca 5.15 am just nu. Men detta är ganska sannolikt helt galet. Är det någon som vet hur det ligger till? 9 timmar stämmer. Kom tillbaka från Vegas igår. Lätt Jetlagad. Men så sjukt kul resa... såg väl nästan alla pokerkändisar på WSOP på Rio. Citera
PeO Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Det stämmer med 9 timmars skillnad. Klockan är alltså 05:23 på morgonen där nu. Jättebra länk: http://www.timeanddate.com/ Citera
two_aces Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Men är det inte så att mountain time är den enda tidszonen i usa som inte växlar mellan sommar och vintertid, var så när jag var där 2003 i varje fall. Kommer inte exakt ihåg detaljerna, men vi hade samma tid som PT halva året. Citera
allt Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Tack för svar! Bra länk med. Då har man en lite bättre uppfattning om när de lirar. Det här är mycket intressantare än själva WSOP. Citera
mysiskatten Postad 8 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2007 +1.858M, my biggest win Just finished playing a 18 hour session of 500/1000 and 1000/2000 NLH and PLO mix. I ended up 1.858 million dollars which beats my previous best day by 3x the amount. Over the last three days, I finished up 1.52 million dollars (I had forgotten that I spent 40K on the PLO w/rebuy tourney). The game started with Sammy and I playing HU which resulted in me starting out up about 1 million dollars. Then the game began to fill with Bobby Baldwin, David Benyamine, Patrik Antonious, Brandon Adams, Nenad Medic, Rafi Amit and a few others that aren't coming to me right now. For most of the day and evening it was David, Patrick, Sammy, Bobby and I playing. I was very impressed with Bobby Baldwin's play. He hardly ever plays poker anymore since he manages the Bellagio but he was sitting playing 4 handed at the end of the night with me, Patrik, and Sammy. Bobby was definitely holding his own and I was extremely suprised with how well he played. Most famous poker players are not very good and overrated -- this was not the case with Bobby; he had a great sense of people. One hand I raised UTG in PLO he called on the button and Sammy called in the big blind. Flop came TT4 and we all checked turn came a 5 and it was checked through again. The river came an ace and it was checked to Bobby who said "Sammy your ten is good." Sammy then sheepishly turned over a ten. I don't think the game is going to run anymore so I am probably going to head back to Santa Barbara either today or tomorrow. I really dislike it here in Vegas and can't wait to get back home. I have no plans or interest to play anymore events but may have to play a few more for business reasons. Also 1K/2K NL/PLO is a huge game and when it got 4 handed at the end of the night with Patrik, Bobby, and Sammy we were straddling every hand making it a 1K/2K/4K structure. At that point Bobby had about 1.5 million in front of him I had about the same, Sammy had about 750K and Patrik had 400K. The game was so big it's amazing and the swings associated are massive. I was up 1.2 million, then down to +400K, then back up to 1.8 million. Usually when the Big Game runs there is a cap of ~50BB that any one person can put into the pot. This protects people from losing too much in one hand and encourages more action as well as some weaker players to sit. We played uncapped and this is probably one of the biggest games to ever run. I really like playing uncapped as it's much more challenging to have money to bet on all three streets. Citera
tamtaram Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Det var en gång för länge sen (två år, ABA20 är Brian): http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=ssplnlpoker&Number=2966868&Searchpage=4&Main=2966868&Words=-re%3A&topic=&Search=true#Post2966868 Citera
greywolf Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 jag gillar det här citatet: lol OP sucks, he'll never make it in poker. Citera
Big Less Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 jag gillar det här citatet: Fast det är ju postat som ett skämt, efter att han har blivit bra. Citera
emilio_barzini Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 With this win I made 2.15 million dollars in four sessions over five days. sicko Citera
ElNeko Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 "Then he took all the money he had in front of him, 470K, and said lets flip you only have to put up 450K." Sammy verkar ju rätt störd alltså, lets flip it för nästan en halv miljon dollar. Citera
Sylwester Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 Fast det är ju postat som ett skämt, efter att han har blivit bra. 2p2-tråden all over again... Citera
Kape Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 "Then he took all the money he had in front of him, 470K, and said lets flip you only have to put up 450K." Sammy verkar ju rätt störd alltså, lets flip it för nästan en halv miljon dollar. Han vill väl mäta "vem som har störst...". Om ABA hade samma/större rulle än Sammy så är det ju +EV. Hur mycket av er rulle hade ni gamblat med om ni erbjöds en 54% chans att dubbla eller man kanske ska säga 50% chans att vinna dubbelt +4%. Rätta mig gärna om jag nu fått oddsen helt om bakfoten men ni förstår säkert hur jag menar. Citera
heltok Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 du får ett erbjudande av bill gates att singla slant en gång. kommer det klave får du 3x pengarna. hur stor del av din totala förmögenhet satsar du? trots att jag är allmänt riggad hade jag nog inte vågat satsa mer än 30-40% av min rulle tror jag. trivs så bra med den som den är nu, så min utilityfunktion är kanske ln(BR) eller något. Citera
Kape Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 du får ett erbjudande av bill gates att singla slant en gång. kommer det klave får du 3x pengarna. hur stor del av din totala förmögenhet satsar du? trots att jag är allmänt riggad hade jag nog inte vågat satsa mer än 30-40% av min rulle tror jag. trivs så bra med den som den är nu, så min utilityfunktion är kanske ln(BR) eller något. Jag fick en fråga av en kompis hur mycket jag skulle kunna tänka mig att sätta med AA mot en spelare? Han snackade om en snubbe som gick all in typ 10 gånger i rad med 50.000 SEK bakom när de spelade med 1/2 kr i stakes. Säg att någon trycker med $2 mille hela tiden och du plockar upp AA, du har "bara" $10k bakom men han erbjuder att man när som helst får fylla på upp till valfritt belopp. Jag sa att jag hade lagt en 6-7 månaders lön (hade ingen rulle då att relatera till). Han tyckte att jag var feg... Citera
Recommended Posts